AnketaAnketa(verze: 653)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Sebastiano Vitali, Ph.D. [32-KPMS], Pravděpodobnost a statistika [NMAI059, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Mr.Vitali was funny, but sometimes there was sometimes little intuition on what is going on (we just were told it was done that way). Also, there was unfortunately little feedback on our solutions of homeworks.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2019, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
He has a lot of positive energy which managed to cheer you up. The explications were very clear.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2019, 1. ročník, Informatika, bakalářské
He has a good sense of humour, but this does not compensate for other deficiencies. The exercises we solved during practicals were far easier than the homeworks, so when many people failed to solve the homeworks, we spent like 50-60 minutes solving those exercises at the beginning of a practical, then finally started discussing the actual topic of the practical. Solving the homework together after the deadline is fine, I appreciate that, but he spent too much time on explaining some trivial details, while entirely avoiding more important aspects of an exercise.
In many(!) cases he solved an exercise to show us how we should approach such a task, and his solution was completely incorrect. Even when we warned him that he obviously did something wrong, sometimes he did not understand what the problem was, or said that it is good enough. Basically he gave us misleading pieces of information.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2018, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
He was my favorite teacher, he explained everything that everybody could understand everything. He was strict but always helpful. A great teacher!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
It's obvious that the teacher wants the students to understand the subject and I thing he's pretty good at accomplishing that. I would definitely recommend his exersices.
The only problem (which seems to be common to all exercises, not just this one) is that some topics needed for the exam are only quickly mentioned in the last exercise.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
He was energetic, which was good.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.01.2017, 1. ročník, Informatika, bakalářské
I think Mr Vitali does not really understand the subject he is teaching. He often said things that were obviously false and was never able to answer my questions, probably because of lack of his understanding of the subject.
Furthermore, his English is not very good, even thought he was able to get the message across.
Sebastiano Vitali, Ph.D. [32-KPMS], Výpočetní aspekty optimalizace [NMEK436, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 24.05.2018, 4. ročník, Matematika, bakalářské
I admire teacher's always optimistic mood and positive aproach :-)
Sebastiano Vitali, Ph.D. [32-KPMS], Ekonomie [NMFM260, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.06.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
excellent, because of dealing only with important problems, which appear in the "zápočet" test, no difficult maths, some problems is also possible to imagine in real world
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.07.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Přednášky byly hezké. Všichni nejspíš ocenili předem vytištěné definice a věty.
Sebastiano Vitali, Ph.D. [32-KPMS], Ekonomie [NMFM260, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.08.2018, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Lectures were quite interesting and absolutely understandable. I am grateful that someone finally asked about our opinion and we were able express ourselves. Even though Sometimes the lectures did get a little boring but I guess its hard to avoid. All in all I am happy i had taken this course
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 23.06.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Great teacher, it was one of the best classes i have taken in MFF UK.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.06.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
The lectures has both pros and cons:
It is good that materials are available on the Internet, I don't have to search information I don't know where to pass the exam, I also appreciate some tasks during the lectures denoted by "?", the "zápočet" test requires only basic knowledges, which is very good.
But for me some lectures were too fast and in some lectures there were too much information. Some pictures could be drawn on the blackboard during the lesson instead of picture in presentation (because then I see how the graph is gradually created which helps me to understand the situation)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.09.2017, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Very good course.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Great lecturer, explains very clearly all topics.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.06.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Very nice lecture, which I thoroughly enjoyed...It was very obvious, that you tried to make it interesting and funny,which is something not many people do and I really appreciated that. Everything was easy to understand and I am glad that I took this class
Sebastiano Vitali, Ph.D. [32-KPMS], Analýza investic [NMFM431, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.01.2019, 2. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Pozitivně hodnotím zejména velmi vstřícný přístup ke studentům a snahu o propojení přednášek s praxí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2018, 2. ročník, Matematika, navazující magisterské
Nice, funny, everytime asking what we know from previous courses or not and ready to fill in our knowledge. Sometimes should be more accurate in that what is written on blackboard (not in computations, but in statements, new terms, conditions - everything is said, but could be written too, without using shortcuts, etc.)
Sebastiano Vitali, Ph.D. [32-KPMS], Kreditní riziko v bankovnictví [NMFM537, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 2. ročník, Matematika, navazující magisterské
Dr Vitali is a great teacher with good sense in humor.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. ročník, Matematika, bakalářské
There were some mistakes at the blackboard and he did not have his own skript. But over all his teaching methods were quite good!
Jan Vávra, 09.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Hodně často se díval do papíru, ve kterém lovil vzorce, které psal na tabuli, ale jejich význam a ten text okolo na tom papíře byl velmi často ztracen v rychlém odříkání. Možná tomu přispěl i jazyk výuky. Uvítal bych proto častější zopakování základních myšlenek. Ale jinak velmi milé působení jak na přednáškách, tak i u zkoušky.
Připomínka k předmětu, Ekonomie [NMFM260, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2018, 3. ročník, Matematika, bakalářské
Příjemná zajímavá přednáška, jednoduchá zkouška. Pohodička :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.08.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Interesting intruduction into economics with understandable topics.Love the fact it is lectured in english. Definitely recomended for future students in financial sector.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Interesting subject, I can recommend it. But I would prefer more if "zápočet" test weren´t in the last week of semester.
Připomínka k předmětu, Analýza investic [NMFM431, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2018, 2. ročník, Matematika, navazující magisterské
Not compulsory attendance is great. Short projects on interesting topics are very usefull.
Připomínka k předmětu, Analýza investic [NMFM431, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2018, 2. ročník, Matematika, navazující magisterské
All things are demonstrated by example/picture. Lecturer willing to prepare examples in excel.
Připomínka k předmětu, Kreditní riziko v bankovnictví [NMFM537, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 2. ročník, Matematika, navazující magisterské
Veľmi zaujímavý prakticky zameraný predmet.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. ročník, Matematika, bakalářské
This course was very interesting and held close to the real life. There was alsways a refernce to some known event. We even had an important Bankmanager as a visitor in one lecture.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2018, 2. ročník, Matematika, navazující magisterské
All things explained in sufficient way to be understandable even to those not familiar with theoretical backround. Changing chapters written on blackboard and chapters presented in presentations is good - but slides could be more structured to be more clear and capture more attention of class.
Jan Vávra, 09.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Nepřišlo mi, že by to bylo nějak moc ucelené, zvlášť ke konci se probíraly věci tak nějak na sebe nenavazující. Zápisky se na přednáškách tvořily velmi špatně, neboť sice vzorce a rovnice jsou na tabuli, ale co se za tím skrývá a proč to platí, muselo být pochopeno z výkladu, který mi přišlo, že ne vždy zdůraznil o co přesně se snažíme. Aby si člověk nemusel dělat starosti s poznámkami, tak by bylo dobré mít k tomu nějaký text, kterým se ta přednáška řídí.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK