Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Děti se syndromem ADHD ve školní družině
Název práce v češtině: Děti se syndromem ADHD ve školní družině
Název v anglickém jazyce: Children with ADHD after-school club
Klíčová slova: školní družina, syndrom ADHD, integrace dítěte, spolupráce s rodinou, dětská hra
Klíčová slova anglicky: school club, ADHD, integration, game for children, cooperation with family.
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 21.02.2014
Datum zadání: 30.09.2015
Datum a čas obhajoby: 16.05.2016 14:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:10.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 16.05.2016
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Alena Thorovská
 
 
 
Zásady pro vypracování
1.Zdůvodnění výběru tématu
V současné době je mezi dětmi velmi častý výskyt poruch chování a učení. S tímto problémem se potýkají také vychovatelky školních družin. V každém oddělení školní družiny se vyskytuje pravidelně alespoň jeden případ dítěte s některou z poruch a je třeba s tím pracovat. Chtěla bych popsat osobní zkušenosti z práce s dětmi se syndromem ADHD.

2.Formulace problému, který bude v práci řešen:
Studiem dokumentace dětí se syndromem ADHD, osobním pozorováním a rozhovory s rodiči a učiteli přiblížit chování takto postiženého dítěte integrovaného v prostředí běžné školní družiny.
3.Cíl práce:
Studiem odborné literatury a zkoumáním odborných posudků vyhodnotit projevy chování dětí se syndromem ADHD, pozorovat chování takto postižených dětí integrovaných v běžném dětském kolektivu školní družiny a porovnat jej s teoretickými poznatky
4.Charakteristika metod:
-metoda případové studie (kazuistika), studium a analýza dokumentace
-metoda přímého pozorování
-metoda strukturovaných rozhovorů
5.Struktura práce:
Teoretická část: studium pojmů – školní družina, syndrom ADHD, integrace dítěte, spolupráce s rodinou, dětská hra.
Praktická část: popis použitých metod, kazuistiky tří dětí s diagnózou syndromu ADHD včetně pozorování, rozhovorů s rodiči a učiteli těchto dětí.
Závěr: analýza a shrnutí poznatků a praktických pozorování, vyvození závěru pro praxi ve školní družině.
Seznam odborné literatury
ERKERT, Andrea. Hry pro usměrňování agresivity. Praha: Portál, 2004,2011, 95 s. ISBN 978-80-7367-885-2.
LANIADO, Nessia. Máte neklidné dítě?. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 112 s. ISBN 80-7178-868-6.
PÁVKOVÁ, Jiřina a Bedřich HÁJEK. Školní družina. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 154 s. ISBN 80-717-8751-5.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998, 234 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-65-6.
PREKOPOVÁ a SCHWEIZEROVÁ. Neklidné dítě. Praha: Portál, 2008,2011,2013, 154 s. ISBN 978-80-262-0466-4.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 160 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1733-3.
ŽÁČKOVÁ a JUCOVIČOVÁ. Máte neklidné a nesoustředěné dítě?: Metody práce s dětmi s LMD (ADHD,ADD) především pro rodiče a vychovatele. 2005. vyd. Praha: D+H, 2005.
Předběžná náplň práce
Studiem dokumentace dětí se syndromem ADHD, osobním pozorováním a rozhovory s rodiči a učiteli přiblížit chování takto postiženého dítěte integrovaného v prostředí běžné školní družiny.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK