Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Genderová analýza vybraných čítanek pro 1. a 2. ročník ZŠ
Název práce v češtině: Genderová analýza vybraných čítanek pro 1. a 2. ročník ZŠ
Název v anglickém jazyce: A Gender Analysis of Reading-Books for Pupils of 1st and 2nd Years of Primary Schools
Klíčová slova: gender, genderové stereotypy, genderový řád, socializace, škola, učebnice
Klíčová slova anglicky: gender, gender stereotypes, gender system, socialization, school, textbooks
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Genderová studia (24-KGS)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Tereza Jiroutová Kynčlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.05.2011
Datum zadání: 02.05.2011
Datum odevzdání elektronické podoby:17.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 12.06.2012
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMGOBH00)
Oponenti: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Ve své diplomové práci se zaměřím na téma genderu v oblasti školství, konkrétně na genderový aspekt vybraných čítanek používaných v rámci vzdělávacího oboru český jazyk a literatura, které MŠMT zařadilo do seznamu učebnic pro základní vzdělávání. Budu vycházet z premisy, že škola se významně podílí na genderové socializaci dětí, a proto bude mým hlavním cílem zjistit, zda a jakým způsobem používané učebnice reprodukují genderové stereotypy, nebo je naopak nabourávají a podporují genderovou rovnost. Praktická část diplomové práce potom bude sestávat z kvantitativní a kvalitativní analýzy ilustrací a textů učebnic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK