AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PřF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Václav Kachlík, CSc. [31-420], Regionální geologie ČR I [MG421P07, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2010, 1. Ročník, Geologie, navazující magisterské
Studijní podklady (nepočítám 30 let starou učebnici, kde polovina věcí už neplatí) sice dostupné byly, ale nikdo jim nerozuměl stejně jako přednáškám. Chaotický výklad. Pedagog s náma jednal jako se sobě rovnými po 20ti letech praxe a předpokládal, že vše zvládáme jako on, netušil že po 4 letech studia uvažujeme trochu jinak- tomu hlavně není přizpůsobena výka. Už moc se těším na státnice z tohoto předmětu!
doc. RNDr. Václav Kachlík, CSc. [31-420], Regionální geologie [MG421P08, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2010, 3. Ročník, Geologie, bakalářské
Václav Kachlík přednáší velmi chaoticky. Znalost regionální geologie je důležitá snad pro každého geologa, navíc se jedná o poměrně zajímavé téma, které bohužel nezní příliš zajímavě z úst Dr.Kachlíka. Také naprosto chybí komplexní studijní materiál - prostě pořádná skripta Regionální geologie. Dr. Kachlík nám sice dal k dispozici jakousi brožuru v PDF s názvem "Geologický vývoj - Doplněk k publikaci Příprava hlubinného úložiště radioaktivního
odpadu a vyhořelého jaderného paliva?, který je ovšem stejně chaotický jako jeho přednášky, a tak je někdy lepší ho možná radši ani neotvírat a učit se z různých internetových zdrojů. Spolehlivou a dobře napsanou učební pomůckou je samozřejmě Chlupáčova Geologická minulost ČR, která se bohužel více či méně týká pouze sedimentárních hornin a jejich stratigrafie a je i takto členěna. K té části přednášky, kterou měl na starost Dr.Opluštil nemám sebemenší výhrady, ba si troufám tvrdit, že přednášel srozumitelně, jasně i zajímavě.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2010, 3. Ročník, Geologie, bakalářské
Obtížnost zkoušky rozhodně neodpovídá kreditovému hodnocení, zvládnutí velkého množství učiva je obtížné, zkouška samotná je hodnocena velice přísně. Záludnost tohoto předmětu spočívá i v tom, že je to pro mnohé studenty poslední zkouška a přípravu na ni musí skloubit s absolvováním exkurzí a dopisováním bakalářské práce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2010, 3. Ročník, Geologie, bakalářské
ještě chci dodat ke svému předchozímu příspěvku, že na jednu stranu chápu, že ta část přednášky z regionální geologie ČR, kterou přednáší Václav Kachlík, je nepochybně složitejší na vysvětlení než třeba téma platformní pokryv, který přednášel Dr. Opluštil. Přesto si myslím, že by se dala vyložit lépe a přehledněji.. Myslím si, že v případě této přednášky je opravdu fatální absence pořádných skript, právě z toho důvodu, že se jedná o tak složitou látku (především tedy v případě metamorfovaných hornin. celků na českém území vytupujících Variscid). Vím, že studenti mají chodit na přednášky a psát si kvalitní poznámky, ovšem v případě extra složitého předmětu, jakým RG ČR bezpochyby je, by měli mít možnost, kam sáhnout v případě, kdy poznámky selžou, kdy zkrátka výklad pedagoga nepochopili. Tato možnost celkem chybí a člověk potom tak různě "loví" informace po internetu, často bezvýsledně, nebo jen s částečným úspěchem. Chybí skripta, kterých by se studenti mohli přidržet. Mám neblahou předtuchu, že vydání nějakých nových skript o regionální geologii ČM je nejspíš v nedohlednu, což je smůla.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2010, 3. Ročník, Geologie, bakalářské
reaguji na příspěvek Ondry Poura: nemyslím si, že by vyšší kreditové ohodnocení něco vyřešilo. Je přeci dané časovým rozsahem přednášky a i kdyby za zkoušku bylo 20k, nic to neřeší. Přednáška by sice v doporučeném studijním plánu mohla být zařazena do druhého ročníku, nicméně každý si ji v druháku může zapsat, čímž se vyhne její "kolizi" s psaním bakalářské práce, přípravou na státnice apod. Je pravda, a je to i můj případ, že studenti dokud přednášku, potažmo tento předmět, nemají/nenavštěvují, netuší, že se jedná o zkoušku s nadstandardně dlouhou dobou přípravy, a tak si ji v klidu nechávají na třetí ročník. Kdybych to mohl vrátit, určitě bych se ji snažil absolvovat už ve 2. roč.
doc. RNDr. Václav Kachlík, CSc. [31-420], Přírodní katastrofy [MG421P21, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.05.2011, 3. Ročník, Geologie, bakalářské
struktura přednášek neodpovídala sylabu, doc Kachlík se jako geolog zaměřil především na vulkanismus a poté následovaly již jen 3 prezentace o svahových pohybech, zemětřesení a tsunami - zbylé jako by neexistovaly
doc. RNDr. Václav Kachlík, CSc. [31-420], Kurz geologického mapování [MG421T10, terénní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.09.2008, 2. Ročník, Geologie, bakalářské
dekuji za prijemny geologicky kurz, bohatou napln a osvojeni novych znalosti a dovednosti.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.01.2009, 3. Ročník, Geologie, bakalářské
Kurz je naprosto kreditově podhodnocen. Tři kredity za těch cca 12 dnů tvrdé práce v terénu je skutečně dost málo.
---, Regionální geologie [MG421P08, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.07.2010, 3. Ročník, Geologie, bakalářské
Zkouška z regionální geologie je poměrně obtížná, o tom není sporu a podle mě to není důvod ke stížnostem. Přesto bych měl k výuce několik slov.
Začnu od přednášek. S přednáškami platformního pokryvu jsem rovněž spokojen, ovšem přednášky docenta Kachlíka mě nenadchly. Chápu, že přednášet krystalinikum je obtížnější, už pro větší rozptyl názorů na původ a začlenění jednotek, přesto myslím, že by se dalo přednášet lépe, přehledněji a záživněji a udržet tak pozornost studentů. Pokusím se být konkrétnější. Z pohledu studenta by mi pomohlo, kdyby všechna témata měla ucelenější strukturu, řád a hierarchii, jejíž hranice by byly co možná nejostřejší (v rámci možností) - typu geotektonické souvislosti,dílčí jednotky, stupeň jejich metamorfózy, chemismus, ... postupovat od celku k detailům. Nepochybně všechny informace byly na přednáškách řečeny, ale hranice mi splývaly, odnesl jsem si jen útržky, brzy jsem ztratil nit i pozornost, což se poté projevilo i na mé slábnoucí účasti. Tím více mi pak při přípravě chyběl kvalitní studijní materiál.
Ke zkoušce. Zkouška je samozřejmě velmi náročná. V tom ale nevidím problém. Nesedí mi způsob písemky. Přednášející požaduje detaily a přitom pokládá velmi obecné otázky. Je pak obtížné odhadnout, co zkoušející vyžaduje a co už je přílišný detail, či co už se otázky týká jen okrajově. Myslím, že způsob stylu piš co víš na poměrně široké téma, není pro zkoušku takového charakteru vhodný. V písemném projevu by měly být jasně dané mantinely, co je požadováno a nebýt prostor k vlastní interpretaci zadání a zároveň i následného hodnocení. Ocenil bych například více otázek, na něž stačí odpovědět několika slovy. Sice se nezkouší takový objem informací, jejich vhodnou kombinací lze však určitě dosáhnout dostatečného pokrytí látky, jak z pohledu detailů, tak ucelených charakteristik, a hodnocení mi přijde objektivnější.
Tento předmět zkouší syntézu poznatků celého dosavadního studia. Pro studenta obtížný úkol zvládnout, ale přinejmenším stejně tak obtížný úkol pro přednášejícího látku studentům srozumitelně a uceleně vysvětlit a předat. Myslím, že špatné výsledky u zkoušky nejsou dány jen nepřipraveností studentů, ale také způsobem zkoušení a výkladu.
---, Základy geologie pro geografy [MG421P09Z, ]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.10.2004, . Ročník,
Špica.Stručné,přehledné,místy s hudbou.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK