Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Petr Nachtigall, Ph.D. [31-260], Chemická struktura (a) [MC260P11N, přednáška]
Ocenil jsem, že se pan Nachtigall snažil problematiku vysvětlit a nepřecházel témata stylem "prostě si zapamatujte, že je to takhle a ne jinak". Na přednášce bylo znát, že je dotyčným vyučujícím vyučována poprvé, chvílemi byla mírně chaotická, ale věřím v zlepšení v dalších letech.
Skripta pana Fišera k 1. části kurzu jsou k přípravě ke zkoušce dobrá, absence skript k 2. části kurzu (spektroskopie) byla vcelku nepříjemná. Osobně jsem si látku z této partie doplňoval z McQuarrieho Physical Chemistry: A Molecular Approach, kterou bych k tomuto účelu mohl doporučit.
prof. RNDr. Petr Nachtigall, Ph.D. [31-260], Kvantová chemie [MC260P59, přednáška]
Celková kvalita kurzu byla vysoká. Ocenil jsem formu přednesu; vyučující měl připravené prezentace, ale rovnice odvozoval v reálném čase na tabuli, takže bylo možné je během přednášky sledovat.
prof. RNDr. Petr Nachtigall, Ph.D. [31-260], Elektronová struktura komplexních molekulových systémů a biomolekul [MC260P82, cvičení]
během kurzu byly řešeny problémy elektronové struktury pomocí základních i pokročilých metod kvantové chemie. k dispozici byla široká nabídka výpočetních programů. vyřešené úlohy pomohly úspěšnému složení zkoušky. k většině úloh byla vedena bohatá diskuze.
student je po kurzu schopen samostatně používat výpočetní metody kvantové chemie s tím, že ví, co dělá. má široké znalosti o základních metodách (HF, DFT) a o pokročilejších metodách znalosti víc než základní. během kurzu byl kladen důraz na objasnění souvislostí a fyzikální podstaty, méně potom na matematické konstrukce kvantové chemie.
Prednáška byla kvalitní - bohatá na informace a velice zajímavě prezentovaná. Líbil se mi důraz na pochopení výhod a nevýhod různých výpočetních metod a na rozvahu při jejich použití. Přístup přednášejícího byl velmi vstřícný vůči studentům.
Bloková forma přednášek je velmi náročná ve chvíli, kdy současně ostatní přednášky probíhají "standardním" způsobem. Z popisu zahraničních studentů, kteří mají blokovou celou výuku jsem se dozvěděla, že toto schéma může být velmi užitečné, a proto bych ho do budoucna nezavrhovala. Počet hodin přednášek týdně by měl být nižší než jsme měli mi (10).