Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. [41-KPG], Sociální pedagogika [OBPP14002, přednáška]
Předmět je náročnější, než v minulých letech, člověk mu musí věnovat troch více času. Jsou poměrně vysoké nároky, ale já osobně za to byla ráda. Stanislav Bendl umí velice dobře učit, předmět je zajímavý a pro budoucí pedagogy velmi přínosný. Jsem ráda, že má dobrou úroveň.
Nejpřínosnější předmět z pedagogicko-psychologické přípravy. Pan profesor umí teoretické vysvětlení podložit praktickými zkušenostmi a příklady, je vidět jeho zájem o danou problematiku, a to jen podporuje příjemné klima o přednáškách, na něž je radost chodit.
Výborné přednášky. Osobitý přednášející. Ale v závěrečných hodinách je třeba přetrpět kýčovitý film Don Bosco (víc by se mi líbilo, kdyby nám o Boscovi vyučující vyprávěl). Na test je potřeba obsáhnout opravdu široké množství látky. To je podle mě zbytečné. Nabiflované sloupce klíčových slov člověk stejně hned zapomene.
Velmi oceňuji velmi dobře strukturovanou náplň předmětu i jednotlivých přednášek, také kvalitní práci s videem. Obsah přednášek vnímám jako velmi zajímavý a především užitečný pro budoucí učitelkou praxi. Také jsem byl mile překvapen tématem šikany učitelů.
Pan profesor Bendl je fascinován několika pedagogy, jejichž jména jsou slyšet snad na každé přednášce.
Rád se poslouchá, cituje z vlastních knih + jako povinná četba je jedna z jeho knih, které jsou k zapůjčení jen ve velmi omezeném množství.
Jeden z náročnějších ale zároveň zajímavých předmětů z OBUZU. Oceňuji, že se pan profesor Bendl snaží udělat teoretický předmět co nejpraktičtějším pro budoucího učitele.
Přednášky jsou zajímavé a navíc se na ně vyplatí chodit, na většinu testových otázek bylo na přednáškách upozorněno.
Program přednášek byl hodně zaměřený na tvorbu A.Makarenka a G.Bosca, možná až moc. Nezbylo moc času se věnovat praktickým částem pro sociální pedagogiku. Historie a vývoj a hlavní postavy jsou určitě důležité vědět, ale dávala bych důraz na to, připravit studenty na budoucí práci učitele a určitě se budou muset setkávat s různymi problémy, které sociální pedagogika řeší . A to mě mrzí , že jsem se nějaké nové postřehy , tipy, více možných příkladů a problémů ve třídě a jejich řešení nedověděla. Ocenila bch zaměření výuky na novodobé problémy a malfunkce v práci učitele při výuce spíše , než biografii dvou představitelů sociální pedagogiky, která tvořila 70% přednášek. Výklad byl perfektní, srozumitelný, nechaotický a jde vidět zkušnost pana profesora, že se ve svém oboru velmi vyzná- i jeho publikace jsou přínosem. Proto bych ráda více vycházela z jeho knih, publikací a názorů během přednášek. Film byl skvělý doplně, jak si upevnit znalosti a mít věrnější představu systému v minulosti.
Bylo těžké sehnat literaturu ke zkouškám, byla věčně vypůjčená a online jsem jí nikde nenašel. Předmět velmi dobře vedený, přesně a strukturovaně i zábavně. Zkouška se dá také napsat , stačí si jen přečíst tu literaturu, která je zadaná od první přednášky. Za mě spokojenost na 100%.
Těžší předmět společného základu, nebylo úplně snadné dělat si poznámky k filmu o donu Boscovi v pološeré aule, ale je dobře, že s námi pan profesor shrnul jednotlivé otázky. Možná by chtělo ještě víc předmět zaměřit na problematiku sociální pedagogiky ve školách než na přínos Makarenka a Bosca.