Dyslektický žák ve třídě na prvním stupni základní školy a možné přístupy k němu
Název práce v češtině: | Dyslektický žák ve třídě na prvním stupni základní školy a možné přístupy k němu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | : A Dyslexic Student in the Classroom of Primary School and Possible Approaches to him |
Klíčová slova: | Žák s dyslexií, možné přístupy, individuální přístup, pohled učitele, základní škola, výuka na prvním stupni |
Klíčová slova anglicky: | Dyslexic student, possible approaches, individual approach, the teacher’s point of view, elementary school, primary school education |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 08.01.2017 |
Datum zadání: | 08.01.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Petra Horská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Zpracování rešerše odb. pramenů
Studium a analýza odb. literatury Zpracování teoretické části práce Zpracování praktické části práce Průzkum ve školním terénu - ověřování navržených materiálů Zpracování závěrů práce |
Seznam odborné literatury |
1) POLLOCK, Joy, Elisabeth WALLER a AND RODY POLITT. Day-to-day dyslexia in the classroom. 2nd ed. New York: RoutledgeFalmer, 2004. ISBN 0415339723.
2) Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Brno: Edika, 2014. Rádce pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-0600-0. 3) ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-262-0044-4. 4) ŽÁČKOVÁ, Hana a Drahomíra JUCOVIČOVÁ. Metody hodnocení a tolerance dětí s SPU: (pro 1. stupeň ZŠ). Aktualiz. vyd. Praha: D + H, 2006. ISBN 80-903579-4-6. 5) ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1. |
Předběžná náplň práce |
Práce se bude zabývat možnostmi přístupu učitele k dyslektickému žákovi v rámci běžné výuky na prvním stupni základní školy.
Cílem teoretické části bude přiblížit možné přístupy k žákovi s dyslexií za použití odborné literatury. Cílem praktické části bude shrnutí a kategorizace aktuálních přístupů využívaných pedagogy při běžné výuce na prvním stupni základní školy. Praktická část bude realizovaná cestou kvalitativního výzkumu. Prostřednictvím rozhovorů vedenými s pedagogy se budeme snažit odpovědět na výzkumnou otázku: Jak přistupují učitelé k žákovi s dyslexií při běžné výuce na prvním stupni základní školy? |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis deals with the topic of possible approaches to a dyslexic student while teaching a whole class at a primary school. The aim of the theoretical part is to describe possible approaches to a dyslexic student with usage of specialized literature. The aim of the practical part is to summarize and categorize actual approaches used by teachers while teaching at a primary school. The practical part is going to be realized by qualitative research method. The aim is to answer the research question: How do primary school teachers approach to a dyslexic student while teaching a whole class? - throughout interviews with teachers.
|