Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zapojení rodinných příslušníků do projektové výuky na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: Zapojení rodinných příslušníků do projektové výuky na 1. stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: Involvement of family members in project-based learning in primary school
Klíčová slova: spolupráce školy s rodinou, zapojení rodiny, projektová výuka
Klíčová slova anglicky: cooperation of the school with the family, involvement of parents, project-based learning
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petra Vallin, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 07.07.2022
Datum zadání: 07.07.2022
Datum a čas obhajoby: 17.05.2023 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:16.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 17.05.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomantka provede rešerši literatury a vypracuje teoretickou část práce zaměřenou na projektovou výuku a spolupráci rodiny a školy. V rámci empirického výzkumu navrhne vlastní projekt, implementuje ho do výuky a svoji zkušenost bude reflektovat. Při analýze se bude opírat o svou sebereflexi, o perspektivu žáků i zapojených rodičů.
Seznam odborné literatury
COUFALOVÁ, Jana. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy: náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-958-0.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8164-2.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
POCHE KARGEROVÁ, Jana. Spolupráce s rodinou a komunitou v programu Začít spolu. V Praze: Pasparta. ISBN 978-80-88290-27-8.
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7.
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4640-1.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá spoluprací rodiny a školy se zaměřením na zapojování rodinných příslušníků do projektové výuky na 1. stupni základní školy. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na koncept projektové výuky. Zároveň definuje roli rodiny, učitele a žáka ve výchovně vzdělávacím procesu. Zabývá se vztahem mezi rodinou a školou a možnostmi zapojování rodinných příslušníků do projektové výuky na 1. stupni základní školy. Poukazuje také na přínosy a úskalí, které může tato spolupráce přinášet. Empirická část je věnována tvorbě a realizaci vlastního projektu. Do projektu jsou zapojeni rodinní příslušníci žáků na základě jejich povolání, zájmů či kulturních rozmanitostí. Na základě výzkumu předkládá možnosti zapojení rodinných příslušníků do projektové výuky na 1. stupni ZŠ a doporučení, která mohou tuto spolupráci zefektivnit.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis deals with the cooperation of the family and the school with a focus on the involvement of family members in project teaching in primary school. The theoretical part of the diploma thesis defines the concept of project teaching. At the same time, it describes the role of the family, teacher, and pupil in the educational process. I deal with the relationship between the family and the school and the possibilities of involving family members in project teaching at the 1st stage of primary school. It also points out the benefits and pitfalls that this cooperation can bring. The empirical part is focusing on creating and implementing my own project. Pupil's family members are involved in the project according to their various professions, interests, or cultural diversity. The conclusion of this thesis will focus on strategies how to involve family members in project-based learning in primary school. The last part will be devoted to recommendations that can make this cooperation more effective.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK