AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PřF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Zdeněk Čermák, CSc. [31-340], Sociální geografie [MZ340P04Z, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.12.2008, 2. Ročník, Demografie, bakalářské
nechápu proč nám pak Čermák neustále ukazoval údaje a data z let 70. a dřív....v případě počtu obyvatel je to jako ukazovat nám kostru dinosaura
doc. RNDr. Zdeněk Čermák, CSc. [31-340], Geografie obyvatelstva a sídel II [MZ340P98D, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.10.2006, 2. Ročník, Demografie, bakalářské
Zdeněk Čermák přednáší pomalu a rozvážně na základě kvalitních a velmi zdařilých didakticky i graficky estetických prezentací, které jsou dostupné na jeho webu. Umí vysvětlit a vystihnout základní fundamenty prezentovaných jevů a záleží mu na tom, aby studenti z jeho přednášek a materiálů efektivně pochopili a lehce se naučili probíranou látku. Jako zpestření přednášek neváhá použít moderní metody a na jeho práci je vidět, že student je pro něj na prvním místě. Když sledoval večerní zprávy, kde byl asi tříminutový šot o expanzi nemoci AIDS v Africe, neváhal poznamenat si odkaz a druhý den na přednášce jako ukázku aktuálnosti tématu spustil záznam z webu. Samozřejmě v něm nebyly nějak zvlášť odborné informace, ale tento počin byl cenný jako ukázka důležitosti AIDS a povzbuzení zájmu studentů o dané téma. Také ne každý pedagog myslí v 19:30 na své studenty. Celkově hodnotím přístup Zdeňka Čermáka jako velmi vstřícný a snaživý. Účast na přednášce přispívá výrazně k zvládnutí látky a dá se říct, že už jen touto přítomností je následná příprava na zkoušku i díky kvalitním podkladům značně ulehčena.

Komplexní hodnocení: výborně
doc. RNDr. Zdeněk Čermák, CSc. [31-340], Geografie obyvatelstva a sídel II [MZ340P98Z, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.10.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Zajímavá přednáška, škoda je, že měla slabou návaznost na cvičení. Znalosti z cvičení nebyly ke zkoušce nic platné. Bohužel.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.05.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Změna podmínek zkoušky, až po odevzdání písemné práce, je opravdu nepochopitelné!!!!!!
prof. RNDr. Dušan Drbohlav, CSc. [31-340], Geografie obyvatelstva a sídel I [MZ340P04D, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.10.2006, 2. Ročník, Demografie, bakalářské
Změna stylu v přednášce z Geografie obyvatelstva a sídel prospívá hlavně méně technicky a více sociálně založeným studentům. Dušan Drbohlav přednáší především projektovanými slajdy a interaktivní diskuzí se studenty. Snaží se podnítit jejich zájem a donutit je přijít na příčiny a souvislosti samostatně. Vtahuje tak posluchače do dění na přednášce a nutí ho, dělat si poznámky, a být přítomen nikoli jenom fyzicky, ale i psychicky. Spolu se Zdeňkem Čermákem vytváří pestré duo, kdy si každý student může přijít na své. Přednáška má logickou strukturu a nenabírá zpoždění. Přednášející má velké didaktické schopnosti, umí komunikovat s posluchači, vysvětlit vtipnou a poutavou formou i méně záživnou látku a okořenit přednášku občas nějakou zajímavou zkušeností či zážitkem. Dušana Drbohlava považuji rozhodně za nadprůměrně schopného pedagoga, který dokáže být díky svému přirozenému charisma studentům blízko. Zároveň má značnou přirozenou autoritu, což u některých studentů jak jsem měl možnost zpozorovat a také zaslechnout vzbuzuje přílišný respekt až strach např. při ústní části zkoušky (u komisionálních termínů, jinak je zkouška písemná). Myslím, že tento pocit je falešný a oba vyučující zkoušejí spravedlivě a vecně a hodnocení zkoušky se u nich nijak zásadně neliší. Při pozdějších výběrových přednáškách studenti zjišťují, jak moc se ve své obavě mýlili. Přednášet začíná Z. Čermák a někdy v prosinci nastupuje D. Drbohlav, začátkem dubna se obvykle opět střídají.

Komplexní hodnocení: výborně

Citáty:

Někdo stoupá nahoru, no a někdo stoupá dolů. (u popisu osudu mezinárodních migrantů)

DD: Byl z vás někdo v rozvojovém velkoměstě? (při diskuzi o slumech v rozvojových zemích)
Studenti se hlásí a jeden vykřikne: Ano, v Bratislavě. (a takových veselých příhod bylo víc)
prof. RNDr. Dušan Drbohlav, CSc. [31-340], Geografie obyvatelstva a sídel I [MZ340P04U, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.12.2006, 3. Ročník, Biologie, bakalářské
Výborné aktivizační metody, učí nás přemýšlet, vyjadřovat svůj názor.
prof. RNDr. Dušan Drbohlav, CSc. [31-340], Sociální geografie [MZ340P04Z, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2008, 2. Ročník, Geografie, bakalářské
Pan docent Drbohlav chodil často na přednášky pozdě a končil i o 20 minut dřív (ale asi spíše nevědomky). Jeho přednášky byly zajímavé, přínosné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2010, 1. Ročník, Demografie, bakalářské
Jeho přednášky bývají plné, umí zaujmout, navázat kontakt s publikem.
prof. RNDr. Dušan Drbohlav, CSc. [31-340], Ekologie člověka [MZ340P17, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2007, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Děkuji za zajímavou a podnětnou přednášku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.12.2007, 2. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Přednášené témata nejen z pomezí psychologie a geografie byla zajímavá. Někdy se však přednáška změnila v diktát různých typologií a klasifikací.
prof. RNDr. Dušan Drbohlav, CSc. [31-340], Mezinárodní migrace [MZ340P47, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2007, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Předpokládaný prostor pro diskuzi zahraničních článků se často rozplynul na úkor přednášky.
prof. RNDr. Dušan Drbohlav, CSc. [31-340], Mezinárodní migrace [MZ340P47, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.10.2006, 2. Ročník, Demografie, bakalářské
Mezinárodní migrace patří k činnostem, které je lépe dělat než o nich jenom mluvit (spolu s celou řadou dalších činností). V tomto ohledu je Dušan Drbohlav mužem na svém místě. S celou rodinou prožil na přelomu století rok v Los Angeles, kde měl možnost nahlédnout doslova do ohniska mezinárodní migrace. Mnoho cenných odborných zkušeností si přivezl také z dalších již krátkodobějších pobytů v Austrálii, Kanadě, Jihoafrické republice a mnoha jiných z hlediska mezinárodní migrace zajímavých míst. Je vysoce ceněným odborníkem. Druhá podmínka kvalitního pedagoga, umění učit, je v jeho případě rovněž ukázková. Přestože přednáší převážně klasicky, tj. slajdovými projekcemi a ústním výkladem, není to v jeho případě způsobeno leností nebo nezájmem o moderní technologie a současné didaktické trendy. Vzhledem k nízkému počtu studentů v tomto výběrovém předmětu má ideální prostor k podnícení diskuze a zdánlivě improvizovanému, leč cíleně řízenému plynutí výkladu k základním fundamentům probíraného tématu. Samozřejmě je výklad proložen různými zkušenostmi a průběžnými debatami se studenty. Umí pokládat správné otázky, které zaujmou posluchače a dokáže odlehčit přednášku, třeba i tím, že dá prostor studentům vyjádřit své názory a podělit se o (mezinárodně-migrační) zážitky. Cvičení probíhá jako samostatné čtení povinné literatury za domácí úkol (anglické články z různých časopisů, vždy poskytne tak 5 kopií a studenti si je mezi sebou rozmnoží). Z těchto readings lze očekávat také otázky u zkoušky. Studijní materiály dává stejným způsobem jako povinnou literaturu a navíc jsou k dispozici v jeho složce v knihovně. Závěrem kurzu se prezentují seminární práce na vybraná témata. Předposlední přednášku před závěrečnými prezentace vyučující pouštěl na základě zájmu studentů videoukázky z různých etnických čtvrtí L.A. s výkladem. Ze všech volitelných přednášek, které jsem zatím absolvoval, se mi tato zdála po odborné i pedagogické stránce nejpřínosnější.

Komplexní hodnocení: výborně.

Citáty:

Není nic trvalejšího než dočasní pracovní migranti.

Každý vědec v sociálních vědách je podmíněn svým politckých předvědčením. Než to zakrývat, je dobrý si uvědomit v čem jedete.

Hodně stěstí ve zkušebním období. (až nastoupíme do praxe, určite se bude hodit)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2007, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Oceňuji možnost zúčastnit se konference o ilegální migraci.
prof. RNDr. Dušan Drbohlav, CSc. [31-340], Geografie obyvatelstva a sídel II [MZ340P98D, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.10.2006, 2. Ročník, Demografie, bakalářské
Změna stylu v přednášce z Geografie obyvatelstva a sídel prospívá hlavně méně technicky a více sociálně založeným studentům. Dušan Drbohlav přednáší především projektovanými slajdy a interaktivní diskuzí se studenty. Snaží se podnítit jejich zájem a donutit je přijít na příčiny a souvislosti samostatně. Vtahuje tak posluchače do dění na přednášce a nutí ho, dělat si poznámky, a být přítomen nikoli jenom fyzicky, ale i psychicky. Spolu se Zdeňkem Čermákem vytváří pestré duo, kdy si každý student může přijít na své. Přednáška má logickou strukturu a nenabírá zpoždění. Přednášející má velké didaktické schopnosti, umí komunikovat s posluchači, vysvětlit vtipnou a poutavou formou i méně záživnou látku a okořenit přednášku občas nějakou zajímavou zkušeností či zážitkem. Dušana Drbohlava považuji rozhodně za nadprůměrně schopného pedagoga, který dokáže být díky svému přirozenému charisma studentům blízko. Zároveň má značnou přirozenou autoritu, což u některých studentů jak jsem měl možnost zpozorovat a také zaslechnout vzbuzuje přílišný respekt až strach např. při ústní části zkoušky (u komisionálních termínů, jinak je zkouška písemná). Myslím, že tento pocit je falešný a oba vyučující zkoušejí spravedlivě a vecně a hodnocení zkoušky se u nich nijak zásadně neliší. Při pozdějších výběrových přednáškách studenti zjišťují, jak moc se ve své obavě mýlili. Přednášet začíná Z. Čermák a někdy v prosinci nastupuje D. Drbohlav, začátkem dubna se obvykle opět střídají.

Komplexní hodnocení: výborně

Citáty:

Někdo stoupá nahoru, no a někdo stoupá dolů. (u popisu osudu mezinárodních migrantů)

DD: Byl z vás někdo v rozvojovém velkoměstě? (při diskuzi o slumech v rozvojových zemích)
Studenti se hlásí a jeden vykřikne: Ano, v Bratislavě. (a takových veselých příhod bylo víc)
prof. RNDr. Dušan Drbohlav, CSc. [31-340], Geografie obyvatelstva a sídel II [MZ340P98Z, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.10.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Zajímavá přednáška, škoda je, že měla slabou návaznost na cvičení. Znalosti z cvičení nebyly ke zkoušce nic platné. Bohužel.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.05.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Změna podmínek zkoušky, až po odevzdání písemné práce, je opravdu nepochopitelné!!!!!!
prof. RNDr. Dagmar Dzúrová, CSc. [31-340], Ekologie člověka [MZ340P17, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2007, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
taktéž děkuji za zajímavý předmět!
prof. RNDr. Martin Ouředníček, Ph.D. [31-340], Geografie obyvatelstva a sídel I [MZ340P04Z, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.10.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Náročné, ale velmi přínosné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.11.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Zdálo se mi,že pan Ouředníček si často protiřečil a používal dvojí metr při hodnocení zápočtových prací.
Vysokou časovou náročnost hodnotím kladně, ovšem v takovém případě značně pokulhává dotace kreditů -podle mě největší problém
prof. RNDr. Martin Ouředníček, Ph.D. [31-340], Geografie obyvatelstva a sídel II [MZ340P98Z, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.10.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Jedno z nejpřínosnějších cvičení v semestru, na druhou stranu vzhledem k počtu hodin a kreditů by bylo nemožné více takových cvičení zvládnout najednou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.09.2006, 2. Ročník, Geografie, bakalářské
Byly nám zadány zajímavé práce v průběhu roku, které měli přesné termíny odevzdání. A už nám nebyly naštěstí tolik vraceny k přepracování. Cvičení bych hodnotil kladně, kdybychom na závěr nemuseli dělat dotazníkové šetření, což nám na začátku semestru nikdo neřek. A pak bych pana doktora Ouředníčka poprosil aby si zkusil rozšířit konzultační hodiny i na jiný den než je pondělí. Kdyby tomu tak bylo a nemuseli jsme dělat to dotazníkové šetření, určitě bych si došel pro zápočet dřív než v září...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.12.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Práce byly zadávány skupinkám studentů, což vedlo k tomu, že zpracování většinou spadlo na bedra jednoho, dvou studentů, zbytek skupiny byl pak hodnocen na základě práce druhých. To jistě není chyba vyučujícího, ale vzhledem k tomu, že se práce dá jen těžko rozdělit do dílčích úkolů, mohl by to předpokládát. Uvítala bych individuální práci. Seminář byl velmi přínosný, nabyté poznatky jsem již mohokrát využila. Vysokou náročnost kurzu hodnotím velmi pozitivně.
prof. RNDr. Martin Ouředníček, Ph.D. [31-340], Geografie obyvatelstva a sídel II [MZ340P98Z, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.09.2005, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
pouze jedna přednáška v semestru, tudíž nelze objektivně hodnotit
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.05.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Neuvěřitelná arogance vůči studentům!!!!
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK