AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PřF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Pokročilé praktikum II [MC250C08, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.10.2005, 5. Ročník, Biochemie, magisterské
úroveň práce na jednotlivých ústavech byla velmi rozdílná, kdo si "zvolil" špatnou laboratoř, tomu praktika nic nového nepřinesla. a naopak, v jiných laboratořích měli studenti možnost naučit se víc než za celý semestr na přednáškách.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.10.2005, 5. Ročník, Biochemie, magisterské
jediné problémy, který u těchto praktik vidím, je časová náročnost, protože ve 4. ročníku už mnoho studentů pracuje v nějaké laboratoři, a jejich lokalizace po celé Praze. také myslím, že studentská konferece měla být při takovém počtu studentů rozdělena do 2 dnů.
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Pokročilé praktikum II [MC250C08, praktická cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.05.2012, 1. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
Zajímavý předmět, kdy jsme měli možnost vyzkoušet si práci na jiném výzkumném pracovišti a potom o svém působení vzájemně poreferovat. Obojí bylo přínosné. Uvítal bych trochu lepší specifikování požadavků na výstupy, zejména u posteru. Na katedře biochemie není například vystavený žádný poster, kterým bychom se mohli inspirovat. Opravdu to většina z nás dělala poprvé a tak je trochu nemístné kritizovat, že tohle se běžně na poster nedává, když nám předtím nikdo nepředložil postery k inspiraci. Když něco kritizuji, měl bych také ukázat, jak jsem to dělal já lépe. Možná by neškodilo zařadit v rámci tohoto předmětu přednášku jak prezentovat své výsledky, abychom se neučili metodou pokus-omyl (vím, že v úvodu něco proběhlo, ale podle mě to bylo nedostačující, chtělo by to i s příklady)
Jinak konstruktivní kritiku na konferenci hodnotím jako přínosnou.
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Praktická cvičení z biologie a biochemie mikroorganismů [MC250C09, praktická cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.09.2009, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
Praktikum bylo zajimavé a určitě jsme se při něm nenudili, i když občas bylo těžké se zorientovat ve více úkolech, které jsme dělali najednou. Ale největším problémem pro mne byla velmi dlouhá doba práce v praktiku - být celý den od rána až do večera na nohou a často bez možnosti si zajít na oběd nebo se v klidu najíst a napít bylo velmi únavné a nepříjemné. Také bylo nepříjemné, že v rozvrhu takto dlouhá doba v praktiku nebyla uvedena, a proto jsme na to ani nebyli připraveni a často jsme už na dobu po rozvrhovaném praktiku měli domluvené jiné aktivity, které jsme nakonec kvůli praktiku nestihli. Pokud by to tedy bylo možné, studentům by určitě vyhovovala kratší doba práce v praktiku (klidně rozdělena do více dnů, například do celého týdne), nebo by aspoň v rozvrhu měla být uvedena skutečná předpokládaná doba strávená v praktiku, aby s tím studenti předem počítali.
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Biochemie II [MC250P03B, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2008, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
Velmi putava prednaska o vyuziti mikroorganizmov pri urcovani struktury eukar. enzymov a homolognom modelovani. Trosku som postradala 'big picture' (suvislosti medzi jednotlivymi krokmi som pochopila az pri priprave na skusku.)
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Využití počítačů pro prezentace [MC250P07A, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.05.2006, 4. Ročník, Biochemie, magisterské
Velice uzitecna prednaska, nektere znalosti mi nyni hodne usnaduji praci. Pan docent Hodek mel trpelivost i s temi pomalejsimi a vse dukladne vysvetlil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2007, 1. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
Možná by bylo dobré zadat studentům úkoly k samostatnému vyřešení, udělat celý poster.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2007, 1. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
Tři kredity za tuto zkoušku se mi zdají moc, viděl bych to tak na jeden, max dva kredity.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2010, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
Letošní přednáška probíhala v malém počtu studentů, proto zde ještě více vynikla obvyklá snaha pana profesora Hodka vyjít studentům co nejvíce vstříc (např. výběr z probíraných témat).
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Internet pro biochemiky [MC250P07B, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2007, 1. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
3 kredity se mi zdají za tuto zkoušku moc
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2009, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
Je nutností chodit na tento předmět vždy, nebo alespoň navštívit Doc. Hodka a poprosit jej o stručné shrnutí.
Bohužel jsem právě na toto doplatila, jelikož jsem u zkoušky měla najít 2 věci (z 8), které jsem prostě nenašla. A když jsem pak zjistila, kde je hledat, zjistila jsem, že dané stránky jsem v životě neviděla (bohužel), i když jsem měla od spolužačky opsané i její stránky a všechny jsem procházela :-(
Jinak tento předmět rozhodně doporučuji, dozvěděla jsem se zde hodně nových a hlavně užitečných věcí.
Děkuji Doc. Hodkovi.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.02.2009, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
Myslím, že by prospělo zapojit více procvičování či zveřejnit typy otázek / modelové testy.. A více probírat PyMOL.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2015, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
Při předmětu jsem se naučil používat internet jako užitečný nástroj při práci biochemika. Předmět mohu doporučit, občas se sice člověk ztrácí v množství dostupných programů a databází a nestíhá pak sledovat vše, ale pan profesor Hodek se to všechno snaží zlepšit a aktivně! se zajímá o zpětnou vazbu studentů, čili úroveň tohoto předmětu určitě poroste.
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Biologie a biochemie mikroorganismů [MC250P08, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2007, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
Pokud beru laboratore k teto prednasce jako cviceni, tak musim rict, ze to byly jedny z nejlepsich cviceni co jsem mel. Ulohy v praktiku nebyly zdlouhave, a behem 3 dnu clovek udelal docela dost veci, od zakladu az napriklad k transformaci bakterii.

Zvlast se mi libil pristup doktora Sulce, ktery kladl duraz na porozumeni uloze a mel velice zajimave pripominky a dotazy.
prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Biologie a biochemie mikroorganismů [MC250P08, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.10.2005, 4. Ročník, Biochemie, magisterské
Moc se mi nelíbili praktika. Byla sice zajímavá,ale pokud je ve skupině 5 lídí moc si toho nevyskoušíte. Bylo sice fajn, že jsme protokoly vypracovávali ve skupině dohromady a né každý zvlášt. Pedagog i my máme méně práce, ale raději bych byla donucena protokoly vypracovat sama za sebe... přece jenom vypracováním protokolu si znalosti upevníte a znovu zopakujete.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.07.2006, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
V tomto pripade bych zvyraznila schopnost upoutat pozornost k vykladu uciva a vzbudit zajem o dany predmet.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.10.2007, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
Mikrobiologie byla předmětem, jehož učivo se moc obtížné nezdálo, ovšem zkouška patřila k jedněm z těch náročnějších. Možná trochu nespravedlivé bylo, že varianta testu byla stejná u prvních tří termínů, takže zatímco na prvním prošlo 6 lidí z asi 30, tak na druhém už to byli skoro všichni.
Podklady jsou ke stažení na internetu; ty se vytisknou, přinesou na přednášku a poznámky se dopisují do nich - zrychlí to zápis, neboť se dopisují pouze podrobnější informace a vysvětlení (tento způsob mě ale nevyhovoval).
Přednáška byla dobře koncipována - asi dvě hodiny systému (pro mě tak akorát - docela podrobně, ale ne moc), hodina historie, podrobný popis bakteriální buňky, nemoci způsobené bakteriemi. Na metabolismus se už moc nedostalo (přednáška mikrobiologie je před přednáškou z biochemie, takže to šlo pomalu) a na genetiku bakterií se nedostalo vůbec.
Jako dobrý nápad považuji zkušební test v půlce semestru - kdo chce, ten se může naučit a získat tak nějaké body (test je na 20b), které se pak mohou hodit na konci semestru u zkoušky (test na 90b.
Praktikum, které probíhá jako součást předmětu, považuji za jedno z nejpřínosnějších, kterým jsem prošel. Student pozná metody od barvení, mikroskopie, identifikace přes izolaci kultur, kultivaci bakter. kultur až po transformaci kompetentních buněk. Je škoda, že praktikum probíhá "z dobré vůle" pedagogů při přednášce - chtělo by to samostatný předmět - dva a půl dne není zrovna moc. Toť asi tak vše...
  • Važený kolego, děkuji za opravdu zevrubné posouzení předmětu, které je pro nás inspirující a přínosné. V souladu s vaším návrhem se opravdu v novém akademickém roce daří oddělit praktika, které se stávají samostaným předmětem.

    Petr Hodek, CSc.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.06.2008, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Za největší problém tohoto předmětu považuju nesoulad u některých faktů v přednáškách docenta Hodka a doktora Šulce. Je tam pár věcí, které jsme dlouho hledali. Nejsem schopna to asi úplně objektivně posoudit, ale dle mě by nebylo zas tak obtížné ty slidy sladit, aby si občas tak neodporovaly.
  • Vážená kolegyne, děkuji za připomínku. Opravdu mě těší, že jste tento předmět sestudovala tak, že jste odhalila zmiňované neshody. Rozhodně své materiály dáme do souladu tak, aby údaje, které se mohou lišit v závislosti na kontextu či souvislostech, byly zcela jednoznačné.

    Petr Hodek, CSc.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.09.2009, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Bohužel byla tato přednáška až pozdě odpoledne v den, kdy byla brzy ráno přednáška z biochemie, proto bylo po celém ni ve škole velmi těžké udržet pozornost. Přednáška byla sama o sobě zajímavá, ale z těchto důvodů bohužel i často únavná. Kdyby bylo možné přesunout tuto přednášku na dřívější hodinu, určitě by byla pro studenty přínosnější.
    prof. RNDr. Petr Hodek, CSc. [31-250], Aplikovaná biochemie [MC250P51, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2007, 1. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
    Tuto přednášku bych nezařazovala jako povinnou.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.09.2007, 2. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
    Tuto přednášku bych viděl spíše jako volitelnou než povinnou (podobně jako Klinickou biochemii). Kladně hodnotím dostupnost prezentací z přednášek na internetu. Obsah přenášky mne nijak zvlášť nezaujal.
    doc. RNDr. Miroslav Šulc, Ph.D. [31-250], Pokročilé praktikum II [MC250C08, laboratorní práce]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.07.2006, 4. Ročník, Biochemie, magisterské
    Praktikum pana Dr. Šulce pro mě bylo velmi přínosné a zajímavé a jsem rád že tato možnost byla.
    doc. RNDr. Miroslav Šulc, Ph.D. [31-250], Biologie a biochemie mikroorganismů [MC250P08, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.10.2005, 4. Ročník, Biochemie, magisterské
    Moc se mi nelíbili praktika. Byla sice zajímavá,ale pokud je ve skupině 5 lídí moc si toho nevyskoušíte. Bylo sice fajn, že jsme protokoly vypracovávali ve skupině dohromady a né každý zvlášt. Pedagog i my máme méně práce, ale raději bych byla donucena protokoly vypracovat sama za sebe... přece jenom vypracováním protokolu si znalosti upevníte a znovu zopakujete.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.07.2006, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Pedagog nam studentum vysel vstric a snazil se nam vzhledem k nasim dosavadnim znalostem ulehcit probiranou latku, ktera byla pro nas obtizna. Nasi vinou, kdy jsme se nebyli schopni vyjadrit k navrhovane uprave usnadneni uciva, to pro nas bylo kamenem urazu pri zkousce, ovsem nikdo necekal, ze ve stejnem rozsahu se to v testu objevi. Pro me to osobne znamena pouceni pro priste. Ocenuji predevsim nabizenou pomoc ze strany pedagoga.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.04.2008, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Nebylo by na škodu tuto přednášku zařadit až za molekulární biologií.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.06.2008, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Začáteční přednášky doktora Šulce patřily mezi nejzajímavějsí, ale také nejobtížnější. Škoda, že jsme v tu chvíli neměli již za sebou biochemii. Bylo by to snažší pro nás, i pro pana doktora Šulce.
    doc. RNDr. Miroslav Šulc, Ph.D. [31-250], Aplikovaná biochemie [MC250P51, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.09.2007, 2. Ročník, Biochemie, navazující magisterské
    Tuto přednášku bych viděl spíše jako volitelnou než povinnou (podobně jako Klinickou biochemii). Kladně hodnotím dostupnost prezentací z přednášek na internetu. Obsah přenášky mne nijak zvlášť nezaujal.
    ---, Využití počítačů v biochemii I. [MC250P07A, ]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.09.2004, . Ročník,
    Vřele doporučuji pro začátečníky, kdo však má větší zkušenosti s počítači, nechť si tuto přednášku zapisuje spíše s cílem zisku kreditů...
     
    Univerzita Karlova | Informační systém UK