Řemeslný trh jako návrat k tradicím? Etnografická studie současných řemeslných trhů v Praze a okolí
Název práce v češtině: | Řemeslný trh jako návrat k tradicím? Etnografická studie současných řemeslných trhů v Praze a okolí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Craft Market as a Return to Tradition? An Ethnographic Study of Contemporary Craft Markets in Prague and its Surroundings |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program SHV - Společenskovědní modul (24-SM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Hedvika Novotná, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.12.2010 |
Datum zadání: | 13.12.2010 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.06.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2011 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YAK47005) |
Oponenti: | doc. Mgr. Tereza Stöckelová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
DE LA PREDELLE, M. (2006): Market day in Provence, Chicago: University of Chicago Press
HENDL, J. (2005): Kvalitativní Výzkum, Praha: Portál LIMOVÁ, D. (1999): Biomarché, Cargo - časopis pro kulturní/sociální antropologii, č. 3,4/1999, s. 213-220 MURPHY, R. (1998): Úvod do kulturní a sociální antropologie, Praha: Sociologické nakladatelství MILLER, D. (1998): A Theory of Shopping, Cambridge: Polity. |
Předběžná náplň práce |
Předmětem bakalářské práce budou řemeslné trhy na území hlavního města Prahy a jejího blízkého okolí. Provedu etnografický výzkum formou zúčastněného pozorování a neformálních rozhovorů, v rámci něhož postupně navštívím, ať už jako prodejce nebo návštěvník, několik trhů. Na trzích se zaměřím především na prostor. Budu se tedy zajímat o lokalitu a místo konání, architekturu jednotlivých trhů a sortiment a uspořádání stánků, jakým způsobem si prodejci hledají dobré trhy, jak se snaží získat nejlepší místa na trhu a proč jsou pro ně výhodná, budu se snažit také popsat návštěvníky, kteří sem zavítají a prodejce, kteří zde prodávají apod. S určitou užší skupinou prodejců (prodejců ? řemeslníků, tedy prodejců, kteří vyrábí a zároveň prodávají své výrobky) provedu polostrukturované rozhovory. |