Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Jan Konvalinka, CSc. [31-250], Molekulární biologie a genetika II. [MC250P16, přednáška]
Přednášky byli velmi zajímavé, obohacující, obsahovaly aktuální témata.
Líbilo se mi, že jsme dostávali extra materiáli v angličtině o probíraných tématech.
Osobně, ale musím přiznat, že to byl můj skoro první kontakt s probíranou tématikou a proto jsem (na rozdíl od svých kolegů, kteří na dané téma už nějaké přednášky absolvovali) měla občas problém dané problematice porozumět.
Ocenila bych zařazení přednášky s názornou ukázkou přípravy primerů s použitím restrinkčních endonukleáz a konkrétní příklady přípravy proteinů.
Přednáška splnila mé očekávání a chodila jsem na ní ráda.
Díky
Studijní materiály jsou velmi dobře dostupné, ale poskytnuté "slajdy" z přednášek jsou velmi přínosné, mimo jiné též jako detailní osnova přednášky.
Pan docent přednáší z entuziasmem a zaujetím, na přednášky jsem chodil rád. Zkouška probíhala příjemným, méně formálním způsobem. Pokud někdo má znalosti z práce v laboratoři, některé přednášky jsou zbytečné. Nevim ale, kolik z nás tyto zkušenosti má.
Co se týče kreditů za zkoušku, 4 se mi zdají moc, viděl bych to tak na tři kredity.
Velmi dobra, zajimave podana prednaska. I pres pakticke znalosti casti metod jsem se na prednaskach nenudila. Rozhodne jedna z nejlepsich prednasek, ktere katedra Biochemie nabizi.
Přednášky tohoto předmětu byly velmi zajímavé a přínosné a to nejen z toho důvodu, že doc. Konvalinka je dobrý přednášející, ale také proto, že aktualizuje přednášky podle současného dění na biologické/biochemické scéně. Při přednášení umí zaujmout, materiály ke zkoušce byly k dispozici na internetu včetně doplňující literatury. Zkouška se skládala z písemné a ústní části. Test byl rozdělen na dvě poloviny. Ta první se skládala z otázek, které opravdu souvisely s odpřednášenými témety, ta druhá ovšem byla trochu spornější a měla daleko větší váhu při hodnocení než fakta z přednášek. Úkolem v druhé části testu bylo navrhnout primery pro PCR na zadaný úsek DNA včetně zavedení restrikčních míst pro restrikční endonukleasy. Není na tom nic složitého, jen by stačilo, kdyby se o tom vyučující zmínil aspoň na pár minut na přednášce. Sice se odkazoval na praktika z biochemie ve 2.ročníku, ale řekněmě si úpřímně, dva až tři roky jsou dlouhá doba a když se během své diplomové práce s touto problematikou nesetkáte, nemůžete to vědět. Ústní část zkoušky raději nebudu komentovat.
Velmi zajimavý obsah přednášek a velmi poutavý přednes doc. Konvalinky. Prezentace zveřejňoval sice často na poslední chvili a kolikrát Vám jsou k ničemu pokud k nim nemáte slovní výklad, ten je ale tak kvalitní a aktualní, že je škoda si ho nechat ujít, o čem svědčila vždy plná posluchárna.
prof. RNDr. Jan Konvalinka, CSc. [31-250], Regulace biologických dějů proteolysou [MC250P39, přednáška]
Pan docent Konvalinka muze prednaset cokoli a vzdy vzbudi zajem a motivaci studentu. Je nejlepsim pedagogem, ktereho jsem behem studia potkala. Ocenuji take jeho vstricny pristup ke studentum, kterym se venuje i ve svem volnem case.
Velmi zajímavá doplňující přednáška. Pan docent umí velmi dobře přednášet a vybral zajímavá témata. Prezentace z přednášek nám poskytl, ačkoli sloužily spíše jako osnova, což není problém. Snad jen by bylo možné přednášku více strukturovat a poskytnuté informace ucelit.
---, Molekulární biologie a genetika II. [MC250P16, přednáška]
Přednáška byla poutavá, plná fundovaných informací. Pro nás jako výpočetní chemiky brousící si zuby na biomolekuly je důležité naučit se základní slovníček molekulární biologie a absorbovat nejnovější poznatky z této oblastni. Uvítala bych ale, kdyby mohla být přednášená studentům tohoto oboru separátně. Chápu, že je to časově náročné, ale debata v užším kruhu by myslím mohla být velmi užitečná oběma stranám.
Studenti by měli být vedeni k větší nezávislosti v přemýšlení, formulovaní otázek a problémů vzhledem k budoucnosti. Z toho pohledu velmi oceňuji debatu o morálních dilematech genetického inženýrství. Nešlo by takovou formu použít i pro jiná témata. Sezení v lavici a mechanická konzumace dat je zastaralá forma výuky.