Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Integrace a speciální vzdělávání zrakově postižených
Název práce v češtině: Integrace a speciální vzdělávání zrakově postižených
Název v anglickém jazyce: Integration and special education of visually impaired
Klíčová slova: zrak, zrakové postižení, integrace, inkluze, speciální vzdělávání, kompenzační pomůcky, asistent pedagoga
Klíčová slova anglicky: eyesight, visual impairment, integration, inclusion, special education, compensatory aids, teaching assistant
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: Mgr. Lenka Chittussiová
Řešitel: Bc. Anna Kaiserová - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.04.2015
Datum zadání: 15.04.2015
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.04.2015
Datum a čas obhajoby: 06.06.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 06.06.2016
Oponenti: PhDr. Jitka Cintlová, Dr.
 
 
 
Zásady pro vypracování
- pravidelné konzultace s vedoucí práce paní Mgr. Lenkou Chittussiovou
- všechny zdroje uvedené v seznamu použité literatury
- pravdivé informace o respondentovi
- práce ani její podstatná část nebyla předložena k získání jiného nebo stejného titulu.
Seznam odborné literatury
ČERNÁ, Pavlína. Možnosti vzdělávání žáků s postižením zraku. Brno, 2012. s. 39. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky. Vedoucí práce PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D.
EDELSBERGER, L. Defektologický slovník: Integrace. 3. upr. vyd. Jinočany: H, 2000, s. 325, 418 s. ISBN 80-860-2276-5.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Speciálnípedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Triton, 2008, 205 s. ISBN 978-807-3870-140.
HAMADOVÁ, Petra, Lea KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ a Zita NOVÁKOVÁ. Oftalmopedie: texty k distančnímu vzdělávání. 2. vyd. Brno: Paido, 2007, 125 s. ISBN 978-807-3151-591.
HRDÁ, Jana. Osobní asistence: Příručka postupů a rada pro osobní asistenty. Praha: Pražská organizace vozíčkářů. 2001., s. 10 ISBN neuvedeno.
KEBLOVÁ, Alena. Zrakově postižené dítě. 1. vyd. Praha: Septima, 2001. ISBN 978-807-2161-911.
KOCHOVÁ, Klára a Markéta SCHAEFEROVÁ. Dítě s postižením zraku: rozvíjení základních dovedností od raného po školní věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2015, 174 s. ISBN 978-80-262-0782-5.
KUČEROVÁ, Lydie. Integrace zdravotně postiženého dítěte do jednotřídní mateřské školy. Praha, 2010. 47 s. Bakalářské práce. Univerzita karlova, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Mgr. Milena Peteříková.
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea. Oftalmopedie. 2. dopl. vyd. Brno: Paido, 2000, 70 s. ISBN 8085931842.
MICHALÍK, Jan. Školská integrace dětí s postižením. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000, 15 s. ISBN 80-244-0077-4.
MICHALÍK, Jan. Školská integrace dětí se zdravotním postižením na základních školách v České republice: výzkumná zpráva. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, 297 s. ISBN 80-244-1045-1.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2010, 402 s. ISBN 978-80-7315-198-0.
SLOWÍK, Josef. Komunikace s lidmi s postižením. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 155 s. ISBN 9788073676919.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika: prevence a diagnostika, terapie a poradenství, vzdělávání osob s různým postižením, člověk s handicapem a společnost. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 160 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4717-333.
VÁGNEROVÁ, M. Psychologie handicapu. Část 2. Rodina a její význam pro rozvoj handicapovaného jedince. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 1997. ISBN 80-7083-208-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Oftalmopsychologie dětského věku. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995, 182 s., ISBN 80-718-4053-X.
WIENER, Pavel. Prostorová orientace zrakově postižených. 3., upr. vyd. Praha: Institut rehabilitace zrakově postižených UK FHS, 2006, 168 s. ISBN 80-239-6775-4.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK