Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Ondřej Čepek, Ph.D. [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, přednáška]
Professor Čepek's standout trait was his evident passion for the subject he was teaching. Never did I feel like Professor Čepek was not himself interested in the topic, and his thorough analysis of all the contents were appreciated, if at times a bit streched out (but better to be thorough, given how in depth the exam wanted us to know the material). I came to appreciate the tedious manual tracing of algorithms, as it helped anchor all the previous proofs etc. and give us students time to soak in the material.
prof. RNDr. Ondřej Čepek, Ph.D. [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, přednáška]
Great teaching, the approach to the syllabus is relatively skewed to proofs, some of which are quite technical, long and kind of boring (also daunting as far as feeling like you have to prepare everything for the exam..), but perhaps this is good :)
Professor Cepek is well-spoken and prepared as always in every lecture.
I enjoyed listening to every lecture, as Mr Cepek tends to speak in cadence similar to a storyteller guiding you through the proofs at hand without losing focus of the bigger picture of what you're trying to accomplish.
If given the chance I thoroughly recommend taking a course with Professor Cepek.
RNDr. Jiří Fink, Ph.D. [32-KTIML], Datové struktury 1 [NTIN066, cvičení]
Cvičení jsem se rozhodl po prvních pár hodinách nenavštěvovat. Osobně věřím a doufám, že na MFF není potřeba hned na prvním cvičení 10 minut řešit to, abychom neodevzdávali cizí/zkopírovaná řešení do ReCodExu (to bylo to jediné, co jsem si z prvního cvika odnesl). Dále jsem měl pocit, že se hodně času tráví "ničím" - buď se čekalo na odpověď, nebo bylo půl minuty po zodpovězení otázky ticho. Je možné, že se to později v semestru zlepšilo, nedokážu posoudit.
Opravování úkolů bylo velmi rychlé a úkoly byly dobře ohodnocené.
RNDr. Jan Hric [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Peter Kochelka, 19.08.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Pán Hric viedol cvičenia pre bioinformatikov, ktorí ak som správne pochopil niektoré z vecí videli prvýkrát. Myslím, že tomu dobre prispôsobil formát hodín, kedy sme riešili úlohy spolu všetci. Keby som to ale bol vedel skôr, tak si zrejme zvolím ťažšie cvičenia. Domáce úlohy opravoval podľa mňa veľmi ústretovo a konštruktívne.
RNDr. Jan Hric [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pán Hric je veľmi odborný a vie odpovedať na otázky vecne a informatívne. Na druhú stranu, výklad látky a kladenie otázok nebolo vždy pochopiteľné, čo sa odzrkadlilo na menšej účasti študentov na cvičeniach. Oceňujem pohodlnú možnosť náhradných úloh na konci semestra, pokiaľ má študent nedostatok bodov.
Pan doktor se snaží zaujmout svým výkladem, ale jsem názoru, že je potřeba na tom ještě zapracovat.
Pan doktor je připraven, ochotný a je vidět, že předmětu velmi dobře rozumí.
Nejvíc bych asi vytkl zadávání domácího úkolu těsně před Vánoci, kdy termín odevzdání je někdy během Vánočních prázdnin. Vánoce jsem trávil v oblasti bez přístupu k internetu a kde není možnost si moc počítač nabít a na mobilu se mi domácí úkol vypracovával opravdu těžko. (předpokládám, že mám také právo být během Vánoc nedostupný, stejně jako je mnoho vyučujících též nedostupných a na e-mail odpovídají po Novém roce - nemyslím teď pana doktora, ale jiné vyučující :) - a připadá mi to v pořádku)
Nejhorší vyučující. Moc nepochopitelné a zmatené cvičení. Nenaučíte se nic. Opravuji DU příliš dlouho a do konce nebudete vědět jestli mate vůbec šanci na započet. Zadání píše tak, že musíte hádat na co on myslí. Hric je jediný vyučující, k kterému nikdo nechce jít. Má volné místa v skupinách i na konci zápisu. Ze skupiny 25 člověk hodí na cvičení pravidelně 5-6 člověk, protože je to opravdu ztráta času.
Mgr. Petr Chmel [32-IUUK], Datové struktury 1 [NTIN066, cvičení]
Super cvičící, málokdy se vidí podobná kvalita. Petr nás typicky rozděloval do skupinek, což bylo fajn, protože člověk nemusel sedět hodinu zaseklej nad úkolem. Zároveň nás obcházel a kontroloval, že nikomu skupinka neujíždí. Byl ochotný se kdykoli bavit o jakémkoli datovkovém tématu a na všechny otázky s úsměvem odpovídal. Také oceňuji, že jsme pokaždé měli možnost dát feedback a cvičící se nás aktivně ptal, jestli nám formát vyhovuje.
Jediné, co bych lehce vytknul, je hlasitost výkladu. Na tom musí Petr ještě zapracovat nebo zvolit "namačkanější" učebnu.
Mgr. Václav Končický [32-KAM], Úvod do řešení problémů kombinatorických, mat. i jiných (IPS) I [NDMI050, seminář]
Změnil bych tu první hodinu, za mě odradila hroznou hromadu lidí... Což na druhou stranu... Je dobře. Jinak by tam bylo šíleně nacpáno... Takže vlastně jako uživatel IPS a IPS procházek, bych jí neměnil :D
Proč bych ji možná změnil:
Většina z těch chytáků, je dost "známá"... Buď bych vymyslel nějaké, co nelítají všude po internetu a schoval tam "větší" chytáky nebo bych tu hodinu navrhl úplně jinak. Přijde mi, že jsem se jakoby nedozvěděl, krom posledního chytáku, nic nového.
Mgr. Václav Končický [32-KAM], Úvod do řešení problémů kombinatorických, mat. i jiných (IPS) II [NDMI051, seminář]
Zabavný a příjemný cvičící. Pěkně se s ním povídalo o našich řešeních.
Mgr. Václav Končický [32-KAM], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Vašek měl cvičení připravená. Na začátku hodiny jsme si zopakovali, co se vlastně dělo na přednášce a pak se řešily příklady, ke kterým jsme si postupně ukazovali řešení. Ze cvičení jsem měl dobrý pocit.
Na začátku cvičení jsme si pokaždé vyjasnili co se bralo na přednášce, aby to všichni pochopili. Poté nasledovalo samostatné / skupinkové řešení příkladů s případnými hinty. Na konci jsme společně probrali řešení. Příklady byly většinou brané z Průvodce labyrintem algoritmů. Nepředpokládalo se vyřešení všech příkladů, bylo jich spíš více, aby se rychlejší jedinci nenudili.
Cvika s Vaškem byla velmi dobrá. Jsem rád, že nám dává možnost, zkoušet si řešení příkladů demonstrovat u tabule. Domácí úkoly byly zajímavé, jen škoda, že jich bylo málo a bylo tím pádem těžké získat zápočet dřív, než během zkouškového. Na druhou stranu většinou opravoval úlohy velmi rychle, což je hezký bonus.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Vašek je výborný a velmi vstřícný cvičící - otevřel kvůli velkému zájmu nás studentů druhou paralelku, za což mu ještě jednou moc děkuji. Na cvika jsem se vždy moc těšil a pochopil jsem díky nim mnohé. Oceňuji důraz na samostatné i skupinové rozmýšlení - ač jsme to jako studenti někdy moc neulehčovali :D Systém domácích úkolů taky fungoval velmi dobře.
Na zacatku se lehce zrekapituavala predaska coz jsem velmi ocenil obzvlast kdyz jsem zrovna na prednasce nebyl. Pote zadany ukoly, potom cas na to je vyresit pricemz cvicici chodil a radil, potom se ukazovalo reseni u tabule.
Lehka nevyhoda je ze na ziskani zapoctu je portreba docela hodne ukolu, velka cast byla jeste zadana az na uplnem konci semestru
Mgr. Martin Koreček [32-KAM], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Na Martinovi je vidieť, že ho predmet skutočne baví, a do predávania informácii dáva veľmi veľa energie. To však niekedy vyústilo v trochu chaotický prednes a nečitateľné čmárance na tabuľu.
Väčšina hodiny potom prebieha ako práca v skupinkách na teoretických úlohách, do ktorej moc nevstupuje. Je veľmi ochotný dať spätnú väzbu, keď sa ho nitko ojedinele spýtra. Niekomu to vyhovuje, ale ja som stratil motiváciu hneď ako som mal matnú predstavu o tom ako problém rieśiť.
Domáce úlohy boli čim ďalej, tým jednoduchšie. Tým, že som na nich mohol spolupracovať s kamrátmi som sa pri nich bavil. Cvičiaci bol tiež ochotný poradiť, keď sme si neboli istí riešením. Najhoršia úloha vśak bola hneď prvá. Algoritmus ako kód v RAMe, nielenže bol nepraktický a mätúci, ale vo zvyšku predmetu sa RAM ani nespomína.
Celkovo sa mi cvičenia páčili, ale budem rád ak na nich Martin ešte popracuje.
Cvika s Martinem byla super! Oceňuji hlavně jeho obrovské nadšení do algoritmů a datových struktur všech druhů. Komunikace s ním je příjemná. Úkoly opravuje rychle, ale někdy mi přišly možná až moc jednoduché a u zkoušky se to trochu projevilo, že mi šla spíš teorie, než řešit praktické problémy. Částečně je však určitě chyba i na mé straně. Zpětně bych možná ocenil trochu lehčí příklady na cvikách a trochu těžší za domácí úkol (nebo možná místo jednoho příkladu udělat více lehčích různého typu jako domácí úkol). V celku to však bylo skvělé cvičení.
Skvěle vedená cvičení, milý přístup, vždy velmi ochotný odpovídat na otázky a dovysvětlovat nejasnosti z přednášek. Je vidět, že učení a celkově tento obor pana Korečka skutečně baví a o to víc vás předmět zaujme. Díky moc, Martine :)
Mgr. Martin Koreček [32-KAM], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
Martin dokázal své nadšení pro algoritmy (a hlavně těžké problémy) přenést na každého kdo byť jen prošel kolem místnosti, kde zrovna vedl cvika. Nejen to, ale dokázal i s fascinující rychlostí a nadhledem odpovídat na libovolné dotazy a připomínky k přednášce i úkolům. Rozhodně byl předmět ADS2 mnohem příjemnější a zábavnější díky němu.
Martin byl na cvičení vždy připravený, zopakoval klíčové části přednášené látky a zadal skupinové úkoly. Domácí úkoly mi přišli přiměřené a cvičení mě na zkoušku perfektně připravilo. Díky <3
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi dobrý cvičiaci. Cviká boli veľmi zaujímavé, dobre pripravené. Pomáhal najviac ako sa dá a nerobilo mu problém vysvetliť viac podrobnejšie učivo na prednáške. Niektoré domáce boli trochu ťažšie, ale dalo sa dohodnúť na oprave, čo veľmi cením.
Frajer - algoritmy a datové struktury jsou fascinující a Martin vám s nadšením vysvětlí jak a proč. Cvičení jsou formou řešení úloh (samostatně nebo ve skupinkách) a pak přednes vašeho řešení před ostatními za bonusové body, což mě velmi dobře naučilo daným algoritmům rozumět a pracovat s nimi. Domácí úkoly na zápočet jsou někdy těžké a někdy lehké, ale máte k nim nekonečně nápověd, stačí si o ně včas říct.
Martinova cvika byla vždy dobře připravená. Škála obtížnosti úloh na cvičení byla podle mě dostatečně rozmanitá, a tak si v nich každý našel to, co zrovna potřeboval. Také velmi cením Martinovu ochotu a vřelý přístup.
Minulý rok si prý někdo v anketě stěžoval, že domácí úkoly od Martina jsou moc jednoduché, a tak se je rozhodl ztížit... oh boy. Některé domácí úkoly byly složité opravdu dost, ale naštěstí bylo možné si k nim psát o nápovědy téměř do nekonečna. Opravování úloh Martinovi někdy docela trvalo, na žádosti o nápovědy ale vždy odpovídal velmi pohotově.
Také se rozhodně nezapřelo Martinovo nadšení do NP problémů. Tato cvika se občas spíš podobala druhé značně rozšířené přednášce. U této konkrétní kapitoly tak dost často nezbývalo moc času na samotné řešení úloh.
Vyučující je do algoritmů zapálený a je vidět, že ho to baví. Nicméně nejspíš kvůli množství informací, které nám chtěl předat, se občas do vysvětlování zamotal a pak celý výklad byl zmatený.
Na druhou stranu je vstřícný a rád vysvětlí látku znovu. Na emaily reaguje rychle.
Úkoly mi přišli až moc těžké, kolikrát i s nápovědou jsem nevěděl, jak daný problém řešit.
Ocenil bych více příkladů řešených společně/na tabuli.
Úlohy jsou často zajímavé, kolísá jejich obtížnost.
V hodinách o úlohách diskutujeme, ale občas konverzace neplyne.
Domácí úkoly se dají s trochou času vyřešit.
Jsou zadávané jen na webu, takže je člověk snadno přehlédne.
Oceňuji dodatečnou přednášku o Fourierově transformaci.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Super cvičení. Lidský přístup, rychlá komunikace, no prostě všechno co by mělo správně cvičení mít. Možná byly trochu těžší domácí úlohy. Na druhou stranu na zkoušku dobře připravily.
RNDr. Petr Kučera, Ph.D. [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Férovosť pri domácich úlohách a možnosť si to aj opraviť ak v niečom bola chyba. Vyučujúci vedel látku ktorá sa preberala, ale občas na cvičeniach bolo ticho, lebo sa niečo spýtal a nikto nevedel odpovedať, ale stále čakal vyučujúci na odpoveď.
Na cvičení jsem nechodil, protože pro mě byla příliš pomalá a nezáživná, ale jen jsem plnil domácí úkoly, které jsou tak akorát obtížné a bavily mě - člověk se trochu zapotí a použije probíranou látku, ale nestráví nad tím zbytečně dlouhé hodiny.
Petr Tvrdek, 23.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Super cvičení - řešili jsme hodně úloh a dalších hodně bylo i za domácí úkol, což perfektně připravilo na zkoušku a ukázalo použití a úpravy algoritmů z přednášek k řešení různých problémů.
RNDr. Petr Kučera, Ph.D. [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
I found Mr Kucera to be a good tutorial teacher - very knowledgeable in the field and helpful in aiding understanding.
It may have been given my parallels very small size, but it sometimes felt almost like a second lecture as most of it was Mr Kucera at the board answering questions, so it might have helped to insist more on people coming up to the board to answer, but I am aware this is not everyone's cup of tea.
One massive plus that I must commend Mr Kucera for is how he organised homework deadlines and how quick he was with grading the homeworks. There was no late-semester stress about getting the zápočet.
Cvičící mi vlastně ve všem vyhovoval. Na cvičení nechodilo tolik lidí, což se dá brát i jako výhoda, úlohy na cvičení byly přínosné.
Bc. Kateřina Lembke [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cviceni s Kackou jsem si uzil. Je velmi vstricna a chapava. Nekdy cviceni mela pomalejsi rozjezd a travili jsme dost casu na jednodussich vecech a na ta slozitejsi pak nezbylo tolik casu. Kladla duraz na zapojeni vsech. Velmi se mi libil system testu a domacich ukolu (kazdou hodinu test na predem zname tema pro osvezeni prednasky a serie domacich ukolu rozlicne obtiznosti).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Milá cvičiaca. Na každé cvičenie sme mali vždy niečo nové a zaujímavé. Obťažnosť domácich úloh boli adekvátne k prednáškam a veľmi dobre pripravili na skúšku. Mini písomky boli tiež veľmi dobre spracované, nič náročné, veľmi dobre zopakovali minulé učivo. Cvičiaca rada pomohla. Veľmi rád som chodil na cviká.
Vladan Majerech je skvělý učitel, má vlastní zajímavé způsoby vysvětlení spousty věcí, které vám dají na ADS jiný vhled. Úvodní hodina vás může trochu vylekat, ale není to tak zlé, jak to vypadá. Nicméně doporučuji toto cvičení jen lidem, co se už trochu v tématu vyznají.
Vladanovo cvičení je fakt specifický. Znalosti z přednášky si moc neprocvičíte, ale dozvíte se mnoho nového. Na cvičení se počítá s tím, že už velkou část obsahu přednášek znáte, domácí úkoly tomu odpovídají. Důkaz kuchařkové věty z předposlední přednášky byl za domácí úkol po prvním cvičení, vymyslení logaritmického násobení čísel z téže přednášky na druhém. Každopádně i pro člověka (mě), který opravdu většinu obsahu přednášek nezná je to zvládnutelné (byť asi prvních pár úkolů budete hodně tápat), ke konci semestru už je to trochu klidnější a získat minimmum na zápočet je docela zvládnutelné. KSPákům doporučuji.
Každopádně přednášky, které na cvičení probíhají, jsou fakt zajímavé, byť často je pro nezkušeného trochu obtížné udržet krok.
Cvičení s doktorem Majerechem je podle mě vhodné spíše pro pokročilé (či alespoň dostatečně odhodlané) studenty. Byť jsem se často nechytal, nepřestával jsem žasnout nad nadšením a zápalem cvičícího pro různé matematické či informatické koncepty.
Mgr. Vladan Majerech, Dr. [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
Cvičení pana Majerecha rozhodně není cvičením v tradičním slova smyslu a rozhodně se daleko více blíží přednášce z nějakého úplně jiného předmětu. Pokud máte problém s pochopením tématu přednášky, toto cvičení vám rozhodně nepomůže, spíše naopak. Na druhou stranu, pokud máte dostatečnou mozkovou kapacitu na to, abyste se naladili na stejnou vlnu jako pan Majerech, zažijete neskutečně přínosnou přednášku od nekonečně inteligentního a nadšeného přednášejícího, o tématech, která často s přednáškou z ADS souvisí jen okrajově. Často také umí ukázat některé z témat přednášky z úplně jiného pohledu, takže se zdají i nejnetriviálnější koncepty zcela intuitivní, opět pouze v případě, že sdílíte Majerechovo IQ rovné max. povolené rychlosti na německé dálnici.
Já osobně jsem se v tématu probíraném na cvičení často ztrácel, ale v těch pár případech, kdy jsem se chytil, to bylo velmi přínosné. Obtížnost získání zápočtu je naopak velmi přiměřená.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cviko bolo občas neprehľadné, ocenil by som vytlačené alebo premietane/ online dostupné zadania úloh. Inak ale vidno ze tomu pan profesor naozaj rozumie a páčilo sa mi že cviko bolo trochu advanced
Změnil bych tu první hodinu, za mě odradila hroznou hromadu lidí... Což na druhou stranu... Je dobře. Jinak by tam bylo šíleně nacpáno... Takže vlastně jako uživatel IPS a IPS procházek, bych jí neměnil :D
Proč bych ji možná změnil:
Většina z těch chytáků, je dost "známá"... Buď bych vymyslel nějaké, co nelítají všude po internetu a schoval tam "větší" chytáky nebo bych tu hodinu navrhl úplně jinak. Přijde mi, že jsem se jakoby nedozvěděl, krom posledního chytáku, nic nového.
Zabavný a příjemný cvičící. Většinu témat vybral dobře, nebyla tak těžká, jenom ne tak zajímavá. Občas se s ním dalo povídat i o jiných věcech, což je v tak pozdních hodinách celkem příjemné. Získat zápočet bylo naprosto triviální, stačí to neodkládat na poslední chvíli.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Úvod do kryptografie [NDMI100, přednáška]
Excelentní výkon. Pan Mareš má velmi vysoký standard a nikdy z něj nepolevuje. Doufám, že budu mít víc příležitostí si zase něco s panem Marešem zapsat.
Poutavý výklad, férovost u zkoušky, spousta příkladů z praxe. Vynikající přednášející.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Velmi dobrý a ochotný přednášející. Problémem je ovšem jeho výslovnost angličtiny. Často tak některá slova vysloví jako zcela jiná a student se pak kromě výkladu musí ještě soustředit na subtituci správných slov. Jednoznačně by stála za to konzultace s vyučujícím angličtiny.
V angličtině Medvěd nedosáhl té dokonalosti, která je pro jeho české přednášky legendární, ale rozhodně k dokonalosti nemá daleko. Nákresy na tabuli jsou perfektní, přednáška je vedená svědomitě.
You could really tell that the teacher himself is really interested in that topic and has fun to talk about it. That way it is fun to follow the course.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Programování 1 [NPRG030, cvičení]
Cvičení je navazuje na cvičení z algoritmizace.
Kromě úloh z algoritmizace, které se většinou řeší v kompilovaných jazycích, jsme dostávali pár jednoduchých úloh z Pythonu.
Bezchybné, doporučuji všem trochu pokročilým co mají alespoň nějaké znalosti v C/C++. Velkou výhodou je i absence zápočtové písemky.
Samuel Vaško, 17.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Myslim si ze slova nedokazu popisat ako je tento ucitel dobry, mat ho ako ucitela by mala byt #1 priorita pri zapise aj ked by ten predmet byval v piatky vecer.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Programování 2 [NPRG031, cvičení]
Vynikající cvičení. Oproti předchozímu semestru bylo získání zápočtu poměrně složité (ale dalo se to zvládnout). Úlohy byly težší a bylo nutné jich vyřešit víc. Pokud bych měl(a) hodnotit s ohledem na předmět, pak bude hodnocení slabší: vůbec nešlo o cvičení z programování, ale spíše z algoritmizace. Je to trochu škoda, na druhou stranu vymýšlení algoritmů se nikde jinde neprocvičí tak dobře jako u Martina Mareše.
Medvědovo a Jirkovo cvičení mě naučilo hrozně moc, byť je to cvičení poměrně náročné a to i časově. Obzvlášť začátek prvního semestru pro mne nebyl jednoduchý, neboť jsem neměl vůbec zkušenost s teoretickými úlohami, ale když se do toho člověk dostane a má z čeho vycházet, už se to dá zvládnout. Zápočťák vám najespíš zabere netriviální část zimního zkouškového, letního zkouškového a letních prázdnin. At the time of writing zápočet ještě nemám :) Pro KSPáky nutnost, hodí se předchozí základní znalost Cčka.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Pokročilé cvičenie mi vyhovovalo, Mareš je skvelý učiteľ a dokáže látku dobre vysvetliť.
Adam Jahoda, 30.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Medvěd výborně povídá a co je určitě výhodou, tak rychle a jasně odpovídá na emaily.
Cvičení vedl spolu s Jirkou Kalvodou, kterého mi to tady nenabízí, tak jen zmíním, že jeho přínos byl na hodinách míň výrazný, ale často nabízel k Medvědovi alternativní pohledy, které mi často dávaly větší smysl.
Oni pro jednou v tom SISu nelhali, když říkali, že cvičení jsou těžká...
Tato cvika byla náplní většiny mého času vyhrazeného na učení se během semestru. Ač jsem si mnohdy myslela, že to nezvládnu, ve výsledku to stálo za to. Myslím, že tato cvika posunula mé algoritmizační schopnosti dost daleko a jsem ráda, že jsem nemusela půl roku ztratit chozením na cvičení pro začátečníky.
Trošičku ztrácel čas na domácích úkolech, ale jinak to byl perfektní cvičící. Snažil se nám ukázat Linux z lepší stránky, než nás učí na přednáškách, pomáhal nám s problémy, ukazoval nám různé zajímavosti nad rámec povinných témat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pán Mareš znova preukázal, že sa predmetu rozumie skrz na skrz, a že má najlepší prejav, aký by si človek v prvom ročníku mohol priať. Skúška má stále rovnaký formát, ale oproti Diskŕetnej matematike je ťažšia v tom, že kaźdý algoritmus vyžaduje dôkaz správnosti a asymptotickej zloźitosti. Medvěd je však stále rovnaký ústretový, takže s tým nebol vôbec žiadny problém.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Pan Mareš je prostě třída. Přednášky jsou zábavné, dobře strukturované a hlavně naučí, celkově se jedná o jeden z nejlépe vedených předmětů. Kdykoliv se na cokoliv můžete zeptat a dotaz bude zodpovězen.
MArtin Mareš je patří k lepším přednášejícím, ale není to ani úplná špička. Nemůžu mu nic vytknout, přednášky byly přínosné, ale přece jenom v N1 se jeho aura tak nějak rozplyne.
Petr Tvrdek, 07.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Nejlepší přednášející :) A formát zkoušky se mi také velmi líbí - je to takové přátelské a opravdu podle mě spravedlivé. :)
Pan Mareš přednášel skvěle, jako v minulém semestru. Výborně se poslouchá, nahrává přednášku, má přehledné zápisky, dává otázky do publika, nechává prostor na dotazy. Nemá to chybu!
Peter Kochelka, 19.08.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Materiály k prednáškam sú skvelé, takisto oceňujem spôsob akým pán Mareš píše na tabuľu - v každý moment som mal pocit, že všetko čo hovorí je aj napísané, bez toho, že by písaním zdržoval výklad. To bolo super aj pri spätnom pozeraní prednášok - mohol som podľa toho čo je na tabuli ľahko navigovať medzi témami.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Prednášajúci je vynikajúci. Prednášky boli jak rozprávka, na ktorú sa tešíte každý týždeň. Jeden z najlepších prednášajúcich.
O Medvědovi asi není třeba mnoho psát, jeho ADS jsou obzvlášť kvalitní, moc pěkný, barevný a dobře představitelný obrázky nebo dikce vyprávění pohádek jsou samozřejmostí.
Výborný učitel, skvělý a zábavný přednes, nadšení z předmětu a z toho předávat informace lidem, které to zajímá, z učitele přímo srší. Jako zkoušející tak akorát přísný - je třeba vyřešit všechno, podle množství rad u jednotlivých úkolů se odvíjí finální známka, což je skvělé. Za mě jeden z nejlepších učitelů, které jsem měl šanci poznat.
Veľmi príjemný a sympatický vyučujúci, jeho prednášky sú zaujímavé a veľmi pekne vysvetlené. Oceňujem hlavne možnosť spätne si prednášku pozrieť z nahrávok.
Medvěd dovedl i ty nejkomplikovanější z problémů rozložit do série přednášek, které sloužily jako stavební bloky pro težší pojmy a principy. Jeho sympatická osobnost a velmi příjemný přístup ke studentům byla jen třešnička na dortu.
MJ je výborný přednášející a ADSka jsou jeho výstavní kousek. Přednáší s přehledem a jistotou, výborně pracuje s tabulí, bravurně a jasně používá matematické notace a obrázků. Je na něm vidět neskrývaná radost z tématu.
Jakub Seidl, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi živá a nadšená prezentace jako vždy, byla to asi moje nejoblíbenější přednáška.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Prednášky sa mi veľmi páčili, rád som na ne chodil. Učivo bolo prednesené zaujímavo, na otázky boli adekvátne zodpovedané. Tiež mi vyhovuje fungovanie skúšky (človek má veľa času na vyriešenie úloh).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Vynikajúci prednášajúci. Veľmi príjemný výklad, veľmi rád som chodil na prednášky alebo pozeral ich online.
Pan Mareš je skvělý přednášející. Je velmi vstřícný v tom, kolik dává prostoru na otázky, což velmi oceňuji, jelikož se pak nebojím se zeptat. Také občas položí i nějakou záludnou otázku do publika, kterých by klidně mohlo být i více, jelikož člověk u nich hezky zpozorní.
Velmi vstricny pristup, moznost dohledat si vsechny veci v pruvodci, nahravky prednasek.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Perfektný prednášajúci, doslova nemám čo vytknúť. Vtipný, všetko vie zrozumiteľne vysvetliť a zodpovedá všetky otázky. Skúška je tiež pohoda, ak človek chodí na prednášky a cviká
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Obrovské plus sú záznam a stream z každej hodiny (dokonca aj z minulých rokov) plus skvelé skriptá, ktoré pokrývajú prednášku, cvika a ešte aj čosi navyše.
Takisto forma písania na tabuľu, kedy písanie nezdrzuje výklad, ale zároveň v ľubovoľný moment je vždy na tabuli napísané všetko čo pán profesor zatiaľ povedal a teda je možné pochopiť myšlienku aj keď vás niečo rozptýli.
Výklad je zajímavý a plynulý.
Přednášky používají dobré analogie, problémy jsou předváděny na snadno pochopitelných situacích.
