Bodyart, tetování, piercing v sociokulturních a uměleckých kontextech
Název práce v češtině: | Bodyart, tetování, piercing v sociokulturních a uměleckých kontextech |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Bodyart, tetage, pearcing in sociocultural and arts contextes |
Klíčová slova: | bodyart, tetování, sociokulturní kontext, výtvarná výchova, umění |
Klíčová slova anglicky: | bodyart, tetage, sociocultural context, art education, art |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jan Šmíd, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 23.03.2011 |
Datum zadání: | 23.03.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2011 00:00 |
Místo konání obhajoby: | UK PedF - KVV |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.04.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2011 |
Oponenti: | Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. |
Konzultanti: | MgA. Lucie Havlásek Tatarová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Zpracujte téma bodyartu, tetování a pearcingu jako prvků subkultury v sociokulturních a uměleckých kontextech. Zaměřte se na posuny a přesahy Vámi zvoleného tématu do oblastí oficiální i neoficiální vizuální kultury, popř. také reklamní produkce. Pokuste se zmapovat pozici Vámi zvolených fenoménů v rámci historie od vzniku kultu různých druhů úpravy těla (kmeny, rituály, tradice), přes náboženské a kriminální přesahy až po současné možnosti a sociální i mediální prezentování.
Ve výtvarné části bakalářské práce vytvořte soubor autorských fotografií jako prvků dokumentace nejen aktuálních trendů, dále vytvořte soubor autorských fotografických listů, postihující vlastní vklady k tématu na základě výběru reálných inspirací, vztahujících se k tématu. V pedagogické části se zaměřte na možnosti aplikace tématu a jeho využití v koncepci výtvarné výchovy na základní škole. Navrhněte způsoby propojení tématu a fotografie (nebo jiného média) při práci s dětmi v rámci Vašeho tématu. |
Seznam odborné literatury |
BENOIST, L.; Znaky, symboly a mýty. Praha: Victoria Publishing, 1995.
BLAŽEJ, B.; Grafická úprava tiskovin,1.vyd. Praha: SPN, 1988. ISBN 80-04-23201-9. FINK, E.; Hra jako symbol světa. Praha: 1993. FLUSSER, V.; Za filozofii fotografie. Praha: Hynek, 1994. GASTMAN, R: Street World, Thames & Hudson, 2007 Graffiti má student odstranit . - Roč. 14, č. 42 (19. února 2004), s. 3 . - 2004 HAGEGE, C.; Člověk a řeč. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-331-8. HEJNÝ, J.; Kresba, malba, grafika: učitelství pro 1. st. ZŠ. NAAR, J: - The Birth of Graffiti, Prestel 2007 HOURA, M.; Jak se dívat na grafiku. Praha: SPN, 1971 HOUŠKA, T.: Graffiti rules, Praha: Houška, 2000. ISBN 80-86065-18-9 KOŤÁTKO, P.: Význam a komunikace, Praha, Filosofia, 1998 KURIC, J.: Psychologie vnímání malířských výtvarných děl v ontogenezi, Brno, Univerzita J. E. Purkyně, 1986 KŘÍBEK J, ŠKAPA, M: 2666: Praha Odyssey, Labyrint 2006 JANDOUREK, J.; Sociologický slovník. Praha: Portál, 2001. PEREGRIN, J.; Význam a struktura. Praha: Oikoymenh, 2000. REED, L.; Mezi myšlenkou a vyjádřením. Praha: Herman a synové, 2002. Street Art Praha, Arbon Vitae 2007 VANČÁT, J.; Tvorba vizuálního zobrazení. Gnoseologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8. WOLBERGS, B: - Urban Illustration Berlin, Gingko Press, 2007 ČAPEK, J.: Umění přírodních národů. Praha: Fr. Borový, 1938. STEINER, R.: Příroda a člověk. Hranice: Fabela, 2007 RYCHLÍK, M.: Tetování, skarifikace a jiné zdobení těla. Praha: Nakladatelství lidových novin, 2005 FAGAN, B.: Sedmdesát velkých vynálezů starověku. Praha: Slovart, 2005 BRESSER, H.: Krása zdraví a kůže. (bude upřesněno) Fiksa, R.: Encyklopedie Bodyartu. Žďár nad Sázavou: Sowulo Press, 2009. Randall, H.: Piercing – Moderní antologie. Praha: Rebo Production, 1998 |
Předběžná náplň práce |
systematické studium odborných pramenů vztahujících se k tématu, řešení výtvarné a pedagogické části práce |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
systematical study of special sources about theme, solution of artwork part and pedagogical part |