Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Srovnání obrazu fanouškovské kultury v mainstreamových médiích a fanouškovských médiích
Název práce v češtině: Srovnání obrazu fanouškovské kultury v mainstreamových
médiích a fanouškovských médiích
Název v anglickém jazyce: Comaparisson of media picture of sport fan culture in mainstream media
and in fans media
Klíčová slova: Masová média, sport, fanoušci, fotbal, internet, web, analýza, srovnání, Sparta, Slavia
Klíčová slova anglicky: Mass media, sport, supporters, football, internet, web, analysis, comparison, Sparta, Slavia
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 03.03.2011
Datum zadání: 03.03.2011
Datum a čas obhajoby: 20.06.2012 00:00
Místo konání obhajoby: FSV UK Praha
Datum odevzdání elektronické podoby:03.01.2012
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2012
Oponenti: Mgr. Ondřej Trunečka, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
CHOUTKA, Miroslav. Sport a společnost. Praha: Olympia, 1978.
ČERNÝ, Jiří. Fotbal je hra. 1. vydání. Praha: Československý spisovatel, 1968.
DĚKANOVSKÝ, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Sport, média a mýty: zlatí hoši, královna bílé stopy a další moderní hrdinové. 1. vyd. Praha: Dokořán, 2008, 183 s. ISBN 978-807-3631-314.
JIRÁK, Jan. 10 let v českých médiích. Vyd. 1. Praha: Portál pro Newton Information Technology, 2005. 142 s. ISBN 80-717-8925-9.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 207 s. ISBN 80-717-8697-7.
MAREŠ, Miroslav, SMOLÍK, Josef, SUCHÁNEK, Marek. Fotbaloví chuligáni: Evropská dimenze subkultury. Vydání 1. 2004. Brno: Centrum strategických studií a Barrister & Principal. 181 s. ISBN 80-903333-0-3
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 447 s. ISBN 80-717-8200-9.
OSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. 3., rozš. vyd. Praha: Libri, 2007, 263 s. ISBN 978-807-2772-667.
SEKOT, Aleš. Sport a společnost. Brno: Paido, 2003, 191 s. ISBN 80-731-5047-6.
SCHULZ, Winfried. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Překlad Barbara Köpplová. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2004, 149 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze, 2. ISBN 80-246-0827-8.
SLEPIČKA, Pavel. Divácká reflexe sportu. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2010, 181 s. ISBN 978-802-4618-388.
TRAMPOTA, Tomáš a Jan HALADA. Zpravodajství. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 191 s. ISBN 80-736-7096-8.
Předběžná náplň práce
Sportovní fanoušci jsou nedílnou součástí sportovních utkání jak ve světě, tak v České republice. Masová média o nich dnes píší víc než dříve. A začíná to být i naopak. I samotní fanoušci dnes mají vlastní možnosti, jak komunikovat s širokým publikem a dokonce i hodnotit novináře samotné.

Práce rozebírá na příkladu fotbalového derby Slavia Praha – Sparta Praha hraném na stadionu Evžena Rošického na Strahově v roce 2008 a narušovaném fanoušky obou klubů a policií, jak o daných událostech referovala mainstreamová média (deník Sport, on-line deník iDnes.cz, Česká televize) a jak o nich informovala média samotných fanoušků – fanouškovské weby, fanouškovské magazíny.

Tyto dva mediální obrazy, mainstreamový a fanouškovský, byly porovnány s cílem zjistit, jak moc se liší.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Sports fans are an integral part of sporting events both in the world, and in the Czech Republic. Mass media write about them more than ever. And it gets and vice versa. Fans themselves now have their own ways to communicate with a wide audience, and even write and evaluate the journalists and their work themselves.

The work discusses the example of football derby Slavia Prague - Sparta Prague that was played at the Evžena Rošického stadium on Strahov in 2008, and the distortions of fans of both clubs and the police, and how the events have been presented by mainstream media (newspaper Sport,website iDnes.cz, Czech television) and how they were presented by fans themselves - fan sites, fan magazines.

These two media images, the mainstream one and the fan one, were compared to determine how much they differ.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK