Úroveň základních motorických dovedností předškolních dětí ve vztahu k podmínkám mateřské školy
Název práce v češtině: | Úroveň základních motorických dovedností předškolních dětí ve vztahu k podmínkám mateřské školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Level of basic motor skills of pre-school age children in relation to the conditions of the kindergarten |
Klíčová slova: | Pohyb, pohybové činnosti, základní motorika, předškolní věk, předškolní vzdělávání; |
Klíčová slova anglicky: | Motion, movement activities, basic motor skills, pre-school age, pre-school education; |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra tělesné výchovy (41-KTV) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 25.02.2011 |
Datum zadání: | 26.11.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 09.01.2014 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M.D.Rettigové |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.11.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.01.2014 |
Oponenti: | Mgr. Věra Kuhnová |
Zásady pro vypracování |
Studium literatury, studium testování -volba testů pro diagnostiku.
Monitorig podmínek vybraných mateřských škol - záměrný výběr podle různých podmínek pro pohyb. Realizace měření - zhodnoceí a interpretace. |
Seznam odborné literatury |
Měkota, K., Novosad, J. Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007
Měkota, K., Cuberek, R. Pohybové dovednosti - činnosti - výkony. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007 Bunc, V. Nadváha a obezita dětí - životní styl jako příčina a důsledek. Česká kinantropologie, 12, 3/08, s. 61-69. |
Předběžná náplň práce |
Práce se zabývá problematikou pohybových činností předškolních dětí. Pohyb je důležitý pro celostní vývoj předškolního dítěte, proto je třeba definovat pojmy pohyb, základní pohybové dovednosti a zmapovat je v souvislosti s vývojem v předškolním věku.
Pro praktickou část je třeba zvolit vhodné diagnostické prostředky pro zjištění případných odlišností vlivu podmínek. Výsledky zvoleného motorického testu předškolních dětí z vybraných mateřských škol budou vyhodnoceny ve vztahu k jejich podmínkám. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis deals with the issue of the movement activities of pre-school age children. Movement is important in the holistic development of the pre-school age child whose absence may endanger this development. So, there will be defined terms of movement, basic motor skills and mapping their development with a focus on the specifics of pre-school age.
Practical section compares the results of motor test pre-school age children from selected kindergarten and evaluated in relation to their conditions. |