Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
v druhé půlce semestru mi připadalo, že to končí na tom "už aby bylo hotovo". první polovina ok, navíc jsem čerpala ze znalostí ze střední, ale pak už jsem se musela spolehnout jen sama na sebe. a to mnohdy i ve výkladu..
doc. RNDr. Jan Sedláček, Dr. [31-260], Obecná chemie (pro KATA, BIO, UCH) [MC260P54, přednáška]
Pan doktor Sedláček je úžasný kantor, který byl schopen i věci hůře pochopitelné převést do našeho makrosvěta. Jeho přirovnání jsou naprosto úžasná a nezapomenutelná.
velmi příjemný vyučující, na kterém je vidět, že má úctu ke svým studentům, z čehož pramení následná úcta studentů k němu. vše dobře vysvětleno, ochota to popřípadě vysvětlit znovu, jen aby všechno bylo jasné. není co dodat. snad jen ty materiály k výuce, ale v tom rozhodně není sám..
Ze začátku jsem se této přednášky trochu bála, fyzikální chemie není zrovna můj koníček. Přednášky byly ale velmi dobré, všechno nám bylo srozumitelně vysvětleno a co jsem nepochytila na přednášce, bylo taky dobře vysvětleno v učebnici.
Velmi se mi líbil způsob, jakým pan Sedláček odhaloval všeobecně známé veličiny a dokázal mi tak, že i chemie je založena na určité logice. Za to Vám velmi děkuji.
Dr. Sedláček je jeden z výborných přednášejících na katedře. Takových víc. Dokáže i ne zrovna oblíbené téma (jakým bezesporu obecná resp. fyzikální chemie u řady studentů je) podat velice osobitě a zaujmout tak posluchačstvo.A vystačí si jenom s tabulí a křídou :-)
Jen tak dál...
Přednášky se mi velmi líbily, výklad byl ucelený, věcný a pan Sedláček byla velmi milý a sympatický. Jediné, co mi vadilo,že mě zkoušel pan Štěpánek, který nepřednáší a u zkoušky po nás chtěl danou problematiku podrobněji, než jak byla prezentovaná na přednáškách, bylo to stresující, ale známka byla nakonec docela odpovídající.
Přednášky, na které jsme měli Dr. Šmejkala byly vždy skvěle připraveny a doplněny názornou prezentací. Tuto navíc vždycky nabídl ke stažení na svých webových stránkách, což se samozřejmě cení.
prof. RNDr. Miroslav Štěpánek, Ph.D. [31-260], Pokročilé cvičení z fyzikální chemie [MC260C29, laboratorní práce]
Spolu se svym kolegou byli ke svym studentum velmi vstricni a tolerantni. Oproti dalsim spoluzakum, kteri meli jine pedagogy, nasi skupinu praktikum bavilo a nebylo pro nas nocni murou.
prof. RNDr. Miroslav Štěpánek, Ph.D. [31-260], Praktikum z fyzikální chemie [MC260C45N, praktická cvičení]
U některých úloh se skoro každá ze skupin dopouštěla stejných chyb.Stálo by za to, na tyto chyby už od začátku upozornit, případně, aby se varování objevilo v návodech.
prof. RNDr. Miroslav Štěpánek, Ph.D. [31-260], Obecná chemie (pro KATA, BIO, UCH) [MC260P54, cvičení]
Ve cvičeních z některých jiných chemických předmětů se mi líbí způsob výuky, který spočívá v tom, že studenti si přečtou příklad, vyučující jim dá několik málo minut na rozmyšlení, pak se zeptá, jestli někdo neví, jak danou problematiku řešit, a když to nikdo neví, vyřeší příklad na tabuli sám a poté nechá pro studenty několik minut na dořešení, vypočtení a porozumění dané problematiky, popř. na otázky k dané problematice.
Takovýto způspb výuky je, dle mého názoru, správný a studenti problematiku pochopí... Toto jsem ale bohužel postrádala ve cvičeních pana doktora Štěpánka, který, dle mého názoru, danou problematiku nedokázal až tak vysvětlit a zbytečně ubíral čas čekáním, dokud na daný příklad někdo nepříjde sám... Až po dlouhém čekání přišlo velmi rychlé a stručné vysvětlení.
prof. RNDr. Miroslav Štěpánek, Ph.D. [31-260], Obecná chemie (pro KATA, BIO, UCH) [MC260P54, přednáška]
Připadalo mi zvláštní rozdělení studentů ke zkoušejícím bez ohledu na to, ke kterému vyučujícímu chodili na přednášky. Myslím, že by bylo lepší přidělovat studenty podle přednášek než podle cvičení.
Nelíbí se mi styl výuky pana Štěpánka. Stojí u svého počítače a čte prezentaci. Bylo by lepší, kdyby se snažil více chodit po místnosti a udržovat kontakt se studenty, kteří jinak pospávají.
Častou náplní prezentací pana Štěpánka jsou navíc rozsáhlé matematické a fyzikální vzorce, které jsou pro řadu studentů nepochopitelné a ubíjející. Myslím, že řada z nás si vybrala obecnou chemii, protože byla v sylabu popsána jako nejjednodušší, s požadavkem znalosti ZÁKLADNÍ matematiky a fyziky z PRŮMĚRNÝCH ŠKOL. V podání pana Štěpánka se mi však chemie jeví jako velmi těžká a nezáživná. Vím, že to není jen můj názor, a doufám, že se výuka zlepší.
prof. RNDr. Miroslav Štěpánek, Ph.D. [31-260], Experimentální metody fyzikální a makromolekulární chemie I [MC260S27, přednáška]
Experimentální metody rozhodně doporučuji studentům, kteří by se rádi dozvěděli něco více o aplikacích některých fyzikálních metod ve vědě.
Na jednotlivá cvičení se chodí přímo do Heyrovského ústavu, přičemž věděčtí pracovníci studenty seznamují s některými metodami, kterým se věnují. Mnohé metody jsou zajímavé, patří mezi ně např. elektronová mikroskopie, ESCA, laserová záblesková analýza a její aplikace na rozrušení rakovinných buněk apod.
Toto cvičení pro mne rozhodně bylo přínosem.