Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikace s problémovými uživateli ve vybraných knihovnách
Název práce v češtině: Komunikace s problémovými uživateli ve vybraných knihovnách
Název v anglickém jazyce: Communicating with problematic users in selected libraries
Klíčová slova: uživatelé problémoví uživatelé knihovny komunikace konfliktní komunikace
Klíčová slova anglicky: users problematic users libraries communication conflict communication
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ľudmila Fonferová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.03.2011
Datum zadání: 30.03.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 11.02.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.01.2013
Datum proběhlé obhajoby: 11.02.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Marcela Buřilová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat problémové chování uživatelů a čtenářů ve vybraných knihovnách. Práce bude vypracována ve spolupráci s Národní technickou knihovnou, Městskou knihovnou v Praze, Národní knihovnou České republiky a městskými knihovnami v Kraji Vysočina. Autorka zmapuje nejčastější problémy související s tímto tématem a porovná způsoby řešení zjištěných problémů v těchto v knihovnách. Práce bude vypracována metodou případové studie.

Osnova:
1. Úvod
2. Definice pojmu problémový uživatel
3. Charakteristika knihoven a cílová skupina uživatelů
4. Jednotlivé případy v knihovnách
5. Nejčastější identifikované typy problémového chování
6. Komunikace s uživateli s nevhodným chováním
7. Závěr

Bakalářská práce bude připravena a upravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
FOBEROVÁ, Libuše. Problémy v komunikaci s uživateli knihoven. Knihovnický zpravodaj Vysočina [online]. 2010, 2, [cit. 2011-04-27]. Dostupný z WWW:http://kzv.kkvysociny.cz/Default.aspx?id=1198 . ISSN 1213-8231.

VYBÍRAL, Zdeněk. Psychologie komunikace. Vyd. 2. Praha : Portál, 2009. 319 s. ISBN 978-80-7367-387-1.

FORET, Miroslav. Jak komunikovat se zákazníkem. Praha : Computer Press, 2000. 200 s. ISBN 80-7226-292-9.

Interní materiály knihoven
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK