Způsoby odstraňování chyb v technice běhu školního věku
Název práce v češtině: | Způsoby odstraňování chyb v technice běhu školního věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Methods of Debugging Technical Mistakes in Running Children of School Age. |
Klíčová slova: | Běh, technika běhu, technické chyby běhu, běžecká abeceda, korekční cvičení, školní věk |
Klíčová slova anglicky: | Run, running, technique of running, running alphabet, elimination of deficits, school age |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra tělesné výchovy (41-KTV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 17.03.2011 |
Datum zadání: | 23.11.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 10.01.2013 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M.D.Rettigové |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.11.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.01.2013 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová |
Zásady pro vypracování |
1. prostudovat a kriticky zhodnotit dostupné zdroje
2. stanovit problém a cíle práce 3. vypracovat teoretickou část práce 4. stanovit hypotézy 5. provést výzkum 6. vypracovat diskuzi a závěry 7. vznikající práci pravidelně konzultovat 8. hotový rukopis předat vedoucímu práce k závěrečné kontrole nejpozději 1 měsíc před odevzdáním |
Seznam odborné literatury |
DOSTÁL, E., VELEBIL, V., aj. Didaktika školní atletiky. Praha: Karolinum, 1992. 260 s. ISBN 382-193-92.
CHOUTKA, M., DOVALIL, J. Sportovní trénink. 2. rozšířené vyd. Praha: Olympia, 1991. ISBN 80-7033-099-6. CHOUTKOVÁ, B., SUŠANKA, P., BERAN, Běhej – skákej – házej. Jak trénuje atletické žactvo. Praha: Olympia, 1976. 192 s. CHOUTKOVÁ, B., FEJTEK, M. Malá škola atletiky. Praha: Olympia, 1989. 142 s. ISBN 27-005-89. CHOUTKOVÁ-CVRKOVÁ B., MERHAUTOVÁ J., Lehká atletika žactva. Praha: STN, 1961, D-08*10499. DOVALIL, J., aj. Výkon a trénink ve sportu. Dotisk 2. vyd. Praha: Olympia, 2007. ISBN 27-060-2007. JEŘÁBEK, P. Atletická příprava, děti a dorost. Praha: Grada, 2008. 192 s. ISBN 978-80-247-0797-6. KAPLAN, A, VÁLKOVÁ, N. Atletika pro děti a jejich rodiče, učitele a trenéry. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. KUČERA, M., DYLEVSKÝ, I. Sportovní medicína. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999 PERIČ, T. Sportovní příprava dětí. 1 vyd. Praha: Grada, 2004. 200 s. ISBN 80-247-0683-0.RŦŢIČKA, L., Didaktika atletiky pro studující učitelství základních škol. Praha: Karolinum, 1992. 74s. ISBN 382-111-92. VACULA, J., aj. Atletická abeceda. Praha: Olympia, 1974. 217 s. ISBN 27-044-74. VACULA, J. a kolektiv. Trénink atletických disciplín. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n.p., 1983. 404 s. ISBN 14-160-83. 1VARGA, I., GLESK, P., KOŠŤIAL, J., NAGY, J., LACZO, E. Atletika behy. Bratislava: Šport, 1986. 248 s. ISBN 77-028-86. 69 Atletická abeceda – předkopávání [online]. 2008 [cit. 2012-03-21]. Atletika-běhy. Dostupné z WWW: < http://www.atletika-behy.cz/view.php?clanek=12> 2. Atletický trénink – Michael Johnson [online]. 2006 [cit. 2012-04-01]. AT. Dostupné z WWW:< http://www.atletickytrenink.cz/Slavni_atleti/m_johnson.php> 3. Běţci – Paula Radcliffe [online]. 2008 [cit. 2012-04-01]. Atletika-běhy. Dostupné z WWW: < http://www.atletika-behy.cz/bezec.php?id=65> 4. Broţura atletika pro děti [online]. 2004 [cit. 2012-02-20]. ČAS. Dostupné z WWW: <http://www.atletikaprodeti.cz/predstavujeme-brozurku-atletika-pro-deti_1> |
Předběžná náplň práce |
Daná práce se zabývá zpracováním a využitím nástrojů k odstraňování chyb v technice běhu dětí. Tyto nástroje a způsoby jejich využití jsou konkrétně uvedeny a popsány. Výsledky a poznatky nejsou striktně určeny jen pro trenéry atletiky, ale mohou být úspěšně aplikovány i v jiných sportovních odvětvích. V práci byla využita rešerše publikací týkajících se daného tématu a pedagogické vyhodnocení provedeného výzkumu pomocí obsahové analýzy výsledků.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis is about elaboration and use of tool in order to eliminate mistakes in the running techniques of children. These tools and the way to use them is concretely specified and described. Provided results and findings are not strictly designed only for trainers of athletics, but can also be successfully applied in other sports sectors. In this thesis had been used a research regarding the topic and pedagogical evaluation of done research with help of content analysis of results. |