Možnosti a úskalí práce školního metodika primární prevence na ZŠ
Název práce v češtině: | Možnosti a úskalí práce školního metodika primární prevence na ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Possibilities and difficulties of a school primary prevention consultant work in primary schools |
Klíčová slova: | poradenství, sociální a psychologická opora, metody prevence, primární prevence, výchovný poradce, etický kodex, sociálně právní ochrana dětí, intervence |
Klíčová slova anglicky: | counceling, social and psychological support, methods of prevention, an educational consultant, ethical kodex, social and law protection of children, intervention |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.03.2011 |
Datum zadání: | 14.03.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.11.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 28.01.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.01.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.01.2013 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Hana Krykorková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Tato diplomová práce bude pojednávat o působení školního metodika primární prevence krizových jevů na ZŠ, popíše jeho činnost, která je vymezena školským zákonem. Dále se bude zabývat smyslem jeho práce v kontextu školního a třídního klimatu , jeho možnostmi a omezeními v praxi jak ve smyslu právním, tak etickém.
Praktická část diplomové práce bude obsahovat dotazníkové šetření zaměřené na chápání role školního metodika primární prevence a výchovného poradce. |
Seznam odborné literatury |
www.odyssea.cz/
ČÁP,J.; MAREŠ, J.: Psychologie pro učitele, 2. vyd.: Praha, Portál, 2007. 650 s. ISBN 978-80-7367-273-7 DUBEC, M., Zásobník metod používaných v OSV,1. vyd., Praha, Projekt Odyssea , 2007, 57 s., ISBN 978-80-87-145-02-9 Helus, Z.: Dítě v osobnostním pojetí, 1. vyd.: Praha, Portál, 2004. 228 s. ISBN 80-7178-888-0 HERMOCHOVÁ, S.: Skupinová dynamika ve školní třídě, 1. vyd.: Kladno, AISIS, 2005. 169 s.ISBN 80-239-5612-4 POKORNÁ, V.: Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování, 3. vyd.: Praha, Portál, 2001.333 s. ISBN 80-7178-570-9. ŘÍČAN, P.: Cesta životem, 1.vyd.: Praha, Panorama, 1989. 435 s. ISBN 80-7038-078-0. Serfontein, G. Potíže dětí s učením a chováním, 1. vyd.: Praha, Portál, 1999. 149 s. ISBN 80-7178-315-3 Vágnerová, M.: Psychologie problémového dítěte školního věku,: Praha, Nakladatelství Karolinum, 2001. s. 40-58. ISBN 80-7184-488-8 Valenta, J.: Učit se být, 1. vyd.: Kladno, Agentura STROM & AISIS, 2000. 95 s. ISBN 80-86106-08-X HENNIG, Gudrun; PELZ, Georg. Transakční analýza : terapie a poradenství. 1. Praha : Grada, 2008. 320 s. ISBN 978-80-247. ELLIS, Albert ; MACLAREN, Catharine. Racionálně emoční behaviorální terapie. 1. Praha : Portál, 2005. 135 s. ISBN 80-7178-947-X. WOITITZOVÁ, Janet. Dospělé děti alkoholiků. 2. Praha : Columbus, 1990. 180 s. ISBN 80-85928-73-6. NÝVLTOVÁ, Václava. Psychopatologie pro speciální pedagogy. 1. Praha : Univerzita J.A.Komenského, 2008. 228 s. ISBN 978-80-86723-48-8. NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. 2. Praha : Academia, 2009. 498 s. ISBN 978-80-200-1679-9. VÝROST, Jozef ; SLAMĚNÍK, Ivan. Sociální psychologie. 2. Praha : Grada, 2008. 408 s. ISBN 978-80-247-1428-8. RIEGER, Zdeněk. Loď skupiny. 2. Praha : Portál, 2007. 206 s. ISBN 978-80-7367-222-5. FONTANA, David. Psdychologie ve školní praxi : příručka pro učitele. 2. Praha : Portál, 2003. 383 s. ISBN 80-7178-626-8. Pedagogická intervence u žáků ZŠ. 1. Praha : Meritum, 2010. 322 s. ISBN 80-7357-603-5. Výchovné poradenství. 1. Praha : Meritum, 2009. 272 s. ISBN 80-7357-498-5. KATZOVÁ, Pavla. Školský zákon : komentář. 1. Praha : Meritum, 2009. 800 s. ISBN 80-7357-412-3. ŠVEC, Vlastimil. Pedagogické znalosti učitele. 1. Praha : Meritum, 2010. 136 s. ISBN 80-7357-072-6. |