Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Návrh a pilotáž programu pro rozvoj mezigeneračních vztahů v mateřské škole
Název práce v češtině: Návrh a pilotáž programu pro rozvoj mezigeneračních vztahů v mateřské škole
Název v anglickém jazyce: Design and piloting of a programme for the development of integrational relations in kindergarten
Klíčová slova: Mezigenerační vztahy, mezigenerační učení, dítě předškolního věku, senioři, mateřská škola, mezigenerační setkávání, mezigenerační program
Klíčová slova anglicky: Intergenerational relations, intergenerational learning, preschool child, seniors, kindergarten, intergenerational meeting, intergenerational programme
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Olga Kučerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.03.2022
Datum zadání: 07.03.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.04.2024
Datum a čas obhajoby: 20.05.2024 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 8, Praha 1, S101, 101
Datum odevzdání elektronické podoby:15.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 20.05.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: Mgr. et Mgr. Barbora Jindrová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá problematikou rozvoje mezigeneračních vztahů v prostředí mateřské školy. Cílem práce je návrh a evaluace programu pro rozvoj mezigeneračních vztahů v mateřské škole.
Práce bude dodržovat tradiční dělení: na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se bude věnovat představení problematiky mezigeneračního učení, další kapitola se bude zabývat specifikám období předškolního věku a závěrečné kapitoly budou obsahovat vhled do doporučení tvorby takových programů v prostředí MŠ. V praktické části bude popsán samotný program a jeho praktická realizace. Následně budou prezentována data z evaluace, která proběhne formou dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů.
Seznam odborné literatury
RABUŠICOVÁ, Milada; KAMANOVÁ, Lenka a PEVNÁ, Kateřina, 2014. Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a mapování výzkumného terénu. Online. Studia paedagogica. Roč. 19, č. 1, s. 103-124. ISSN 18037437. Dostupné z: https://doi.org/10.5817/SP2014-1-6. [cit. 2024-03-24].
SÁNCHEZ, Mariano a Pilar DÍAZ. Intergenerational Relationships. Encyclopedia of Gerontology and Population Aging: Living reference work entry [online]. Springer, Cham, 2020, 14 October [cit. 2024-03-09]. ISSN 978-3-319-69892-2. Dostupné z: doi:https://doi.org/10.1007/978-3-319-69892-2_895-1
SÁNCHEZ, Mariano. Challenges to Intergenerational Studies: Perspective from Western Europe. Journal of Intergenerational Relationships [online]. Spain: The Haworth Press, 2006, 22 Sep, 4(2), 107-110 [cit. 2023-03-25]. Dostupné z: doi:10.1300/J194v04n02_09
TALLOVÁ Barbora. 2020. Mezigenerační vztahy mezi dětmi předškolního věku a seniory. Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, 10 (3): 333–351. Dostupné z: https://doi.org/10.11118/lifele20201003333
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rozvoje mezigeneračních vztahů v prostředí mateřské školy.
Cílem je návrh a evaluace programu pro rozvoj mezigeneračních vztahů v mateřské škole.
Teoretická část bude věnována problematice:
1) Významu mezigeneračního učení
2) Období předškolního věku - optikou vývojové psychologie
3) Analýze RVP pro předškolního vzdělávání
4) Analýze doporučení pro rozvoj mezigeneračních vztahů v prostředí MŠ

Praktická část
Výše uvedené cíle budou plněny metodou akčního výzkumu. Evaluace bude realizována formou dotazníkového šetření (pro rodiče) a polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis deals with the issue of the development of intergenerational relationships in the kindergarten environment.
The aim is to design and evaluate a program for the development of intergenerational relations in kindergarten.
The theoretical part will be devoted to the issue:
1) The importance of intergenerational learning
2) The preschool period - through the lens of developmental psychology
3) Analysis of the RVP for preschool education
4) Analysis of recommendations for the development of intergenerational relations in the preschool environment

Practical part
The above objectives will be fulfilled by means of an action research method. The evaluation will be carried out in the form of a questionnaire survey (for parents) and semi-structured interviews with teachers.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK