Případová studie: Facebook a děti 7. třídy ZŠ
Název práce v češtině: | Případová studie: Facebook a děti 7. třídy ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Case Study: The Interaction between Facebook and 7th Grade Children in Elementary School |
Klíčová slova: | Facebook, online sociální sítě, děti, adolescenti, internet, etnografie |
Klíčová slova anglicky: | Facebook, social network sites, SNS, children, adolescents, internet, ethnography |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program SHV - Kvalifikační modul (24-QM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Jan Beseda, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.06.2011 |
Datum zadání: | 06.06.2011 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.06.2011 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.01.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.02.2012 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YAK47005) |
Oponenti: | Mgr. Tomáš Holeček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Autor bude pracovat s odbornou literaturou zabývající se výzkumem v kyberprostoru a dále s teoretickými pracemi zabývající se SNS a adolescenti. Na základě těchto podkladů provede hloubkové rozhovory, skupinovou diskuzi. Dále bude zkoumat data, která mají děti na profilech na Facebooku. Data bude se sběrem zároveň analyzovat, podle toho přizpůsobovat další výzkum a vytvářet teorie. |
Seznam odborné literatury |
Barker, V. (2009) Older Adolescents’ Motivations for Social Network Site Use : The Influence of Gender, Group Identity, and Collective Self-Esteem. CyberPsychology & Behavior. 12, s. 209-213.
Ellison, N.B. (2008) Social Network Sites: Definition, History and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication., 13, s. 210-230. Hendl, J. (2005) Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha : Portál. Heřmanský, M. (???) Kvalitativní analýza dat (prezentace pro předmět Úvod do společenskovědního výzkumu, FHS UK) Dostupné z WWW: <http://moodle.fhs.cuni.cz/course/view.php?id=614>. Robert, J.; McNeill, W.H. (2002) The Human Web: A Bird's-Eye View of World History. New York: W. W. Norton. Tapscott, D. (2009) Grown up digital. How the net generation is changing the Word. McGraw-Hill Van Cleemput, K. (2009). Authenticity and Subcultural Style in Adolescents. Conference Papers -- International Communication Association., 1, s. 1-17. |
Předběžná náplň práce |
Autor nejdříve krátce uvede základní informace týkající se nových médií,
především internetu. Poté charakterizuje sociální sítě s důrazem na Facebook a představí nejvýznamnější teorie týkající se sociálních sítí a dětí. V praktické části využije použité teorie a aplikuje ji na případovou studii dětí 7. třídy ZŠ v menší městské části. Bude provádět hloubkové rozhovory, skupinovou diskuzi a zkoumat data, která mají děti na profilech na Facebooku. Data bude se sběrem zároveň analyzovat, podle toho přizpůsobovat další výzkum a vytvářet teorie. Cílem práce bude zjistit, jak, k čemu a proč děti tuto sociální síť využívají a odhalit některé pravidelnosti a vzorce chování. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Author shortly introduces elementary information about new media, especially
about the Internet. Then he characterizes social network sites with an accent on Facebook and then introduce the most important theories related to SNS and children. In practical part he does depth interview, focus group and examine Facebook profiles of children. He analyzes data along with data gathering and he modifies other research during the gathering and creating theories. The aim of the work is to find out how, for what and why children use this SNS and disclose some periodicity and behaviour patterns. |