Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Marketingová komunikace módních značek na českých internetových blozích
Název práce v češtině: Marketingová komunikace módních značek na českých internetových blozích
Název v anglickém jazyce: Marketing Communication of Fashion Brands in Czech Online Blogs
Klíčová slova: blogy, blogosféra, nová média, módní blogy, názoroví vůdci, módní značky
Klíčová slova anglicky: blogs, blogosphere, new media, fashion blogs, opinion leaders, fashion brands
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 27.12.2010
Datum zadání: 27.12.2010
Datum a čas obhajoby: 20.06.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2011
Oponenti: Mgr. Eva Máchová
 
 
 
Seznam odborné literatury
ADAMSON, A. P., SORREL, M. BrandSimple: How the Best Brands Keep It Simple and Succeed. New York : Palgrave Macmillan, 2006.
BYRON, D., BROBACK, S. Blogy: Publikuj a prosperuj. Praha : Grada Publishing a.s., 2008.
HANSSEN, K., NITZSCHE, F. Fashion Blogs. The Netherlands : Publisher d’jonge Hond, 2010.
HEWITT, H. Blog: Understanding the information reformation that’s changing your world. Nashville, Tennessee : Thomas Nelson, Inc., 2005.
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing Management. Praha : Grada Publishing, a. s., 2007.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Principles of marketing. USA : Pearson, 2010.
LISTER, M., DOVEY, J., GIDDINGS, S., GRANT, I., KELLY, K. New Media: A Critical Introduction, Second Edition. New York : Routledge, 2008.
ROWSE, D., GARRETT, C. ProBlogger: Secrets for Blogging Your Way to a Six-Figure Income. Indianapolis, Indiana : Wiley Publishing, Inc. 2010.
TREMAYNE, M. Blogging, Citizenship, and the Future of Media. New York : Routledge, 2007.
TUNGATE, Mark. Fashion brands : branding style from Armani to Zara. London : Kogan Page Limited. 2008.
Předběžná náplň práce
Tématem této práce je využití on-line osobních blogů jako platformy pro marketingovou komunikaci vybraných módních značek. Módní firmy tuto platformu k marketingové komunikaci v zahraničí již běžně využívají a tento trend se pomalu dostává i do České republiky. Ve své práci bych chtěla zachytit tento moment počátku nového způsobu komunikace módních značek v Česku se svými potencionálními zákazníky na příkladu nejsledovanějších módních blogů (terunyblog.blogspot.com, sandraleopardova.blogspot.com, heels-in-prague.blogspot.com) a značek, které tyto blogy využívají ke své propagaci (např. H&M, Diesel). Budu postupovat metodou deskriptivní analýzy, v níž se zaměřím na sledování propagace značek a průniku marketingové komunikace módních značek do autorských obsahů blogu. Cílem je popsat nejčastější metody MK, konkrétní projevy MK v autorských textech a reakce na přítomnost persvazivní komunikace v autorských obsazích v komentářích k článkům. V hlubší rovině bych chtěla prozkoumat, nakolik dochází k průniku marketingové komunikace do osobní žurnalistiky a jak módní firmy využívají možnosti propagace prostřednictvím názorových vůdců.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main theme of this bachelor thesis is development of a phenomenon of fashion blogs in the Czech Republic focused on using this platform for marketing communication mainly of fashion and cosmetic brands. The main goal is to, by descriptive analysis, describe most common methods of marketing techniques that are used to promote products by using authors of fashion blogs as opinion leaders and also describe penetration of this communication to author’s content of blogs and analyse readers’ responses to such content.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK