Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Voda jako životní fenomén a výtvarný problém nejen ve fotografii
Název práce v češtině: Voda jako životní fenomén a výtvarný problém nejen ve fotografii
Název v anglickém jazyce: Water as lifeś phenomenon and creative problem not only in photography
Klíčová slova: voda, výtvarná výchova, život, lidské tělo, pohyb, kultura, archetyp, filosofie, koncept
Klíčová slova anglicky: water, art education, life, human life, movement, culture, archetyp, philosophy, concept
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Šmíd, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.12.2010
Datum zadání: 16.12.2010
Datum a čas obhajoby: 06.09.2012 00:00
Místo konání obhajoby: UK Pedf - KVV
Datum odevzdání elektronické podoby:26.06.2012
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2012
Předmět: výsledek diplomové práce (OSZD001)
Oponenti: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Karla Cikánová
doc. ak. mal. Zdenek Hůla
Zásady pro vypracování
Zpracujte diplomovou práci na téma Voda jako životní fenomén a výtvarný problém v souvislostech nejen pedagogických a výtvarných, ale také kulturních, filosofických, společensko-vědních, biologických, atd. Ve své práci nahlédněte na téma VODA a jeho interpretace do výtvarné výchovy, podloženého studiem různých odborných materiálů a pramenů, přičemž důraz klaďte na možnosti propojování v myšlení dětí a výtvarné tvorbě. Jako součást diplomové práce navrhněte a částečně praxí ověřte i reflektujte interdisciplinární projekt na zvolené téma pro žáky nebo studenty Vámi vybraného věku v mateřské, základní nebo střední škole. Ve výtvarné části své práce představte fotografický cyklus a rovněž také výtvarné práce dětí na téma VODA v odpovídajících souvislostech.
Seznam odborné literatury
HOGENOVÁ, A. Areté - základy olympijské filosofie, Karolinum, Praha 2001,
ISBN 80-246-0046-3
FLUSSER, V. Do universa technických obrazů, OSVU 2001, ISBN 80-238-7569-8
FINK, E. Hra jako symbol světa. Praha 1993, ISBN 80-202-0410-5
Šamšula, P., Šmíd, J.,: cyklus článků v časopise Výtvarná výchova od č. 2/2004 do č.1/2006
Patočka, J.; Filosofie výchovy. Praha: Ped F UK, 1991.
Kovaliková, V.; Sociální psychologie, SPN Praha 1979.
Hendl, J.; Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005. 400 s.
Fischer, R.; Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1999.
Feynman, R. P.; Radost poznání. Praha: Aurora, 2003.
Doležel, L.; Heterocosmica: Fikce a možné světy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2003.
ISBN 80-246-0735-2.
Coreth, E.: Co je člověk. Praha: 1994
Fromm, E. Mít nebo být. Praha: 1992
Chardin de, T. Místo člověka v přírodě. Praha: 1993

Václav Soukup: Antropologie. Teorie člověka a kultury. Nové vydání je rozšířeno o kapitoly týkající se postmoderní antropologie, kulturálních studií, kulturologie a současných trendů v sociální a kulturní antropologii.
ISBN 978-80-7367
Libor Prudký: Inventura hodnot.
Výzkumný tým Centra pro sociální a ekonomické strategie Fakulty sociálních věd UK v Praze shromáždil, uspořádal, zpracoval a v základních otázkách interpretoval empirické sociologické výzkumy, které se na souborech reprezentativních na celou společnost ČR zbývaly zkoumáním hodnot. Výzkumy prezentují hodnoty jako to, co existuje ? bez ohledu, zda to odpovídá nějakému kodexu hodnot. Dále viz anotace. Praha: Academia 2010?
ISBN 978-80-200-1751

+ DALŠÍ LITERATURA A ODBORNÉ TEXTY
Předběžná náplň práce
Systematické studium odborných pramenů k problému, vlastní výtvarná tvorba, příprava a realizace výzkumu v mateřské nebo základní škole
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Systematical study of special textes to problem, own creative work, preparing and realization of research in kindergarten or on basic school
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK