Voda jako životní fenomén a výtvarný problém nejen ve fotografii
Název práce v češtině: | Voda jako životní fenomén a výtvarný problém nejen ve fotografii |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Water as lifeś phenomenon and creative problem not only in photography |
Klíčová slova: | voda, výtvarná výchova, život, lidské tělo, pohyb, kultura, archetyp, filosofie, koncept |
Klíčová slova anglicky: | water, art education, life, human life, movement, culture, archetyp, philosophy, concept |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jan Šmíd, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 16.12.2010 |
Datum zadání: | 16.12.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | UK Pedf - KVV |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.06.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2012 |
Předmět: | výsledek diplomové práce (OSZD001) |
Oponenti: | Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Karla Cikánová |
doc. ak. mal. Zdenek Hůla | |
Zásady pro vypracování |
Zpracujte diplomovou práci na téma Voda jako životní fenomén a výtvarný problém v souvislostech nejen pedagogických a výtvarných, ale také kulturních, filosofických, společensko-vědních, biologických, atd. Ve své práci nahlédněte na téma VODA a jeho interpretace do výtvarné výchovy, podloženého studiem různých odborných materiálů a pramenů, přičemž důraz klaďte na možnosti propojování v myšlení dětí a výtvarné tvorbě. Jako součást diplomové práce navrhněte a částečně praxí ověřte i reflektujte interdisciplinární projekt na zvolené téma pro žáky nebo studenty Vámi vybraného věku v mateřské, základní nebo střední škole. Ve výtvarné části své práce představte fotografický cyklus a rovněž také výtvarné práce dětí na téma VODA v odpovídajících souvislostech. |
Seznam odborné literatury |
HOGENOVÁ, A. Areté - základy olympijské filosofie, Karolinum, Praha 2001,
ISBN 80-246-0046-3 FLUSSER, V. Do universa technických obrazů, OSVU 2001, ISBN 80-238-7569-8 FINK, E. Hra jako symbol světa. Praha 1993, ISBN 80-202-0410-5 Šamšula, P., Šmíd, J.,: cyklus článků v časopise Výtvarná výchova od č. 2/2004 do č.1/2006 Patočka, J.; Filosofie výchovy. Praha: Ped F UK, 1991. Kovaliková, V.; Sociální psychologie, SPN Praha 1979. Hendl, J.; Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005. 400 s. Fischer, R.; Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1999. Feynman, R. P.; Radost poznání. Praha: Aurora, 2003. Doležel, L.; Heterocosmica: Fikce a možné světy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0735-2. Coreth, E.: Co je člověk. Praha: 1994 Fromm, E. Mít nebo být. Praha: 1992 Chardin de, T. Místo člověka v přírodě. Praha: 1993 Václav Soukup: Antropologie. Teorie člověka a kultury. Nové vydání je rozšířeno o kapitoly týkající se postmoderní antropologie, kulturálních studií, kulturologie a současných trendů v sociální a kulturní antropologii. ISBN 978-80-7367 Libor Prudký: Inventura hodnot. Výzkumný tým Centra pro sociální a ekonomické strategie Fakulty sociálních věd UK v Praze shromáždil, uspořádal, zpracoval a v základních otázkách interpretoval empirické sociologické výzkumy, které se na souborech reprezentativních na celou společnost ČR zbývaly zkoumáním hodnot. Výzkumy prezentují hodnoty jako to, co existuje ? bez ohledu, zda to odpovídá nějakému kodexu hodnot. Dále viz anotace. Praha: Academia 2010? ISBN 978-80-200-1751 + DALŠÍ LITERATURA A ODBORNÉ TEXTY |
Předběžná náplň práce |
Systematické studium odborných pramenů k problému, vlastní výtvarná tvorba, příprava a realizace výzkumu v mateřské nebo základní škole |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Systematical study of special textes to problem, own creative work, preparing and realization of research in kindergarten or on basic school |