Komunikace s problémovými uživateli ve vybraných knihovnách
Název práce v češtině: | Komunikace s problémovými uživateli ve vybraných knihovnách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Communicating with problematic users in selected libraries |
Klíčová slova: | uživatelé problémoví uživatelé knihovny komunikace konfliktní komunikace |
Klíčová slova anglicky: | users problematic users libraries communication conflict communication |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ľudmila Fonferová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.03.2011 |
Datum zadání: | 30.03.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum a čas obhajoby: | 11.02.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.01.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.02.2013 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Marcela Buřilová |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je analyzovat problémové chování uživatelů a čtenářů ve vybraných knihovnách. Práce bude vypracována ve spolupráci s Národní technickou knihovnou, Městskou knihovnou v Praze, Národní knihovnou České republiky a městskými knihovnami v Kraji Vysočina. Autorka zmapuje nejčastější problémy související s tímto tématem a porovná způsoby řešení zjištěných problémů v těchto v knihovnách. Práce bude vypracována metodou případové studie.
Osnova: 1. Úvod 2. Definice pojmu problémový uživatel 3. Charakteristika knihoven a cílová skupina uživatelů 4. Jednotlivé případy v knihovnách 5. Nejčastější identifikované typy problémového chování 6. Komunikace s uživateli s nevhodným chováním 7. Závěr Bakalářská práce bude připravena a upravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
FOBEROVÁ, Libuše. Problémy v komunikaci s uživateli knihoven. Knihovnický zpravodaj Vysočina [online]. 2010, 2, [cit. 2011-04-27]. Dostupný z WWW:http://kzv.kkvysociny.cz/Default.aspx?id=1198 . ISSN 1213-8231.
VYBÍRAL, Zdeněk. Psychologie komunikace. Vyd. 2. Praha : Portál, 2009. 319 s. ISBN 978-80-7367-387-1. FORET, Miroslav. Jak komunikovat se zákazníkem. Praha : Computer Press, 2000. 200 s. ISBN 80-7226-292-9. Interní materiály knihoven |