AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PřF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Jan Brábek, Ph.D. [31-151], Praktikum z biochemie [MB150C04, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.10.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Dobre praktikum. Niektore ulohy sice boli menej dynamicke a viac sa pri nich cakalo ako robilo, ale celkovy dojem je pozitivny.
prof. RNDr. Jan Brábek, Ph.D. [31-151], Biochemie [MB150P04, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.06.2006, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Doporucovala bych nejdrive absolvovat organickou chemie...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.06.2006, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Vloni si tu někdo stěžoval, že dr. Brábkovi není rozumět a zdá se, že si to vzal k srdci. Pokud bych měl přijít s dalším doporučením, bylo by to pokusit se o souvislejší výklad (chybí "vata").
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.08.2006, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Přednášky doktora Brábka se mi těžko hodnotí. Z těch, na nichž jsem byl, se domnívám, že v současné době doktor Brábek zdaleka nepatří k nejlepším přednášejícícm, ale je vidět, že je to hodně proto, že mu osobnostně přednášet moc nesedne. Na druhou stranu, jsem měl z něho dobrý pocit, že se snaží na tom pracovat. Myslím, že když jeho projev bude o něco plynulejší a nebude mluvit někdy příliš monotónně, tak by už příští rok stálo určitě za to chodit ho poslouchat. Narozdíl od doc. Folka, dle mého názoru, říká o dost více věcí, které stojí za to si zapsat a nebýt výše jmenovaných problémů, tak by jeho výklad byl záživný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.09.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Myslim, ze prednasky jsou tu od toho, aby mel student prilezitost predmet "zazit", aby ziskal dojem, co je na predmetu zajimave a dulezite. Bylo by dobre zlepsit prednes a nebat se studentum predvest biochemii jako dobrodruzstvi. Na cloveka to spis pusobi odrazujicim zpusobem a pak sam dostudovavat prislusne casti prednasky je narocne. Clovek propada dojmu, ze pokud se napriklad glykolysu nenauci celou zpameti, je uceni zbytecne. Chci tim rict, ze pokud je prednaska o tom, ze se ctou slidy, clovek si z ni nic nepamatuje a posleze doma jen bifluje.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.09.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Bylo velmi těžké porozumět přednášejícímu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.12.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Dobré přednášky s kvalitními prezentacemi. Přednes pedagoga byl velmi často příliš rychlý s nepříliš dobrou artikulací (zejména u názvů enzymů).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.12.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Dr. Brábek z přednášejících nejúspornější projev, avšak říká to podstatné - jasně a jednoznačně. Pokud náhodou něčemu neporozumíte, ochotně zopakuje ( i několikrát).
prof. RNDr. Jan Brábek, Ph.D. [31-151], Základy biochemie [MB150P40, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2007, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Pan Brábek vykládá poměrně stručně a jasně - jen by si měl dávat pozor na artikulaci, někdy mu nebylo rozumět ani z první řady.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.11.2007, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Vzpomínám si na jednu přednášku, která byla úplně k ničemu, protože nebylo opravdu vůbec rozumnět. Jen jsme tam seděli a pořád jsme se všichni ptali:"Co říkal?"
doc. RNDr. Petr Folk, CSc. [31-151], Biochemie [MB150P04, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.06.2006, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Podle mě je pan Folk pěkný detailista a ptá se na věci, které se dají kdykoliv najít v nějaké učebnici. Měl by se raději ptát na obecné principy a ne na to, jak vypadá nějaká šílená molekula. Možná si na nás jen chce kompenzovat nějaké osobní problémy :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.06.2006, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Doc. Folk občas použije příliš komplikované souvětí, či úplně ufounský výraz, ale musím uznat, že za to množství podstatných znalostí přednáška rozhodně stojí. Průběžné testy jsou vynikající nápad, bez nich bych toho do hlavy nikdy tolik nedostal.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.08.2006, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Myslím, že doc. Folk je výborným vědcem, ale při vší úctě, to asi ještě velmi dlouho neřeknu o jeho pedagogických schopnostech. Je vidět, že k biochemii má velmi vřelý vztah a rozhodně mu ani nechybí snaha předat ho dál. Problém bych viděl zejména v dikci jeho řeči a vlastní náplni přednášky. Možná je to jenom velmi subjektivní soud, ale jasné a oddělené vyslovování téměř všech slabik působí na mne dost nepříjemně, zejména po třech hodinách přednášky. Další bod, který bych doporučoval přehodnotit, je jeho slovní komentář k materiálům a prezentaci. Velmi často se to od vysvětlování přesunulo do roviny, co bychom už měli znát nebo měli umět. S tím je spojený i jeho předpoklad, že pro úspěšné zvládnutí přednášky je nezbytně nutné se zabývat i nadstanadardními úlohami, což je často připomínáno i studentům během přednášky, v krajním případě i jako reakce na některé dotazy. Chápu, že kdyby se mělo odpovídat na i ty nejjednodušší dotazy, tak se ta ořednáška nikam nedostane. Na druhou stranu odbytí dotazu tím, že dotyčná toto mělo pochopit z prohlížení si trojrozměrného modelu hemoglobinu, jak bylo za "domácí úkol" asi není úplně rozumný přístup. Podle mne, nelze jenom spoléhat na samostudium a je přirozené, že spousta lidí danou, dost komplikovanou, látku nepochopí napoprvé. Myslím, že by bylo třeba trochu slevit z poměrně ambiciosních požadavků na přednášku (i když je 7-kreditová). Možná odebrat modelů molekul apod. a přidat více metabolismu - to co by mohlo být užitečné širšímu okruhu posluchačů - je to přeci jenom základní přednášky. Myslím, že poznání základů metabolismu umožňuje lepší pochopení a integraci poznatků ze spousty dalších přednášek.
Moje poslední poznámka je ještě k požadavkům na zkoušku - často není člověku jasné, co na daném tématu bude doc. Folka zajímat, říká, že mu jde zejména o celostní pochopení věci, ale často, bych řekl, zabíhá do detailů. Mně hodně pomohlo přečíst si rozsáhlé pasáže z anglického Voeta - mimochodem je to kupodivu docela čtivě napsané - ale časová investice byla na můj vkus děsivá, navíc jsem na tuto přednášku šel s tím, že mne biochemie bavila a měl jsem hodně dobrý základ z dřívějška - spousta lidí je ale ve výrazně horších výchozích podmínkách. Možná by stálo za to přepracovat trochu prezentace. Je jasné, že jejich základ jsou ilustrace z Voeta, což je možná trochu na škodu, protože by někdy více textu neuškodilo a bylo by možno aj rozeznat, co doc. Folk považuje za důležité k pochopení. Myslím, že docela dobrou vlaštovkou je prezentace k aminokyselinám, i když by na ní šlo leccos upravit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.09.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Biochemie je bezesporu narocny predmet, ktery ovsem nepostrada kouzlo. Povazuji tuto zkousku za jednu z nejtezsich, ktere jsem skladala. Ocenuji rozdeleni uciva do prubeznych testu, myslim ze to mne i mnoha dalsim studentum ulehcilo. Presto je to dle meho soudu na biochemii nejtezsi pochopit zadani testu, ktere spise cloveka mate nez proveruje znalosti. Myslim, ze by nebylo spatne studenty v prubehu prednasek a tento typ otazek pripravovat, navadet je na zpusob, jakym se maji ucit. Dosavadni jediny mozny zpusob a to stravit nad ucebnici mesic trapeni, neni dobry. Zmena je, myslim, o to dulezitejsi, ze je to zakladni prednaska pro prvaky. Chapu, ze ucitel ma svym zpusobem sysifofskou praci, ale verim, ze to alespon nekteri studenti dokazi ocenit.
Stanislav Vosolsobě, 09.10.2006, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Přednáška velmi potřebná, z obsáhlého oboru, myslím, že pro lepší zvládání rozsahu látky by bylo vhodné vytvořit nějaký stud. materiál (stručný rozšířený sylabus či otázky, prezentace jsou příliš chudé - jen obrázky), aby měl student lepší oporu při studiu (četba Voet nenaplňuje studenta optimismem, že je dobře připraven..., ze zkušenosti vím, že se více vyplatilo studovat otázky z biofora a vyhledávat řešení, než "základní" četba). Též by mělo jít opravovat průb. testy, v semestru bývá člověk velmi zaměstnán a po 6 hod. přednášek často nebývá schopen napsat test tak jako odpočatý, též možnost přípravy omezená...
Moc zdravím, S. Vosolsobě
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.11.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Moc pěkná přednáška, i když každá má nedostatky, mně se ale líbila! Průběžné testy jsou výborný nápad, protože by bylo dosti obtížné zvládnout látku vcelku! Opravdu doporučuji se aspoň trochu připravovat na průběžné testy! Látku nezapomenete a při učení se na závěrečný test vám to dost pomůže-hodně věcí budete spíše opakovat a utřídíte si je! Myslím, že i ohodnocení tohoto předmětu odpovídá znalostem, i když zadání testů je někdy kostrbaté a je těžší pochopit, co se vlastně po vás chce...vřele doporučuji lidem, kteří chtějí aspoň trochu vědět, jak to v molekulárním životě chodí...!;-)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.12.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Jednotlivé testy byly často příliš náročné, studenti se museli učit každou podrobnost. Na druhou stranu nebylo celkové hodnocení znalostí příliš přísné. Velmi jsem ocenila průběžné testy, které donutily naučit se probíranou látku postupně a tudíž pořádně. Pedagoga hodnotím jako poměrně náročného, ale ocenila jsem mnoho času, který studentům věnoval při přípravách jednotlivých testů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.12.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Z doc. Folka přímo srší energie a zaujetí problematikou, což se bohužel odráží i na tempu výkladu. Student občas trochu nestíhá. A nemohu nevyzdvihnout originální smysl pro humor.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.12.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Velmi náročná zkouška, zvláště pokud má člověk ambice na nějakou lepší známku. Chce to tomu věnovat opravdu hodně času. Průběžné testy jsou vynikající nápad, protože bez nich by zkouška v požadovaném rozsahu znalostí asi byla těžko zvládnutelná. Doporučuji si rozmyslet zápis této zkoušky, pokud nejste ochotní se OPRAVDU HODNĚ učit;)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2007, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Podle mého názoru by bylo efektivnější, kdyby se přednáška rozdělila do dvou semestrů. Pak by bylo zvládnutí vcelku náročného učiva mnohem snazší. Rovněž doplnění přednášky cvičením, kde by se probíraly výpočty, by nebylo na škodu.
Studijní materiály jsou plně dostupné, online studovna na dl.cuni.cz plní skvěle svůj účel.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.12.2007, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
prednaska je prilis narocna
doc. RNDr. Petr Folk, CSc. [31-151], Základy biochemie [MB150P40, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.10.2006, 3. Ročník, Biologie, bakalářské
Je velmi dobre, ze predmet ma svoju stranku na dl. cuni.cz, skvalitnuje to vyuku. Potesilo by, keby i dalsie predmety boli takto lahko studentom dostupne. Prednasky boli dobre, vedeli uputat aj cisto zeleneho biologia. Najviac sa mi pacilo, ze pan Folk rozpraval aj o prejavoch biochemickych pochodov, ci istych vlastnosti na cely organizmus, na jeho adaptaciu prostrediu. Moc dakujem za zelene pikosky. Mohli by aj dalsi dvaja vyucujuci tkato osviezit prednasku. Skuska je naozaj narocna, otazky nie su jednoduche, ale treba pochvalit, ze v niektorych otazkach je citit , ze nejde len o pracu mechanickej pamate, ale ze treba aj trochu chapat a uvazovat. Priebezne testy su pri tak tazkej skuske naozaj skvela vec.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2007, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Přednášky nebyly vůbec špatné, jen občas při složitějších věcech (hemoglobin, chymotrypsin, všechny ty dusíkaté metabolismy) by to chtělo trochu zvolnit, aby se to dalo stíhat. Pozor na časté napomínání studentů - působí to trošku nesympaticky (kravál na přednáškách nebyl). Byl jsem od tohoto předmětu odrazován, že prý je zkouška skoro tak obtížná jako u bílé přednášky, ale naštěstí tomu tak nebylo - jen mi přijde nefér dávat do testu některé otázky, které se na přednáškách vůbec nebraly a nebyly ani v prezentacích.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.10.2007, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Hodně kladně hodnotím web na moodlu - poskytl mi hodně cenných zdrojů, jako např. odkazy na interaktivní stránky, články atd.

Někdy mi přišlo, že výuka byla hodně orientovaná na (podle mě) ohromné detaily (HIS na pozici 133...) více než na nějaké spojitosti a celkový systém.
doc. RNDr. Martin Kalous, CSc. [31-151], Praktikum z biochemie [MB150C04, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.10.2006, 3. Ročník, Biologie, bakalářské
Dle mého názoru přínosné praktikum, i v tom, že jsem se při vypracovávání protokolů naučila opravdu POUŽÍVAT MS Excel.
doc. RNDr. Martin Kalous, CSc. [31-151], Buněčné organely [MB150C29, praktická cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.06.2008, 3. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Velmi zajímavé cvičení, moc se mi líbilo.
doc. RNDr. Martin Kalous, CSc. [31-151], Biochemie [MB150P04, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.06.2006, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Pan Kalous je výborný přednášky. Teda aspoň mně jeho přednášky seděli:)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.08.2006, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Myslím, že dr. Kalous je z trojice přednášejících na biochemii asi v osučasné době nejlepší. Působí sice někdy trochu zmateným dojmem a někdy možná trochu moc dlouho vysvětluje jednu věc, ale jinak se příjemně poslouchá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.09.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
POkud mohu soudit, zlepsil se zpusob prednaseni a je mensi problem udrzet tri hodiny pozornost. Poznamky na okraj casto cloveku uviznou v pameti a tvori zaklad pro zapamatovani si slozitejsich veci. Upozornila bych, ale na metabolicke drahy. Casto neni videt duvod, proc by si je mel clovek pamatovat nebo proc jsou zminovany detaily, ktere zdanlive nikam nevedou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.12.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Velmi dobré přednášky - kvalitní prezentace i přednes.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.12.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Dr. Kalous je asi nejlepším přednášejícím této přednášky. Je kombinací jasného vyjadřování dr. Brábka a slovní zásoby doc. Folka. Pro mě osobně byly právě jeho přednášky ty pravé.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.06.2009, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Oceňuji snahu pedagoga aby studenti probíranou látku pochopili. Ze tří přednášejících mi jeho způsob přednášeni přišel nejlepší.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.08.2009, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Dobrý přednes, hezké prezentace, zájem o biochemii by byl. Jen je někdy náročné do toho proniknout.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.09.2009, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Nejtěžší předmět druhého semestru a podle některých zpráv nejtěžší předmět celého bakaláře. Měla jsem minimum bodů a jsem ráda. Pan Kalous měl především Krebsův cyklus a i díky jeho přednesu je to podle mě nejzajímavější část přednášky.
doc. RNDr. Martin Kalous, CSc. [31-151], Fyziologie buňky [MB150P22, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.05.2007, 3. Ročník, Biologie, bakalářské
Velmi zajímavý a srozumitelně odpřednášený předmět.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.10.2007, 3. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
velmi zajimava prednaska s vybornym prednesem. uzivane prezentace by si zaslouzily lepsi popis a u zkousky by nemel byt kladen takovy duraz na detaily.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.12.2007, 3. Ročník, Biologie, bakalářské
Velmi pěkná přednáška, kterou všem doporučuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2008, 3. Ročník, Chemie, bakalářské
Moc dobře udělané přednášky. Jedna z mála pochopitelných "buněk". Jen by bylo fajn, kdyby člověk měl lepší studijní materiál než své zápisky - aspoň malá skriptíčka... Vzhledem k tomu, e jsem měla problém se zápisem, byla bych bývala byla velmi ráda, kdyby předmět měl jen doporučené a ne povinné prerekvizity...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.06.2008, 3. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Velmi pěkná přednáška!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.06.2008, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Tato přednáška mě bavila, ačkoliv se probíranou látkou částečně kryje s Molekulární biologií, kterou si většina studentů zapisuje v témže semestru. Kladně hodnotím snahu vyučujícího o aktuálnost podávaných informací (ze současných článků apod.)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2010, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Přednáška zajímavá, věcná, pěkně podaná. U zkoušky bylo požadováno pouze probrané učivo. Rozhodně doporučuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.05.2010, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Jedna z nejlepsich prednasek, super prednasejici:-), pan Kalous je proste skvelej:-)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2010, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
Jedna z nejlepsich "mobibackych" predasek obsahem i provedenim. Docent Kalous se nesnazi za kazdou cenu obsahnout vsechno na ukor kvality, ale naopak do hloubky probrat vybrana temata, coz jinde nebyva zvykem. Prednes ja na vynikajici urovni - zadne nudne cteni slajdu ale povidani o promitanych schematech a ruzne zajimavosti. Taky obdivuji, ze vyucujici stihne sam vyzkouset vsechny ustne a s terminy nejsou sebemensi problemy, coz vzdy taky neni zvykem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.07.2010, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Jedna z nejpříjemnějších ústních zkoušek, co jsem absolvovala. Pan doktor se opravdu snaží pomoct a navést a je celkově moc milý. Přednášky byly dobře strukturované a doplněné o zajímavosti, takže vědomosti pak lezly do hlavy skoro samy. Rozhodně doporučuji :-).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2011, 3. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Moc dobré, doporučuji každému. Ale je nutnost chodit a mít vlastní poznámky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.01.2016, 3. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Zvážila bych pozměnit test, nebo alespoň jeho část na vypisovací. Multiple choice sice ověří, zda se student dokázal našprtat každé slovo do nejmenších detailů, ale upřímně si myslím, že smysl toho předmětu (a i mnohých jiných) by měl být spíše v tom, aby student látku pochopil. Což se, dle mého názoru, spíše pozná v případě, že student sám odpovídá písemně na otázky. Přece jen názvy se spíš zapomenou a dají se lehce dohledat, ale pochopení principu už tak jednoduché není.
doc. RNDr. Martin Kalous, CSc. [31-151], Základy biochemie [MB150P40, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2007, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
K panu Kalousovi nemám větších výhrad - přednášky i prezentace byly možná nejlepší z tria přednášejících.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.06.2009, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
Musím říct, že styl výuky p.RNDr. Kalouse mi vyhovoval nejvíce. RNDr. Kalous umí velice dobře vysvětlit daný problém a vůbec působí velice sympaticky. Prezentace jsou přehledné. Nejlepší zápis mám právě z jeho hodin..
doc. RNDr. Daniel Rösel, Ph.D. [31-151], Praktikum z biochemie [MB150C04, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.09.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Tato praktika mě velmi znechutila. Úloha s použitím automatických titrátorů bez softwaru mi přišla zbytečná, nicneříkající, nenázorná, postrádala efekt moderní techniky, když člověk při vyhodnocování stejně musel vzít do ruky pravítko. Klasické titrování by bylo mnohem příjemnější. Navíc to, že jsem byla podrobena dvacetiminutové přednášce na téma 20% roztok glukosy se připravuje z 20 g glukosy a 100 ml vody... Chápu, že každký je omylný. Nevěřím ale tomu, že právě zde se jednalo o omyl. Ten si člověk, je-li na něj, v tomto případě několikrát, studenty upozorněn, uvědomí a netvrdí stále, že možná se to "pro jiné látky počítá jinak, ale pro glukosu je to takhle." Je fatální, že v tomto případě se jednalo o látku střední, či snad základní školy...
  • Jsem si vědom problémů úlohy Kinetika enzymové reakce – ureasa, která využívala automatických titrátorů a proto se již neřeší. Byla nahrazena zcela novou úlohou Izolace rekombinantního proteinu, elektroforéza SDS-PAGE.
    Obvinění mé osoby z neznalostí látky pro střední školy prezentované na výpočtu procentuální koncentrace glukózy je však zcela neoprávněné (alespoň pro výpočet takovéhoto typu). Nikdy jsem totiž netvrdil, že se 20% roztok glukosy připravuje z 20 g glukosy a 100 ml vody, ale že se 20g glukózy rozpustí do vody na celkový objem 100ml (standardní praxe je, že se hustota takovýchto roztoků bere jako 1kg/l). Celá ta kritizovaná 20min. přednáška se konala právě kvůli kolegyni Spáčilové a nejasnostem ve výpočtu molární koncentrace glukózy z procentuální koncentrace v jednom z příkladů Vstupního testu. Je mi líto, že si i po 20 minutách odnesla milný názor na věc. To, že si vyučující nedokáže udržet pozornost studentů ani na 20 minut a oni pak nedávají pozor a v důsledku toho chybně interpretují jeho slova, je samozřejmě chyba vyučujícího, tj. v tomto případě mé osoby.
    Daniel Rosel


    Daniel Rösel, Ph.D.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.10.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Dobre praktikum. Niektore ulohy sice boli menej dynamicke a viac sa pri nich cakalo ako robilo, ale celkovy dojem je pozitivny.
    ---, Biochemie [MB150P04, přednáška]
    Stanislav Vosolsobě, 12.10.2006, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
    Druhým mým návrhem by bylo zavedení cvičení k přednášce (a změna rozsahu na např. 4/2), kde by se stihly procvičit jak u zkoušky požadované kapitoly z fyzikální chemie, tak mechanismy enzym. reakcí a metabol. dráhy. Na přednášce jsou odprezentovány velmi rychle, posluchač je nestíhá pojmout, ani opsat a tak se trhá návaznost přednášky a student ztrácí bdělost, navíc narůstá počet domácích úkolů. Též bych doporučoval nahradit někdy dataprojektor křídou, výklad je poté srozumitelnější.
     
    Univerzita Karlova | Informační systém UK