Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Bodyart, tetování, piercing v sociokulturních a uměleckých kontextech
Název práce v češtině: Bodyart, tetování, piercing v sociokulturních a uměleckých kontextech
Název v anglickém jazyce: Bodyart, tetage, pearcing in sociocultural and arts contextes
Klíčová slova: bodyart, tetování, sociokulturní kontext, výtvarná výchova, umění
Klíčová slova anglicky: bodyart, tetage, sociocultural context, art education, art
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Šmíd, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 23.03.2011
Datum zadání: 23.03.2011
Datum a čas obhajoby: 14.09.2011 00:00
Místo konání obhajoby: UK PedF - KVV
Datum odevzdání elektronické podoby:07.04.2011
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2011
Oponenti: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: MgA. Lucie Havlásek Tatarová, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Zpracujte téma bodyartu, tetování a pearcingu jako prvků subkultury v sociokulturních a uměleckých kontextech. Zaměřte se na posuny a přesahy Vámi zvoleného tématu do oblastí oficiální i neoficiální vizuální kultury, popř. také reklamní produkce. Pokuste se zmapovat pozici Vámi zvolených fenoménů v rámci historie od vzniku kultu různých druhů úpravy těla (kmeny, rituály, tradice), přes náboženské a kriminální přesahy až po současné možnosti a sociální i mediální prezentování.
Ve výtvarné části bakalářské práce vytvořte soubor autorských fotografií jako prvků dokumentace nejen aktuálních trendů, dále vytvořte soubor autorských fotografických listů, postihující vlastní vklady k tématu na základě výběru reálných inspirací, vztahujících se k tématu.
V pedagogické části se zaměřte na možnosti aplikace tématu a jeho využití v koncepci výtvarné výchovy na základní škole. Navrhněte způsoby propojení tématu a fotografie (nebo jiného média) při práci s dětmi v rámci Vašeho tématu.

Seznam odborné literatury
BENOIST, L.; Znaky, symboly a mýty. Praha: Victoria Publishing, 1995.
BLAŽEJ, B.; Grafická úprava tiskovin,1.vyd. Praha: SPN, 1988. ISBN 80-04-23201-9.
FINK, E.; Hra jako symbol světa. Praha: 1993.
FLUSSER, V.; Za filozofii fotografie. Praha: Hynek, 1994.
GASTMAN, R: Street World, Thames & Hudson, 2007
Graffiti má student odstranit . - Roč. 14, č. 42 (19. února 2004), s. 3 . - 2004

HAGEGE, C.; Člověk a řeč. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-331-8.
HEJNÝ, J.; Kresba, malba, grafika: učitelství pro 1. st. ZŠ.
NAAR, J: - The Birth of Graffiti, Prestel 2007
HOURA, M.; Jak se dívat na grafiku. Praha: SPN, 1971
HOUŠKA, T.: Graffiti rules, Praha: Houška, 2000. ISBN 80-86065-18-9
KOŤÁTKO, P.: Význam a komunikace, Praha, Filosofia, 1998
KURIC, J.: Psychologie vnímání malířských výtvarných děl v ontogenezi, Brno,
Univerzita J. E. Purkyně, 1986
KŘÍBEK J, ŠKAPA, M: 2666: Praha Odyssey, Labyrint 2006
JANDOUREK, J.; Sociologický slovník. Praha: Portál, 2001.
PEREGRIN, J.; Význam a struktura. Praha: Oikoymenh, 2000.
REED, L.; Mezi myšlenkou a vyjádřením. Praha: Herman a synové, 2002.
Street Art Praha, Arbon Vitae 2007
VANČÁT, J.; Tvorba vizuálního zobrazení. Gnoseologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2000.
ISBN 80-7184-975-8.
WOLBERGS, B: - Urban Illustration Berlin, Gingko Press, 2007
ČAPEK, J.: Umění přírodních národů. Praha: Fr. Borový, 1938.
STEINER, R.: Příroda a člověk. Hranice: Fabela, 2007
RYCHLÍK, M.: Tetování, skarifikace a jiné zdobení těla. Praha: Nakladatelství lidových novin, 2005
FAGAN, B.: Sedmdesát velkých vynálezů starověku. Praha: Slovart, 2005
BRESSER, H.: Krása zdraví a kůže. (bude upřesněno)
Fiksa, R.: Encyklopedie Bodyartu. Žďár nad Sázavou: Sowulo Press, 2009.
Randall, H.: Piercing – Moderní antologie. Praha: Rebo Production, 1998
Předběžná náplň práce
systematické studium odborných pramenů vztahujících se k tématu, řešení výtvarné a pedagogické části práce
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
systematical study of special sources about theme, solution of artwork part and pedagogical part
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK