Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rozprávka a jej význam v súčasnej rodine
Název práce v jazyce práce (slovenština): Rozprávka a jej význam v súčasnej rodine
Název práce v češtině: Pohádka a její význam v současné rodině
Název v anglickém jazyce: Fairy tale and its meaning in a modern family
Klíčová slova: rozprávka, dieťa, rodina
Klíčová slova anglicky: fairy tale, child, family
Akademický rok vypsání: 2005/2006
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.12.2010
Datum zadání: 03.12.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 31.01.2011 09:45
Datum odevzdání elektronické podoby:10.01.2011
Datum proběhlé obhajoby: 31.01.2011
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práca sa bude zaoberať rozprávkou a jej významom a využitím v súčasnej rodine. V teoretickej časti sa budeme venovať vymedzeniu pojmov rozprávka a rodina, poukážeme na ich charakteristické znaky a funkcie, stručne sa zmienime o vývoji rozprávky i rodiny od minulosti po súčasnosť, nahliadneme na rozprávku v kontexte detského myslenia a prežívania a ponúkneme psychologickú charakteristiku štyroch vybraných rozprávok. V praktickej časti využijeme kvantitatívne i kvalitatívne metódy spracovania údajov dotazníka. Účelom bude zistiť, akou formou sa deti najčastejšie dostávajú do kontaktu s rozprávkou, kto im sprostredkováva rozprávku v čítanej alebo rozprávanej podobe a s akými rozprávkovými verziami sa týmto spôsobom deti stretávajú. Práca bude ďalej analyzovať názory rodičov na význam rozprávok v živote dieťaťa a rodiny, vymedzíme tiež dôvody, pre ktoré rodičia svojim deťom rozprávky čítajú alebo nečítajú.
Seznam odborné literatury
Bettelheim, B. (2000). Za tajemstvím pohádek: proč a jak je číst v dnešní době. Praha: Nakladatelství Lidové noviny.
Čačka, O. (1999). Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno: Doplněk.
Černoušek, M. (1990). Děti a svět pohádek. Praha: Albatros.
Kornberger, H. (2008). The power of stories: nurturing children's imagination and consciousness. Edinburgh: Floris.
Koteková, R.,  imová, E., & Gecková, A. (1998). Psychológia rodiny. Košice: PeGaS s.r.o.
Molicka, M. (2007). Příběhy, které léčí. Praha: Portál.
Peseschkian, N. (1996). Kupec a papoušek. Brno: Cesta.
Peseschkian, N. (1999). Příběhy jako klíč k dětské duši. Praha: Portál.
Piaget, J. (1999). Psychologie inteligence. Praha: Portál.
Piaget, J., & Inhelderová, B. (1997). Psychologie dítěte. Praha: Portál.
Sobotková, I. (2007). Psychologie rodiny. Praha: Portál.
Walsh, F. (2006). Strengthening Family Resilience. New York: Guilford Press.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK