Spravedlivé hodnocení žáků ve škole - očima žáků a učitelů
Název práce v češtině: | Spravedlivé hodnocení žáků ve škole - očima žáků a učitelů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Fair Assessment of Students - Views of Students and Teachers |
Klíčová slova: | hodnocení žáků, spravedlivost |
Klíčová slova anglicky: | assessment, equity |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. David Greger, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 05.03.2014 |
Datum zadání: | 05.03.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 03.09.2015 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7,Praha 1, M204, seminární místnost |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.09.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Karel Starý, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Zpracování přehledu domácí a zahraniční literatury k hodnocení žáků s důrazem na formy hodnocení
2. Přehled způsobů hodnocení v zahraničí (komparativní perspektiva) 3. Sběr, analýza a interpretace kvalitativních dat (realizace a vyhodnocení empirického výzkumu 4. Finalizace a odevzdání bakalářské práce |
Seznam odborné literatury |
Košťálová, H.; Miková, Š.; Stang, J. (2012). Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál.
Košťálová, H.; Straková, J. a kol. (2008). Hodnocení: Důvěra, dialog a růst. Praha: Skav. Dostupné na: http://www.inkluzivniskola.cz/sites/default/files/uploaded/skav_hodnoceni_web.pdf Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. Muijs, D. a Reynolds, D. (2011). Effective teaching: Evcidence and Practice. London: Sage, 3rd. Ed. |
Předběžná náplň práce |
Cílem výzkumu bude provést rozhovory nebo skupinové rozhovory (focus group) s žáky a učiteli na základních školách a zjistit, jaké je dle nich spravedlivé hodnocení žákova výkonu. Respektive u žáků zjistit, s jakými příklady nespravedlivosti se setkali ve škole. Výzkumná zjištění budou v závěru práce doplněna o doporučení pro kvalitní a spravedlivé hodnocení žáků ve škole (s důrazem na kriteriální hodnocení, formativní hodnocení a sebehodnocení žáků). Kvalitativní výzkum může být doplněn o dotazníkové šetření. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the thesis is to cunduct a qualitative research into school practices of pupils' assessment.
The main focus will be given on pupils' evaluation of fairness of the assessment with emphasis on formative assessment, criterion-referenced assessment and pupils' self-evaluation and its use in classrooms. |