Lidské ne/výtvarné zásahy do krajiny
Název práce v češtině: | Lidské ne/výtvarné zásahy do krajiny |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Humans no/creative interventions into Landscape |
Klíčová slova: | umění, výtvarná výchova, krajina, člověk, zásah, město, příroda, fotografie |
Klíčová slova anglicky: | art, art education, landscape, human, intervention, city, nature, photograph |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jan Šmíd, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 15.03.2011 |
Datum zadání: | 15.03.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 28.05.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | UK PedF - KVV |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.04.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.05.2012 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | prof. ak. mal. Martin Velíšek, Ph.D. |
Konzultanti: | doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V práci pojednejte o fenoménu krajiny a lidských stop v přírodní i civilizované krajině. Věnujte se problematice necitlivých zásahů do přírody kolem nás s důrazem na výchovné aspekty vzdělávacího projektu, eventuelně také zpracujte jako podtéma problém interdisciplinárního propojování výuky. Svou práci koncipujte i z hlediska přiblížení urbanistických koncepcí a objektivně nepatřičných architektonických zásahů do(přírodní)zástavby. Ve své práci představte takové autority, jež se tématu věnují a podávají o něm ucelené výtvarné zprávy.
V praktické části mapujte v rámci tématu vybranou část civilizační nebo přírodní lokality (např. cyklostezku či dráhu na kolečkové bruslení…) a zpracujte ji ve fotografickém médiu jako autorský soubor na pomezí dokumentární a aranžované fotografie. Didaktická část bude obsahovat návrh několika zadání pro hodiny VV na základní škole na určené téma, vztahující se k tématu. |
Seznam odborné literatury |
BACHELARD,G.; Voda a sny. Praha: Mladá fronta, 1997.
BARROW, J. D.; Vesmír plný umění. Brno: Jota, 2000. BĚLOHRADSKÝ, V.; Myslet zeleň světa. Praha: 1991. BORECKÝ, V.; Imaginace a kultura. Praha: 1996 CÍLEK, V.; Krajiny vnější a vnitřní. Praha: 2002. CORETH, E.; Co je člověk. Praha: 1994. FROM, E.; Mýtus, sen a rituál. Praha: Aurora, 1999. GEERTZ; Interpretace kultury. Praha: Slon. HUNTINGTON; Střet civilizací. CHARDIN de, T.; Místo člověka v přírodě. Praha, 1993. FINK, E.; Hra jako symbol světa. Praha: 1993. FLUSSER, V.; Příběh ďábla. Praha: GemaArt, 1997. HAVLÍK, V.; Synergetika. Návrat ke světu přírodních procesů. Praha: 1995. JANKOVIČ, M.; Nesamozřejmost smyslu. Praha: 1991. KOMÁREK, S.; Příroda a kultura: svět jevů a svět interpretací. Praha: Vesmír, 2000. KOUKOLÍK, F.; Mravenec a vesmír. Praha: 1997. |
Předběžná náplň práce |
systematické studium odborných pramenů vztahujících se k tématu, řešení výtvarné a pedagogické části práce |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
systematical study of special sources about theme, solution of artwork part and pedagogical part |