Využití sociálních médií ve volební kampani v ČR se zaměřením na prvovoliče
Název práce v češtině: | Využití sociálních médií ve volební kampani v ČR se zaměřením na prvovoliče |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Usage of social media in election campaign in the Czech republic with emphasis on youngest voters |
Klíčová slova: | sociální média, nová média, volební kampaň, politický marketing, prvovoliči |
Klíčová slova anglicky: | social media, new media, election campaign, political marketing, youngest voters |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Petr Očko, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.10.2010 |
Datum zadání: | 18.01.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum a čas obhajoby: | 06.06.2011 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.05.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.06.2011 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Adam Zbiejczuk |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zmapovat způsoby využití sociálních médií ve volební kampani. Konkrétně se zaměří na kampaň k českým parlamentním volbám 2010 cílenou na prvovoliče. Teoretická část zahrne základní koncepty politického marketingu, stručnou charakteristiku sociálních médií a dále popíše specifika volebních kampaní v prostředí sociálních médií. Praktická část se bude sestávat z případových studií kampaní stran TOP 09 a Strana zelených, s důrazem na oslovování mladých prostřednictvím sociálních sítí.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
BOYD, Danah M.; ELISON, Nicole B. . Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication. 2007, 13, 1, s. 19. Dostupný také z WWW: < http://jcmc.indiana.edu/vol1/issue1/boyd.ellison.html >.
HARFOUSH, Rahaf. Yes we did: an inside look at how social media built the Obama brand. [s.l.] : New Riders, 2009. 199 s. ISBN 9780321631534. ŠARADÍN, Pavel . Politické kampaně, volby a politický marketing. [s.l.] : Periplum, 2007. 144 s. ISBN 978-80-86624-36-5. QUALMAN, Eric. Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business . [s.l.] : Wiley, 2009. 288 s. ISBN 0470477237. |