AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Josef Dvořák, Ph.D. [32-KA], Algebra [NMAG206, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Nej cvičící!!! Dokonale vysvětluje, ví co studentům dělá potíže.
Mgr. Ondřej Ježil [32-KA], Algebra [NMAG206, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.06.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Žádné výhrady nemám, nebyl jediný příklad, který by cvičící neuměl jednoduše vysvětlit, jako příprava na zkoušku zcela dostačující.
doc. Mgr. Jan Šaroch, Ph.D. [32-KA], Algebra [NMAG206, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Velice zábavný cvičící s osobitým přednesem. Zdálo se, že má většinu řešení vysázených a tedy bych ocenil, kdyby nějaká modelová řešení byla někde k nalezení. I když přednes byl velice kvalitní, zdálo se mi škoda, že hned po skončení cvičení docent téměř utekl ze třídy a nevytvořil tak prostor nebo možnost se na něco doptat.
doc. RNDr. Jan Šťovíček, Ph.D. [32-KA], Algebra [NMAG206, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Algebra s panem docentem Šťovíčkem mě velice bavila. Z přednášek jsem si odnesl hodně, k čemuž výrzně pomohly občasné vtipné poznámky (po nichž následovalo charakteristické roztomilé "hehe" pana docenta, které mě pobavilo ještě více než poznámka samotná).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
doc. Šťovíček je výborný vyučující, který dokáže látku dobře vysvětlit a přitom zůstat matematicky korektní. Akorát je škoda, že některé odpadlé přednášky nebyly nahrazeny např. videem.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Přišlo mi to malinko zmatené.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.08.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pan docent Šťovíček je velmi milý a příjemný přednášející, což ale vůbec neubírá na jeho prezentaci důkazů, vět a aplikací všemožných pojmů a dojmů, které v algebře jsou. Ústní zkouška byla pohodová a dalo se i dobře popovídat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.06.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Zkouška z tohoto předmětu se mi velmi líbí, neboť rutinní početní úlohy tvoří menšinu úloh. Většina úloh testuje porozumění pojmům a matematické uvažování, ale v čase se vše dá vymyslet, není potřeba být génius. Takovýhle formát zkoušky mi hlavně v analýzách chyběl, kde početní část tvoří algoritmické počítání a teoretickou nabiflované důkazy. Řešením těchto důvtipných úloh se člověk stává lepším matematikem. A člověk má ze sebe radost, kdy po pohledu na zadání neví která bije, ale postupně většinu vymyslí.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Výborný přednes, vždy kvalitně připravený, což u předmětu v takovémto rozsahu je asi nutností. Domácí stránky předmětu byly dobře aktualizované. Přesně jsme věděli, z čeho budem zkoušeni. Myslím si, že by ovšem mělo být trochu lépe specifikováno, jak jsou písemné zkoušky budovány, případně by bylo fajn poté vidět nějaké vzorové řešení. Ale bylo toho pro nás už tak uděláno docela dost.
Ondřej Chwiedziuk, 30.05.2023, 3. Ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Vyučující je velice milý a vstřícný. Měl jsem většinu času problém udržet pozornost, což ale bylo způsobeno znalostí probírané látky.
doc. Mgr. et Mgr. Jan Žemlička, Ph.D. [32-KA], Algebra [NMAG206, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
doc. Žemlička je dobrý cvičící, který se snaží dát látku vždy do souvislostí a kontextu. To ovšem může být na cvičení při dotaci 4/2 na škodu, jelikož se pak nestíhá a cvičení se dostane do skluzu. Když se pak rozhodne, že "příští příklad přeskočí", nakonec o něm stejně 20 minut mluví. Při dotaci pouze jednoho cvičení by tak bylo lepší ho orientovat praktičtěji a neopakovat kontext z přednášky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Štýl výkladu pána docenta Žemličku mi trochu pripomínal prehľadávanie stromu do šírky. U väčšiny vyučujúcich sa jedna téma (myšlienková vetva) najprv uzavrela, dokázala, dokončila atď., kdežto na tomto cvičení sme často v procese riešenia jednej úlohy otvárali ďalšie vetvy stromu. To nehodnotím ako zlé, mne sa to dokonca páčilo, ale myslím si, že pre niekoho môže byť ťažké tento postup sledovať. Zdalo sa mi, že pán docent by nám chcel povedať k téme všetko, čo s tým môže súvisieť, než nám čas dovolil, to vidím aj ako dôvod toho vyššie. Počas celého cvičenia však mal celkom dobrý kontakt so študentmi a naozaj veľmi ochotne a obsiahlo odpovedal na čokoľvek, čo sme sa ho pýtali. Jediné, čo by som teda z môjho pohľadu zmenil, je urobiť toto cvičenie viac cvičením, čo sa týka našej angažovanosti.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.08.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na docentovi Žemličkovi jde vidět, že algebrou skutečně žije, což bylo ale občas až na škodu, jelikož jsme se často zasekli na nějakém příkladu, kdy nám o něm vykládal více a více informací, až jsme se k dalšímu příkladům nedostali. Taky jsme proto ke konci semestru měli skluz o jedno až dvě cvičení, což se mnohým, kteří šli na předtermín, jako třeba já, úplně nehodilo. Taky bych dal větší důraz na samostatnou práci, protože cvičení probíhala tak, že pan docent celou dobu řešil příklady na tabuli a občas se nás zeptal, jak bychom příklad dořešili, což nemusí být vždy úplně špatné řešení, ale zrovna u algebry mi to šťastné nepřišlo. Jinak byl pan docent velký sympaťák a rád bych mu dal hodnocení větší, ale z důvodů uvedených výše tak nemůžu učinit.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Na cvičení byl občas zmatený a zasekl se na nějaké trivialitě. To mělo za následek velké zpoždění oproti přednášce, takže jsme závěrečné kapitoly jen proskákali, aniž bych je pochopil. Jinak je to velice milý a vstřícný člověk. Nadpisy u zadání potěšily.
