Uplatnění metody koučinku v pohybové terapii se zaměřením na rozvoj osobnosti
Název práce v češtině: | Uplatnění metody koučinku v pohybové terapii se zaměřením na rozvoj osobnosti |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Using of Coaching Method in the Kinetic Therapy - Focused on the Personal Development |
Klíčová slova: | pohybová terapie, koučink, vzdělávání, rozvoj osobnosti |
Klíčová slova anglicky: | kinetic therapy, coaching, education, personal development |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 02.05.2011 |
Datum zadání: | 02.05.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum a čas obhajoby: | 01.09.2016 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.08.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 01.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Martin Kopecký, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V této práci se budu věnovat oblasti osobnostního rozvoje ze dvou pohledů, a to z pohledu kouče a z pohledu pohybového terapeuta. Budu sledovat styčné plochy a možnosti propojení obou hledisek. Druhým významným tématem práce bude proces vzdělávání kouče.
Hodlám se zabývat problematikou osobnostního rozvoje skrze metodu pohybové terapie se zaměřením na pozici terapeuta jakožto kouče. V tomto ohledu mne bude zajímat nejen možnost využití koučinku v pohybové terapii, ale také profesní příprava kouče, respektive aspekty získávání a prohlubování jeho kvalifikace. Předpokládám, že terapeut používající koučovací dovednosti může v pohybové terapii s klientem dosáhnout viditelných výsledků dříve než bez těchto dovedností. Pro vymezení pohybové terapie včetně charakteristiky některých jejich konkrétních podob používaných v ČR použiji metodu jednoduché případové studie s cílem deskriptivní analýzy. Předpokládaná struktura: Úvod 1 Obecné vymezení koučinku 1.1 Uplatnění metody koučinku v praxi v oblasti osobnostního rozvoje 1.2 Postavení koučinku v ČR 1.3 Funkce kouče 2. Pohybová terapie 2.1 Postavení pohybové terapie v ČR 2.2 Předpoklady metody pohybové terapie 2.3 Pozice kouče v pohybové terapii 3 Porovnání přístupu ke klientovi v rámci metod v pohybové terapii 4 Zhodnocení efektu metody koučinku v pohybové terapii 5 Vzdělávání kouče 5.1 Výhody a limity současného stavu vzdělávání 5.2 Možnosti dalšího uplatnění nabytých znalostí a zkušeností 6 Varianty budoucího vývoje vzdělávání v této oblasti 7 Profesní terapeutická praxe a rozvoj osobnosti Závěr Přílohy |
Seznam odborné literatury |
· ATKINSON M., CHOIS R., Atkinson M., Chois R. Koučink věda i umění: zásady a techniky profesního doprovázení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 187 s. Učební texty Univerzity Karlovy. ISBN 978-807-3675-387.
· Blížkovská, J. Tanec v kulturní historii a jeho význam pro soudobou psychoterapii. Brno: Disertační práce FF MU – dostupné z www: http://is.muni.cz/th/2243/ff_r/. · BLÍŽKOVSKÁ, Jaroslava. Úvod do taneční terapie: zásady a techniky profesního doprovázení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 103 s. Učební texty Univerzity Karlovy. ISBN 80-210-2100-4. · FISCHER-EPE, Maren. Koučování: zásady a techniky profesního doprovázení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 187 s. Učební texty Univerzity Karlovy. ISBN 80-736-7140-9. · GRÄFFOVÁ, Christine. Koncentrativní pohybová terapie: pohybová cvičení v léčbě psychických poruch. 1. vyd. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999, 188 s. Učební texty Univerzity Karlovy. ISBN 80-858-3463-4. · HÁTLOVÁ, Běla. Kinezioterapie: pohybová cvičení v léčbě psychických poruch. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2003, 167 s. Učební texty Univerzity Karlovy. ISBN 80-246-0719-0. · TORRE RECK, Elizabeth. Modes of professional education II: the electronic social work curriculum in teh twenty-first century. New Orleans: Tulane University, 1996, 135 s. · VYMĚTAL, Jan. Rogersovská psychoterapie: the electronic social work curriculum in teh twenty-first century. Vyd. 1. Praha: Český spisovatel, 1996, 208, [4] p. ISBN 80-202-0605-1. · Kramer, S., Akhtar, S. (1998). When the body speaks: psychological meanings in kinetic clues, Psychoanalytic Review (New York: 1963), Issue: 85:3, s.463-467. ISSN 0033-2836 |