Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Interaktivní narativ jako prostředek analýzy elektronických videoher
Název práce v češtině: Interaktivní narativ jako prostředek analýzy elektronických videoher
Název v anglickém jazyce: Interactive Narrative as a Mean of Analysis in Electronic Videogames
Klíčová slova: elektronické videohry, interaktivní narativ, herní studia, motivace, interakce
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Daniel Říha, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.02.2011
Datum zadání: 16.02.2011
Datum odevzdání elektronické podoby:16.02.2011
Datum proběhlé obhajoby: 17.03.2011
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10)
Oponenti: Mgr. Jan Brejcha, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá možností analýzy elektronických videoher, přičemž popisuje koncept interaktivního narativu. V rámci analýzy se s elektronickou videohrou setkáváme vždy na úrovni konkrétního díla. Práce se věnuje popisu modelu interaktivního vztahu mezi hráčem a elektronickou videohrou na základě poznatků z psychologie a používá koncept interaktivního narativu v popisu struktury elektronické videohry vnímané jako dílo. K analýze je přistupováno na dvou úrovních. První je úroveň herního kódu, která je souhrnem možností, které mohou být aktualizovány v rámci interakce. Na této úrovni hovoří práce o predisponovaném narativu. Druhá úroveň je momentem vlastní interakce, kdy v důsledku aktivity hráče dochází k reprezentaci některých ze zmíněných možností a k pominutí jiných. Pomocí tohoto konceptu je vyřešena otázka narativity elektronických videoher skrze rozlišení mezi fabulací, jenž je dílem původního autora a interaktivním narativem, který vzniká sloučením zmíněných úrovní.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK