Divný svět. Svět subkultury historických šermířů
Název práce v češtině: | Divný svět. Svět subkultury historických šermířů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Curious world. World of fencing subculture |
Klíčová slova: | Divnost, svět, norma, šerm, identita, hra, entita, performance |
Klíčová slova anglicky: | strangeness, world, norm, fancying, identity, entity, performance |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 23.03.2011 |
Datum zadání: | 31.03.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 30.05.2011 00:00 |
Místo konání obhajoby: | UK PedF - KVV |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.04.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.05.2011 |
Oponenti: | Mgr. Kateřina Špičková, Ph.D. |
Konzultanti: | PhDr. Jan Šmíd, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Vytvořte práci vycházející z předpokladu různorodého chápání zadaného tématu, nebo již samotného titulu tématu. Mapujte téma a osobitě zpracujte v rámci slov „divný“ a „svět“. Všimněte si charakteristik divného světa v pozitivním i negativním smyslu, určitých elementů, které lidskou společnost posouvají na jinou úroveň.
Zaměřte se na určitý detail problému a věnujte mu přiměřenou pozornost s vědomím celku a kompaktnosti a komplexnosti práce. Čerpejte znalosti z literatury z filosofické, sociální, výtvarné oblasti, tyto podněty vhodně a organicky zapojte do své bakalářské práce. Použijte vlastních východisek jako svobodného kreativního vyjádření v teoretické i výtvarné části s nastíněným pohledem pro využití tématu v pedagogické praxi. Pro své výtvarné vyjádření máte možnost výběru ze širokého rejstříku multidisciplinární oblasti objektové tvorby. Rozsah výtvarných prací: soubor výtvarných objektů, instalace, která obsahově i formálně bude odpovídat finálnímu pojetí bakalářské práce. Součástí výtvarné práce bude prezentace postupu vzniku díla, dílčí naznačené cesty např. ve formě skic, modelů, fotografií apod. Přesné formální pojetí vznikne v průběhu průběžných konzultací s vedoucím a konzultanty práce. Rozsah textu (NS): 40 |
Seznam odborné literatury |
ADAMS, L. S.; Art and Psychoanalysis. New York: 1993.
BECKER, U.; Slovník symbolů. Praha: Portál, 2002. BERGSON, H.; Filozofické eseje. Bratislava: 1970. CASSIRER, E.; Filosofie symbolických forem II. Mytické myšlení. 1. vyd. Praha: Oikoymenh, 1997. ISBN 80-86005-11-9. CÍLEK, V.; Krajiny vnější a vnitřní. Praha: 2002. DEMPMSEYOVÁ, A.; Umělecké styly, školy a hnutí. Encyklopedický průvodce moderním uměním. Praha: Slovart 2002. ISBN 80-7209-402-5. ECO, U.; O zrcadlech a jiné eseje. Praha: Mladá fronta, 2001. ELIADE, M.; Mýty, sny a mystéria. 1. vyd. Praha: Oikoymenh, 1998. ISBN 80-86005-63-1 FEYNMAN, R. P.; O smyslu bytí. Praha: Argo, 2000. FREUD, S.; O člověku a kultuře. Eseje. Praha: Odeon, 1990. FROM, E.; Mýtus, sen a rituál. Praha: Aurora, 1999. FUNDA, O. A.; Mezi vírou a racionalitou. 1. vyd. Brno: L. Marek, 2003, ISBN 80-86263-39-8. CHALUPECKÝ, J.; Nové umění v Čechách. 1. vyd. Praha: H+H 1994, ISBN 80-85787-81-4.KOUKOLÍK, F.; Lidský mozek. Praha: Portál, 2003. LIPOVETSKY, G.; Říše pomíjivosti. Praha: Prostor, 2002. MOKREJŠ, A.; Veřejnost: skutečnost - iluze – fikce. 1. vyd. Triton 2005. ISBN 80-7254-498-5. NEUBAUER, Z.; Smysl a svět. Praha: Vize 97, 2001. PATOČKA, J.; Platón: Přednášky z antické filosofie. 1. vyd. Praha: SPM, 1991. ISBN 80-04-25609-0. |