Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Klima školní třídy na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: Klima školní třídy na 1. stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: Climate of a school class at a primary school
Klíčová slova: Klima třídy, klima školy, primární vzdělávání, inkluze, heterogenní třída, strategie řízení třídy, dotazník, pozorování, rozhovor
Klíčová slova anglicky: Classroom climate, school climate, primary education, inclusion, heterogeneous class, classroom management, questionnaire, observation, interview
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.06.2022
Datum zadání: 30.06.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.04.2024
Datum a čas obhajoby: 21.05.2024 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:15.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2024
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Barbora Nekardová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter.

Cíl: Analyzovat, jak při řízení diverzifikované třídy pečovat o bezpečné a pracovní klima na 1. stupni ZŠ.
Seznam odborné literatury
LEE, Steven W. Encyclopedia of school psychology. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, c2005.
LAŠEK, Jan. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995, 2001.
HÁJKOVÁ, Vanda a STRNADOVÁ Iva. Inkluzivní vzdělávání - teorie a praxe, 2010
ZILCHER, Vladislav a SVOBODA, Zdeněk, Inkluzivní vzdělávání, 2019
JARKOVSKÁ, Lucie. Etnická rozmanitost ve škole: stejnost v různosti. Praha: Portál, 2015.
PAŘÍZEK, V. Učitel v nezvyklé školní situaci.Praha: SPN, 1990.
LANG, G.; BERBERICHOVÁ, CH. Každé dítě potřebuje individuální přístup. Praha:Portál1998.
TOMKOVÁ, Anna, Helena HEJLOVÁ, Miroslav PROCHÁZKA a Marie NAJMONOVÁ. Spolupráce učitele s dalšími odborníky v realitě společného vzdělávání. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, 2020.
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy.Prahas: Grada, 2007.
VÁŇOVÁ, Růžena, Hana KRYKORKOVÁ a kol.: Učitel v současné škole. Praha: Universita Karlova, 2010.






Předběžná náplň práce
V teoretické části pojednat

1. klima školní třídy a ovlivňující faktory,
2. zásady společného vzdělávání z hlediska řízení diverzifikované třídy, prevence nekázně, práce s pravidly
3. spolupráci třídního učitele s dalšími osobami ve třídě, s rodiči a externisty, se školním poradenským pracovištěm apod. při péči o žáky s SVP včetně žáků s OMJ a nadaných.

V praktické části provést kvalitativní výzkum s využitím metody pozorování, rozhovoru, dále postupů na zjišťování klimatu školní třídy. Součástí bude akční učitelský výzkum.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK