Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prevence šikany na základních školách
Název práce v češtině: Prevence šikany na základních školách
Název v anglickém jazyce: Prevention of bullying in elementary schools
Klíčová slova: Šikana, prevence šikanování, implementace nástrojů proti šikanování, evaluace nástrojů proti šikanování, hodnocení nástrojů proti šikanování řediteli základních škol.
Klíčová slova anglicky: Bullying, bullying prevention, implementation of instruments against bullying, evaluation of instruments against the bullying, evaluation instruments against bullying by headmasters of elementary schools.
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra veřejné a sociální politiky (23-KVSP)
Vedoucí / školitel: Anna Tumová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.06.2011
Datum zadání: 08.06.2011
Datum a čas obhajoby: 24.06.2014 00:00
Místo konání obhajoby: U Kříže 8, Praha 5
Datum odevzdání elektronické podoby:14.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2014
Oponenti: doc. Jan Kohoutek, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Ve své diplomové práci jsem analyzoval úspěšnost implementace politiky prevence a řešení šikanování na základních školách v České republice. Vycházel jsem přitom
z teorie implementace a street level byrokracie. Předpokladem úspěšnosti implementace této politiky je její přijetí školami, tedy pedagogy a řediteli škol. K analýze úspěšnosti implementace politiky prevence a řešení šikanování jsem využil dostupnou odbornou literaturu, analyzoval jsem aktuální dokumenty, které školám předkládá MŠMT (např. Metodický pokyn k prevenci a řešení šikanování), využil jsem poznatky z dotazníkových šetření, focus groups a Panelu ředitelů, které realizuje společnost SCIO. Absolvoval jsem pět strukturovaných rozhovorů s řediteli základních škol. V další části práce jsem se zaměřil na kvantitativní výzkum, dotazníkové šetření pro ředitele základních škol.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In my diploma thesis I analysed the success of the implementation of the policy on the prevention and solution of bullying at primary schools in the Czech Republic. I was based on the theory of implementation and street level bureaucracy. The hypothesis for the success of the implementation of this policy is the acceptance of schools, teachers, and the Director of the schools. To analyze the success of the implementation of the policy on the prevention and solution of bullying, I took advantage of the available professional literature, I've analyzed the current documents, which shall submit to the Ministry of Education (for example Methodological guideline for the prevention and solution of bullying), I have used the knowledge from the survey, focus groups and regular meetings of Directors, which realizes the company SCIO. I graduated five structured interviews with Directors of elementary schools. In the next section, I focused on the quantitative research, survey for the Director of elementary schools.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK