Problematika vzdělávání úředníků územních samosprávných celků v Ostravě
| Název práce v češtině: | Problematika vzdělávání úředníků územních samosprávných celků v Ostravě |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Issues in education of officials of territorial self-governing units in Ostrava |
| Klíčová slova: | akreditované vzdělávací instituce, celoživotní učení, lidské zdroje, územní samospráva, veřejná správa, vzdělávání dospělých, vzdělávání úředníků |
| Klíčová slova anglicky: | accredited educational institution, lifelong learning, human resources, local government, public administration, adult education, education of public officials |
| Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra veřejné a sociální politiky (23-KVSP) |
| Vedoucí / školitel: | doc. JUDr. Taisia Čebišová, CSc. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
| Datum přihlášení: | 25.02.2011 |
| Datum zadání: | 25.02.2011 |
| Datum a čas obhajoby: | 23.06.2011 00:00 |
| Místo konání obhajoby: | iss |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.04.2011 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2011 |
| Oponenti: | prof. PhDr. František Ochrana, DrSc. |
| Seznam odborné literatury |
| ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Nejnovější trendy a postupy. 10. vydání. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 800 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
BRDEK, M.; VYCHOVÁ, H. Evropská vzdělávací politika – programy, principy a cíle. Praha : ASPI Publishing s.r.o., 2004. 167 s. ISBN 80-86395-96-0. FOLEY, G. Dimensions of adult learning: adult education and training in a global era. Maidenhead: Open University Press, 2004. 335 s. ISBN 0335214487. GRAHAM, H. T.; BENNETT, R. Human resources management. 9th edition. London : Pitman, 1998. 435 s. ISBN 9780273634010. GRENČÍKOVÁ, A. Personálny manažment. Cvičenia, hry, prípadové štúdie. Trenčín : Fakulta sociálno-ekonomických vzťahov, Trenčianská univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíně, 2006. 208 s. ISBN 80-8075-169-2. HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha : Portál, s.r.o., 2005. 406 s. ISBN 80-7367-040-2. HENDRYCH, D. Správní věda - Teorie veřejné správy. Praha : ASPI, a.s., 2007. 211 s. ISBN 978-80-7357-248-8. JARVIS, P. Adult and continuing education: theory and practice. 2nd edition. London: Routledge, 1995. 301 s. ISBN: 0-415-10242-1. KACHAŇÁKOVÁ, A.; NACHTMANNOVÁ, O.; JONIAKOVÁ, Z., Personálny manažment. Bratislava : Iura Edition, spol. s r.o., 2008. 235 s. ISBN 978-80-8078-192-7. KELLER, J.; TVRDÝ, L. Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Praha : SLON, 2008. 183 s. ISBN 978-80-86429-78-6. MUŽÍK, J. Management ve vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2000. 107 s. ISBN 80-86432-00-9. PALÁN, Z.; RÝZNAR, L. Vzdělávání dospělých a Evropa. Hradec Králové : Gaudeamus, 2000. 127 s. ISBN 80-7041-879-6. PALÁN, Z. Lidské zdroje: Výkladový slovník. Praha : Academia, 2002. 282 s. ISBN 80-200-0950-7. PRŮCHA, P. Správní právo – Obecná část. Brno : Masarykova univerzita, 2007. 418 s. ISBN 978-80-210-4276-6. RABUŠICOVÁ, M., RABUŠIC, L.(eds.). Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. Brno : Masarykova univerzita, 2009. 340 s. ISBN 978-80-210-4779-2. SHAFRITZ, J. M. Personnel management in government : politics and process. New York: Marcel Dekker, 5. vydání, 2001. 587 s. ISBN 0-8247-0504-1. SCHELLE, K. Vývoj veřejné správy v letech 1848-1990. Praha : Eurolex Bohemia s.r.o., 2005. 430 s.ISBN 80-86861-66-X. ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2007. 384 s. ISBN 978-80-7367-313-0. TURECKIOVÁ, M. Další vzdělávání jako nástroj rozvoje jednotlivce i společnosti. Praha: Educa Service ve spolupráci s Českou andragogickou společností, 2008. 132 s. ISBN 978-80-87306-00-0. VEDRAL, J. Obecné principy organizace a činnosti veřejné správy. Praha : Institut pro místní správu, 2006. 95 s. ISBN 80-86976-06-8. VESELÝ, A. Společnost vědění jako teoretický koncept. Sociologický časopis. 2004, roč. 40, č. 4, s. 433-446. VESELÝ, A.; NEKOLA, M. (eds.). Analýza a tvorba veřejných politik. Přístupy, metody a praxe. Praha : SLON, 2007. 407 s. ISBN 978-80-86429-75-5. VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ. M. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 159 stran. ISBN 978-80-247-1770-8. VYCHOVÁ, H. Vzdělávání dospělých ve vybraných zemích EU. Praha: VÚPSV,v.v.i., 2008. 185 s. ISBN 978-80-7416-017-2. |
| Předběžná náplň práce |
| Předmětem diplomové práce je vzdělávání úředníků veřejné správy na úrovni územní samosprávy, které je jedním ze základních nástrojů k vytvoření profesionálního úřednického aparátu jako nezbytného předpokladu k vytvoření moderní a efektivní veřejné správy. Hlavním cílem diplomové práce je zhodnotit systém vzdělávání úředníků územních samosprávných celků na příkladu konkrétního úřadu městského obvodu v Ostravě, identifikovat problémové oblasti a navrhnout možnosti jejich řešení. Diplomová práce vychází z teorie veřejné správy, teorie lidského kapitálu a lidských zdrojů, konceptu společnosti vědění a principu celoživotního učení. V teoretické části práce je stručně nastíněn vznik současného systému vzdělávání úředníků v kontextu reformy veřejné správy a vývojové trendy ve vzdělávání pracovníků veřejné správy v Evropě. Po analýze legislativního rámce a organizace vzdělávání následuje přehled hlavních aktérů zainteresovaných v této oblasti. V empirické části práce je provedena případová studie vzdělávání u konkrétního úřadu městského obvodu v Ostravě. |
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| The education of officials of public administration on the level of territorial self-government which is one of basic instruments to create professional clerical administrative machinery as an essential prerequisite to create a modern and effective public administration is the subject of the diploma thesis. The diploma thesis is mainly focused on evaluation of a system of education of officials of territorial self-governing units on example of a particular town district authority in Ostrava, on identification of problematic spheres and on proposal of the possibilities of their solution. The diploma thesis proceeds from the theory of public administration, the theory of human capital and human resources, from concept of the society of knowledge and from the principle of lifelong learning. There is an origin of a present system of education of public officials in a context of reform of public administration as well as trends of development in education of public officials in Europe described briefly in theoretical part of thesis. The analysis of legislation framework and of organisation of education is followed by a survey of main participants concerned in this sphere. In empirical part of the thesis there is a case study of education at a particular town district authority in Ostrava executed. |
- zadáno vedoucím/školitelem