Spontánní pohybové aktivity v MŠ
Název práce v češtině: | Spontánní pohybové aktivity v MŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Spontaneous motor activity in the kindergarten |
Klíčová slova: | Spontánní pohybové aktivity, dítě předškolního věku, režim dne v MŠ, prostředí v MŠ. |
Klíčová slova anglicky: | Spontaneous motor aktivity, child of preschool age, regime of day in the kindergarten, environment in the kindergarten. |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra tělesné výchovy (41-KTV) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 14.03.2011 |
Datum zadání: | 12.04.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 19.09.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M.D.Rettigové |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 22.06.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.09.2012 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová |
Zásady pro vypracování |
Na základě studia a zkušeností budou formulovány předpoklady a možnosti sledování dětí ve vybraných mateřských školách a připraven záznamový arch. Ve školách bude popsáno prostředí. Pozorováné výsledky budou zpracovány a interpretovány pomocí tabulek a grafů. |
Seznam odborné literatury |
Wágnerová,M: Vývojová psychologieI. Praha2005:Karolinum
Dvořáková, H.: Pohybové činnosti pro děti v předškolním vzdělávání Dvořáková, H.: Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte Dvořáková, H.: Didaktika TV nejmenších dětí Havlíčková, L.: Biologie dítěte. Praha1998:Karolinum Dvořáková, H.: Tělesná výchova v rámcovém programu.Praha2001:Karolinum Dvořáková, H.: K některým problémům tělesné výchovy v současné mateřské škole. Praha1998:Karolinum |
Předběžná náplň práce |
Pomocí pozorování bude v práci analyzována spontánní pohybová aktivita předškolních dětí ve vztahu k podmínkám a podpoře učitelky. Sledování bude realizováno ve vybraných lokalitách ve městě a na venkově. Pozorování se zaměří na preferenci druhu činností a samostatné nebo skupinové aktivity dětí. Dále práce sleduje další faktory vlivu na pohybové aktivity - prostředí, prostory a okolí MŠ. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Observation children´s spontaneous activities will be a base for analysis of this activities - preferences, individual or group activities, and factors which could influence movement activities - environment and teacher. |