Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury
Název práce v češtině: Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury
Název v anglickém jazyce: Forms of the Assessment of Pupils in the Education of the Czech Language and Literature
Klíčová slova: hodnocení, školní hodnocení, specifika školního hodnocení, pozitivní a negativní hodnocení, typy hodnocení, funkce hodnocení, formy hodnocení, klasifikace, slovní hodnocení, syntéza obou forem
Klíčová slova anglicky: assessment, school assessment, special characteristics of school assessment, positive and negative assessment, types of assessment, functions of assessment, forms of assessment, classification, verbal assessment, synthesis of both forms
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jasňa Pacovská, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.04.2011
Datum zadání: 19.04.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 17.06.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je porovnání forem hodnocení výsledků výuky v předmětu český jazyk a literatura – tradiční klasifikační stupnice se slovním hodnocením.
Teoretická část bude založena na studiu relevantní odborné literatury, budou porovnány domácí přístupy se zahraničními zkušenostmi. Kromě upřednostňování jedné z forem hodnocení bude pozornost věnována také přístupu, který je založen na syntéze obou forem. Odbornou bázi bude představovat pedagogická a didaktické literatura a současné kurikulární materiály orientované na výuku češtiny.
Empirická část diplomové práce bude ověřovat, jak učitelé češtiny na vybraných školách s formami hodnocení pracují, kterému hodnocení a z jakého důvodu dávají přednost, popř. jak kombinují obě formy.
Závěrem práce bude porovnání teoretických přístupů k formám hodnocení ve výuce českého jazyka a literatury s výsledky empirického výzkumu. Toto porovnání by mělo směřovat k pokusu o navržení optimálního hodnotícího postupu.
Seznam odborné literatury
BARROW, Robin; WOODS, Ronald. An introduction to philosophy of education. 3. vyd. London ; New York : Routledge, 1988. 212 s.

ČÍHALOVÁ, Eva; MAYER, Ivo. Klasifikace a slovní hodnocení : zkušenosti z praxe na ZŠ. Praha : Strom, 1997. 63 s. ISBN 80-901954-6-6.

KOLÁŘ, Zdeněk. Hodnocení žáků. Praha : Grada, 2005. 157 s. ISBN 80-247-0885-X.

KOLÁŘ, Zdeněk a kol. Školní hodnocení a jeho současné problémy. Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Pedagogická fakulta, 1998. 35 s. ISBN 80-7044-202-6.

KOŠŤÁLOVÁ, Hana a kol. Školní hodnocení žáků a studentů : se zaměřením na slovní hodnocení. Praha : Portál, 2008. 151 s. ISBN 978-80-7367-314-7.

SCOTT, David; USHER, Robin. Understanding educational research. London : Routledge, 1996. 189 s.

SCHIMUNEK, Franz-Peter. Slovní hodnocení žáků. Praha : Portál, 1994. 54 s. ISBN 80-85282-91-7.

SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole : východiska a nové metody pro praxi. Praha : Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9.

ZIEGENSPECK, Jörg W. K problému známkování ve škole : obecná problematika a empirické výzkumy. Pardubice : Univerzita, 2002. 122 s. ISBN 80-7194-509-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK