Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Miskoncepce studentů učitelství o kartogramu a kartodiagramu
Název práce v češtině: Miskoncepce studentů učitelství o kartogramu a kartodiagramu
Název v anglickém jazyce: Students' misconceptions related to choropleth and proportional symbol maps
Klíčová slova: miskoncepce, mylná představa, kartogram, kartodiagram, tematická kartografie, příprava učitelů, student učitelství
Klíčová slova anglicky: misconception, choropleth map, proportional symbol map, diagram map, thematic cartography, pre-service teacher
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.10.2023
Datum zadání: 20.10.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 05.02.2024
Datum odevzdání elektronické podoby:30.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 30.05.2025
Oponenti: RNDr. David Trokšiar
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tematická kartografie
Seznam odborné literatury
SCHAAB, G., ADAMS, S., COETZEE, S. (2022): Conveying map finesse: thematic map making essentials for today’s university students. Journal of Geography in Higher Education, 46, 1, 101–127.
SCHIEWE, J. (2019): Empirical Studies on the Visual Perception of Spatial Patterns in Choropleth Maps. KN - Journal of Cartography and Geographic Information, 69, 3, 217–228.
SCHLOSS, K. B., GRAMAZIO, C. C., SILVERMAN, A. T., PARKER, M. L., WANG, A. S. (2019): Mapping Color to Meaning in Colormap Data Visualizations. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 25, 1, 810–819.
SIBREL, S. C., RATHORE, R., LESSARD, L., SCHLOSS, K. B. (2020): The relation between color and spatial structure for interpreting colormap data visualizations. Journal of Vision, 20, 12, 7.
ŠMÍDOVÁ, M. (2022): Miskoncepce žáků o kartogramu a kartodiagramu. diplomová práce. Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova, Praha.
WIEGAND, P. (2006): Learning and Teaching with Maps. Routledge, New York.
Předběžná náplň práce
Cílem bakalářské práce je vyhodnotit a interpretovat výsledky studentů učitelství z letošního akademického roku v konceptuálním testu, který ověřuje jejich porozumění kartogramu a kartodiagramu. Vedlejším cílem práce je na základě výsledků navhrnout možné úpravy využitého konceptuálního testu a vytvořit seznam doporučení pro výuku tematické kartografie.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK