Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Bc. David Čepelík [32-KDSS], Administrace Linuxu [NSWI106, cvičení]
Cvičení byla ve formě volné práce na zadaných úkolech a nabídka pomoci, když jste se někde zasekli. Forma cvičení velice vhodná pro tento předmět a oceňuji velikou vstříctnost při řešení problémů (hledání chyb).
Cvičenia sú primárne k tomu aby nám pomohli s riešením úloh a na to boli naozaj super.
Do budúcna by možno akurát pomohlo keby mal cvičiaci menej problémov s rôznymi drobnosťami ako napríklad font v terminále, alebo syntax highliting vo vime :)
Bc. David Čepelík [32-KDSS], Administrace Linuxu [NSWI106, přednáška]
Přednášky byly velice přínosné a hodně jsem si z nich odnesl. Předmět bych zařadil mezi jeden z nejlepších, co jsem na MFF absolvovat. Škoda, že nebyly nahrávané a že několikrát i odpadly kvůli nemoci.
Always available to help the students, you can have consultations and lots of help. The format of lectures is great, you don't just sit down and read slides.
Velmi milý a sympatický vyučující, který je do linuxu zjevně velmi nadšený. Jestli bych měl najít nějakou výtku tak možná, že se moc snadno nechá zlákat k probírání pokročilých témat na úkor základnější látky, takže studenti, kteří nemají předem zkušenosti se správou linuxových strojů jsou trochu upozadění.
The instructor of this Linux Administration course is truly exceptional. They have a way of explaining complex topics that makes them easy and engaging to grasp. Their enthusiasm for the subject is infectious, making each lesson not just informative but also enjoyable. The practical, real-world applications they incorporate into their teaching significantly enrich the learning experience.
Bc. David Čepelík [32-KDSS], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Skvělý cvičící, co je do předmětu nadšený a nadchne vás taky. Velmi doporučuji těm, co se již s linuxem setkali, naopak pro úplné nováčky může být trochu moc rychlý. U všeho nevysvětluje jen co to je, ale také proč to je, jak se to požívá, jak to používat efektivně a všechny souvislosti.
Měl(a) jsem ho pouze na závěrečný zápočtový test. Dal nám dostatek času, spoustu nápověd, byl zábavný a „nikdo neodešel bez zápočtu“.
Petr Hrdina, 14.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Chtěl bych panu Čepelíkovi poděkovat za skvělé cvičení, které mi nezošklivilo linux, právě naopak. Důležitá zkušenost byla, když jsem měli suplované cvičení a mohl jsem zažít kůži svých spolužáků. Upřímně se jim nedivím, že je linux nenadchl. Ale o to více si vážím práce a nadšení pana Čepelíka. Jedno z nejlepších cvičení vůbec.
Jiří Kruchina, 04.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Toto cvičení je perfektní pro ty, které by pouhé opakování textové formy výkladu nebavilo. Hodina sice často začne rozšířeným výkladem, ale velice rychle se rozvine do série experimentování s různými částmi Linuxu (popř. Gitu,...). Dozvíte se tak mnoho praktických tipů pro efektivnější práci nebo hlouběji nahlédnete, jak probírané téma funguje zevnitř. Rozhodně jedno z nejlepších cvičení, kromě úplných začátečníků bych doporučil všem.
David byl jako cvičící skvělý, na každém cvičení na mě dokázal přenést svou dobrou náladu a entuziasmus, a to i přes to, že jsem prvotně o Linux jako předmět neměl vůbec zájem. Byl ke všem velmi milý, přátelský a nápomocný. Jako drobnou osobní výtku bych uvedl pouze to, že se na můj vkus až přespříliš podrobně zabýval GITem a pak nestíhal aktuálně probírané učivo na přednáškách (ale kolegům to nejspíš vyhovovalo).
Skvělá cvičení, na která jsem se vždycky těšil. Dozvíte se na nich plno zajímavých věcí i nad rámec předmětu. Pokud vás ale linux tolik nezajímá (nebo máte v plánu používat myš či windows), možná vám bude lépe na jiné paralelce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2023, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Pan cvičící je, pro absenci lepšího termínu, neskutečný frajer. Zapálení do tématu je mnohdy nakažlivé a vyzná se s přehledem.
Cvičící jde při vysvětlování témat hodně do hloubky, takže výklad přinese nové znalosti nejen úplným začátečníkům, ale také ostříleným linuxákům.
Během jednotlivých cvičení s námi procházel příklady, na které člověk může snadno narazit v praxi. Mám teď od něj například několik užitečných shellových skriptů na zjišťování informací o svém souborovém systému.
Jediná věc, která mě ohledně cvičení mrzí, je, že jsme se nestihli věnovat spoustě témat z přednášky. Tím, jak šel cvičící často hodně do hloubky, dokázal na jednom tématu strávit i několik cvičení, takže jsme nakonec byli strašně desynchronizovaní s přednáškou.
Mgr. Vlastimil Dort, Ph.D. [32-KDSS], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Na začátku každého cvičení bylo zopakovány teoretické otázky z poslední lekce. Pak byly většinou přes repozitář zadány úlohy na procvičení tématu. Cvičící chodil mezi studenty a případně radil. Na konci pak často prezentoval vzorové řešení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičiaci rád pomohol, keď som mal problém. Cvičenia mi prišli nie veľmi záživné, ale vysvetlil všetko, čo bolo potreba.
Cvičící měl předpřipravené otázky k tématu, které sloužily jako dobré opakování. Když člověk potřeboval pomoct s řešením nebo ze začátku s instalací, tak si musel většinu věcí vygooglit a našel beztak stejné řešení jako vy. Na druhou stranu se vždy snažil pomoci studentům.
PhDr. Viktor Fuglík, Ph.D. [32-KDSS], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Odpověď na většinu otázek ohledně tématu je buď "To je přeci jednoduché, to zvládnete sami" nebo "To si zvládnete najít, od čeho máte internet". Velmi nesympatický přístup ke studentům a k výuce jako takové.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Učiteľ nebol ústretový a nezvykol vysvetľovať látku.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výuka nebyla vůbec špatná.
K záporům bych rád poznamenal, že na začátku každé lekce bylo hodně času věnováno ukázání jednotlivých domácích úkolů. Také bych podotkl, že se jednalo spíše o seminář: téma se muselo prostudovat doma a další úkoly se řešily během hodiny.
Podle mého názoru nebylo cvičení příliš přínosné.
Pana Fuglíka velice nedoporučuji. Na jakoukoliv otázku odpovídá velmi vyhýbavě nebo vám prakticky vůbec neodpoví. Pokud jste se zeptali na otázku, která souvisela s materiály ze samostudia na webu, a ptali se, jestli by vám to vysvětlil, odpověděl, abyste napsali issue na GitLab, a víc vám neřekl. Toto chování považuji za neakceptovatelné.
Ak budete mať tú možnosť, vyhnite sa tomuto cvičiacemu. Tieto cvičenia boli jednými z najhorších, aké som na matfyze zažila. Od prvej hodiny nám pán Fuglík dával najavo, že sme mu všetci ukradnutí a že mu je úplne jedno, či ten predmet spravíme alebo nie. Často mal na študentov zosmiešňujúce poznámky, keď niekto niečo nepochopil na prvýkrát alebo nespravil dobrovoľnú domácu úlohu. Taktiež som cítila dosť silnú neochotu pomôcť – keď sa niekto niečo opýtal, často dostal odpoveď typu: „Nebudem to opakovať druhýkrát.“, „Veď je to tam jasne napísané.“, „To vám ja hovoriť nebudem.“, „Už ste to mali vedieť.“ či „To nie je môj problém.“.
Aj napriek tomu, že znalosti preberané na tomto predmete sa mi zdali ako veľmi užitočné do praxe, prístup pána Fuglíka ma vo veľkej miere demotivoval a hlavne stresoval. To spôsobilo, že som na posledné tri cvičenia už radšej ani nešla (hoci som bola vždy ten typ študenta, ktorý poctivo chodil na všetky) a spravila som len nutné minimum na ukončenie predmetu (čo ma naozaj mrzí, keďže to boli celkom praktické a zaujímavé veci). Jediná pozitívna vec na týchto cvičeniach bolo to, že pán Fuglík mal vopred pripravené, čo bude s nami robiť, takže by sa dalo povedať, že chodil na hodiny pripravený (ale len z hľadiska plánu, o prístupe sa to už naozaj tvrdiť nedá).
Pan Fuglík má s linuxem určitě velké zkušenosti. Jeho ochota podělit se o ně se studentstvem je bohužel o poznání menší. Vůči studentům, kteří měli problém s chápáním látky, se choval docela arogantně. Obtížnost zadávaných úkolů často přesahovala mé možnosti a správné řešení jsme se dozvěděli zřídkakdy.
Je vidět, že Linuxu rozumí, nicméně výuka se sestávala pouze z monotónní kontroly domácích úkolů a dělání dodatečných úkolů bez pořádného zadání. Navíc o vyučovaném předmětu ani neměl dostatečné informace, takže častokrát zodpovídal otázky ohledně zápočtu nepřesně.
Na většinu otázek odpovídal stylem "zjistěte si sami" a celkově mi přišel vůči studentům zbytečně pasivně agresivní, pokud je student poněkud plachý, tak se na hodině může cítit regulérně hloupě. Na druhou stranu umí být alespoň někdy vcelku zábavný.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Az na par vynimiek, kedy mal pan profesor naozaj dobre pripomienky k uloham a k nasim rieseniam, musim povedat ze som velmi sklamany. Pan profesor bol prve hodiny velmi zakomplexovany a neprijemny, kvoli comu som prestal celkovo na cvika chodit a chodil som len na testy.
Cvičící mi byl nesympatický a cvičení mi nepřišlo užitečné. Vždy zadal úkol, ale nikdy ani na konci neukázal žádně řešení, čímž význam cvičení upadal, jelikož jsem si často nebyla schopná s úlohou poradit. Když ho požádal někdo ze spolužáků o radu, odpověď často nebyla užitečná, stalo se, že odmítl poradit (s argumentem, že je to dobré cvičení si na to přijít sám, přestože byl spolužák již nějakou dobu očividně v koncích).
Nedoporučuji, cvičící odmítal odpovídat na dotazy mimo čas cvičení, na to měl asi právo, ale i během samotného cvičení mnohdy odmítal vyjadřovat se k dotazům na předchozí látku, a dotazy na látku současnou odbyl tím že na to jistě přijdeme. Mnohdy nám zadal práci, kde bylo potřeba využít nějaké knihovny o kterých nám nikdy nikdo neřekl a my jsme na ně museli přijít sami. Kdybychom se scházeli bez cvičícího možná bychom udělali víc práce. Na cvičení asi právě proto chodilo jen málo ze zapsaných lidí
RNDr. Jakub Galgonek, Ph.D. [32-KSI], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičiaci rozumie tomu čo nás má naučiť, no samotná kvalita výuky bola podpriemerná, navrhoval by som zlepšiť komunikáciu so študentmi a pozitívnejší prístup
Skvěle vedené cvičení, pan Galonek uměl všechno krásně vysvětlit a odpovídal ochotně na všechny otázky a pomáhal řešit problémy s úkoly atd
Mgr. Vojtěch Horký, Ph.D. [32-KDSS], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý, vstřícný, odpovídá na dotazy. Do tohoto cvičení jsem přestoupila od jiného vyučujícího, a předtím jsem hodiny Linuxu nesnášela, protože jsem měla pocit, že nestíhám, nemůžu se ptát na otázky a materiálu nerozumím. S panem doktorem Horkým to byl přesný opak a hodiny mě začaly bavit.
Pán Horký vždy ochotne odpovedal na všetky otázky študentov, na cvičeniach s nami látku vždy zopakoval a následne precvičil s nejakými zaujímavými úlohami.
Samuel Vaško, 19.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Na předmětu je místy hodně vidět, že je trošku WIP. Minimálně jednou se mi stalo, že (ještě vzhledem k tomu, že jsem neměl presenční cvičení) při jedné kontrole stránky se zadáním zadání ještě nebylo a při další už bylo po termínu, zároveň automatizované testy byly zveřejňovány docela pozdě. Co bych rozhodně zlepšil je tedy včasnost a také pravidelnost zveřejňování zadání úkolů. Je vidět, že vyučující neměli na předmět tolik času a celkově vznikala dost zpoždění, ať už u zadání nebo u odpovědí na dotazy.
Abych ale nebyl tak negativní, předmět byl většinově příjemný a infrastruktura, která je okolo něj postavená na gitlabu je cool a chápu, že vytvořit a udržovat technickou infrastrukturu pro takový předmět není vůbec jednoduché. Je vidět, že je za předmětem mnoho práce.
Mgr. Vojtěch Horký, Ph.D. [32-KDSS], Úvod do Linuxu [NSWI177, přednáška]
Cvičící byl ochoten zodpovědět jakýkoliv dotaz a bylo vidět že systému linux opravdu hluboce rozumí.
Samuel Vaško, 26.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Povedal by som ze nemam co vytknut ale vlastne stvoril tento predmet nie? Nezvladnute, hlavne to hodnotenie.
Na testoch mily napomocny, urcite sa vyzna a ma skusenosti o tom nepochybuje, cenim ze material spravil dopredu, no teda odhad na predmet uplne nebol no...
Přednáška reálně neprobíhala, ale byla nahrazena samostudiem materiálů, takže ji nelze přímo hodnotit.
Nicméně připravené materiály byly velmi dobře zpracované, obsahovaly testy na vyzkoušení, zda látce rozumíme a umíme to využít. Celkově byl předmět skvěle panem Horkým organizován.
Učební materiály byly dobře zpracované. Většina úkolů byla vcelku jednoduchých a přímočarých. Opravy některých úkolů trvalo dost dlouho a automatické opravy občas nefungovaly úplně optimálně.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky prakticky neexistují - jsou nahrazeny hromadnými konzultacemi. S vyučujím jsem se tak nesetkala.
Jiří Kruchina, 13.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Textové výklady pro každou hodinu byly vždy nahuštěné užitečnými informacemi a praktické úkoly látku dobře procvičily.
Špatný přednášející. Vůbec nedávalo smysl na ně chodit. Vše se dalo vyčíst ze studijních materiálů, což je pro výuku prakticky orientovaného předmětu dostačující. Úkoly opravoval s ohromným zpožděním, ještě déle trvalo, než reagoval na připomínky ohledně chybně opravených úkolů nebo jiných nedostatků. Zkouška byla celkem těžká, ale byla pojatá velice volně, takže nebyl takový problém ji zvládnout.
Petr Tvrdek, 23.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška byla formou samostudia a možných konzultací, což byla pro tento předmět výborná volba. Někdy toho bylo až moc, ale asi to stálo za to. :)
Mgr. Vojtěch Horký, Ph.D. [32-KDSS], Operační systémy [NSWI200, cvičení]
(Generické pro všechny cvíčící OS)
Příjemní, aktivní, dobrá komunikace. Vše se víceméně dalo domluvit. Komunikace byla účelná, a doba odpovědi rozumná (většinou max 2-3 dny, což při množství studentů a dalších předmětů je velice dobré).
Mgr. Filip Kliber [32-KDSS], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Skvělý cvičící, vše do detailu vysvětlil, nikdy nic nenechal jen tak. Jakékoliv problémy ihned se studenty řešil, nikoho nenechal na holičkách. Byl otevřený diskuzím po každém cvičení (i během nich). Opravdu mi přijde, že díky tomuto cvičícímu si z předmětu odnáším mnoho praktických znalostí.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Jooo, docela fajn. A často i vtipné.
Oliver Lago, 08.08.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Pán Kliber vždy prišiel na hodinu pripravený a bol ochotný odpovedať na naše otázky. Tiež nám ukázal aj nejaké veci nad rámec predmetu.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Trošičku ztrácel čas na domácích úkolech, ale jinak to byl perfektní cvičící. Snažil se nám ukázat Linux z lepší stránky, než nás učí na přednáškách, pomáhal nám s problémy, ukazoval nám různé zajímavosti nad rámec povinných témat.
Jednoznačně každodenní uživatel Linuxu, fakt nebylo nic, na co by neznal odpověď. A občasné připravené cvičení mě bavily a docela mi i daly.
Mgr. Lukáš Ondráček [32-KTIML], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičícího jsem vlastně moc neznala, a tak nemůžu hodnotit. Okamžik, kdy se dobré vztahy se cvičím hodily, přišel u zkoušky (která neovlivňovala známku), která byla nesmyslně složitá a pomoc cvičícího tak byl pro splnění nezbytná (a to není jen moje zkušenost, ale i zkušenost všech, se kterými jsme se o tom bavili).
RNDr. Jan Pacovský [32-KDSS], Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.07.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičiaci bol nudný a odpovedal na niektoré otázky s veľkou nevôlou. Nešťastie sa predmet dá spraviť bez cvika úplne, kedže sa na nich iba rieši text ktorý si vieme prečítať a pochopiť za 20 minút. Na cvičenie prestalo po mesiaci chodiť väčšina študentov.
Připomínka k předmětu, Administrace Linuxu [NSWI106, cvičení]
This course is excellently structured, striking the perfect balance between theory and practice. Its practical nature means you gain real skills you can use right away. The exceptionally flexible approach to deadlines allows for a stress-free learning environment, which is perfect for truly understanding the material at your own pace. Overall, it's an outstanding course, certainly one of the top courses available for anyone eager to excel in Linux and its administration
Připomínka k předmětu, Úvod do Linuxu [NSWI177, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Nepáčilo sa mi, že materiály boli takmer úplne samoštúdium - prednášky neboli a na cviku (aspoň na tom, ktore som navštevoval) bolo očakávané, že už všetko vieme.
Predmet ako taký mi prišiel zaujímavý. Takisto spôsob, akým bol organizovaný, mi prišiel ako celkom efektívne riešenie vzhľadom k povahe predmetu. Mne osobne však veľmi nesadol cvičiaci (pán Fuglík), takže som si z daného predmetu neodniesla toľko, koľko by som mohla (čo je samozrejme aj moja zásluha, no po cvičeniach som nemala najmenšiu motiváciu venovať tomuto predmetu viac, ako bolo nutné).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Mám pocit, že se nám toho snažili předat hodně moc, což je na jednu stranu skvělé, za půl roku jsme se toho naučili hodně. Ale taky to znamenalo, že domácí příprava byla velmi dlouhá. Takže to co měla být náhrada za hodinu a půl dlouhou přednášku mi pravidelně zabralo šest až osm hodin, někdy i víc, což bylo velmi vyčerpávající.
Na cvičení bylo nutné mít načtný aktuální studijní text, což bylo časově velmi náročné. Předmětem se dalo bez problému projít i bez cvičení (poskytnuté úlohy v textech byly dostačující materiál).
Cvičení byla dobře koncipovaná, sice se jedná z velké části o samostudium, avšak změna na několik větších úkolů a testů od nepřeberného množství úkolů každý týden beru jako velké plus. Samotná fyzická cvičení pak staví na základě toho, co se člověk sám naučil.
Předmět obsahoval hromadu znalostí, které se budou hodit, asi jeden z nejužitečnějších předmětů semestru, ale vůbec mne nebavil...
Filip Bubák, 27.06.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Na tomhle předmětu se mi líbilo, že i jako člověk, který používá Linux několik let jako daily driver, jsem se naučil různé vychytávky. I když jsem většinu z těch nástrojů znal, tak i tak jsem se naučil pár nástrojů, které mi pomohly méně přepínat z terminálu do Nautilusu.
Oceňuji, jak mě tenhle předmět naučil psát delší skripty, takže už nemusím pořád konzultovat ChatGPT, aby mi spojil tyhle příkazy a pak hodinu debugovat, co je špatně.
Tenhle předmět má dost velký průnik s nástroji pro vývoj softwaru (NSWI154), což je povinný předmět pro PVS. Dost doporučuji si ho zapsat spolu s Linuxem, protože to, co se probírá na Linuxu, se často probíralo pár týdnů předtím na nástrojích, a tak máte 6 kreditů za to, že uděláte nástroje, a Linux je pak jen naučení syntaxe shellu a použití nástrojů, co jste použili na nástrojích, jen využijete verzi pro Python/POSIX. Z úkolů, co uděláte na nástrojích, se potom dobře učí na Linux, jelikož otázky na testech byly jen subset otázek, co využijete na nástrojích.
Ohledně materiálů bych uvítal, kdyby se zmínily QoL vychytávky na navigaci systémem typu autojump a tree. Bylo by dobré nainstalovat v laboratořích micro, jelikož má keyboard shortcuts jako normální GUI text editory, a lidi by se nemuseli dívat dolů na keyboard shortcuts. Potom bych někde v materiálech zmínil :wq, jelikož jsem při zkouškách viděl lidi, jak ztráceli zbytečně čas, protože neuměli používat vim, ale otevřel se jim jako výchozí editor.
Podle mě se málo brala customizace. Nezabývali jsme se užitečnými věcmi jako .config a dokonce ani aliasy.
Materiály mi přišly dost v pohodě a plní svůj účel, všechno, co člověk potřebuje k úkolům a zkouškám, je v nich a stačí jen upravit hodnoty. Materiály jsou dostupné během zkoušek, takže člověku stačí, aby je chápal a věděl, jak je u zkoušky propojit. Takže člověk se nemusel biflovat implementační věci a tvářit se, že v reálném životě nikdy nepoužije stránky jako Stack Overflow a GeeksforGeeks.
Domácí úkoly nebyly povinné, a tak člověk nemusel ztrácet čas na věcech, co věděl předtím.
Cvičení byla jenom konzultace k úkolům, takže jsem tam neviděl smysl moc chodit. Na cvičení můžete jít každý týden k tomu, který vám vyhovuje, a nemusí být ve vašem rozvrhu, takže si vybírejte cvičení jen podle toho, čí čas vám nejvíc vyhovuje. Protože k němu budete muset jít jen třikrát za semestr napsat test.
Předmět mi přišel neskutečně praktický a je to jeden z mála předmětů, kde si myslím, že většinu věcí z něj budu používat každý den.
Predmet je plný veľa zaujímavej a dôležitej látky. Učivo si má každý prejsť pomocou samoštúdia pred cvičením, čo je na jednej strane super - všetci môžu postupovať svojím tempom, ale každý si musí dobre strážiť čas, aby sa na cvičenie stihol dobre pripraviť.
Na druhej strane, ak sme mali hocijaké otázky, učitelia ochotne odpovedali a snažili sa každému pomôcť, či už prostredníctvom fóra na gitlabe alebo osobne.
Testy a domáce úlohy boli zvládnuteľné, keď nám niečo nebolo jasné, vždy sme sa mohli dodatočne pýtať.
Samuel Vaško, 19.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Bol som len na 3 povinnych testoch nakolko material sme si mohli studovat sami, absolutne neviem co sa na cvikach hovorilo, no predpokladam ze zodpovedavali dotazy.
Mal som linux od skoreho veku no aj tak som sa vela naucil, netreba to podcenit nakolko ako predmet je to celkom time sink.
Časově náročný předmět, ve kterém se však dozvíte spoustu užitečných věcí. Domácích úkolů je hodně a postupují celkem rychlým tempem, takže těm, co se s Linuxem nekamarádí či nechtějí kamarádit, úkoly zaberou nepřiměřeně hodně času (vzhledem k tomu že to je povinný předmět). Proto doporučuji se s linuxem chtít kamarádit a když si vyberete dobrého cvičícího tak to je jeden z nejzajímavějších předmětů.
Ve své podstatě je tento předmět pojat správně. U prakticky orientovaného předmětu je lepší si přečíst nějaké téma a na cvičení si projít domácí úkoly. Bohužel studijní materiály se snažily pokrýt příliš mnoho témat, což bohužel nemotivuje k používání Linuxu a jde proti smyslu tohoto předmětu: primárním cílem by mělo být ukázat základy práce s Linuxem a důkladně je procvičit.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičení jsem záhy přestala chodit - dost času mi bralo plnění povinných úloh a nechtěla jsem tak trávit hodinu a půl programováním dalších takových úloh. Doporučuji proto virtuální cvičení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení nebylo moc potřeba, protože vše už bylo dobře vysvětleno v materiálech k samostudiu. Ale i tak neuškodilo si to trochu zopakovat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 23.08.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Ucivo bylo velmi narocne. skoky mezi jednotlivymi tematy udelaly sledovani "toku" uciva slozite. ulohy byly velmi casove i znalostne narocne, znalosti ktere ve vyuce bud nebyly nebo byly jen krajove zmineny. ke konci jsme vsichni bezhlave kopirovali prikazy do terminalu, coz je podle mne presny opak to mel predmet udelat: seznamit a zpratelit uzivatele s TUI a obecne praci na linuxu
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Zo začiatku som chodil na cvičenia, no po niekoľko cvičení som prestal chodiť, lebo na stránke labákov bolo všetko, čo som potreboval. Cvičenia boli pre mňa nezáživné a nedali mi skoro nič naviac. Mohlo to byť aj cvičiacim.
Oliver Lago, 08.08.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi sa mi páčila celková koncepcia predmetu formou materiálov na samoštúdium. Materiály boli zrozumiteľné a myslím si, že išli aj do primeranej hĺbky s možnosťou si pozrieť niečo naviac, ak o to človek chcel zaujímať. Náročnosť úloh mi tiež prišla adekvátna. Po absolvovaní tohto predmetu viem pomerne rozumne ovládať Linux a vyznať sa v Gite.
Předmět je celý postavený na domácích úkolech, proto se dá vychodit celý "virtuálně". Domácí úkoly ale nějaký ten čas zaberou a rozhodně to není oddychový předmět. Většina úkolů je přínosná, ale občás, byť už je to v menšině, umí být trochu otrava je plnit.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 07.07.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Predmet nebol zlý, ale bol nastavený divným spôsobom, kde všetko museli študenti robiť sami. Úlohy nie sú zložité, ale časovo a mentálne vyčerpávajúce. Linux ako operačný systém je zaujimavý, ale ako predmet ma nebavil.
Zajímavý předmět. Hlavní bylo přečíst si na webu obsah tématu a splnit before a post class úlohy, účast na přednáškách ani cvikách však nebyla povinná a ani obecně nijak podstatná, naučná či zajímavá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2023, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Pojetí předmětu skrze převážné samostudium mi vyhovovalo a jsem spokojen se stylem, kterým tyto materiály byly sepsány. Zápočet byl čistě o disciplíně a porozumění a závěrečný test byl OK.
Výrazně preferuji cvičení, kde jsou zadány úkoly a studenti je plní (nebo se nad něčím diskutuje), před cvičeními, kde cvičící většinu hodiny ukazuje něco složitého a studenti nejsou moc schopni to vstřebat nebo zopakovat. (Během semestru proběhly oba druhy.)
Zbytečně dlouhé a těžké úlohy před a po každém cvičení byly velice vyčerpávající a člověku pak nezbylo moc času na úlohy do ostatních předmětů. Navíc hodnocení jednotlivých úloh bylo lehce přitažené za vlasy, kde za úlohu, která trvala vyřešit až 4 hodiny, byl stejný počet bodů jako za úlohu na pět minut.
Maria Filtsova, 07.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Přijde mi, že s každým rokem se organizace předmětu spíše zhoršuje.
Začneme tím, že jsou prezenční a virtuální cvičení. Problém je, že ať už máte prezenční výuku nebo samostudium, je třeba číst a rozebírat veškeré materiály samostatně, což je časově náročné. Pak není jasné, k čemu jsou prezenční cvičení, když tam jsou jenom věci navíc.
Hodnocení úloh často bylo opožděno, což je pochopitelné, ale deadliny pro studenty zůstavaly pořád stejné a je pak problém si prioritizovat úlohy.
Pak je matoucí rozdělení úloh na pre- a post-, obzvlášť když máte virtuální cvičení - musíte si hlídat 2 deadliny zvlášť a stejně nedostáváte zpětnou vazbu potřebnou k post části.
Nakonec zavedení zkoušky mi přišlo naprosto zbytečné, když je stejně třeba nabrat dostatek bodů z každé kategorie u domácích úloh a testuje se tatéž věc dvakrát.
Musím uznat, že materiály kurzu jsou velmi kvalitní, ale bohužel mi tento předmět vzal o dost víc času, než by měl, kdyby byla lepší struktura.
V podstatě převrácená výuka. Jen nebyly přednášky nahrané, ale sepsané. Mně osobně celkem vyhovovaly.
Připomínka k předmětu, Úvod do Linuxu [NSWI177, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Samoštudium bolo celkom ok, ale zabralo viac času než chodiť na prednášky a potom si materiály prejsť... Ale témy boli zaujímavé a veľa som sa naučil, celkovo hodnotím pozitívne
Velmi zajímavý předmět, umět se orientovat v prostředí linuxu je určitě potřeba v tomto oboru a tento předmět jako seznámení se se systémem mi byl přínosem.
Fungování předmětu v podobě domácího samostudia mi vyhovovalo. Materiály byly zpracovány srozumitelně a úlohy k ověření znalostí měly většinou adekvátní obtížnost. Jakožto naprostému začátečníkovi mi ale plnění některých z nich zabralo velké množství času. Investovat do nich čas se vyplatí, na průběžné testy vás úkoly připraví kvalitně.
Předmět byl zajímavý a materiály hezky zpracované, nicméně objem učiva byl pro samostudium příliš rozsáhlý (samostudium a vypracovávání průběžných úkolů mi každý týden zabralo minimálně jeden celý den, je pro mě vždy časově mnohem náročnější se učivem prokousávat sama). V průběhu semestru jsem začala čím dál tím víc zaostávat a rozdíl už nedohnala. Tím, že na cvičeních se předpokládala znalost aktuálního učiva, ztratilo pro mě smysl na ně chodit. Testy a domácí úkoly ale naštěstí nikdy nebyly příliš náročné.
Introduction to Linux was a fun course until the exam period. Small mistakes made in the exams due to limited duration of time made me fail the entire course. I mean.. I grasped some piece of information in vain.
Samuel Vaško, 26.06.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Tenka hranica medzi 3kou a 1kou, clovek neurobi jeden test a aj ked ma extenstions, je mu to k nicomu... Git bol tazky a Viktor Fuglik co mal opravny termin bol dost neprijemny, prislo mi ho az luto.
Ulohy boli hodnotene hodom kocky, ludia ktori extension neurobili ho dostali a niekedy aj naopak. Jedina zachrana tohoto predmetu bolo ze sme mohli raisnut issue na gitlabe inak to hodnotenie fakt ze hanba, nezvladnute. Myslel som ze ho opakujem asi od 6teho tyzdna a potom sa to 5krat zmenilo.
Kontent co sa preberal bol zaujimavy no nechapem uplne preco linky na material pribudali postupne a nedali sa zverejnit predom, zvyknem si na zaciatku semestra predrobit 2 predmety toto by bol skvely adept.
Uprimne si myslim ze tento predmet by mal byt bud dobrovolny alebo minimalne spravit lemmu o vymene s "NSWI154" (asi radovo lepsi introduction do problemov, ovela prijemnejsie) osnova cca rovnaka + este nejake uzitocne veci navyse no v podstate ten predmet sa tvaril ze linuxy sme absolutne ani omylom nepoculi, vysvetlovali sa tie iste veci od zaciatku a to je pre 2-3rocnik... Mozno by mohla prebehnut nejaka dohoda/komunikacia kedze obidve su povinne volitelne pre ipp2
V ucive boli niektore veci vysvetlene vagne, respektive dolezite informacie boli tak nejak schovane bez patricneho dorazu, hlavne posledny assignment.
Cakal som uprimne viac linuxovej casti a menej tej nezvladnutej copypasty ineho predmetu. Napr naucit sa spravit tazsie uzitocnejsie skripty (a nebranit sa hashmape) a mozno cloveku co bol vychovany na windowse to stacilo ale teda ako to ja chapem je, ze tradicia na tejto skole je robit jednu vec poriadne, nie spravit 4 halabala.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 26.06.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
domácí úkoly o měsíc dříve, během zkouškového jsem na poslední úkol prostě neměl čas a pak máte místo 1 za 3...
jinak fajn předmět, pěkné průběžné testy. Naučil jsem se spoustu věcí bez kterých nevím jak jsem mohl žít
Tento předmět učí užitečné praktiky z Linuxu. Doporučuji pro prográmatory.
Domácí úkol na Bash byl na můj vkus příliš dlouhý. Také si nemyslím, že bych Bash v praxi využiji v jen zdaleka tak velké míře.
Organizace předmětu se hodně zlepšila oproti minulému roku, systém známkování a dobrovolné úkoly byly opravdu přínosné a člověk si nepřipadal v neustálém stresu. Zároveň testíky donutily se látku naučit, ale nebyly až tak složité
Skvělý, velmi prakticky orientovaný předmět. Jako programátor se dříve či později s linuxem setká každý a tento předmět dokáže naučit velmi solidní základy, na kterých se dá dál stavět.
Niektoré témy mi prišli až moc zložité na to, koľko za ne bolo bodov
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Oceňujem hlavnú formu vyučovania - samoštúdium s možnosťou konzultácií. Látky pohodlne nadväzovali, text bol zrozumiteľný. Niektoré domáce úlohy boli zdĺhavé a tým pádom som tomuto predmetu dal viac času ako iným.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět byl sice během semestru strašlivý žrout času a člověk si u něj hodně vytrpěl, dal ale docela dobrý vhled do fungování s linux počítačem a hodí se i v praxi.
Tento předmět považuji za naprosté selhání. Vůbec nemotivuje k používání Linuxu, spíše naopak. Studijní materiály byly špatně napsané, občas byly hůře srozumitelné. Ačkoli by mělo jít o „úvod do Linuxu“, zabívali jsme se často velice pokročilými nástroji (např. kontejnery). Některá témata by mohla zůstat jako bonusová, ale měly by být zvlášť od těch povinných, ať ty povinné materiály jsou kratší. Obzvlášť mě mrzí, nás opět nutili programovat v Pythonu. Kromě toho, že to je otravný jazyk, příliš se k Linuxu nehodí. Mohli jsme se více zabývat bashem, případně programovat v C. Tento jazyk je s Linuxem tradičně spojený a navíc jsme používali na počítačových systémech, jenže tam byl malý prostor si ho procvičit. Domácích úkolů bylo zbytečně mnoho, navíc byly divně distribuované. Na konci semestru se začaly hromadit úkoly s velmi vysokým počtem bodů, u kterých navíc neexistovala možnost částečného splňení (buď 0, nebo 100). To dost komplikuje získání zápočtu a vyžaduje příliš mnoho času na úkor ostatních předmětů (zvlášť v době, kdy se blíží zkoušky).
Martin Dostál, 02.09.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Vyhovovalo mi strukturování předmětu a interaktivita. Vytknout mohu pouze občasné velké rozdíly ve složitosti úkolů, na jejichž vyřešení nestačí látka probraná v kapitole
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi dobre spracované labáky. Nemal som žiadny veľký problém pochopiť daný labák. Skúška bola adekvátna k schopnostiam, ktoré som sa naučil počas robenia labákov.
Oliver Lago, 08.08.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi sa mi páčila celková koncepcia predmetu formou materiálov na samoštúdium. Materiály boli zrozumiteľné a myslím si, že išli aj do primeranej hĺbky s možnosťou si pozrieť niečo naviac, ak o to človek chcel zaujímať. Náročnosť úloh mi tiež prišla adekvátna. Po absolvovaní tohto predmetu viem pomerne rozumne ovládať Linux a vyznať sa v Gite.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.06.2023, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Předmět Vám sežere hodně času, ale stojí to za to. Naučíte se hodně praktických věcí a tento předmět beru opravdu jako jeden z nejužitečnějších co jsem zatím na mff měl. Laby na internetu jsou hezky pripřavené - nemám co vytknout, leda tak že by si to zašloužilo spíše 5 kreditů.
Forma předmětu - samostudium - dává smysl, donutila mě k průběžné práci. Časová náročnost je (alespoň za mě) opravdu vysoká, přehodnotil bych aspoň počet kreditů. Podobně zkouška mi přišla mnohem časově náročnější než bylo naznačeno.
Předmět byl velice časově náročný, spousta domácích úloh - jak před cvičením, tak po něm. Zbytečně těžké úlohy, které zabraly mnoho času byly ohodnoceny stejnými body jako lehké pětiminutové.
Navíc jsem si z těchto úloh skoro nic neodnesla, krom únavy a bolesti hlavy.
Na druhou stranu mě tento předmět alespoň trochu donutil se orientovat v Gitlabu, což je pro mě plus do budoucího studia.
Maria Filtsova, 06.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky nejsou a myslím si, že pro tento předmět je to vhodné.
Přednáška byla koncipovaná formou samostudia, což mně osobně vyhovovalo.
Celkem bylo 13 přednášek, přičemž každá měla popisovat několik témat nějak souvisejících s Linuxem. Pokrytých témat bylo dohromady *opravdu hodně*, takže na některé věci (např. práci s gitem) jsme se jenom podívali z rychlovlaku a zase jeli dál. Spousta věcí navíc nesouvisela přímo s Linuxem, ale "obecnou" systémovou administraci (git, skriptování v Pythonu, archivace dat, práce s ssh, souborové systémy). Na druhou stranu se mi líbilo, že předmět nebyl jenom skriptování v shellu. Předmět by si tedy možná zasloužil pouze lepší název (úvod do systémové administrace?), protože ten aktuální není příliš výstižný. Také by stálo za to se zamyslet, zda má být v předmětu probíraných tolik témat, když se o některá z nich pouze zavadí.
Ke každé přednášce byly vypsány dvě sady úkolů -- ty, které měly být stihnuty před následujícím cvičením (na které bylo méně než týden času) a ty, které měly být vypracovány 2-3 týdny po cvičení.
Bohužel často to vypadalo, že přednášející připravoval materiály na poslední chvíli. Úkoly proto místy nefungovaly (ve smyslu byly rozbité testy), ale v takových případech se posouvaly deadliny.
Občas se také stávalo, že mi byly strhnuty body za věci, které nebyly explicitně řečené v zadání a ani nešly vypozorovat z ukázkových vstupů a výstupů. S přednášejícím byla v takovém případě naštěstí zase domluva, takže pokud nebylo příliš pozdě, zadání upřesnil. Občas se mi ale na dotaz ohledně nejednoznačného zadání dostalo pouze odpovědi "vidím, že jste si s tím poradili, tak už to nebudu řešit" o pár týdnů po vznesení tohoto dotazu. Přišlo by mi lepší dovysvětlit, proč měl v tu chvíli člověk automaticky předpokládat něco, co nebylo řečeno v zadání.