Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dyslektický žák ve třídě na prvním stupni základní školy a možné přístupy k němu
Název práce v češtině: Dyslektický žák ve třídě na prvním stupni základní školy a možné přístupy k němu
Název v anglickém jazyce: : A Dyslexic Student in the Classroom of Primary School and Possible Approaches to him
Klíčová slova: Žák s dyslexií, možné přístupy, individuální přístup, pohled učitele, základní škola, výuka na prvním stupni
Klíčová slova anglicky: Dyslexic student, possible approaches, individual approach, the teacher’s point of view, elementary school, primary school education
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 08.01.2017
Datum zadání: 08.01.2017
Datum a čas obhajoby: 21.05.2018 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Petra Horská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše odb. pramenů
Studium a analýza odb. literatury
Zpracování teoretické části práce
Zpracování praktické části práce
Průzkum ve školním terénu - ověřování navržených materiálů
Zpracování závěrů práce
Seznam odborné literatury
1) POLLOCK, Joy, Elisabeth WALLER a AND RODY POLITT. Day-to-day dyslexia in the classroom. 2nd ed. New York: RoutledgeFalmer, 2004. ISBN 0415339723.
2) Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Brno: Edika, 2014. Rádce pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-0600-0.
3) ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-262-0044-4.
4) ŽÁČKOVÁ, Hana a Drahomíra JUCOVIČOVÁ. Metody hodnocení a tolerance dětí s SPU: (pro 1. stupeň ZŠ). Aktualiz. vyd. Praha: D + H, 2006. ISBN 80-903579-4-6.
5) ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1.
Předběžná náplň práce
Práce se bude zabývat možnostmi přístupu učitele k dyslektickému žákovi v rámci běžné výuky na prvním stupni základní školy.
Cílem teoretické části bude přiblížit možné přístupy k žákovi s dyslexií za použití odborné literatury.
Cílem praktické části bude shrnutí a kategorizace aktuálních přístupů využívaných pedagogy při běžné výuce na prvním stupni základní školy. Praktická část bude realizovaná cestou kvalitativního výzkumu. Prostřednictvím rozhovorů vedenými s pedagogy se budeme snažit odpovědět na výzkumnou otázku: Jak přistupují učitelé k žákovi s dyslexií při běžné výuce na prvním stupni základní školy?
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with the topic of possible approaches to a dyslexic student while teaching a whole class at a primary school. The aim of the theoretical part is to describe possible approaches to a dyslexic student with usage of specialized literature. The aim of the practical part is to summarize and categorize actual approaches used by teachers while teaching at a primary school. The practical part is going to be realized by qualitative research method. The aim is to answer the research question: How do primary school teachers approach to a dyslexic student while teaching a whole class? - throughout interviews with teachers.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK