Ikonická značka Marlboro: Historie Marlboro Man
Název práce v češtině: | Ikonická značka Marlboro: Historie Marlboro Man |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Iconic Brand Marlboro: The History of Marlboro Man |
Klíčová slova: | Marlboro, cigarety, ikonicita, reklama tabákových výrobků, značka, mužnost v reklamě |
Klíčová slova anglicky: | Marlboro, cigarettes, iconicity, tobacco advertising, brand, masculinity in advertising |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Pavel Dolanský |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 15.12.2010 |
Datum zadání: | 15.12.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2011 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2011 |
Oponenti: | doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
AAKER, David A.; JOACHIMSTHALER, Erich. Brand Leadership. London : Simon & Schuster UK Ltd (Pocket Books), 2009. xii, 351 s. ISBN 978-1-84739-835-2.
BARRY, Ann Marie. Visual Intelligence : Perception, Image and Manipulation in Visual Communication. New York : State University of New York Press, 1997. Joe Camel and the Marlboro Man: Images that Kill, s. 273-280. ISBN 0-7914-3436-2. BEEROVÁ, Petra. Archetypy v reklamě a jejich úloha v moderním marketingu. Kladno, 2010. 67 s. Bakalářská práce. Středočeský vysokoškolský institut, s. r. o. Dostupný také z WWW: <http://www.bamasoft.com/stu/kev/zavPrace/189.pdf>. BRANDT, Allan M. The Cigarette Century. New York : Basic Books, 2007. xii, 600 s. ISBN 978-0-465-07047-3. CONSIDINE, David M.; HALEY, Gail E. Visual Messages : Integrating Imaginery into Instruction. The United States of America : Teacher Ideas Press (A division of Libraries Unlimited, Inc.), 1999. Chapter 4 - Brought to You Buy: America, Advertising, and the Culture of Conspicuous Consumption, s. 119-192. ISBN 1-56308-575-5. DAHLÉN, Micael; LANGE, Fredrik; SMITH, Terry. Marketing Communications : A Brand Narrative Approach. Chichester, United Kingdom : John Wiley & Sons Ltd, 2010. Building Brand Equity & Brand Narrative and Relational Management, s. 194-272. ISBN 978-0-470-31992-5. GODIN, Seth. Všichni marketéři jsou lháři : Síla vyprávění věrohodných příběhů v nevěrohodném světě. Praha : Management Press, s.r.o., 2006. 187 s. ISBN 80-7261-151-8. GOFFMAN, Erving. Gender Advertisements. New York : Harper & Row, 1979. 84 s. ISBN 0-06-090633-0 HOLT, Douglas B. How Brands Become Icons. Boston : Harvard Business School Publishing Corporation, 2004. xiii, 265 s. ISBN 1-978-1-57851-774-9. JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbora. Média a společnost : Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha : Portál, 2003. 208 s. ISBN 80-7178-697-7. JUNG, Carl Gustav. Výbor z díla : Archetypy a nevědomí. Brno : Nakladatelství Tomáše Janečka, 1997. O archetypech kolektivního nevědomí, s. 97-145. ISBN 80-85880-16-4. KARLÍČEK, Miroslav; KRÁL, Petr. Marketingová komunikace : Jak komunikovat na našem trhu. Praha : Grada Publishing, a.s., 2011. 224 s. ISBN 978-80-247-3541-2. KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. Budování silných značek: Tvorba hodnoty značky, s. 310-345. ISBN 978-80-247-1359-5. PELSMACKER, Patrick De; GEUENS, Maggie; BERGH, Joieri Van den. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, a.s., 2003. Jak funguje marketingová komunikace, s. 87-124. ISBN 80-247-0254-1. PINCAS, Stéphane; LOISEAU, Marc. Dějiny reklamy. Praha : Slovart, s.r.o., 2009. 336 s. ISBN 978-80-7391-266-6. RIES, Al; TROUT, Jack. Positioning : The Battle for Your Mind. New York : The McGraw-Hill Companies, Inc., 2001. x, 213 s. ISBN 978-1-84739-835-2. ROSE, Gillian. Visual Methodologies : An Introduction to the Interpretation of Visual Materials. London : SAGE Publications, 2007. Semiology: Laying Bare the Prejudices beneath the Smooth Surface of the Beautiful, s. 74-106. ISBN 978-1-4129-2191-6. STURKEN, Marita; CARTWRIGHT, Lisa. Studia vizuální kultury. Praha : Portál, s.r.o., 2009. 462 s. ISBN 978-80-7367-556-1. ŠUSTROVÁ, Michaela. Právní úprava reklamy na tabákové výrobky . Brno, 2007. 61 s. Diplomová práce. Masarykova univerzita. Dostupný také z WWW: <http://is.muni.cz/th/77126/pravf_m/Michaela_Sustrova.pdf>. TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Praha : Grada Publishing, a.s., 2000. 620 s. ISBN 80-7169-997-7. VYSEKALOVÁ, Jitka, et al. Psychologie reklamy. 3. rozšířené a aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5. VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5. WHEELER, Alina. Designing Brand Identity : A complete guide to creating, building, and mantaining strong brands. Hoboken (New Yersey) : John Wiley & Sons, Inc., 2006. 280 s. ISBN 0-471-74684-3. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce Ikonická značka Marlboro: Historie Marlboro Man se zabývá vývojem značky Marlboro se zaměřením na její ikonicitu. První část práce pojednává o historii značky. Poté se autorka soustředí na podstatu značky a věnuje se Marlboro Man a jeho vnímání spotřebitelem. Na základě deskripce tištěných reklam Marlboro a teoretických poznatků pak analyzuje ikonicitu značky. Práce také krátce popisuje právní restrikce v oblasti tabákové reklamy, a to jak v USA, tak v České republice. Text je uzavřen dotazníkovým šetřením, které nastiňuje vnímání značky Marlboro v dnešní době. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Diploma thesis The Iconic Brand Marlboro: The History of Marlboro Man deals with the development of the brand Marlboro and focuses on its iconicity. First part treats of the history of the brand. After that the authoress concentrates on the brand essence and writes about Marlboro Man and his perception by consumers. On the grounds of descriptions of Marlboro print ads and theoretical findings analyses then the brand iconicity. The thesis also shortly describes regulations of tobacco advertising in the USA as well as in the Czech Republic. The document is closed by a research which draws out the perception of Marlboro brand in these days. |