Děti se syndromem ADHD ve školní družině
| Název práce v češtině: | Děti se syndromem ADHD ve školní družině |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Children with ADHD after-school club |
| Klíčová slova: | školní družina, syndrom ADHD, integrace dítěte, spolupráce s rodinou, dětská hra |
| Klíčová slova anglicky: | school club, ADHD, integration, game for children, cooperation with family. |
| Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
| Vedoucí / školitel: | PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
| Datum přihlášení: | 21.02.2014 |
| Datum zadání: | 30.09.2015 |
| Datum a čas obhajoby: | 16.05.2016 14:00 |
| Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.04.2016 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 16.05.2016 |
| Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
| Oponenti: | PhDr. Alena Thorovská |
| Zásady pro vypracování |
| 1.Zdůvodnění výběru tématu
V současné době je mezi dětmi velmi častý výskyt poruch chování a učení. S tímto problémem se potýkají také vychovatelky školních družin. V každém oddělení školní družiny se vyskytuje pravidelně alespoň jeden případ dítěte s některou z poruch a je třeba s tím pracovat. Chtěla bych popsat osobní zkušenosti z práce s dětmi se syndromem ADHD. 2.Formulace problému, který bude v práci řešen: Studiem dokumentace dětí se syndromem ADHD, osobním pozorováním a rozhovory s rodiči a učiteli přiblížit chování takto postiženého dítěte integrovaného v prostředí běžné školní družiny. 3.Cíl práce: Studiem odborné literatury a zkoumáním odborných posudků vyhodnotit projevy chování dětí se syndromem ADHD, pozorovat chování takto postižených dětí integrovaných v běžném dětském kolektivu školní družiny a porovnat jej s teoretickými poznatky 4.Charakteristika metod: -metoda případové studie (kazuistika), studium a analýza dokumentace -metoda přímého pozorování -metoda strukturovaných rozhovorů 5.Struktura práce: Teoretická část: studium pojmů – školní družina, syndrom ADHD, integrace dítěte, spolupráce s rodinou, dětská hra. Praktická část: popis použitých metod, kazuistiky tří dětí s diagnózou syndromu ADHD včetně pozorování, rozhovorů s rodiči a učiteli těchto dětí. Závěr: analýza a shrnutí poznatků a praktických pozorování, vyvození závěru pro praxi ve školní družině. |
| Seznam odborné literatury |
| ERKERT, Andrea. Hry pro usměrňování agresivity. Praha: Portál, 2004,2011, 95 s. ISBN 978-80-7367-885-2.
LANIADO, Nessia. Máte neklidné dítě?. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 112 s. ISBN 80-7178-868-6. PÁVKOVÁ, Jiřina a Bedřich HÁJEK. Školní družina. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 154 s. ISBN 80-717-8751-5. PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998, 234 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-65-6. PREKOPOVÁ a SCHWEIZEROVÁ. Neklidné dítě. Praha: Portál, 2008,2011,2013, 154 s. ISBN 978-80-262-0466-4. SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 160 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1733-3. ŽÁČKOVÁ a JUCOVIČOVÁ. Máte neklidné a nesoustředěné dítě?: Metody práce s dětmi s LMD (ADHD,ADD) především pro rodiče a vychovatele. 2005. vyd. Praha: D+H, 2005. |
| Předběžná náplň práce |
| Studiem dokumentace dětí se syndromem ADHD, osobním pozorováním a rozhovory s rodiči a učiteli přiblížit chování takto postiženého dítěte integrovaného v prostředí běžné školní družiny. |
- zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem