Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Řemeslný trh jako návrat k tradicím? Etnografická studie současných řemeslných trhů v Praze a okolí
Název práce v češtině: Řemeslný trh jako návrat k tradicím?
Etnografická studie současných řemeslných trhů v Praze a okolí
Název v anglickém jazyce: The Craft Market as a Return to Tradition?
An Ethnographic Study of Contemporary Craft Markets in Prague and its Surroundings
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program SHV - Společenskovědní modul (24-SM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Hedvika Novotná, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.12.2010
Datum zadání: 13.12.2010
Datum odevzdání elektronické podoby:23.06.2011
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2011
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (YAK47005)
Oponenti: doc. Mgr. Tereza Stöckelová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
DE LA PREDELLE, M. (2006): Market day in Provence, Chicago: University of Chicago Press
HENDL, J. (2005): Kvalitativní Výzkum, Praha: Portál
LIMOVÁ, D. (1999): Biomarché, Cargo - časopis pro kulturní/sociální antropologii, č. 3,4/1999, s. 213-220
MURPHY, R. (1998): Úvod do kulturní a sociální antropologie, Praha: Sociologické nakladatelství
MILLER, D. (1998): A Theory of Shopping, Cambridge: Polity.

Předběžná náplň práce
Předmětem bakalářské práce budou řemeslné trhy na území hlavního města Prahy a jejího blízkého okolí. Provedu etnografický výzkum formou zúčastněného pozorování a neformálních rozhovorů, v rámci něhož postupně navštívím, ať už jako prodejce nebo návštěvník, několik trhů. Na trzích se zaměřím především na prostor. Budu se tedy zajímat o lokalitu a místo konání, architekturu jednotlivých trhů a sortiment a uspořádání stánků, jakým způsobem si prodejci hledají dobré trhy, jak se snaží získat nejlepší místa na trhu a proč jsou pro ně výhodná, budu se snažit také popsat návštěvníky, kteří sem zavítají a prodejce, kteří zde prodávají apod. S určitou užší skupinou prodejců (prodejců ? řemeslníků, tedy prodejců, kteří vyrábí a zároveň prodávají své výrobky) provedu polostrukturované rozhovory.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK