Miskoncepce studentů učitelství o kartogramu a kartodiagramu
Název práce v češtině: | Miskoncepce studentů učitelství o kartogramu a kartodiagramu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Students' misconceptions related to choropleth and proportional symbol maps |
Klíčová slova: | miskoncepce, mylná představa, kartogram, kartodiagram, tematická kartografie, příprava učitelů, student učitelství |
Klíčová slova anglicky: | misconception, choropleth map, proportional symbol map, diagram map, thematic cartography, pre-service teacher |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 18.10.2023 |
Datum zadání: | 20.10.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 05.02.2024 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.04.2025 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.05.2025 |
Oponenti: | RNDr. David Trokšiar |
Zásady pro vypracování |
Tematická kartografie |
Seznam odborné literatury |
SCHAAB, G., ADAMS, S., COETZEE, S. (2022): Conveying map finesse: thematic map making essentials for today’s university students. Journal of Geography in Higher Education, 46, 1, 101–127. SCHIEWE, J. (2019): Empirical Studies on the Visual Perception of Spatial Patterns in Choropleth Maps. KN - Journal of Cartography and Geographic Information, 69, 3, 217–228. SCHLOSS, K. B., GRAMAZIO, C. C., SILVERMAN, A. T., PARKER, M. L., WANG, A. S. (2019): Mapping Color to Meaning in Colormap Data Visualizations. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 25, 1, 810–819. SIBREL, S. C., RATHORE, R., LESSARD, L., SCHLOSS, K. B. (2020): The relation between color and spatial structure for interpreting colormap data visualizations. Journal of Vision, 20, 12, 7. ŠMÍDOVÁ, M. (2022): Miskoncepce žáků o kartogramu a kartodiagramu. diplomová práce. Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova, Praha. WIEGAND, P. (2006): Learning and Teaching with Maps. Routledge, New York. |
Předběžná náplň práce |
Cílem bakalářské práce je vyhodnotit a interpretovat výsledky studentů učitelství z letošního akademického roku v konceptuálním testu, který ověřuje jejich porozumění kartogramu a kartodiagramu. Vedlejším cílem práce je na základě výsledků navhrnout možné úpravy využitého konceptuálního testu a vytvořit seznam doporučení pro výuku tematické kartografie. |