Připomínka k předmětu, Algebra [NMAG206, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení probíhalo formou samostatného řešení úloh ze sad zveřejněných na webu předmětu v přítomnosti cvičícího, jemuž bylo možné klást dotazy. Nezdálo se mi to jako moc efektivní využití času, upřednostnila bych například řešení úloh doma před cvičením a pak předvádění zajímavých/těžkých příkladů na cvičení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
S dotací 4/2 se toho na cvičeních skutečně nedá mnoho stihnout a počítá se tak i s domácí prací.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na cvičení sme ako skupina veľmi nestíhali, takže možno len trochu malá časová dotácia (?)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Objem učiva moc nejde stihnout
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Vzhledem k rozsahu přednášky jsme na cvikách sotva stihli vše, co bylo na přednášce v nějaké formě. Bylo zvláštní, že každý cvičící měl svoji sadu cvičení (alespoň se mi to tak při suplování zdálo) i když byla vyvěšena sbírka příkladů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.06.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Všechno se dalo stíhat přímo na hodině, ideální náročnost a všem tématům se věnovalo několik příkladů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Za jediné cvičení týdně se samozřejmě povede probrat jen základní příklady, docela škoda.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Cvičení měla spoustu příkladů na řešení. Možná bych ocenil řešené příklady už v zadání.
Připomínka k předmětu, Algebra [NMAG206, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.08.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Algebru hodnotím kladně a to hlavně od druhé poloviny, kdy se začínají řešit grupy, předmětu bych dal klidně i známku 1, avšak hraní si s okruhy a obory mě příliš nebavilo. Oproti minulým semestrům, které se zabíraly spíše analýzou byl tenhle semestr celkem zajímavá změna, jak v učivu, tak i v pojetí předmětu. V algebře se spíše vsází na takovou "intuici", že prostě nějak tak tušíme proč to je, což nám bylo hlavně na analýze skoro až zakazováno, ale musím uznat, ačkoli jsem spíše analyzník, že to bylo poměrně osvěžující. Důkazy nebyly kdo ví jak těžké, až teda asi na dva, které byli až ke konci. Moc mě mrzí, že jsme se nedostali ke Galoisovo teorie, což měl být zlatý hřeb samotného předmětu, ale chápu, že se to z časových důvodů prostě nedalo stihnout. Řekl bych, že zkouška i zápočet byly v obtížnostně obdobné, tedy ne úplně lehké, ale taky to nebylo nic nemožného. Co bych možná vytknul je opravdu početný seznam vět a tvrzení, které jsme měli umět. Všechny se samozřejmě nezkoušeli, ale u některých nebylo na první pohled poznat, jak to s nimi bude.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 27.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Velice obsáhlá přednáška, v jejíchž návaznostech se dá lehce ztratit. Myslím si, že je buďto nutné sylabus trochu osekat a nebo nepropagovat tolik 'vyvrcholení přednášky' Galoisovou větou, kterou jsme pouze prolítli v posledních minutách poslední přednášky. Pochybuji, že kdokoliv dříve nepolíbený vyšší algebrou si z ní cokoliv odnesl. Ledatak znění, ale ani důkaz jsme neprošli. Alespoň, že konstrukce kružítkem a pravítkem jsme prošli. Zde už posluchač mohl nabýt domnění, že má vše pod kontrolou a tvrzení pouze napadají z nebe. Jako člověk spíše na analýzu jsem našel asi největší potěšení v rozkladových nadtělesech, kde se dají zajímavým způsobem zkonstrouvat komplexní čísla. Velice si vážím kvalitních script, podle kterých byla přednáška vedená. Také kvízy, které poté méně zručným mohou netriviálním způsobem pomoci u zkoušky, byly fajn. Alespoň v tom smyslu, že přispěli ke zkoušce, na kterou jsem ovšem neměl pocit, že jakkoliv člověka připravili.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.06.2023, 3. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Všechno je srozumitelně napsáno ve skriptech a na cvičení se dá stihnout několik příkladů každého typu
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Samozřejmě otázka, jestli dříve ve dvou semestrech to nebylo lepší a stravitelnější, v jednom semestru je toho dost a člověk to nestihne vše vstřebat tak, aby to pochopil.
Ondřej Chwiedziuk, 30.05.2023, 3. Ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Přednáška pokrývá absolutní základy algebry. Poněkud nezvyklý mi přijde přístup probírat látku od velice konkrétní struktury k těm obecnějším. Kvízy mi přišly relativně obtížné, ovšem řekl bych, že to bylo spíše způsobeno zpožděním na cvičení.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK