Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Úroveň základních motorických dovedností předškolních dětí ve vztahu k podmínkám mateřské školy
Název práce v češtině: Úroveň základních motorických dovedností předškolních dětí ve vztahu k podmínkám mateřské školy
Název v anglickém jazyce: Level of basic motor skills of pre-school age children in relation to the conditions of the kindergarten
Klíčová slova: Pohyb, pohybové činnosti, základní motorika, předškolní věk, předškolní vzdělávání;
Klíčová slova anglicky: Motion, movement activities, basic motor skills, pre-school age, pre-school education;
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 25.02.2011
Datum zadání: 26.11.2013
Datum a čas obhajoby: 09.01.2014 00:00
Místo konání obhajoby: M.D.Rettigové
Datum odevzdání elektronické podoby:28.11.2013
Datum proběhlé obhajoby: 09.01.2014
Oponenti: Mgr. Věra Kuhnová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studium literatury, studium testování -volba testů pro diagnostiku.
Monitorig podmínek vybraných mateřských škol - záměrný výběr podle různých podmínek pro pohyb.
Realizace měření - zhodnoceí a interpretace.
Seznam odborné literatury
Měkota, K., Novosad, J. Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007
Měkota, K., Cuberek, R. Pohybové dovednosti - činnosti - výkony. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007
Bunc, V. Nadváha a obezita dětí - životní styl jako příčina a důsledek. Česká kinantropologie, 12, 3/08, s. 61-69.
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá problematikou pohybových činností předškolních dětí. Pohyb je důležitý pro celostní vývoj předškolního dítěte, proto je třeba definovat pojmy pohyb, základní pohybové dovednosti a zmapovat je v souvislosti s vývojem v předškolním věku.
Pro praktickou část je třeba zvolit vhodné diagnostické prostředky pro zjištění případných odlišností vlivu podmínek. Výsledky zvoleného motorického testu předškolních dětí z vybraných mateřských škol budou vyhodnoceny ve vztahu k jejich podmínkám.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with the issue of the movement activities of pre-school age children. Movement is important in the holistic development of the pre-school age child whose absence may endanger this development. So, there will be defined terms of movement, basic motor skills and mapping their development with a focus on the specifics of pre-school age.
Practical section compares the results of motor test pre-school age children from selected kindergarten and evaluated in relation to their conditions.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK