AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PedF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Příliš dlouhé portfolio, příliš pasivní průběh praxe. Lepší by bylo mít delší praxi oborovou. Nepříšlo mi přínosné sedět opět vzdadu v učebně a jen pozorovat. Z hlediska organizace bylo vše ok.
Mgr. David Doubek, Ph.D. [41-KPSY], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Uvítala bych, kdyby se pedagogicko-psychologická praxe konala na stejné škole, kde jsme vykonávali své oborové praxe. Dělat rozhovory s neznámými studenty, pozorovat třídu a pak z toho něco vyvozovat, když odpozorujete minimum hodin, je složité...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.05.2016, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Je těžké plnit psychologické úkoly z pozorování žáků, které neznáme, lépe by bylo plnit tyto úkoly při oborových praxích, kdy s dětmi pracujeme delší dobu a opravdu je aspoň trochu poznáme. V rámci tohoto semináře by mi přišlo vhodnější, kdyby učitel uvedl téma a něco k němu řekl. Pokud jednotliví studenti představují své úkoly, nepní to pro mě přínosné.
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Obsah reflektivních seminářů byl velmi zajímavý a podnětný. Umožnil mi reflektovat nejen zkušenost z hodin, které jsem jako pozorovatel navštívila, ale seznámil mne i se zkušeností ostatních studentů. V rámci společné diskuse jsme pak společně s vyučujícími vyvodili přínosné závěry pro budoucí praxi učitelské profese. Oba vyučující vytvořili příjemné a vstřícné prostředí pro absolvování tohoto předmětu, stejně jako vyplnili velmi kvalitně jeho obsah, včetně bezproblémové organizace přímo v prostředí ZŠ Červený vrch.
Mgr. Diana Dvořáková [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.08.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Výborně vedená praxe. Bylo nám umožněno nahlédnout do různých oblastí šk. života. Požadavky jasné a přiměřeně náročné, velmi pružná komunikace se studenty a ochota vyjít vstříc. Velmi přínosný předmět. Děkuji
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
PPPsPaPR by byl předmět smysluplný před nástupem na vlastní praxi. Jestliže jsme už ale 2x byli na praxi a zkusili chod školy na vlastní kůži, vnímám tento předmět spíše jako zbytečný a časově náročný (vzhledem k tomu, že byl absolvován v posledním roce studia). Celý semestr sedět v zadní školní lavici a jen pozorovat okolní dění byla pro mnohé z nás zbytečná časová investice.
Velkým problémem také byly zmatky při zápisu do předmětu. Buď se jednalo o problémy s kapacitou a na mnoho studentů se ani nedostalo (a museli se tak zapisovat až v následujícím roce, tedy po praxi) nebo se jednalo o zmatky ohledně vypsaných dnů (některé paralelky nebyly při zápisu vůbec otevřeny a opět docházelo k přetlaku). Za největší slabé místo považuji povinnost zapsat si 3 části naráz. Běžně se stávalo, že ačkoliv si student zapsal dvě části, třetí byla beznadějně zaplněná a celý zápis byt tedy zrušen.
Velké organizační nedostatky ze strany SISu a fakulty byly nicméně vykompenzovány vstřícným přístupem p. magistry Dvořákové. Její požadavky nebyly přehnaně náročné a vyučující chápala, že studenti mají i jiné povinnosti. Její požadavky byly splnitelné a přístup velmi vstřícný, díky ní byla tato teoretická praxe alespoň trochu přínosnou. Vyučující byla otevřená různým možnostem a zprostředkovala ve škole setkání s výchovnou poradkyní, vyučujícími různých předmětů, návštěvu v přípravné třídě a pod. Doporučuji vykonávat PPPsPaPR právě u této vyučující.
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. [41-KPG], Seminář k bakalářské práci z pedagogiky [OB23142035, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.12.2015, 2. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Děkuji zejména za možnost "ohmatání" si práce na bakalářské práci, pečlivou přípravu seminářů, ústní konzultace a vstřícnou zpětnou vazbu.
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. [41-KPG], Sociální a pedagogická komunikace [OKBPV14505, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.12.2013, 3. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Děkuji. Přednášky mají styl, úroveň, náplň. Prostě vše, tak jak mám být. Ještě jednou děkuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2016, 3. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Tomáš Kuchyňka
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [OKNPP144, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.05.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Velmi děkuji za dnešní reflexi, předmět byl pro mě obrovským přínosem pro praxi nejen díky paní doktorce, ale díky reflexi celé skupiny.
Děkuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.05.2014, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Zajímavé přednášky, dobrá spolupráce a komunikace, lidský přístup a individuální jednání se studenty.
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. [41-KPG], Interkulturní vzdělávání [ONPP1422, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.01.2016, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Skvěle zorganizované a koncipované semináře. Diskuze, sdílení zkušeností, vysvětlování postojů, tvoření, to vše kombinované s výkladem, který ale nezabíhal do zbytečně teoretizujících přednášek. Oceňuji i smysluplné využití vložené oborové praxe. Pro mě jediným vroubkem bylo občasné nepochopení vyučující, co studenti říkají nebo jak to myslí, někdy bylo pociťováno drobné míjení se, ale spíše výjimečně a v pochopitelné míře.
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Nemohu hodnotit PhDr. Mojžíšovou, Ph.D., protože byla v pracovní neschopnosti. Pedagogickou část praxe vedl ředitel základní školy Táborská, pan Prokop, takže číselné hodnocení jsem zaklikala v reakci na jeho práci.

Obecně přínos této ped-psych praxe nemohu hodnotit nějak vysoko. S výběrem školy jsem spokojená, ale byla to spíše náhoda, protože je tento předmět tak časově náročný, že příliš na výběr student vlastně nemá- musí se nám prostě „hodit“ do rozvrhu, společně s reflektivními semináři.

Předmět jsem absolvovala po obou praxích z mých dvou oborů, tedy po tom, co jsem učila na základní i střední škole.
Je veliká škoda, že tento předmět nepředcházel zejména praxi na základních školách, protože by bylo skvělé seznámit se s podobným prostředím, kde pak student působí.

Ani výběr semestru, kdy jsem tento předmět plnila, nebyla moje volba, protože jsem se z kapacitních důvodů dříve nikam nevešla. Chápu, že je-li předmět povinný pro všechny studenty fakulty, je to organizačně a kapacitně nesmírně náročné vše skloubit, ale kvůli pozdnímu načasování jsem z předmětu nevytěžila to, co bych dříve mohla.

Úkoly, které jsme měli zpracovávat, byly docela zajímavé a nutily člověka zaměřit se v hodinách na jiné aspekty než jen didaktické, což byla po praxích a vlastní výuce příjemná změna. Nicméně plnění úkolů ve skupinkách nám práci spíše přidělávalo, vezmeme-li v úvahu, že jsme se navzájem neznali a každý z nás pak chodil na jiné reflektivní semináře. Vím, jak je pro budoucího učitele důležité učit se kooperaci, ale z téhle formální spolupráce jsem se asi mnohému nenaučila.

Mrzí mě, že není možné předmět plnit v prvním semestru NMgr., tedy ještě před praxemi.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Předmět je velmi přínosný a obohacující. Myslím si ale, že by bylo prospěšnější, kdyby ho bylo možné absolvovat hned v prvním semestru, popř. maximálně v druhém, před oborovými praxemi. Mně osobně by poznatky a zkušenosti ve vlastní praxi pomohly, takto jsem mohl jen zpětně reflektovat, co jsem mohl udělat lépe. Také bych zkrátil poslední sloupec docházky (jednalo se o dozor, návštěvy družin, konzultace s učiteli, atd.) - bylo ho náročné celý naplnit a často mi bylo nepříjemné po krátké konverzaci o dění ve třídě učiteli vzápětí podstrčit papír, aby mi podepsal, "že jsme spolu opravdu mluvili".
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. [41-KPG], Didaktika pedagogiky [ON23142005, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Předmět měl asi navazovat na Obecnou didaktiku a prakticky procvičit již osvojené znalosti, ale bohužel se minul s obsahem- zatímco to asi bylo myšleno jako opakování a procvičení, museli jsme si všechny informace nejdříve sami najít doma, abychom úkoly mohli splnit.
Myšlenka průběžných úkolů mi nevadila, ale často jsem si nebyla jistá zadáním a formou, jaký má úkol mít. Zpětná vazba na vypracované úkoly přišla až na konci semestru, ale jen velmi krátká (bylo-li vše v pořádku, nebylo o čem diskutovat), přestože jsme úkoly odevzdávali v různých formách, délce apod.
Co mi vadilo, byly nejasné podmínky splnění předmětu. Na začátku byly zadané podmínky: docházka a včasné odevzdání všech úkolů. Zaskočilo mě, že tedy na konci semestru jsme měli ještě ústní (zpětno-vazební) zkoušku. Navíc i ti studenti, kteří úkoly neodevzdali včas, dostali šanci je dodatečně poslat a byli hodnoceni stejně jako my, co jsme vždy splnili termín. Nemám nic proti mým spolužákům, ale cítím se hloupě, že jsem se snažila termíny plnit a nakonec to bylo úplně jedno- kdybych je poslala na konci naráz, dostala bych asi stejnou známku. I ti, kteří nebyli na všech seminářích, předmět splnili, takže si opět připadám zbytečně, že jsem na všechny semináře docházela. Navíc v tak nepříjemnou hodinu jako 7:15. Dovoluji si mluvit za všechny kolegy, že tento čas nevyhovoval nikomu z nás- i když vím, že s rozvrhem se moc hnout nedá.
Celkově tedy v předmětu vidím velký potenciál, ale většinu věcí, co jsem se tu dozvěděla, byla samostudiem, což mě mrzí.
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. [41-KPG], Didaktika pedagogických věd [ON2314511, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Výborný kurz! Vyučující byla vždy perfektně připravena na výuku. Oceňuji propojení probíraných metod s tématy, která jsou pro učitele velmi zajímavá a přínosná v rámci pedagogických věd.
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. [41-KPG], Práce s odborným textem II [ON2314514, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Výborný kurz! Vyučující je vždy perfektně připravena. Skvěle vede diskuzi.
PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
luxusní, oběma dámám děkuji za vedení celého předmětu! =o))
PhDr. František Prokop [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.01.2017, 3. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
PhDr. Prokop dokázal detailně přiblížit praci vyučujících v praxi, velmi přínosné!! Ukázal, jak funguje škola a všechny typy pedagogicke prace se svými funkcemi, které jsem dosud znala jen teoreticky (osobní setkávání s metodikem prevence, vych.poradcem, sk.psychologem, spec.pedagozkou,asistenty pedagoga, velmi zajímavé zapojeni do prace P.spec.pedagozky i aktivně. Všechno velmi motivující !! Osvětlil detailně náplň naši budoucí prace, rizika, zodpovědnosti, přínosy i realitu. Pro me maximálně přínosné v detailním poznání prace učitele v praxi ! Jeho přístup i prostředí školy byl velmi motivující a za me, prace v takovém prostředí by převyšovala me očekávání.
PhDr. Petr Prokop, Ph.D. [41-KPG], Interkulturní vzdělávání [ONPP1422, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Vzhledem k tomu, že předmět byl veden jiným vyučujícím než tím, který předmět pravidelně vede již delší dobu, jednalo se spíše o improvizovaný obsah i formu.

Na druhou stranu však oceňuji, že se pan doc. Prokop nepokoušel ze své strany o pedagogické psí kusy s nejistým výsledkem.

Nejpodnětnější z celého předmětu byly jednotlivé výstupy skupinek studentů s hodinou, v niž měli naplnit libovolným obsahem a formou průřezové téma multikulturní výchova.

Smutným zklamáním pro mě bylo zjištění, že některé ze studentek, budoucí učitelky a profesorky, jsou schopny mezi řečí používat výrazy typu "negr" nebo "černý jak bota", které jsou přinejmenším nedůstojné akademické půdy a potenciálního absolventa UK a při nejhorším sprostě rasistické.
PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Semináře s Mgr. Richterovou byly velice přínosné. Nebyla s námi pouze jako dozor a kontrola docházky, ale každý týden nás doslova zasypávala praktickými nápady a podněty. Neopakovala znovu pouze teoretické poučky, ale nabízela nám typy jak ty a ty postupy proměnit do praxe. Bylo znát, že není jen teoretičkou, která by byla zcela odtržena od školního prostředí. Naopak. Díky vlastnímu působení na škole v pozici učitelky nám měla opravdu co předat a o co se s námi podělit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.08.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Perfektní přístup, vše na vynikající úrovni, rychlé hodnocení a připomínky k odevzdaným pracem. Děkuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.05.2016, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Bylo by vhodnější konat tuto praxi v rámci oborové praxe, která by byla delší a byl by zde delší čas na možnost pozorování i práce s žákem. Pokud někoho pozorujeme 4 hodiny týdně 7 týdnů, nemůžeme z toho dělat velké závěry.
PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. [41-KPG], Práce s odborným textem II [ON2314514, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Tuto vyučující jsme na kurz neměli.
PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. [41-KPG], Práce s odborným textem II [ON2314514, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Tuto vyučující jsme na kurz neměli.
PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D. [41-KPG], Interkulturní vzdělávání [ONPP1422, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2017, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Považuji za dobré zařadit předmět, který se věnuje průřezovému tématu.
Vyučující skutečně umí učit. Umí do výkladu dobře zapojit studenty, zaujmout je a motivovat. Velmi oceňuji výběr videí do kurzu, schopnost pracovat s kritikou, vstřícnost a bezpečné klima. Zároveň si z předmětu skutečně něco odnáším do praxe.
Více takových vyučujících a předmětů.
PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D. [41-KPG], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2016, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Prinosny a zajimavy predmet, ktery by vsak mel byt zarazen ve studijnim planu jeste pred oborovou praxi. Podnetne diskuse v prijemne atmosfere a nove pohledy na ucitelskou profesi z druhe strany. I kdyz vsechny zadane ukoly k vypracovani hodnotim zpetne jako prinosne, jejich pocet je velky.. jsem rada, ze jsem mela stesti na kolegy ve skupine, vedouciho praxe i skolu, kterou jsem navstevovala.
PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D. [41-KPG], Práce s odborným textem I [ON2314508, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2016, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Pan doktor je skvělý vyučující. Hodiny má skvěle připravené a jeho přístup je velmi lidský.
PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. [41-KPSY], Pedagogicko-psychologická praxe s pedagogickou a psychologickou reflexí [ONPP1424, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
luxusní, oběma dámám děkuji za vedení celého předmětu! =o))
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.08.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Velmi přínosné semináře podporující zájem studentů o výuku a žáky. Umožnění diskuze a aktivní účasti, přizpůsobení se aktuální situaci a zájmům studentů.
Děkuji
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Seminářů s PhDr.Viktorovou, Ph.D. jsme mnoho neměli kvůli jejímu úrazu, takže číselné hodnocení je zkreslené nedostatkem příležitostí ke kontaktu, k reflexi.

Ocenila jsem, že vyučující reagovala na naše úkoly vložené do Moodlu. Měla jsem pak dobrý pocit, že to alespoň někdo opravdu čte a že jsem to nepsala úplně zbytečně. Na zprávy reagovala rychle.

Závěrečný seminář mi příliš nedal, sice měl každý student možnost se k praxi vyjádřit, ale pak si slovo vzali ti "průbojnější" a vyučující diskuzi moderovala jen velmi málo, takže se z toho stalo vyprávění zážitků o otřesné výuce jedné studentky. Nebavilo mě to.

Obecné postřehy k organizaci praxe jsem sice už psala do pedagogické části předmětu, ale nevím, kdo co čte a kdo má slovo v nějakých změnách, proto ještě jednou:

Obecně přínos této ped-psych praxe nemohu hodnotit nějak vysoko. S výběrem školy jsem spokojená, ale byla to spíše náhoda, protože je tento předmět tak časově náročný, že příliš na výběr student vlastně nemá- musí se nám prostě „hodit“ do rozvrhu, společně s reflektivními semináři.

Předmět jsem absolvovala po obou praxích z mých dvou oborů, tedy po tom, co jsem učila na základní i střední škole.
Je veliká škoda, že tento předmět nepředcházel zejména praxi na základních školách, protože by bylo skvělé seznámit se s podobným prostředím, kde pak student působí.

Ani výběr semestru, kdy jsem tento předmět plnila, nebyla moje volba, protože jsem se z kapacitních důvodů dříve nikam nevešla. Chápu, že je-li předmět povinný pro všechny studenty fakulty, je to organizačně a kapacitně nesmírně náročné vše skloubit, ale kvůli pozdnímu načasování jsem z předmětu nevytěžila to, co bych dříve mohla.

Úkoly, které jsme měli zpracovávat, byly docela zajímavé a nutily člověka zaměřit se v hodinách na jiné aspekty než jen didaktické, což byla po praxích a vlastní výuce příjemná změna. Nicméně plnění úkolů ve skupinkách nám práci spíše přidělávalo, vezmeme-li v úvahu, že jsme se navzájem neznali a každý z nás pak chodil na jiné reflektivní semináře. Vím, jak je pro budoucího učitele důležité učit se kooperaci, ale z téhle formální spolupráce jsem se asi mnohému nenaučila.

Mrzí mě, že není možné předmět plnit v prvním semestru NMgr., tedy ještě před praxemi.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Výborně vedený reflektivní seminář!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.08.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Vynikající a podnětné semináře, rychlé vyhodnocení i připomínky k odevzdaným úkolům.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK