Klima školní třídy na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: | Klima školní třídy na 1. stupni ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Climate of a school class at a primary school |
Klíčová slova: | Klima třídy, klima školy, primární vzdělávání, inkluze, heterogenní třída, strategie řízení třídy, dotazník, pozorování, rozhovor |
Klíčová slova anglicky: | Classroom climate, school climate, primary education, inclusion, heterogeneous class, classroom management, questionnaire, observation, interview |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 30.06.2022 |
Datum zadání: | 30.06.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2024 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.04.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2024 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Barbora Nekardová |
Zásady pro vypracování |
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter.
Cíl: Analyzovat, jak při řízení diverzifikované třídy pečovat o bezpečné a pracovní klima na 1. stupni ZŠ. |
Seznam odborné literatury |
LEE, Steven W. Encyclopedia of school psychology. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, c2005.
LAŠEK, Jan. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995, 2001. HÁJKOVÁ, Vanda a STRNADOVÁ Iva. Inkluzivní vzdělávání - teorie a praxe, 2010 ZILCHER, Vladislav a SVOBODA, Zdeněk, Inkluzivní vzdělávání, 2019 JARKOVSKÁ, Lucie. Etnická rozmanitost ve škole: stejnost v různosti. Praha: Portál, 2015. PAŘÍZEK, V. Učitel v nezvyklé školní situaci.Praha: SPN, 1990. LANG, G.; BERBERICHOVÁ, CH. Každé dítě potřebuje individuální přístup. Praha:Portál1998. TOMKOVÁ, Anna, Helena HEJLOVÁ, Miroslav PROCHÁZKA a Marie NAJMONOVÁ. Spolupráce učitele s dalšími odborníky v realitě společného vzdělávání. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, 2020. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy.Prahas: Grada, 2007. VÁŇOVÁ, Růžena, Hana KRYKORKOVÁ a kol.: Učitel v současné škole. Praha: Universita Karlova, 2010. |
Předběžná náplň práce |
V teoretické části pojednat
1. klima školní třídy a ovlivňující faktory, 2. zásady společného vzdělávání z hlediska řízení diverzifikované třídy, prevence nekázně, práce s pravidly 3. spolupráci třídního učitele s dalšími osobami ve třídě, s rodiči a externisty, se školním poradenským pracovištěm apod. při péči o žáky s SVP včetně žáků s OMJ a nadaných. V praktické části provést kvalitativní výzkum s využitím metody pozorování, rozhovoru, dále postupů na zjišťování klimatu školní třídy. Součástí bude akční učitelský výzkum. |