Specifika edukačního procesu u pacienta s šedým zákalem
Název práce v češtině: | Specifika edukačního procesu u pacienta s šedým zákalem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Specifics of education process in a patient with cataract |
Klíčová slova: | Edukační proces, pacient, pooperační péče, šedý zákal |
Klíčová slova anglicky: | Education process, patient, postoperative care, cataract |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav ošetřovatelství (13-342) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Šárka Tomová, MPH, Ph.D. et Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 04.05.2016 |
Datum zadání: | 04.05.2016 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.05.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 06.06.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.04.2017 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 09.05.2017 |
Do kdy má student odevzdat: | 09.05.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.06.2017 |
Oponenti: | Mgr. Jana Křivková |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce musí splňovat požadavky uvedené v Opatření děkana 2. LF UK č. 12/2010. Zpracováním bakalářské práce student/ka prokáže, že se umí samostatně orientovat ve studovaném oboru a že v průběhu studia získal/a a zároveň je i schopen/a v praxi uplatňovat teoretické poznatky a praktické postupy (metody). Bakalářská práce musí být původním a samostatně zpracovaným odborným textem. Při zpracování bakalářské práce se student/ka může opírat o výsledky a zkušenosti získané jinými autory, avšak vždy musí tyto výsledky a zkušenosti konfrontovat s vlastními názory, úvahami, hodnoceními a závěry. Rozsah bakalářské práce vyplývá z povahy zpracovávaného tématu, přičemž její minimální rozsah činí 40 stran normovaného textu. Referenční seznam musí obsahovat nejméně 25 položek časopiseckých, literárních či elektronických zdrojů informací. Do referenčního seznamu se nezapočítávají pouhá abstrakta. Zpracováním bakalářské práce musí student prokázat schopnost pracovat s aktuální odbornou literaturou vztahující se k řešené problematice, včetně práce s cizojazyčnou literaturou a s dalšími prameny. Citace typu “ústní sdělení” a “nepublikovaná data” (s výjimkou vnitřních předpisů a standardů) nelze v bakalářské práci použít. |
Seznam odborné literatury |
JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-2171-2.
KUBEROVÁ, Helena. Didaktika ošetřovatelství. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-684-1. KUCHYNKA, Pavel. Oční lékařství. 1.vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1163-8. NOVÁKOVÁ, Iva. Ošetřovatelství ve vybraných oborech: dermatovenerologie, oftalmologie, ORL, stomatologie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-3422-4. PAŠTA, Jiří, MAŠEK, Petr. Fakoemulzifikace. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2015. Aeskulap. ISBN 978-80-204-3534-7. YANOFF, Myron. Ophthalmology. 3rd ed. Edinburgh: Mosby Elsevier, 2009. ISBN 978-0-323-04332-8. |
Předběžná náplň práce |
Záměrem bakalářské práce je získat a zpracovat informace o edukačním procesu u pacientů po operaci šedého zákalu. K naplnění tohoto záměru jsou stanoveny tyto cíle:
Zjistit, do jaké míry sestry provádějí edukaci o pooperační péči u pacientů s šedým zákalem. Zjistit, v čem spočívají specifika edukačního procesu u pacientů s šedým zákalem. Zjistit zpětnou vazbu od pacientů po prodělané operaci šedého zákalu týkající se edukace o pooperační péči. Zmapovat subjektivní hodnocení sester o významu edukačního procesu. Provést statistickou analýzu dat, získané výsledky graficky zobrazit a interpretovat. Práce bude rozdělena na teoretickou část, kde se budu v jednotlivých kapitolách věnovat: šedému zákalu, jeho typům, příznakům, léčbě, edukačnímu procesu. V empirické části se zaměřím na zjištění odpovědí na stanovené otázky, a to prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného mezi respondenty - sestrami a pacienty na pracovištích. Zjištěné výsledky budou přehledně a systematicky-graficky znázorněny. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The intention of the bachelor thesis is to obtain information about educational process in patients after cataract surgery. In order to fulfill my plan I have set several goals.
Find out to which extent the nurses are educating patients about postoperative care. Determine what the specifics of educational process are in patients with cataracts. Get feedback from patients after a cataract surgery concerning their education about postoperative care. Analyse subjective evaluation of nurses about the importance of educational process. Perform statistical analysis and show the results in a graphic form. The text will be divided into two parts: in the theoretical part I will describe cataracts, types of cataracts, the treatment and education process. In the empirical part I will evaluate questionnaires filled in by both nurses and patients. The results I will be systematically displayed in a graphic form. |