Komunikace filmového turismu na Islandu na konkrétních příkladech filmových děl
Název práce v češtině: | Komunikace filmového turismu na Islandu na konkrétních příkladech filmových děl |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Communication of film tourism on Iceland on concrete examples of film art |
Klíčová slova: | Filmový turismus, marketing cestovního ruchu, filmový průmysl, filmové pobídky, Island, Nový Zéland. |
Klíčová slova anglicky: | Film tourism, tourism marketing, film industry, film incentives, Iceland, New Zealand. |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jan Halada, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 24.06.2016 |
Datum zadání: | 24.06.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2017 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.05.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2017 |
Oponenti: | Mgr. Anna Shavit, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
BEETON, Sue. Film-induced tourism. Buffalo: Channel View Publications, c2005, 270 s. ISBN 1845410157
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 320 s. ISBN 978-80-247-4209- 0. LUTHER, William. SPECIAL REPORT: Movie Production Incentives: Blockbuster Support for Lackluster Policy. Washington, DC, 2010. Dostupné z: http://taxfoundation.org/sites/taxfoundation.org/files/docs/sr173.pdf. Tax Foundation. MACCANNELL, Dean. The tourist: a new theory of the leisure class. Berkeley: University of California Press, 1999, 231 s. ISBN 0520218922. MONACO, James. How to read a film: movies, media, and beyond : art, technology, language, history, theory. 4th ed., completely rev. and expanded. New York: Oxford University Press, 2009, 736 s. ISBN 9780195321050-. REWTRAKUNPHAIBOON, Walaiporn. Film-induced Tourism: Inventing a Vacation to a Location. Bangkok, 2013. Dostupné z: http://www.bu.ac.th/knowledgecenter/epaper/jan_june2009/pdf/Walaiporn.pdf. Bangkok University ROESCH, Stefan. The experiences of film location tourists. Buffalo: Channel View Publications, c2009, Aspects of tourism. 247 s. ISBN 1845411226 THOMPSONOVÁ, Kristin.; BORDWELL, David. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 1. vydání, Praha, NLN - Nakladatelství Lidové noviny, 2007. s. 28. ISBN AMU 978-80-7331-091-2. |
Předběžná náplň práce |
Cílem mé závěre né práce je p edstavit a podrobně popsat doposud opomíjené téma filmového turismu, které je fenoménem moderní doby. Ú innost zviditelnění destinací prost ednictvím audiovizuálních snímků dokládám na p íkladu pomyslného světového leadera na poli filmového turismu, Nového Zélandu. St edem zájmu této práce je abnormální nárůst zájmu turistů o návštěvu Islandu, způsobený právě množstvím audiovizuálních děl nato ených v posledních letech na Islandu. Tak rychlé zvětšení po tu turistů v jedné destinaci má kromě pozitivních vlivů na ekonomiku a vytvá ení nových pracovních míst vlivy i negativní. Soust eďuji se na možná ešení problémů vznikajících p íliš velkou návštěvností jmenovaných lokalit.
V rámci kapitoly o filmovém turismu na Islandu se práce věnuje konkrétním audiovizuálním snímkům, které pomohly propagaci země a zlepšení její hospodá ské situace, která se po odvysílání první ady seriálu Hra o trůny výrazně změnila k lepšímu. Práce je zakon ena kvantitativním výzkumem, který je vypracován na vzorku sta respondentů za ú elem zjištění zájmu o filmový turismus Generace Y. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The main aim of my thesis is to introduce and in detail describe so far left out topic – the movie tourism, which is a phenomenon of modern age. Effectivity of visualization destinations through audiovisual images submits on example of probably the world's leader on the field of movie tourism, New Zealand. The focus of this work is an abnormal increase in the interest of tourists in visiting Iceland, caused by the number of audiovisual works made in recent years in Iceland. Thus, the threefold increase in the number of tourists in one destination has both positive and negative effects on the economy and the creation of new jobs. I am concentrating on possible solutions to problems caused by excessive attendance of the named sites.
As part of the Icelandic film tourism chapter, the work focuses on specific audiovisual images that helped promote the country and improve its economic situation, which has changed dramatically for the better after the first series of The Game of Thrones. The work is culminated in a quantitative research, which is elaborated on a sample of one hundred of respondents in order to find interest in film tourism of Generation Y. |