Zápis na tabuli je stručný, přehledný a čitelný, používá vhodné obrázky.
Jen z fotky tabule se dá mnoho naučit.
Přednášející srozumitelně odpovídá na veškeré dotazy.
Přednášky jsou fajn, především je super, že přednášející dělá záznamy i živé přenosy. Jinak moc doporučuji domluvit si zkoušku na procházce, je to minimálně velmi zajímavá zkušenost. Co se týče přednášejícího: milý, naučí, na ledasčem se dá domluvit.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 05.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Látka je vysvětlena srozumitelně, adekvátně rychle, s občasnýma vtípkama a vždy se nahrává.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Datové struktury 1 [NTIN066, přednáška]
Vyučující je vždy dobře připraven na výuku, přednáší srozumitelně. Podmínky u zkoušky jsou férové (dostali jsme po jedné otázce z každého ze dvou "okruhů").
Velice dobrá přednáška. U přednášky nebyl problém udržet pozornost. K tomu ještě přednáška byla nahrávaná, takže jste se mohli vždy k nějaké pasáži vrátit!
Pan doktor Mareš je špičkový vyučující a všechny předměty, které vyučuje jsou jedny z mých nejoblíbenějších. A to nemluvě o skriptech, která jsou výstižná a pochopitelná a obsahují pomocné komentáře.
Martin Mareš je legenda. Famózní výklad, který si můžete pustit kolikrát chcete díky pořizovaným záznamům. U nikoho nevidím tak veliké zapálení do výuky jako u něj a nedokážu si představit, že by byl na někoho ošklivý.
Josef je příjemný, kamarádský a lidský cvičící. Hodiny s ním byly velmi dobře vedené, volnější, pracovali jsme ve skupinkách. Odevzdané úkoly opravuje rozumně rychle a když se mu něco nezdá nebo je řešení špatně, dává rady, které opravdu pomohou s řešením problému. Při troše snahy tak není složité získat zápočet.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičiaci mal všetko pripravené, vedel odpovedať na všetky otázky. Zadania domácich úloh boli zaujímavé a boli ohodnotené načas.
Fajn cvičící se vstřícným přístupem navíc relativně rychle reaguje na odevzdané úkoly a dotazy.
Jestli bych si měl mermomocí rýpnout, tak by možná neuškodilo, kdyby na cvičeních vystupoval trochu rozhodněji. Párkrát se mi zdálo, že nějaký student měl přehnanou potřebu něco řešit/vysvětlovat a nebyl přerušen když možná měl být.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Cvičenia fajn, úlohy tiež. Niekedy chýba presnosť zadania a je nutné sa dopýtať na detaily. Občas som mal problém po cvičiacom prečítať z tabule.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 31.01.2024, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Pan Matějka byl velmi vstřícný vůči studentům, choval se s úctou a respektem, rychle opravoval domácí úkoly a velmi jsem ocenil možnost tykání.
Petr Tvrdek, 22.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Super, moc fajn cvičení, udělala se spousta úloh a pak se ukázala jejich řešení. :)
Maria Filtsova, 04.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Moc přátelský a nápomocný cvičící. Většina cvičení probíhá jako spolupráce se spolužáky na zadaných úlohách s následovným předvedením řešení. Vždy dává dost příležitostí získat body k zápočtu a dá se bez obav soustředit na skutečné pochopení materiálu, hodnotí se aktivita.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.01.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Rychlá zpětná vazba + možnost opravy.
RNDr. Jana Maxová, Ph.D. [32-KAM], Diskrétní matematika [NMIN105, cvičení]
Osobně mi cvičení moc nevyhovovalo, jelikož pro mne jediný způsob, jak si odnést víc než jen papír, bylo každou chvilku sledovat na tabuli řešení některého příkladu. (Víc se mi osvědčil jinde praktikovaný systém řešení samostatně nebo v malých skupinkách, kde cvičící jednou za čas nahlédne a individuálně poradí nebo dovysvětlí – na druhou stranu je toto s uspořádáním lavic v N2 hůře proveditelné.)
Anička byla skvělá, určitě bych k ní šla znovu. Ochotně pomáhala, nabízela konzultace, dobře vysvětlovala, dělala hodiny zábavné a bylo vidět, že jí to baví.
Líbil se mi způsob udělování zápočtu, který byl převážně za domácí práci a částečně za testy, které měly vhodně zvolenou obtížnost ke zkoušce a tedy na ni i dobře připravily. Bez cvičení paní Mlezivové bych často nerozuměl tématům z přednášky. Cvičení byla dobře konstruována a paní Mlezivová skvěle vysvětlovala probíranou látku. Cvičení se nesla v dobré náladě a byla radost na ně chodit. Vřele doporučuji
Vít Hanika, 11.02.2024, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Výborné cviko, pěkné úložky a hlavně náhledy na věci, které z přednášky nemusí být zjevné, jsou super, akorát bych zařadil i pár záludných příkládků mezi standardními (ale už takhle byly fakt dobré). A náboj je úžasná věc :D
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Veškerou látku diskrétní matematiky jsem pochopil právě na cvičeních. Oceňuji individuální přístup, ochotu i schopnost poradit s příkladem. Bodový systém mi přišel přínosný i motivující
Na cvičeních je vždy zadána sada úloh, kterou studenti sami nebo ve skupinách řeší. Když někdo něco vyřeší, může řešení prezentovat u tabule, a získat tak body k zápočtu. Krom toho je zadáno několik sad domácích úloh, na které je dost času.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení s pí. Pantůčkovou nejsou zajímavá - jen dostanete příklady, které následně celou hodinu sami počítáte. Na konci hodiny se pak přihlásí pár dobrovolníků, kteří odprezentují svá řešení za bidy k zápočtu. Cvičení jsou proto často zvláštní a ne příliš zajímavá. Pro aktivní studenty je však velmi jednoduché získat zápočet (zatímco úkoly jsou mnohem těžší).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Vyucujici vypadala ze neni uplne nadsena z toho ze toto cviceni ma. Nejdrive kazdy sam resi priklady a v poslednich 20 minutach studenti u tabule prezentuji sve reseni. Ziskani zapoctu je velmi jednoduche
Mgr. Michaela Seifrtová [32-IUUK], Diskrétní matematika [NMIN105, cvičení]
najviac sa mi páčil pozitívny prístup vyučujúcej, ochota vysvetliť a pomôcť. do priebehu hodiny sme boli aktívne zapájaní, stále sa mi podarilo pochopiť niečo nové, alebo sa mi vyjasnil pojem z prednášky, s ktorým som predtým mala problém.
Vysvětlování látky mi připadalo chaotické - přijde mi, že se vyučující až moc zabývala banálními věcmi, naopak nejednu zcela nový poznatek přešla se slovy, že už to přeci známe. Na druhou stranu byla sympatická a lidská
Cvičící vysvětluje látku poněkud chaoticky, tudíž je jednoduché se ve vysvětlení ztratit.
Bc. Filip Štědronský [32-KAM], Algoritmy a jejich implementace [NDMI074, cvičení]
Pavel Turinský, 15.09.2023, 5. Ročník, Informatika, bakalářské
Přišlo mi, že nezřídka nemuselo být úplně zřejmé, co se přesně má dělat. Nicméně pokud člověk chtěl, tak se rozhodně mohl spoustu věcí naučit. Taky oceňuji odlehčenou atmosféru.
RNDr. Jiří Švancara, Ph.D. [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Petr Hrdina, 14.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičeních jsme hlavně společně řešili úlohy využívající látku z přednášky. Cvičení byly dobře vedené, nikdy jsem se nenudil a cvičení mi pomáhalo pochopit látku přednášky a představit si její praktické použití. Pana Švancaru mohu jedině doporučit.
Výborný cvičící, já mu nemohu nic vytknout. Cvičení byla zábavná a užitečná, zápočet také nebyl tak těžký.
Jiří Kruchina, 04.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení velice dobře připraví na řešení všemožných typů příkladů k probíraným tématům. Nejpřínosnější pak byla jedna z posledních hodin, kde se procházela správná řešení v semestru nevyřešených a složitějších úloh. Za domácí úkoly pak není problém získat dostatečný počet bodů pro zápočet.
Skvělý cvičící, cvičení patřilo k mým nejoblíbenějším.
Maria Filtsova, 06.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Hravá a interaktivní cvičení, je moc vstřícný a rád odpoví na veškeré otázky. Líbí se mi, že je bodová motivace pracovat v hodině samostatně a zároveň se všechno v hodině vyřeší a vysvětlí.
doc. RNDr. Martin Tancer, Ph.D. [32-KAM], Diskrétní matematika [NMIN105, cvičení]
Z cvičení s panem docentem mám docela dobrý pocit. Pořád zde panují problémy s cvičeními z DM jako takovými - nekonzistentní náročnost příkladů, soutěživá atmosféra - ale to je problém v podstatě na všech cvičeních, a s panem docentem jsem to necítil až tak intenzivně. Pan docent vedl cvičení rozumně a vcelku docela lidsky, před tabulí jsem se nikdy nebál, a i když jsem si nebyl jistý odpovědí, tak k bodování pan docent přistupoval velmi štědře.
Moc se mi líbil systém domácích úkolů. Bylo jich trochu málo, možná by bylo lepší je mít nějak pravidelněji, ale všechny domácí úkoly byly velmi povedené a zábavné. Pokud jsme měli s domácím úkolem problém, tak jsme se mohli panu docentovi ozvat přes e-mail (na které mimochodem odpovídal bleskově), aby nás pošťouchnul správným směrem, což bylo super. Velmi se mi líbilo, že jsme úkoly mohli odevzdávat online.
Většinu bodů na zápočet jsme dostávali ze zápočtových testů, což bylo v porovnání s většinou ostatních cvičících mnohem riskantnější. Testy byly docela těžké, takže jsem se během semestru snažili nahnat co nejvíce bodů u tabule, ale pokud nám na konci semestru chyběly nějaké body na zápočet, tak jsme se mohli domluvit s panem docentem, což bylo hrozně fajn.
Velmi se mi líbilo, že jsme se na body ze zkoušek/z aktivity mohli dívat online, a měli jsme tím pádem přehled o tom, co všechno nám ještě chybí. Líbí se mi rozvržení stránky, všechno je rozepsané, a pro vyklepaného studenta to působí velmi lidsky. Mrzí mě, že na stránkách nejsou zadání starých zápočtových testů, abychom se mohli pochlubit kamarádům, ale není to konec světa.
Obecná rada pro studenty: většinou se nevyplácí zapsat si na cvičení stejného učitele, co vede přednášku. Vždy je lepší mít nějakou třetí osobu, která vám může vysvětlit látku z jiné perspektivy, pokud by vám náhodou nesedlo vysvětlení na přednášce. Se cvičeními pana docenta jsem velmi spokojený, a myslím si, že je vedl moc a moc hezky, ale pořád je to riziko, na které se vyplatí myslet.
Cvičení dobře doplňovalo probíranou látku na přednášce. Pan docent Tancer byl vždy dobře připravený. Zápočtové testy pana docenta jsou trochu obtížnější, ale pokud jste aktivní během semestru, tak se dá zápočet získat. Cvičení mě dobře připravilo na zkoušku, tedy asi není více co dodat.
doc. RNDr. Martin Tancer, Ph.D. [32-KAM], Diskrétní matematika [NMIN105, přednáška]
Věřím, že pan Tancer chce vycházet studentům vstříc, ale jeho výklad mi upřímně vůbec nevyhovoval. Mluvil hodně stroze a neopakoval důkazy, takže jsem se často dost ztrácela.
Pan docent učivu velmi dobře rozumí, ovšem na hodinách se chová lehce zmateně a ve výkladu je potom občas guláš. Osobně jsem přednáškám moc nerozuměl a nestíhal jsem je, ale to je spíš moje vina.
Lukáš Staník, 18.02.2024, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Místy chaotický výklad, nicméně dostatečně srozumitelný.
Osobne som mal pocit, že som niekedy nerozumel myšlienkovým pochodom pána docenta čo ma občas zmiatlo trochu viacej následne kvôli čomu som nerozumel prednáškam. Ale zodpovedať na dotazy nemal problém čo veľmi cením.
Pan docent Tancer má občas ve zvyku zapisovat některé skutečnosti jen zkratkovitě či symbolicky. To není pro psaní poznámek, které jsou vzhledem ke koncipování přednášky, která se nedrží žádných skript, nutné, optimální.
Na přednášce se nedá nic vytknout, výklad byl srozumitelný. Bohužel trochu k zamrzení je nulová koordinace mezi různými cvičícími a mezi obsahem přednášky a cvičení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Výklad byl občas moc formální a málo nahlížecí, lepší by mi přišlo podat ideu důkazu a poté napsat ten formalismus.
Obsah přednášky je bezesporu lepší než minulý rok. Probraná témata podle mě odpovídají náročnosti kurzu, a obskurnější témata (jako Ramseyovy věty, atd.), se kterými se po zbytek roku nikdy nesetkáme, jsme letos nechali stranou, což je za mě obrovské plus.
Přednášky jako takové mohly být lepší, pan docent vypadal poněkud nejistě, a člověk měl často tendenci usínat v druhé polovině přednášky (první polovina ok). Poznámky na tabuli bývaly poněkud chaotické, a občas se stávalo, že pan docent myšlenku vysvětlil především verbálně, ale poznámky nechal neúplné a rozepsané. Velmi by pomohlo mít nějaký strukturovanější zápis, buď si rozdělit tabuli na třetiny/čtvrtiny, a psát po sloupcích, nebo se opírat o slajdy.
Co si však na panu docentovi nemůžu vynachválit, je jeho organizovanost a ochota vycházet studentům vstříc. Na e-maily odpovídá okamžitě, nemá problém s plánováním termínů zkoušek/konzultací/čehokoliv, a je ochotný pro studenty udělat skutečně mnoho. Hrozně se mi líbí, že má na stránkách detailně rozepsané popisy témat bakalářských prací, nikdo z jiných vedoucích to tak nedělá, a upřímně si myslím, že to je škoda. Vadí mi, že na stránkách nemá zadání starých zkoušek (a musíme si je tedy shánět u ostatních studentů), jinak tam má v podstatě všechno.
Častokrát jsem měl dojem, že přednášená látka je formulována více matoucím způsobem, než by musela. Nejedenkrát se stalo, že jsme se na hodině zasekli u nějakého dotazu, na něž se podařilo uspokojivě odpovědět až třeba na třetí pokus. Ochotu a snahu nemůžu vytknout, ale bohužel si prostě ne vždy student a přednášející hned rozuměli.
Přednášky vcelku dávaly smysl a bavily mne.
Bohužel bylo pro pochopení látky nutné neustále sledovat jak výklad, tak změny na tabuli (ne vždycky lineární), což je někdy spolu s psaním poznámek náročné; navíc se na prvních několika přednáškách nedařilo zprovoznit mikrofon.
Niekedy na prednáške sa učivo bralo až príliš formálne a teda miestami unikala pointa niektorých tvrdení. Napríklad na prednáške o priestore cyklov grafu sme viacerí nevedeli do polky prednášky, čo dokazovaná veta vôbec hovorí. Uvítal by som pred každým dôkazom najprv nejaké polopatistické vysvetlenie.
Hodnotenie úloh bolo velmi férové.
Vysvetlil vynikajúco to, čo sme sa učili, a aj algoritmy ktoré sa použili na riešenie úloh počas hodiny.
Niektoré úlohy mi prišli až moc zložité (ale to je asi môj problem)
Jiří Kruchina, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Dobře připravená cvičení s řešením příkladů ve skupinách; prošlo se mnoho různých typů příkladů ke každému tématu.
Skvělý cvičící. Cvičení byla zábavná a velice názorná. Těšil(a) jsem se na ně, ačkoli v pátek odpoledne mi to už úplně nemyslí a bolívá mě hlava. Každé téma jsme měli možnost řádně procvičit. Jen škoda, že těch cvičení nebylo o fous víc (minimálně to první mi připadalo jako ztráta času).
Mgr. Pavel Veselý, Ph.D. [32-IUUK], Datové struktury 1 [NTIN066, cvičení]
Oceňuji, že cvičící vždy shrnul obsah přednášky a v průběhu řešení úloh na cvičení byl nápomocný a dával nápovědy. Úkoly byly opravovány brzy po odevzdání a často obsahovaly nějaké vysvětlení/vylepšení, takže jsem se i z opravovaných úkolů něco naučila. Zároveň nebyly hodnoceny příliš přísně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Informatika - Jazykové technologie a počítačová lingvistika, navazující magisterské
Dělení do náhodných skupinek funguje pouze když se cvičení účastní víceméně stejně aktivní studenti. To se v mém případě nestalo. Líbilo by se mi, kdyby při zjevné neaktivitě (nevědomosti) skupiny cvičící aktivněji řešil úlohy na tabuli. Proběhnout příklady velmi rychle v posledních pěti minutách mi nic nepřineslo.
Mgr. Tung Anh Vu [32-IUUK], Diskrétní matematika [NMIN105, cvičení]
Má největší výtka vůči Tungovi je, že častokrát mohl být více předem připravený. Ovšem zase si nemůžu stěžovat na ochotu pomoci/odpovědět na dotaz a musím ocenit "life hacky" studia na matfyzu, které nám poskytl (ačkoli by to asi neměly být to nejhodnotnější, co si člověk ze cvičení odnese...).
Pan magistr se snaží pomoct jak jen může a vše vysvětlovat, bohužel i přes tomu nemalá část paralelky (včetně mě) vůbec nerozuměla, ale to nemusí být jeho vina, spíš jsme hloupí a nebo za to může předmět. Jinak přístup oceňuji, akorát by to chtělo zrychlit v opravování domácích úkolů a přidělování bodů za ně (je trochu nanic když za týden začíná zkouškové a někomu tam pořád visí neopravený domácí úkol a stále nemá zápočet, ale tak stane se...)
Lukáš Staník, 18.02.2024, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Jediné, co bych vytkl, by bylo asi to, že cvičící někdy na začátku cvičení působil, jako by něco nestíhal, což se párkrát projevilo větší prodlevou v hodnocení úkolů nebo menší připraveností na hodinu. Kvalita výkladu však byla velice dobrá, stejně tak jako celkové působení cvičení.
Milý cvičící, ochotný poradit, jen byl s opravováním úkolů dost pozadu a často jsme na cvičení dělali něco jiného než bylo na přednášce - buď jsme byli pozadu, nebo jsme někdy také na cvičení dělali věci které na přednášce vůbec nebyly.
Na Tungovi oceňujem to, že chápal moje nechápanie prednášky a následne aj cvičení a ku začiatku skúškovému ma menšia konverzácia s ním celkom namotivovala.
Připomínka k předmětu, Grafové algoritmy [NDMI010, přednáška]
Přednáška projde mnoho témat, takže každý si zde najde něco. Cca první polovinu semestru jsme trávili modifikacemi algoritmů na nejkratší cesty a toky, tak aby ve speciálních případech běžely rychleji. To je mnohdy dost inženýrská práce, ale i přesto to bylo podáno záživně.
Druhá polovina semestru mi přišla zábavnější. Obsahovala totiž mnoho elegantních algoritmů od zobecnění APSP přes LCA a RMQ až po suffixové stromy.
Připomínka k předmětu, Úvod do řešení problémů kombinatorických, mat. i jiných (IPS) I [NDMI050, seminář]
Na seminář jsem se hodně těšil a bohužel mě velice zklamal. Úkoly jsou zábavné a originální, jenže kvůli nátuře předmětu se z toho postupem času stalo spíše přeřvávání kdo se dostane k tabuli, aby nemusel řešit další úlohy doma. Toto prostředí bylo velmi toxické a nepříjemné.
Nevidím moc cestu jak to změnit, možná omezit kapacitu, nebo odstranit kompetetivní aspekt předmětu individuálním obcházením skupinek?
Oceňuji, že se na semináři probírá široká škála zajívavých témat.
Nemalá část témat pochází z informatiky.
Na začátku semináře vyučující představí řadu úkolů z nějakého témata, které poté studenti ve skupinách řeší.
Na konci dostanou studenti prostor některá svá řešení představit.
Hodiny mohou být velmi zábavné, záleží samozřejmě hodně na ostatních členech týmu.
Podmínky zápočtu nejsou příliš přísné.
Je dobrý nápad být přítomen při vysvětlování zadání, ale není nutné dávat celou dobu pozor.
Bohužel je potřeba na opravení domácích úkolů docela dlouho čekat.
Mikuláš Fiala, 13.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi odpočinkový, milé prostředí. Úlohy jsou optimální náročnosti, takže vždycky člověk vyřeší velkou část z nich, ale jen máokdy všechny. Jen možná začít s prezentováním řešení o 5-10 minut dříve.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
IPSka jsem si fakt užil. Člověk se jednou za týden sejde s kamarády (které třeba potkal až tam) a spolu řeší poněkud ztřeštěné, ale zajímavé úlohy. Vše probíhá v přátelském duchu a člověk se třeba i něco naučí. Navíc získání zápočtu většinou též není obtížné.
Seminář byl veden tak jak se čekalo v uvolněné atmosféře. Mě osobně však náplň samotného semináře nijak neoslnila. Čekal jsem asi více "matematiky", než to co jsme dělali. Seminář mi toho tedy po matematické stránce moc nedal, ale aspoň jsem tu potkal fajn lidi.
Samuel Vaško, 17.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
"Bud to budes milovat alebo neznasat" Je veta ktoru som pocul od minimalne 10 ludi z vyssich rocnikov, prv nez som si zapisoval predmety. Mincou som si hodil zle.
Je to naozaj pokrocila matika (netreba moc prerekvizity len proste mat rozum), ktora sa vsak v prvych desiatkach minutach vysvetli, ulohy su dost zaujimave nakolko vacsina ma nadych informatiky.
Ucast nie je povinna no bez nej nie je sanca ziskat body za prezentovanie, celkovo treba 3 body - kazdy z inej oblasti (celkovo ich je cca 8), za hodninu sa stihne odprezentovat tak 2x4 ludia ak sme optimisti. Bod z danej kategorie sa da ziskat alternativne aj vyriesenim domaceho ukolu, v preklade vyriesit priklad podobne tazky ako bol na hodine a teda podobne tazky ako krajske kolo olympiady. V ulohe na doma nie su vysvetlene pojmy ktore sa na hodine definovali a niekedy to proste nie je mozne vyriesit. (opytajte sa kamosov pre znenie...)
Celkom dlho im trva opravit priklad, cakal som v priemere tak 11dni na odpoved, uistite sa ze tam nestrielate nahodne bullshity.
Ak je vasim cielom zoznamit sa medzifakultne a mate cas a chut riesit tazsiu matiku, spravite si dobry team v ktorom spolu riesite problemy moze to byt fakt fajn, ten moj bol rozpadnuty a ta chut tam vlastne ani nikdy nebola, pretoze som si to zapisal viac kvoli odporucaniu a kreditom. Ak to chcete len kvoli kreditom je to asi najhorsia casova investicia, hlavne ked zostanete len na 2/3 bodoch a ten 3rd ani zaboha.
Informatici radsej si robte povinne volitelne lebo ich treba a free kredity su na filozofickej, toto je predmet pre gurmanov.
Adam Jahoda, 15.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
IPSka jsou skvělá, získat zápočet je jednoduché (obvzlášt pokud se nebojíte mluvit před tabulí, tam se vám povede i trochu chybnou myšlenkou ten bodík získat). Témata jsou velmi různorodá, každý si najde svoje. IPSka také pomáhají díky procházkám budovat komunitu studentů, což je velmi příjemné.
Úvody do témat jsou opravdu skvělé a obecně si člověk hodiny opravdu užije, problém nastává při prezentování, na které bývá málo času a často chodí stejní lidé, je tudíž těžké získat body.
Připomínka k předmětu, Úvod do řešení problémů kombinatorických, mat. i jiných (IPS) II [NDMI051, seminář]
Jiří Kruchina, 13.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
IPSkové čajové dýchánky ani v letním semestru nezklamaly.
Oproti předchozímu semestu mi IPS připadla trochu nudnější (asi horší tematické okrohy). Zábavnost předmětu prostě nedokázala vyvážit to, jak neúměrně pozdě se tento předmět koná (končit v devět večer je prostě moc, zvlášť když člověk v den cvičení i v den následující má výuku od devíti ráno). Stačilo by začínat alespoň o hoďku dříve).
IPS jsou super, rozhodně must-have pro všechny KSPáky a ostatní prváky taky. Kromě příjemného posezení nad zajímavými problémy poskytuje i užitečný vhled do světa matematiky z jiného úhlu a příjemným způsobem nutí přemýšlet.
Připomínka k předmětu, Algoritmy a jejich implementace [NDMI074, cvičení]
Pavel Turinský, 15.09.2023, 5. Ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičení se převážně zkoumaly různé tipy a triky na zkoumání nízkoúrovňových programů a jak běží na skutečném železe. Přednášku tento přístup hezky doplňoval.
Cvičení mě moc nechytlo, nikdy jsem nevěděl, jak mám začít a co mám dělat (specificky dost ztracený na to, abych nevěděl, na co se mám zeptat). Filip nám vysvětlil něco docela složitého a potm nám zadal docela široký úkol, buď "zkuste vyřešit jeden z těchto 8 úkolů", nebo "zkuste si s tím nějak pohrát", nebo tak něco. Já bych potřeboval na začátku nějaký fakt jednoduchý jeden úkol, který se dá udělat za 10 minut a po 15 minutách bychom si ho všichni spolu ukázali a potom by se šlo třeba na nějaký trochu složitější.
Cvičení tedy pro mě nebyla moc přínosná a ke konci už jsem moc nechodil, co mě zato hodně bavilo byly domácí úkoly. Skoro mě mrzelo že jich letos stačilo kvůli nějaké chybě v podmínkách dost málo. Vymýšlet triky jak zrychlit program a testovat je v praxi je super!
Připomínka k předmětu, Algoritmy a jejich implementace [NDMI074, přednáška]
Pavel Turinský, 15.09.2023, 5. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět velmi hezky přiblížil fungování dnešního hardware a proč je důležité to znát při implementaci rychle běžících programů. Předmět má překryv s předměty typu Architektura počítačů, Operační systémy ap., po jejich absolvování mi tento předmět nepřišel těžký, ale i tak jsem se dozvěděl nové znalosti.
Zatím nejlepší předmět o počítačích který jsem na mff absolvoval. Velmi oceňuji, že jsme si hodně povídali o věcech které se v praxi projeví a ukazovali si např. vliv různých vnitřností počítače na grafu naměřené rychlsoti programu pro různé vstupy.
Připomínka k předmětu, Seminář z algoritmů a datových struktur [NDMI093, seminář]
První hodinu si každý vybere článek a zbytek semestru pokoždé někdo prezentuje. Na výběr jsou moc zajímavé články a celkově je to velmi fajn, moc doporučuju.
Připomínka k předmětu, Úvod do kryptografie [NDMI100, přednáška]
Kvalitně připravený a odpřednášený předmět o základech kryptografie které se hodí znát. Předmět je teoretický, několik přednášek je víc zaměřeno na matematickou stránku věci ale i ty se dají zvládnout.
Zkouška se skládá z jedné teoretické a jedné praktické úlohy kde se musí aplikovat znalosti z přednášek. Myslím že by bylo dobré kdyby se na přednášce ukázala alespoň jedna vzorová úloha abychom lépe věděli co čekat.
Velmi si cením poskytnutí záznamů přednášek a zápisků přednášejícího, které jsou skvělými materiály na přípravu na zkoušku.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Přednáška probíhá v angličtině. To by nebyl problém, přednášející Martin Mareš má značnou slovní zásobu, velkým problémem je ale jeho výslovnost. Často tak některá slova vysloví jako zcela jiná a student se pak kromě výkladu musí ještě soustředit na subtituci správných slov. Jednoznačně by stála za to konzultace s vyučujícím angličtiny. Krom toho další negativa nevidím. Zkouška je koncipována značně prakticky, a nelze se na ni tak 100% naučit.
Předmět je to moc fajn, byť jsem se v složitější matematice za některými, obzvlášť asymetrickými, šiframi trochu ztrácel. Celkově mi to přijde jako základ pro kohokoliv, kdo se chce jakkoliv zabývat počítačovou bezpečností.
Nejvíce oceňuji možnost zpětného zhlédnutí všech přednášek, což mi dalo nejen více volného času, ale i skvělou přípravu na zkoušku. Jinak je předmět velmi teoretický, je škoda, že si nemůžeme něco vyzkoušet na nějakém cvičení, ale nemyslím si, že je tento předmět potřebuje nutně - spíš jen tak pro nějaké zajímavé experimenty.
Velice fajn předmět. Naučíte se jak spoustu šifer/hash fcí/jiných primitiv a protokolů, tak obecnější principy v kryptografii. Z předmětu odcházíte s přehledem toho, o čem je kryptografie i s trochou intuice pro to, na co dávat pozor, když se snažíte programovat bezpečný software. Líbila se mi část zkoušky, kde student má rozbít konkrétní protokol. Měl jsem pocit, že jsem krom znalostí teorie získal i nějaké praktické dovednosti.
Připomínka k předmětu, Diskrétní matematika [NMIN105, cvičení]
Asi to bylo tím, jak je Diskrétka samotná takový předmět "letem světem", ale cítím celkem propast mezi přednáškou a cvičením - zejména v ohledu hloubky, do které se v daném tématu pouštíme.
Ještě horší je ale asi to, že náplň cvičení není nikterak centrálně dána. Náplň vašeho cvičení zcela závisí na zapsané paralelce...
Cvičení z diskrétky co k tomu dodat... Diskrétku jsem rád neměl a nerozuměl jsem jí ,takže, můj komentář by v tomto ohledu nebyl objektivní. Byli jsme pozadu za přednáškou a chybělo mi, že nebylo k dispozici řešení příkladů z cvičení. Pro domácí přípravu velmi nepraktické.
Lukáš Staník, 18.02.2024, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Podobně jako i u přednášky bylo cvičení zajímavé a ani ne moc náročné.
Cvičenia mi prišli veľmi chaotické a necítil som sa na nich príjemne, preto som sa rozhodol sa ich nezúčastňovať od určitého bodu pretože, vôbec nešli s chodom prednášky. Tak isto ani tomu ako sa riešil zápočet mi úplne nevyhovovalo. Nemal som pocit, že odchádzam o niečo múdrejší z cvičení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Z cvičení mám upřímně smíšené pocity. Velmi se mi líbí, že chozením k tabuli můžeme získavat body k zápočtu, je to podle mě velmi dobrý systém.
Hlavní problém je podle mě náročnost jednotlivých příkladů. Diskrétní matematika nemá skoro žádné "typové" příklady (možná kromě izomorfismu grafů), takže příklady jsou většinou teoretické, a většinou se v nich musí něco dokazovat. To znamená, že obtížnost cvičení v průběhu semestru je velmi skokovitá, a často se stává, že se student celou dobu kouká na papír, protože ani s jediným příkladem prostě nedokáže hnout. Některé příklady jsou vážně jednoduché, jiné příklady jsou úplně odporné, a není to vůbec konzistentní.
Náročnost příkladů vede k dalšímu problému. Chození k tabuli za body je super, ale kolem poloviny roku se vždy najdou 2-3 lidé, kterým ty příklady prostě *jdou*, a ti po zbytek semestru neúmyslně "vyžírají" body ostatním. Pokud by byly příklady konzistentě náročné, tak by to nebyl problém, protože by se každých pár hodin u tabule všichni prostřídali, ale většina studentů se prostě SEKNE, a nedokážou včas vyřešit jediný příklad předtím, než ho u tabule předvede jeden z premiantů. Ve výsledku mají někteří studenti dvakrát tolik bodů, než by potřebovali, zatímco jiní mají bodů velmi málo, a na hodinách panuje nezdravá, soutěživá, velmi stresující atmosféra, na které studenti aktivně nechtějí spolupracovat s ostatními.
Cvičenie prebiehalo formou samostatného počítania a prezentovania riešení pri tabuli. Uvítal by som, keby sa na začiatku cvičení zopakovali nejaké myšlienky, čo sa môžu hodiť, prípadne sa ukázali na nejakom jednoduchom príklade. Ďalším nedostatkom cvičenia bolo, že bolo hneď po prednáške na ktorej bolo prednesené učivo, čo sa malo na cvičení precvičiť. To u mnohých spôsobilo, že do cvičenia nestihli pochopiť prednáške a na cvičení nevedeli riešiť problémy.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Látka diskrétní matematiky je užitečná. Projít si v prvním semestru látku tolik navazující na SŠ učivo mi pomohlo přechod mezi SŠ a VŠ látkou zkompaktnit.
Osobně nejsem příliš fanoušek diskrétní matematiky, během přednášek jsem jí moc nerozuměl, ale když jsem se učil na zkoušky tak mě to trochu chytlo, takže celkově za 3. Předmět určitě může být zajímavý, ale asi to nebylo pro mě.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Predmet by mohol byť zaujímavý, no výklad bol od všetkých vyučujúcich chaotický a neusporiadaný. Ocenila by som pri teórii grafov kreslenie obrázkov, aj keď len názorne. Prepojenie prednášky a cvičenia bolo takmer nulové, o prepojení so skúškovým testom nehovoriac.
Lukáš Staník, 18.02.2024, 1. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět byl pro mě velice zajímavý, i když jeho tématika nebyla nijak extra složitá.
To čím sa zaoberala diskrétna matematika ma vždycky bavilo a tak isto aj jednoduchosť predmetu. Žiaľ práve to, že sme ako študenti mali práve jednu prednášku týždenne som mal pocit, že sa jednalo o nedostatok čo viedlo k môjmu osobnému chaosu. Taktiež boli veľmi rozdielne dôkazy medzi literatúrou a prednáškou kde som nevedel čím sa riadiť.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.02.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
dal bych více grafů, méně rovinných grafů, a hlavně vyřadil odhady faktoriálů.
Obsah přednášky je bezesporu lepší než minulý rok. Probraná témata podle mě odpovídají náročnosti kurzu, a obskurnější témata (jako Ramseyovy věty, atd.), se kterými se po zbytek roku nikdy nesetkáme, jsme letos nechali stranou, což je za mě obrovské plus.
Vadí mi, že letos nebyly přednášky nahrávány, a nahrávky přednášek z minulých let neodpovídaly obsahu těch letošních. Dále mi vadí, že na diskrétní matematiku nemáme žádná jednotná skripta, jako máme na Lineární Algebře, přednášky se většinou opírají o Kapitoly z Diskrétní Matematiky, což je fajn, ale pořád je v tom poněkud chaos.
Zkouška je vzhledem ke kvalitnímu obsahu přednášky poměrně přívětivá, ale uvítal bych, kdybychom mohli odpovídat na více než 4 otázky. Zkouška je momentálně hlavně o štěstí, a pokud vám nesedne 1-2 otázky, tak máte problém.
Předmět je (jako asi všechny povinné předměty v 1. semestru) prostě úvod do dané tématiky/oboru matematiky. Z dané trojice je z nich asi nejjednodušší, pokud člověk neusne na vavřínech, zároveň je ale nejméně ucelený - takové ochutnávkové letem světem. Tohle dle mého není na škodu (také díky tomu, že za semestr ani nesežere tolik času), člověk má alespoň šanci si vyzkoušet, které oblasti ho baví, a které spíše ne.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Predmet je zaujímavý, ale prednášky boli prezentované miestami chaoticky.
Diskrétna matematika sama o sebe je sama o sebe super predmet s výbornými myšlienkami. Je mi až ľúto, že nie je v obore Obecná matematika zaradených viac semestrov tohto predmetu. Pri skúške však trochu chýbal zoznam pojmov, na ktoré sa môže skúška pýtať. Na stránke vyučujúceho bol len plán, čo sa plánuje prebrať na ktorej prednáške, avšak bez konkrétnych pojmov, ktoré treba ovládať.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.01.2024, 1. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Látka diskrétní matematiky je užitečná. Projít si v prvním semestru látku tolik navazující na SŠ učivo mi pomohlo přechod mezi SŠ a VŠ látkou zkompaktnit.
Připomínka k předmětu, Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Předmět byl zajímavý, provázanost s přednáškami trochu vázla kvůli velmi nepravidelnému systému přednášek (svátky a náhradní hodiny za ty odpadlé), ale náš cvičící si s tím dokázal celkem slušně poradit.
Skvělá provázanost s přednáškami, atmosféra na cvičeních a příprava na zkoušku přes příklady a domácí úkoly. Dobrá organizace.
Peter Kochelka, 19.08.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičenia som mal pocit, že u všetkých vyučujúcich boli veľmi náročné a veľakrát to teda skončilo v podstate pri vzorových riešeniach namiesto samostatného riešenia. Aj toho ale bolo za mňa dostatok a myslím, že predmet naplnil očakávania.
Petr Tvrdek, 23.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Užitečné cvičení. :)
Maria Filtsova, 06.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Trochu chybí vzorová řešení k samostudiu a procvičování, jako například sbírky úloh u diskrétní matematiky a lineární algebry.
Skvělá cvičení, která opravdu připravují na zkoušku. Tématově jdou cvičení dle přednášek, tudíž jsem se vždy dozvěděl teorii a následně ji na cvičení aplikoval. Myslím, že se opravdu vyplatí prezenčně chodit. Zvlášť když máte cvičího, který je do předmětu tak zapálený jako např. Martin Koreček.
Připomínka k předmětu, Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Predmet je základným kameňom každého informatika, a v tomto ohľade bol výborne prevedený. Veľká časť predmetu, ktorá sa zaoberá grafmi, na seba prirodzene nadväzuje, od jednoduchých konceptov po komplikovanejšie. Zvyšok je skôr kolekcia metód pri vytváraní nového algoritmu.
Jedine prvá prednáška mi prišla od veci. Dôraz bol na výpočetný model RAM, ktorého fungovanie vraj uľahčí neskoršiu metodiku, avšak po tejto prednáške už viac nebol spomínaný.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Učivo predmetu je dobre štrukturované, ale niektoré algoritmy sa opakovali z minulého semestru z predmetu Algoritmizace.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět se mi moc líbil, protože jsme byli nucení přemýšlet nad algoritmy z jiného pohledu, zlepšovat jejich efektivitu apod. A upřímně řečeno, přesně na věci z tohoto předmětu mají tendenci ptát se zaměstnavatelé u pohovorů. ;)
Zajímavý a užitečný předmět, jen škoda, že se tolik překrýval s Algoritmizací z předchozího semestru (určitě by šlo oba předměty vyladit tak, aby se v každém z nich probíralo něco jiného).
Petr Tvrdek, 07.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Opravdu velmi povedená přednáška. Hodně jsem se toho naučil :)
Velmi zajímavý a užitečný předmět. Akorát bylo dost poznat, že nám chybělo kvůli svátkům hodně přednášek a myslím, že jsem na to trochu doplatil u zkoušky. Do příště by bylo dobré, trochu lépe tuto situaci vyřešit, ale chápu, že to není jednoduchý problém.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
I felt the course as a whole had good continuity, with consistent build up of concepts as the semester progressed. I enjoyed the variety of things that were taught (at least given the scope of the course).
Pokud jste KSPáci, spousta témat pro vás nejspíš bude povědomá, ale nikdy nebyla přednáška, ze které bych si neodnesl nic nového, jde se podstatně víc do hloubky, než co máte šanci už znát a od tak druhé přednášky pro mě byla většina učiva nová.
Zajímavý vhled s návazností na předmět Algoritmizace. Nutno podotknout, že jsem tento předmět pochopil mnohem lépe než původní Algoritmizaci. Celková koncepce mi přišla lepší a záživnější. Je však asi pravda, že bez předchozích znalostí z Algoritmizace bych možná měl problém si představit i praktickou implementaci (zde se již předpokládá, že věci zvládnete naprogramovat sami).
Maria Filtsova, 06.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Přijdou mi témata předmětu mírně nepropojená, ale nevím, jak to zlepšit, chtělo by to větší přehled.
ADS 2 naučí fakt hodně. Záznamy z přednášek má Mareš na webu, každopádně jediné co stačí k učení je kniha Průvodce Labyrintem algoritmů.
Zkouška je zaměřená především na pochopení a schopnost využití algoritmů na nějaký algoritmický příklad. Pokud si náhodou něco nepamatujete, je na zkoušce spouta času to vymyslet.
Nechodil jsem na úplně standardní cvičení, ale nemám formátu cvičení cvičení co vytknout. Zápočet za průběžně zadávané úkoly není nepřiměřeně obtížné získat a úkoly obvykle dobře donutí k pochopení tématu přednášky.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičeniach sme sa hrali s algoritmami predstavenými na prednáške, upravovali sme ich na riešenie iných problémov, to sa mi dosť páčilo.
The questions at tutorials help consolidate knowledge from lectures which is sometimes abstract; the examples shed light well on the intuitive function of the studied algorithms
Málo jsme se věnovali praktickému využití. Vymýšlení algoritmů mi nepřipadá tak podstatné, důležité je dle mého spíše umět si vybrat z již naprogramovaných algoritmů a správně ho použít. Tomu by se mělo věnovat více prostoru. Výjimkou bylo třeba využití SAT pro řešení dalších algoritmů - toto téma je však velmi nepřístupné pro studenty, kteří si letos nezapsali logiku.
I found ADS 2 practicals to be fairly useful - they largely consisted of recapping and expanding on what had been taught in the lectures. Most tutorials consisted of some problems in a similar vein to those in the lecture, with a focus on understanding the concepts of the proofs.
Some students might really appreciate the amount of recapping from the lectures (I'd say around 30 minutes each tutorial was recap) while others might find it drags the tutorials on, but that is up to each student to decide.
Celkově se dá říct, že cvičení jsou asi to "důležité", co by si měl každý odnést, protože se tam učí řešit praktičtější úlohy, myšleno tak, že na přednášce se člověk naučí hromadu teorie a tu pak aplikuje a modifikuje na cvičeních, což je to, co bude většina z nás dělat. Ovšem mě osobně asi více bavilo řešit teorii.
Maria Filtsova, 04.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Chtělo by to možná nějaké drobné řešené příklady na úvod pro lepší intuici, protože bývá těžké získat zpětnou vazbu při samostudiu nebo přípravě na zkoušku.
Připomínka k předmětu, Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, přednáška]
ADS2 jsou moc fajn, většina sylabu je zajímavá a přínosná. Průvodce labyrintem algoritmů je neskutečně kvalitní kniha a všechno, co člověk nepochopí na přednášce, s lehkostí pochopí s pomocí průvodce, navíc je kniha skvělým pomocníkem při učení se na zkoušku. Podmínky zkoušky jsou jasně uvedeny na webu předmětu a je přímočaré odhadnout vlastní připravenost.
Jakub Seidl, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavé a užitečné algoritmy, byť často náročnější na pochopení. Pomohlo mi, když byla zmíněná některá praktická využití těchto algoritmů pro lepší představu, ocenil bych určitě i více takovýchto příkladů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Adekvátne pokračovanie ADS2. Náročnosťou to bolo akurát, celkom sa mi páčil aj záver, kde sme preberali obtiažnosť problémov. Tiež sa mi páčili algoritmy na hľadanie v texte a tiež tokové siete. Pri tokových sieťach bolo tiež fajn, že v približne rovnakom čase sme ich preberali aj na Kombinatorike a grafoch 1.
Témata byla velmi zajímavá. Oceňuji také pomocné vizuální materiály třeba na demonstraci Goldbergova algoritmu nebo toho, co dělá DFT. U Fourierovy transformace bych ocenil nějaký jednoduchý příklad běhu algoritmu na nějakém konkrétním malém vstupu. Je také skvělé, že přednášky jsou nahrávané.
Oproti předchozímu semestru trošku nudnější. Předmět se věnuje pokročilejším a specializovanějším algoritmům, takže jejich využití je menší a složitější - málo jsme se věnovali praktickému využití. Navíc třeba geometrické algoritmy jsme jenom tak prolétli, bylo by lepší je nechat na samostatný předmět, kde na ně bude více prostoru.
It fit well as a continuation to ADS 1 and covered a lot of ground.
I think the course was about as well structured as it could be given the syllabus that requires several somewhat disparate areas to be covered in one course - we did run out of time on covering the very end of the syllabus unfortunately.
One thing I particularly appreciated was the recommended study plan putting ADS 2 and Combinatorics & Graph Theory in the same semester, as some of the content (especially network flows) overlapped, making for amazing coherency between subjects and being able to get an alternative perspective of the proofs involved from multiple teachers.
Probíraná témata jsou zajímavá, přednášky na sebe navazují.
Oceňuji, že se přednáší o algoritmech, jejichž myšlenky se dají snadno přenést na řešení jiných problémů.
Oceňuji, že jsou přednášky streamovány živě.
Tu je těžké být objektivní, především proto, že mě předmět velmi bavil. Ale je to předmět, který určitě nepatří mezi ty nejjednodušší, zároveň je ale relativně dost přínosný.
Maria Filtsova, 04.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Kapitola o Fourierově transformaci byla výrazně náročnější než zbytek a chtělo by to víc času, případně změnit rozsah, ale celkově mi tento předmět přijde dobře vyvážený.
Připomínka k předmětu, Datové struktury 1 [NTIN066, cvičení]
Na cvičeních jsme si vždy shrnuli látku z přednášky a poté jsme řešili úlohy, které byly rozumně složité tak, aby se daly vyřešit. Cvičení mě bavila. Také mi přišlo, že účast na cvičeních byla opravdu výhodná pro řešení úkolů.
Cvičení byly fajn. Typicky se řeší úlohy kolem zrovna probíranýho tématu + se dá diskutovat o úkolech. Možná je to leckdy trochu "navíc", ale člověk tam nemusí chodit. Přesto si myslím, že účast na cvičeních za to stojí.
Úkoly byly dobře připravené, líbí se mi zadání na GitLabu a otevřené testy. Samotná cvičení jsem přestal navštěvovat, jelikož jsem v tom neviděl hlubší smysl. V případě dotazů bohatě stačila skvělá skripta.
Připomínka k předmětu, Datové struktury 1 [NTIN066, přednáška]
Předmět byl opravdu dost zajímavý a často mě mrzelo, že se nějakým strukturám nevěnujeme ještě více. K látce jsou často k dispozici textíky, ale je to jeden z mála předmětů, u kterých jsem na přednášky chodila s radostí a zájmem. Rozhodně doporučuji chodit na přednášky.
Celkově velmi dobré. Jako malý zápor mi přijde, že předmět jde moc do hloubky v některých věcech. Pro mnohé, kteří přišli z jiných škol a pokračují v neteoretickém oboru to může být naposledy, kdy budou řešit složitější důkazy. Nicméně si myslím, že pan dr. Mareš vše velice pěkně vysvětluje.
Některá témata mě zaujala více (různé stromy, suffixové pole, paralelní DS), jiná zase méně (zejména hešování). Osobně si myslím, že by bylo dobré se zaměřit trochu více na aplikace a praktické využití, například porovnat efektivitu různých implementací stromů, než věnovat čas některým techničtějším důkazům.