Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Specifika edukačního procesu u pacienta s šedým zákalem
Název práce v češtině: Specifika edukačního procesu u pacienta s šedým zákalem
Název v anglickém jazyce: Specifics of education process in a patient with cataract
Klíčová slova: Edukační proces, pacient, pooperační péče, šedý zákal
Klíčová slova anglicky: Education process, patient, postoperative care, cataract
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav ošetřovatelství (13-342)
Vedoucí / školitel: PhDr. Šárka Tomová, MPH, Ph.D. et Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.05.2016
Datum zadání: 04.05.2016
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.05.2017
Datum a čas obhajoby: 06.06.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.04.2017
Datum odevzdání tištěné podoby:09.05.2017
Do kdy má student odevzdat:09.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 06.06.2017
Oponenti: Mgr. Jana Křivková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce musí splňovat požadavky uvedené v Opatření děkana 2. LF UK č. 12/2010. Zpracováním bakalářské práce student/ka prokáže, že se umí samostatně orientovat ve studovaném oboru a že v průběhu studia získal/a a zároveň je i schopen/a v praxi uplatňovat teoretické poznatky a praktické postupy (metody). Bakalářská práce musí být původním a samostatně zpracovaným odborným textem. Při zpracování bakalářské práce se student/ka může opírat o výsledky a zkušenosti získané jinými autory, avšak vždy musí tyto výsledky a zkušenosti konfrontovat s vlastními názory, úvahami, hodnoceními a závěry. Rozsah bakalářské práce vyplývá z povahy zpracovávaného tématu, přičemž její minimální rozsah činí 40 stran normovaného textu. Referenční seznam musí obsahovat nejméně 25 položek časopiseckých, literárních či elektronických zdrojů informací. Do referenčního seznamu se nezapočítávají pouhá abstrakta. Zpracováním bakalářské práce musí student prokázat schopnost pracovat s aktuální odbornou literaturou vztahující se k řešené problematice, včetně práce s cizojazyčnou literaturou a s dalšími prameny. Citace typu “ústní sdělení” a “nepublikovaná data” (s výjimkou vnitřních předpisů a standardů) nelze v bakalářské práci použít.
Seznam odborné literatury
JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-2171-2.
KUBEROVÁ, Helena. Didaktika ošetřovatelství. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-684-1.
KUCHYNKA, Pavel. Oční lékařství. 1.vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1163-8.
NOVÁKOVÁ, Iva. Ošetřovatelství ve vybraných oborech: dermatovenerologie, oftalmologie, ORL, stomatologie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-3422-4.
PAŠTA, Jiří, MAŠEK, Petr. Fakoemulzifikace. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2015. Aeskulap. ISBN 978-80-204-3534-7.
YANOFF, Myron. Ophthalmology. 3rd ed. Edinburgh: Mosby Elsevier, 2009. ISBN 978-0-323-04332-8.
Předběžná náplň práce
Záměrem bakalářské práce je získat a zpracovat informace o edukačním procesu u pacientů po operaci šedého zákalu. K naplnění tohoto záměru jsou stanoveny tyto cíle:

Zjistit, do jaké míry sestry provádějí edukaci o pooperační péči u pacientů s šedým zákalem.
Zjistit, v čem spočívají specifika edukačního procesu u pacientů s šedým zákalem.
Zjistit zpětnou vazbu od pacientů po prodělané operaci šedého zákalu týkající se edukace o pooperační péči.
Zmapovat subjektivní hodnocení sester o významu edukačního procesu.
Provést statistickou analýzu dat, získané výsledky graficky zobrazit a interpretovat.

Práce bude rozdělena na teoretickou část, kde se budu v jednotlivých kapitolách věnovat: šedému zákalu, jeho typům, příznakům, léčbě, edukačnímu procesu. V empirické části se zaměřím na zjištění odpovědí na stanovené otázky, a to prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného mezi respondenty - sestrami a pacienty na pracovištích. Zjištěné výsledky budou přehledně a systematicky-graficky znázorněny.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The intention of the bachelor thesis is to obtain information about educational process in patients after cataract surgery. In order to fulfill my plan I have set several goals.

Find out to which extent the nurses are educating patients about postoperative care.
Determine what the specifics of educational process are in patients with cataracts.
Get feedback from patients after a cataract surgery concerning their education about postoperative care.
Analyse subjective evaluation of nurses about the importance of educational process.
Perform statistical analysis and show the results in a graphic form.

The text will be divided into two parts: in the theoretical part I will describe cataracts, types of cataracts, the treatment and education process. In the empirical part I will evaluate questionnaires filled in by both nurses and patients. The results I will be systematically displayed in a graphic form.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK