Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Možnosti a úskalí práce školního metodika primární prevence na ZŠ
Název práce v češtině: Možnosti a úskalí práce školního metodika primární prevence na ZŠ
Název v anglickém jazyce: Possibilities and difficulties of a school primary prevention consultant work in primary schools
Klíčová slova: poradenství, sociální a psychologická opora, metody prevence, primární prevence, výchovný poradce, etický kodex, sociálně právní ochrana dětí, intervence
Klíčová slova anglicky: counceling, social and psychological support, methods of prevention, an educational consultant, ethical kodex, social and law protection of children, intervention
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.03.2011
Datum zadání: 14.03.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.11.2011
Datum a čas obhajoby: 28.01.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.01.2013
Datum proběhlé obhajoby: 28.01.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Hana Krykorková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce bude pojednávat o působení školního metodika primární prevence krizových jevů na ZŠ, popíše jeho činnost, která je vymezena školským zákonem. Dále se bude zabývat smyslem jeho práce v kontextu školního a třídního klimatu , jeho možnostmi a omezeními v praxi jak ve smyslu právním, tak etickém.
Praktická část diplomové práce bude obsahovat dotazníkové šetření zaměřené na chápání role školního metodika primární prevence a výchovného poradce.
Seznam odborné literatury
www.odyssea.cz/
ČÁP,J.; MAREŠ, J.: Psychologie pro učitele, 2. vyd.: Praha, Portál, 2007. 650 s. ISBN 978-80-7367-273-7
DUBEC, M., Zásobník metod používaných v OSV,1. vyd., Praha, Projekt Odyssea , 2007, 57 s., ISBN 978-80-87-145-02-9
Helus, Z.: Dítě v osobnostním pojetí, 1. vyd.: Praha, Portál, 2004. 228 s. ISBN 80-7178-888-0
HERMOCHOVÁ, S.: Skupinová dynamika ve školní třídě, 1. vyd.: Kladno, AISIS, 2005. 169 s.ISBN 80-239-5612-4
POKORNÁ, V.: Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování, 3. vyd.: Praha, Portál, 2001.333 s. ISBN 80-7178-570-9.
ŘÍČAN, P.: Cesta životem, 1.vyd.: Praha, Panorama, 1989. 435 s. ISBN 80-7038-078-0.
Serfontein, G. Potíže dětí s učením a chováním, 1. vyd.: Praha, Portál, 1999. 149 s. ISBN 80-7178-315-3
Vágnerová, M.: Psychologie problémového dítěte školního věku,: Praha, Nakladatelství Karolinum, 2001. s. 40-58. ISBN 80-7184-488-8
Valenta, J.: Učit se být, 1. vyd.: Kladno, Agentura STROM & AISIS, 2000. 95 s. ISBN 80-86106-08-X
HENNIG, Gudrun; PELZ, Georg. Transakční analýza : terapie a poradenství. 1. Praha : Grada, 2008. 320 s. ISBN 978-80-247.
ELLIS, Albert ; MACLAREN, Catharine. Racionálně emoční behaviorální terapie. 1. Praha : Portál, 2005. 135 s. ISBN 80-7178-947-X.
WOITITZOVÁ, Janet. Dospělé děti alkoholiků. 2. Praha : Columbus, 1990. 180 s. ISBN 80-85928-73-6.
NÝVLTOVÁ, Václava. Psychopatologie pro speciální pedagogy. 1. Praha : Univerzita J.A.Komenského, 2008. 228 s. ISBN 978-80-86723-48-8.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. 2. Praha : Academia, 2009. 498 s. ISBN 978-80-200-1679-9.
VÝROST, Jozef ; SLAMĚNÍK, Ivan. Sociální psychologie. 2. Praha : Grada, 2008. 408 s. ISBN 978-80-247-1428-8.
RIEGER, Zdeněk. Loď skupiny. 2. Praha : Portál, 2007. 206 s. ISBN 978-80-7367-222-5.
FONTANA, David. Psdychologie ve školní praxi : příručka pro učitele. 2. Praha : Portál, 2003. 383 s. ISBN 80-7178-626-8.
Pedagogická intervence u žáků ZŠ. 1. Praha : Meritum, 2010. 322 s. ISBN 80-7357-603-5.
Výchovné poradenství. 1. Praha : Meritum, 2009. 272 s. ISBN 80-7357-498-5.
KATZOVÁ, Pavla. Školský zákon : komentář. 1. Praha : Meritum, 2009. 800 s. ISBN 80-7357-412-3.
ŠVEC, Vlastimil. Pedagogické znalosti učitele. 1. Praha : Meritum, 2010. 136 s. ISBN 80-7357-072-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK