AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Michal Belda, Ph.D. [32-KFA], Programování pro fyziky [NOFY056, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor Belda je dobrý cvičící, problematice výborně rozumí. Velmi oceňuji, že nám vždy nechal na úlohy během cvičení dostatek času, tak, aby si to každý mohl v klidu promyslet, pochopit a vypracovat. Jinak si myslím, že by bylo dobré předem připravit někam na dané cvičení více úloh, abychom mohli případně dělat napřed a procvičit si programování na více úlohách.
RNDr. Ladislav Hanyk, Ph.D. [32-KG], Programování pro fyziky [NOFY056, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pán doktor pôsobí ako prívetivý a ochotný vyučujúci. Občas bolo náročnejšie mu rozumieť. Pri skúške bol veľmi príjemný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující uměl látku dobře podat, každopádně to pro úplné začátečníky může být zpočátku trochu složité. Nicméně předmět lze zvládnout i pokud člověk nikdy před tím programování neviděl. Přednášející je na zkoušce velmi vstřícný a milý.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Hanyk byl vždy klidný a vstřícný; o tématech celkově i jejich podmnožinách má kvalitní a celistvý přehled, který je schopný i ochotný předat posluchači. Nepatří mezi nejpoutavější přednášející, a tak budete muset čerpat motivaci učit se především v sobě. Pokud se vám to podaří, nebudete se muset bát programování ani zkoušky z tohoto předmětu. U té je pan Hanyk milý a zkouška jako taková má charakter spíše přátelského rozhovoru nad vybranými kapitolami z přednášek.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášející měl svůj charakteristický styl, který asi ne každému vyhovuje. Mně osobně ale rozhodně sedl a napříč celým semestrem jsem na přednáškách nejen dobře chápal probírané učivo, ale dokonce jsem se i dobře bavil. Přednáška běží podle veřejně dostupných a dobře strukturovaných skript. Jakékoliv dotazy směrem k vyučujícímu byly vždy ochotně zodpovězeny ať už přímo na přednášce nebo prostřednictvím Moodlu. Přednášející udržuje se studenty přátelský vztah, což se projevuje i u zkoušky.

Za sebe můžu říct, že na jeho přednášky se rozhodně vyplatí chodit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňuji podrobné materiály z každé přednášky na stránkách. Výklad místy pro začátečníka nesrozumitelný a nudný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Vyucujici je na vyuku vzdy pripraven velmi dobre, vyklad je kvalitni (umi dobre objasnit i slozitejsi veci), ochota odpovidat na dotazy nechybi, dochvilnost tez ne.
Mgr. David Kofroň, Ph.D. [32-UTF], Klasická elektrodynamika [NOFY126, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Na cvičeních řešil některé úlohy u tabule cvičící, jiné studenti, problémem bylo, že byl cvičící zmatený, nejdříve nečetl zadání úloh, pak jej někdo požádal, aby to začal dělat, tak je četl, ale tak, že tomu nebylo moc rozumět a působilo to stále zmateně, i odpovědi na otázky studentů byly zmetené a zdálo se, že moc nevysvětlují. Nakonec jsem na cvičení tedy přestal chodit a učil se z materiálů k úlohám z roku 2021.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.08.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení na mě působilo zmateně.
Jakub Zeman, 12.07.2023, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Napsat na tabuli nebo alespoň ústně jasně vysvětlit myšlenku vypočítavaného příkladu. Stejně tak při samotném postupu komentovat účel jednotlivých výpočetních kroků.
prof. RNDr. Pavel Krtouš, Ph.D. [32-UTF], Klasická elektrodynamika [NOFY126, přednáška]
Matěj Dvořák, 27.06.2023, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Kladem byla připravenost celého předmětu, systém nahrávání přednášek s dobrou kamerou, a obsáhlý web s přehlednými poznámkami k přednášce a zkouškovými příklady.

Záporem pak uzurpování času navíc: přetahovalo se, dodatečný materiál (který se zkoušel) byl v přednáškách navíc (umístěných na web), zápočtové písemky se psaly mimo rozvrh předmětu (ta druhá až ve zkouškovém).

Něco z použitého značení mě spíš mátlo. Například:
- Doteď si nejsem 100% jistý, jakou roli má X a jakou X' ve výrazu δ(X|X').
- Když se u separace proměnných objevily skupiny proměnných {ξ} a {ζ}, tak jsem se velmi rychle ztratil, protože ty znaky na tabuli vypadají stejně.
- Před relativistickou přednáškou byla celá stránka varování, v čem se značení v přednášce liší od často používaného jinde. Neshody ve značení se stávají, ale bylo by dobré, kdybychom používali nějaké značení, které používá alespoň někdo jiný, a v tomto případě nevím, kdo to je.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Výklad pána profesora je čistý, stručný a priamočiary. Formuluje myšliekny veľmi exaktne a zároveň intuitívne, a dáva si záležať, aby jeho myšlienky a výpočty neboli zaťažené zbytočnými premennými. Jeho výklad je tiež celkom rýchly, na otázky študentov vždy pohotovo odpovie.
Mal som pocit, že rýchlosť výkladu často nekorešpondovala s jeho náročnosťou. Napríklad opakovanie látky z elmagu sa robilo celkom pomaly a podrobne, zatiaľ čo pokročilé metódy na ňu nadväzujúce, napr. sférické harmoniky, sa robili príliš rýchlo. Výklad bol miestami taký rýchly, že keď som sa stratil a chcel sa na niečo opýtať, kým som sa zorientoval, na čo sa chcem pýtať, prednášajúci už bol s výkladom omnoho ďalej.
Pán profesor používa menej štandardné značenie, na ktoré som nebol zvyknutý. Keď sa vyskytla pri označení veličín kolízia, väčšinou preznačil tú, na ktorú som bol zvyknutý viac. Tiež rovnice a diferenciálne operátory zapisoval inak, ako som bol zvyknutý z elmagu. To mi spôsobovalo značné problémy v nadviazaní na látku druhého semestra a boril som sa s tým po celý čas.
Ďalšou vecou, ktorú hodnotím negatívne, je časové rozvrhnutie učiva. Rýchlosť preberania, už na začiatku semestra dosť vysoká, sa exponenciálne zvyšovala. Prednášajúci často pretiahol prednášku, aj o desať minút. Odpadnutú hodinu kvôli športovému dňu sme si museli pozrieť zo záznamu, v ktorom bol prednášajúci ešte rýchlejší ako na hodinách a aj napriek zostrihaniu bola dĺžka záznamu väčšia ako dĺžka hodiny.
Myslím si, že v tomto smere by bolo dobré zredukovať množstvo učiva, aby sa prebralo síce menej, ale poriadne.
doc. Mgr. Pavel Kudrna, Dr. [32-KFPP], Programování pro fyziky [NOFY056, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Celá výuka byla velmi chaotická. Cvičící si na hodině vždy vymyslel zadání, ale několikrát se stalo, že i on sám musel nejdříve přijít na to, jak by to programoval. Ohledně odevzdávání si vedl tabulku, ale trochu nepřehledně, takže nakonec to dopadlo tak, že po skončení výuky jsme mu všichni museli posílat i úkoly, které byly původně dobrovolné. Nicméně ale oceňuji zpětnou vazbu k námi zaslaným programům, kdy nám cvičící popsal naše chyby a snažil se náš program optimalizovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Úžasný vyučující, který dokázal každé cvičení naplnit zajímavými myšlenkami nejenom k tématu. Všechna cvičení měl dobře připravená a promyšlená, kdykoliv pomohl. Rozhodně bych vyzdvihl jeho systém domácích úkolů, kde při nesplnění není student penalizován, ale je přinucen na základě podnětů svoje řešení přepracovat a vylepšit. I při odevzdání funkčních skriptů dával připomínky a podněty na vylepšení. V průběhu výuky vždy přátelský. Čas na cvičeních z programování jako by ubíhal o něco rychleji.
doc. Mgr. Tomáš Ledvinka, Ph.D. [32-UTF], Programování pro fyziky [NOFY056, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Chodil jsem do pokročilejší skupiny cvičení. Cvičení se mi líbila, pan docent byl aktivní a ochotný, navíc úlohy nebyly zcela triviální, takže jsem se nenudil. Velmi oceňuji jeho zajímavé týdenní domácí úkoly, které občas zabraly jednotky hodin času, ale bavily mě a skutečně jsem si z nich něco odnesl.
doc. Mgr. Tomáš Ledvinka, Ph.D. [32-UTF], Programování pro fyziky [NOFY056, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášky byly spíše pro lidi, kteří už mají v programování aspoň nějaký přehled. Mezi ty ale já bohužel nepatřím, takže jsem si toho z přednášek moc neodnesla. Zkouška mi přišla oproti očekávání docela jednoduchá, styl příkladů v testu zůstává stejný, lze se na ni dobře připravit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Příjemný vyučující, vše srozumitelně vysvětlí. Přiměřené tempo. Navíc je vidět, že ho předmět baví.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan docent Ledvinka je za mě velmi dobrý přednášející. Zaprvé mi velice vyhovovaly zpracované podklady k předmětu, které jsou v interaktivním prostředí, tudíž si člověk vše může sám zkusit upravit, přepsat atd. Některé kapitoly ještě nebyly úplně hotové, ale to by další rok už neměl být problém. Pan Ledvinka pohotově odpovídal na veškeré otázky, vždy ukázal názornou ukázku, za mě velmi dobře balancuje mezi vysvětlováním samotných konceptů programování na teoretické rovině a ukázáním názorného příkladu přímo v kódu. Dal bych rád akorát dva návrhy. Klidně bych ukázky práce pythonu s gnuplotem vynechal a více se věnoval knihovně matplotlib. Osobně jsem ji potřeboval mnohem více a vše se dalo zvládnout z jednoho prostředí. A při ukázkách práce s daty nebo soubory by za mě bylo lepší, kdyby se příklady ukazovaly na lokálním pc, protože v tom cloudovém prostředí tam jsou nějaké nuance, které mě osobně mátly. Jinak zkouška byla příjemná, odpovídala probíranému učivu a nebyl za mě žádný velký problém.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášky byly živé a zajímavé. Umí to vysvětlit
prof. RNDr. František Němec, Ph.D. [32-KFPP], Programování pro fyziky [NOFY056, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Němec byl skvělým učitelem; věci uměl dobře podat, vysvětlit i ilustrovat. Při problému s řešením byl ochotný pomáhat také individuálně, v rámci korespondence vždy komunikovat vstřícně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičící dobře vysvětlil, co chce a v případě příkladů srozumitelně vysvětloval jak jednotlivé algoritmy fungují. Zároveň také vždycky zodpověděl všechny dotazy a věc vyjasnil. Obecně byly úlohy spíše o promyšlení, než o znalosti každého příkazu, což je za mě ideální, protože to dávalo smysl i pro někoho bez předchozí zkušenosti s programováním.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan profesor je skoro až ideálním učitelem, umí odhadnout z pohledů ve třídě, jestli chápeme, co vysvětluje, a podle toho přizpůsobuje výklad a přístup. Úkoly individuálně opravuje. Rychlost je úplně akorát, i přestože nikdo ve třídě předtím neprogramoval. Získat zápočet není problém. Excelentní příprava na zkoušku.
doc. RNDr. Robert Švarc, Ph.D. [32-UTF], Klasická elektrodynamika [NOFX026, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2023, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Švarc ��������‍♀️ �������� jest velice vtipen! Celý semestr se snažil, abychom látku pochopili.

Jsem trošku pomalejší (retardus) ���� a tak jsem si photil tabule s výpočty ����, neb jsem nestíhal. Nicméně černý pán mi je smazal i přes mé protesty se slovy: Máte smůlu, máte být rychlejší. A ještě se mi vysmál. ����

Tak jsem odvětil, nu počkejte, to vám napíši do ankety! A slib svůj jsem splnil právě teď.

A on byl jako: Klidně si poslužte, já si to rád přečtu.

Nu prostě takové malé hrotíčky, lokálně byl náš vztah funkcí, která nepatřila do prostoru C1 (lidé, kteří byli postiženi též annou-lýzou chápou můj dvojsysel). ������������

Nu ale má velikou trpělivost, což též cením!
doc. RNDr. Robert Švarc, Ph.D. [32-UTF], Klasická elektrodynamika [NOFY126, cvičení]
Matěj Dvořák, 27.06.2023, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Doktor Švarc vedl cvičení interaktivně, neustále hlídal, jestli se neztrácíme, nikoho u tabule netrápil (případně část příkladu předvedl sám), na dotazy reagoval pohotově. Dával i rady ze začátku semestru, jak přistupovat k předmětu, a v průběhu, jak ke zkoušce. Jediná vada na kráse bylo, když jsme se občas do něčeho zamotali a strávili spoustu času vymotáváním se.

Po standardním cvičení byla možnost konzultace s dalšími příklady dle potřeb publika, kterou bohužel moc studentů nevyužívalo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Výborný cvičiaci, vďaka ktorému som sa na cvičenia tešil.
doc. RNDr. Jakub Velímský, Ph.D. [32-KG], Programování pro fyziky [NOFY056, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Témata hodin cvičení přímo nesouvisela s látkou probranou na přednáškách. Dost času jsme strávili opisováním kódu z webové stránky do programu v počítači. Myslím, že by se tento čas mohl využít lépe k procházení a vysvětlování tohoto kódu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan docent během hodiny opisuje už hotový program a během toho velmi stručně popisuje, co daný program dělá. Píše opravdu rychle, takže studenti nestíhají program opisovat z tabule. O pochopení toho, proč jsme kam který řádek napsali, pak už vůbec nemůže být řeč. Domácí úkoly byly zvládnutelné, pokud člověk věděl, co se dělo v hodině. Pokud se nechytal ani v hodině (což se dělo docela často), byl doma naprosto ztracen.
Mgr. Radek Žlebčík, Ph.D. [32-UCJF], Programování pro fyziky [NOFY056, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Vyucujici je na vyuku vzdy pripraven. Vyklad je kvalitni a vetsinou srozumitelny, na dotazy vyucujici odpovida rad. Dochvilny je, vztah k nam ma dobry, v hodinach je prijemny.
Připomínka k předmětu, Klasická elektrodynamika [NOFX026, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2023, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Látka probíraná byla hodně komplexní, dám si tento předmět ještě jednou. ����

Většinu příkladů počítal pan cvičící, ale občas jsme počítali i my studenti u tabule.

Hodnotím positivně pravidelné veřejné konsultace. ���� :hot:
Připomínka k předmětu, Programování pro fyziky [NOFY056, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Hodina byla určitě užitečná, avšak z mé zkušenosti se práce v jednotlivých skupinách silně lišily. Dle vrstevníků byste však zřejmě snad v každé paralelce měli dostat minimálně kvalitní základ co se programování v Pythonu týče.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení ze začátku moc nekorespondovala s přednáškami, později to bylo už lepší. Jinak splnila svůj účel, byla nastavená mírně na úroveň začátečníka v programování.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení skoro vůbec nekopírovalo linii přednášky (například numerické hledání kořenů algebraických rovnic pokryté druhým cvičením se probírá na jedná z posledních přednášek). Začíná se od nejjednodušších algoritmů, tedy dává příležitost i studentovi s menší programátorskou praxí. V průběhu se řeší různé méně či více zajímavé úlohy s matematickou nebo fyzikální tematikou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi zajímavé domácí úkoly a užitečná cvičení. Probíranou látku lze, pochopitelně s další nástavbou, skutečně využít při výzkumné činnosti.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Predmet je zajimavy i podnetny, nicmene pro me osobne dost narocny. Usporadani celkem dava smysl, prednaska a cviceni sou prevazne provazane (i kdyz cviceni prednasku trochu predbiha). Programovat jsem se, myslim, naucila.
Připomínka k předmětu, Programování pro fyziky [NOFY056, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Bohužial, tento predmet mi veľa nedal. Z veľkej časti bude príčinou fakt, že sa predmet prvýkrát vyučoval v inom programovaciom jazyku, ale celý predmet pôsobil veľmi mätúco. Do budúcnosti by bolo asi dobré, keby bola lepšia komunikácia medzi prednášajúcimi a cvičiacimi, lebo látka prebratá na prednáškach sa nie vždy prakticky odskúšala na cvičeniach (na niektorých cvičeniach vôbec) a príprava na skúšku (ktorá nakoniec nebola vôbec zlá) bola náročná. Rozumiem, prečo majú cvičiaci voľnú ruku v tom čo a ako odučia, ale takto bol človek len veľmi zmätený a veľa sa nenaučil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Hodiny byly koncipovány kvalitně, trefily dobrý balanc mezi teorií, která by vás v přehnané míře pouze zahltila a odradila, a praktičností, která by vás v příliš velkém množství zase semlela a zmátla. Pokud jste nikdy neprogramovali, tento předmět vám dá kvalitní základ, na kterém budete moct do budoucna stavět.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Programování pro fyziky se skládá de facto ze dvou částí - úvod do programování a úvod do numerické matematiky. V první části semestru probíhá výklad napříč několika programovacími jazyky, což mě motivovalo se alespoň něco naučit i z jazyků, o kterých jsem do té doby nic netušil. Někomu by to ale možná mohlo připadat matoucí (v rámci přednášky se často přeskakuje napříč různými jazyky). Složitější partie v numerické matematice byly srozumitelně vysvětleny. Osobně jsem oceňoval především část přednášky věnovanou numerickým receptům, které mi přišly velm zajímavé. Větší provázanost mezi přednáškou a cvičením by rozhodně pomohla celkovému porozumění předmětu.

Přibližně od poloviny semestru se přednášky odehrávaly v komorním duchu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Osobně jsem základy pythonu už měl, takže jsem se na přednáškách často nudil. I tak jsem si ale odnesl některé zajímavé poznatky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Prvním rokem se místo Pascalu stal hlavní programovací jazyk na tomto předmětu Python a já to vnímám jako velmi pozitivní změnu. Nejenže je k pythonu nekonečné množství materiálů, videí, dokumentace a návodů, ale python byl v mém případě využíván i v dalších předmětech a tak se mi vše hezky propojovalo. Myslím si, že předmět naprosto splňuje úlohu úvodu do programování, poskytne solidní základ, na kterém se dá stavět a dobře balancuje mezi učením základů a ukázkami pokročilejších metod a témat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Predmet je zajimavy i podnetny, pro mne osobne dost narocny (respektive je narocne se soustredit dostatecne aby clovek pobral vse co je receno), usporadany je.
Připomínka k předmětu, Klasická elektrodynamika [NOFY126, cvičení]
Matěj Dvořák, 27.06.2023, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Přišlo mi, že příklady na cvičení se primárně vybíraly podle toho, aby je šlo analyticky spočítat, a ne podle toho, aby něco pomohly pochopit. Proto jsme trávili spoustu času např. elipsoidálními souřadnicemi, různě tvarovanými kondenzátory, metodou fiktivních nábojů, a podobně, což mi ale přišlo hlavně jako práce pro práci.

Příklady v zápočtových testech a na zkoušce byly hodně typové, takže ani tak netestovaly pochopení učiva jako spíš nadrilované jednotlivé výpočetní postupy v docela krátkém čase.

Cvičení by pomohlo zavedení výpočetních programů (typu Mathematica), jednak pro zrychlení počítání dlouhých integrálů, jednak pro numerické zpracování (a zobrazení) toho, co zintegrovat nejde. Pokud se dobře pamatuji, tak podobně fungovala některá cvičení z mechaniky s doktorem Hruškou v prvním semestru, takže možné to je.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Cvičenia boli výborne zorganizované a tempo primerané. Aj napriek tomu, že celý semester sme na predmete nestíhali, atmosféra cvičení bola presne opačná. Stratégia bola spočítať radšej menej, ale poriadne, čo by som odporučil aj pre prednášku. Mám pocit, že cvičenia mi dávali viac ako prednáška, pretože sa dali stíhať. Občas sa síce tematicky cvičenia od prednášky odchyľovali, v konečnom dôsledku sme ale prebrali všetko potrebné a na zápočte boli príklady podobné tým z cvičení.
Připomínka k předmětu, Klasická elektrodynamika [NOFY126, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.09.2023, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět byl velice dobře koncipován a bylo také poskytnuto maximální množství materiálů. Věřím však, že by do budoucna pomohla sada řešených úloh nebo nějaká forma cvičebnice.
Matěj Dvořák, 27.06.2023, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Bohužel, celá koncepce Klasické elektrodynamiky je zmatená. Oproti tomu, co má být nové, tedy elektrodynamice, je navíc spousta opakování jiných přednášek, což má za následek, že se nestíhá to nové a důležité.

Vyložené duplikace:
- Část o relativistické formulaci kopíruje přednášku z STR z minulého semestru, která už relativistickou elektrodynamiku zahrnuje (i se celkem často zkouší, dokonce včetně variačního odvození, které jsme na eldynu nedělali).
- V elektrodynamice se znovu odvozuje a zavádí rovinná elektromagnetická vlna, ale s tím jsme trávili minulý semestr celou přednášku z optiky.

Obecně je kladen důraz hlavně na matematické odvozování obecných vlastností a ne na aplikace, takže u řady témat doteď nevím, proč jsme je vlastně probírali. To se týká matice kapacity (a analogicky indukčnosti), nabitých elipsoidů, metody zrcadlení náboje.

Předmět navíc jede znovu v pořadí přednášky k elmagu, tedy od elektrostatiky přes magnetostatiku a kvazistacionární přiblížení k elektrodynamice. Proto se samotná elektrodynamika přednáší zběsile a nestíhá se (v našem případě byly elektrodynamice věnovány všeho všudy tři přednášky standardní (ze třinácti!) a jedna navíc nahraná na web). Dávalo by větší smysl zavádět postupně různé metody, a u každé ukázat, jak se aplikuje např. v elektrostatice (kde je to jednodušší), a jak pak v plném eldynu. Kdyby se začalo třeba odvozením potenciálů a Greenovy funkce, tak už bychom na druhé nebo třetí přednášce mohli aspoň něco tušit o tom, co že se v elektrodynamice může dít.

Bohužel, v současném stavu je můj hlavní dojem z předmětu spousta práce strávená převážně nad umělými problémy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.06.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Velkou vadou na kráse tohoto předmětu je absence podrobných skript, které by dobře souhlasili s probíranou látkou. Profesor Krtouš přednáší dobře a srozumitelně, ale jelikož je student nucen si vše rychle zapisovat, aby měl všechny informace dostupné na později, nezbývá moc času na pochopení látky v hodině. Naštěstí jsou přednášky nahrávané, to se ale přece jen nemůže vyrovnat dobrým skriptům, kde bývá látka navíc většinou podána z mírně jiného úhlu než na přednášce, což je ku prospěchu. Právě absence skript mi v semestru dělala velké problémy a spoustu času jsem zbytečně strávil nad nahrávkami z přednášek a dopisování poznámek.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Predmet je v podstate elmag z druhého semestra, bez materiálov, exaktnejší a s viac početnými technikami. Potešilo ma, že sme konečne riešili laplaceovu rovnicu (a ďalšie) riešením laplaceovej rovnice, a nie sčítavaním známych polí a aplikovaním odvodených princípov, ako tomu bolo na elmagu. Čo sa učiva týka, robili sme krásnu fyziku poctivým a uspokojivým spôsobom.
Spočiatku išiel predmet veľmi nad rámec elmagu, najmä pribudlo veľa početných techník v elektrostatike. Neskôr sme exaktnejším spôsobom opakovali / znova prešli učivo z elmagu, s doplnením niektorých výpočtov, ktoré sa v druhom semestri vynechali.
Celkove sa od študenta vyžadovalo viac precíznosti a lepšia orientácia v elmagu ako takom, ako tomu bolo v druhom semestri. Zápočtové a skúškové písomky boli ťažšie, ale zvládnuteľné a spravodlivé. Čo sa ústnej skúšky týka, skúšajúci bol celkom prísny a jeho myšlienkové pochody boli často odlišné od mojich, čo v kombinácii s tým, že veľa hovoril na skúške on, ma miatlo a vytvorilo dojem, že látke nerozumiem. Tiež som často neporozumel jeho otázkam, ktoré boli mimo kontext práve diskutovanej úlohy. Domáce úlohy boli veľmi príjemné a zaujímavé, s podrobným postupom a bez chytákov a algebraických hrôz. Veľa som sa naučil práve vďaka domácim úlohám.
Tiež sa mi páčilo, že bolo možné dosiahnuť odpustenie písomnej časti skúšky za dostatočný počet zápočtových bodov.

Moje hodnotenie predmetu po stránke sylabu je viac než pozitívne, čo však nemôžem povedať o jeho organizácii.

Čo sa časového plánu týka, niektoré veci boli zorganizované nepríjemne, iné pripomínali skôr organizačné zlyhanie. Prvý zápočtový test sa písal hneď po Veľkej noci a len na dvoch cvičeniach z piatich, pričom niekomu sa to krížilo s inou hodinou. Druhý sa písal v skúškovom období, čo sa mi vôbec nepáčilo, pretože to zvyšovalo už tak dosť veľkú záťaž na študenta a potenciálne sa mohlo krížiť s nejakou skúškou.
Rýchlosť preberania sa s blížiacim sa koncom semestra zvyšovala, ako aj pravdepodobnosť a dĺžka pretiahnutia prednášky. S existenciou športového dňa v čase prednášky prednášajúci vôbec nepočítal, aj napriek tomu, že jeho termín bol známy už na začiatku semestra. Toto zlyhanie bolo vyriešené tak, že bola nahraná prednáška, ktorá sa mala v ten deň konať, a študenti si ju mali pozrieť vo svojom voľnom čase (ktorý vtedy prakticky neexistoval) s tým, že látka sa bude skúšať. Prakticky tým bol zmarený odpočinkový účel športového dňa, toľko potrebného v náročnom období konca semestra.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK