AnketaAnketa(verze: 716)
V letním semestru akademického roku 2023/2024 probíhá sběr dat 27.05.2024 - 15.09.2024. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Frederik Ďalak [32-MUUK], Matematická analýza I [NOFY151, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan cvičící byl vždy dobře připraven na výuku a ochoten s čímkoli pomoci. Několikrát nám vysvětloval věci, které se na přednášce nestihly nebo byly nesrozumitelné. Na testy jsme byli připraveni dobře a díky bonusovým úkolům nebyl příliš velký problém získat zápočet. Rozhodně to je jeden z cvičících, na které budu velmi ráda vzpomínat.
Bc. Filip Fryš [32-KNM], Lineární algebra I [NOFY141, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Filip je velmi milý a ochotný cvičící, který předmětu rozumí. Studentům pomůže s čímkoli, s čím si neví rady. Na začátku přednášky se snažil shrnout základy teorie a přidat trochu pokročilejší teorie navíc. To mi příliš nevyhovovalo, protože jsme kus času věnovali věcem, které byly ke zvládnutí předmětu často irelevantní, a ztráceli jsme tím čas na úkor příkladů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 31.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi milý, přátelský, vstřícný přístup, všechny dodatečné otázky vždy ochotně zodpovězeny.
Jen bych dodala, že látka z tohoto předmětu pro mě byla úplně nová, nikdy jsem se s podobným typem příkladů nesetkala, ale cvičení probíhalo stylem - rychle a zběžně si projedeme základní princip a pak si pracujte sami. Jakoby se předpokládalo, že již víme, jak příklady počítat a opravdu je jdeme jen procvičit. To pro mě bylo poměrně náročné, potřebovala bych spíše nějaký vedený podrobný postup od pana cvičícího a tento typ samostatného cvičení bych přenechala domácím úkolům. Nicméně vždy nám pan Fryš posílal po cvičení jeho řešení příkladů. To jsem velmi ocenila.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2024, 1. ročník, , Program CŽV - zájmový
Kladně hodnotím osobní přístup ke všem studentům, kdy se cvičící minimálně dvakrát za cvičení během samostatné práce zeptal každého z nás, zda máme nějaké dotazy.
prof. Ing. Branislav Jurčo, CSc., DSc. [32-MUUK], Matematická analýza I [NOFY151, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pán profesor sa so svooju úlohou vyučujúceho pasuje statočne, o úspešnosti by sa už ale dalo diskutovať. na prednáškach je pomerne zmätený a pomerne často sa mýli. Plusové body nepridáva ani fakt, že pánovi profesorovi je miestami náročné rozumieť, čo hovorí. K pánovi profesorovi Jurčovi chovám len a len hlboký rešpekt za jeho prácu, bohužial, ale občas pôsobí, že pred tabulou stojí omylom.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Ochotný, milý, přátelský, ale bohužel velice nevýrazný přednášející. K probíranému tématu má čas od času nějaké historické poznámky, což výuku dost zpestří.

Bohužel na přednáškách mluví velmi tiše, tedy je nutné sedět v prvních lavicích.

Výklad je převážně postaven na skriptech, někdy je doplňován komentáři (u složitějších důkazů). Bohužel v průběhu výkladu chybí obrázková představa probíraných vět a hlubší komentáře složitých důkazů.

Celkově vzato přátelský člověk, který rozhodně má co předat, ale bohužel nevýrazné povahy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Na přednáškách mi velmi chyběla větší pilnost co se týče číslování podle učebnice (často jsem se ztrácel v tom, o které tvrzení se jedná) a podmínkách probírané věty. Ve velké učebně bylo profesora často dost špatně slyšet a jeho písmo mnohdy nešlo přečíst (což je obzvlášť špatné v případě, že se v důkazu rozlišuje mezi R a R* nebo u a v). Kvůli tomu bylo těžké se soustředit na obzvlášť intenzivní kapitoly jako je zavádění limit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Jak vyučující avizoval na první přednášce, opravdu mu nebylo rozumět ani často nešlo přečíst, co psal na tabuli. Výklad byl natolik zmatečný a nesrozumitelný, že si opravdu málo lidí odnášelo z přednášky nějaké nové vědomosti. Přednášející očividně látce rozuměl, ale už to neuměl předat, takže to dopadlo tak, že v podstatě jen přepisoval skripta na tabuli.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pokud máte možnost jít jinam, udělal bych to. Když pan Jurčo poprvé vstoupí do posluchárny, letmo zmíní, že mu nepůjde rozumět, jeho zápisy budou nečitelné a jeho přístup nezaujatý. Brzy pochopíte, že se nejedná o nadsázku. Pokud k němu hodláte chodit, mějte na paměti, že heslem vašeho semestru bude *samostudium*.
David Škrob, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Ze začátku trochu zvláštní styl učení, ale po nějaké době si na jeho způsob výuky člověk zvykne, a myslím že i přednášející si zvykl na nás. Jeho způsob výkladu ale rozhodně není pro každého.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan profesor Jurčo vůbec nekomunikuje se studenty. Na jeho webových stránkách se člověk nic nedočte, chce-li vědět nějaké informace, tak jedině na teamsech, kde to také avšak řešili pánové Tůma a Šmíd. Dobře, pominu to nedorozumění se suplem na přednášku. Jediné materiály, které jsme měli k dispozici, byly online skripta od prof. Pokorného, které nicméně představují přeci jen jakousi "beta verzi", důkazy tam jsou zpracovávány tak napůl, zbytek si domysli. První verze požadavků na zkoušku se objevila někdy na začátku ledna, nepřehledná, nejasná. Až o několik dní později byla zvěřejněna aktualizace s konkrétním číslováním vět a definic. Nebýt stránek doc. Pražáka a jeho nádherných online znění definic, rukopisu s důkazy a s podrobnými informacemi ke zkouškám, tak jsem zcela ztracena.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Je na panu profesorovi vidět, že ho to učení vůbec nebaví. Mluví monotónně, velmi potichu a pomalu, takže se toho stíhá málo a přeskakují se důkazy, které pak máme umět. Není moc ochotný věty na dotaz vysvětlit obšírněji. Odkazuje se během přednášky na skripta Černého a Pokorného (což mi přijde jako plus), kde ale téměř vždy splete číslo věty, takže nikdo neví, kterou větu se vlastně má naučit. V tomhle mě zachránil seznam požadavků ke zkoušce, který sepsali cvičící, byla bych moc ráda, kdyby takový vytvořili i pro 2. semestr. Nebyl ochotný udělat předtermín zkoušky. Během semestru několikrát chyběl, takže za něj přednášel některý z cvičících.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Na přednášce vyloží to, co je ve skriptech, a ochotně to lidem dovysvětlí, pokud to nechápou.Jedinný problém pro mě byl, žže častěji než ostatní chyboval při psaní na tabuli a jeho písmo bylo méně čitelné, takže většinou už bylo lehčílátku pochopit ze skript
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Na přednášky jsem chodila poctivě celý rok a dělala si poznámky do skript, a i přesto můžu s čistým svědomím říct, že jsem si neodnesla vůbec nic. Pan přednášející opisoval skripta na tabuli, a to chybně, nečitelně a chaoticky. To občas proložil nějakou vtipnou historkou. Během zkouškového jsem se látku za celý semestr naučila sama ze skript a až na pár výjimek to všichni v mém okolí dělali stejně. Do budoucna bych ocenila lépe zpracované požadavky ke zkoušce. V průběhu zkouškového (dva dny před mojí zkouškou) byly změněny, sice jen mírně, ale stejně mi to přijde nefér. Stejně tak hodnotím i to, že jsme do zkoušky dostali důkaz, který nebyl ve skriptech ani v požadavcích ke zkoušce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pozitiva:
- Profesor Jurčo je hodný člověk, na přednáškách vyprávěl historické poznámky či dělal reklamu na svůj výzkum.
- Svoje poznámky na tabuli dobře člení do boxíků.
- Ke konci semestru učil poměrně dobře, důkazy komentoval. Snad většina negativ plyne z toho, že analýzu dlouho neučil.

Negativa:
- Ze začátku neuměl učit, v průběhu semestru jsme si k němu jakožto studenti cestu našli, prof. Jurčo se zlepšil, nicméně velký pedagog to určitě není. Projevilo se to i na účasti studentů na přednáškách. Chodila na ně sotva polovina.
- Na více otázek, než by bylo přijatelné, neznal odpověď.
- Přichází pozdě, jednou si spletl budovy a přijel o půl hodiny později a jednou nepřišel vůbec, protože selhala komunikace mezi náhradním přednášejícím.
- Na tabuli píše nečitelně.
- Není organizačně zdatný. Na otázku co bude u zkoušky odpověděl, že tam bude to, co odpřednášel. Neměl webové stránky. Požadavky ke zkoušce se převzaly od jiného učitele, jenomže názvy vět neseděly a tak vznikaly zmatky v tom, co se po nás vlastně chce. Na MS Teams byli aktivní cvičící doktor Šmíd a Tůma, u kterých mám podezření, že celý kurz organizovali oni, nikoli prof. Jurčo.

Dušan Minárik, 07.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Braňo je super človek, prednášky ma v polke semestra začali aj baviť ale žeby som z nich vždy odchádzal nejako extra múdry povedať nemôžem...
Pri učení na skúšku som zistil, že niektoré dôkazy spravil oveľa elegantnejšie a jednoduchšie ako boli v skriptách, ale trvalo mi hodnú chvíľu kým som to pochopil z mojich spletitých poznámok z prednášky a nečitateľného písma na tabuli.
Najmä zo začiatku som mal pocit, že sa mu prednášať takéto "jednoduché veci" nechcelo a že je tam ako za trest. Potom sa to ale rozbehlo a už bol fajn.

Skúška bola férová, treba sa učiť hlavne z prednášok (na konci sa stalo, že niektoré vety neboli v skriptách ale na prednáške boli a objavili sa na skúške, to bol trošku šok, ale keď ste na prednáškach a dávate pozor tak sa to dá... len dávať pozor je niekedy nadľudský výkon)

Počas semestra často rozpráva historky o matematikoch a sušienkach.
S tým sa spája aj jeden z jeho výrokov:
"Cauchy byl génius ale špatný učitel. Můj vzor!"

Na prednáške treba sedieť čo najviac vpredu aby sa vám lepšie dešifrovalo písmo na tabuli a aby ste počuli keď občas povie niečo dôležité potichu.

Aj napriek všetkým týmto chybičkám krásy som vďačný, že pán profesor Jurčo bol mojím prednášajúcim a teším sa na neho v druhom semestri.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Z pana profesora jsem byl z počátku nešťastný. Byť je zřejmě výborný ve svém oboru, učit ho očividně příliš nebaví. Přednášky spočívají v opisování skript a bohužel se ve svých poznámkách a důkazech přednášející často ztrácel a na tabuli byly chyby. Velká část ročníku tak na přednášky vůbec nechodila. Během semestru se ale postupně výrazně zlepšil a ke konci už byly přednášky s ním v celku přínosné, což oceňuji. Jinak je to příjemný člověk, který si "na nic nehraje". Ocenil bych ale, kdyby jeho přístup k předmětu byl aktivní, nenechával například tvorbu požadavků ke zkoušce na cvičících. Organizace je potom velmi chaotická.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
S výukou profesora Jurči jsem velmi nespokojený. Jeho přístup k výuce je velmi laxní, chybí jakýkoliv výklad, vysvětlení. Na tabuli dělá neustále nějaké chyby, často je jím napsaný text nečitelný. Nedokáže odpovědět na otázky, učí podle skript, ale nesystematicky v nich přeskakuje. Chybí prakticky komunikace mezi vyučujícím a studenty. Jdu na přednášku, jen abych se podíval, jak někdo dvě hodiny opisuje na tabuli text, který držím před sebou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Výklad byl vlastně jen přepisování skript na tabuli, to už vyšlo nastejno si skripta číst doma. Když jsme se ptali co bude u zkoušky, přednášející to neustále házel na cvičící a cvičící zase na přednášejícího. Nakonec požadavky ke zkoušce pravděpodobně vytvářeli cvičící, stejně jako zkouškové písemky a pan přednášející se na zkoušku ani nedostavil
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňuji profesorův milý přístup, avšak na můj vkus málo látku vysvětluje.
Dr. rer. nat. Ing. Jan Kotrbatý [32-MUUK], Lineární algebra I [NOFY141, cvičení]
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Kotrbatý občas působí ostře a nekompromisně. Má ale kvalitní přehled o probírané látce a zaručeně vám dá kvalitní základ a uvede vás do problematiky probíraných kapitol - třeba, že vedlejším efektem bude to, že vás nechá 10x za hodinu opakovat, jak je definováno jádro matice. Skvělý přístup, kvalitní výklad.
Mgr. Lukáš Krump, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra I [NOFY141, cvičení]
Dušan Minárik, 07.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Úžasný cvičiaci ktorý všetko s úsmevom vysvetlí. Jeden z dôvodov, prečo tu ešte som.
Rudolf Pardubický, 27.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pán Krump mi ako cvičiaci veľmi vyhovoval. Síce nevyvoláva ku tabuli (to je pre niekoho fajn, pre niekoho nie), ale aj napriek tomu s nami o príkladoch diskutoval, takže som sa necítil len ako pasívny pozorovateľ a musel som naozaj rozmýšľať. Celkovo pán doktor vytvoril na cvičeniach priateľskú atmosféru, kde sme sa mohli pýtať a objasňovať si nejasnosti. Veľmi oceňujem, že (aj napriek tomu, že nás bolo naozaj veľa) sa snažil naučiť sa naše mená.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Lepšie sme asi ani nemohli dostať. Furt sme sa mohli pýtať (aj hlúpe otázky) a dostali sme odpoveď. Na domácich sa stále dalo dohodnúť a mať tu takú možnosť, je veľmi upokojujúce. Tento predmet a cviko držalo moju psychiku po kope a to fakt len vďaka cvikám a prednáškam, ktoré boli super.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení s panem doktorem Krumpem jsou výborná. Pan Krump se opravdu snaží, aby studenti danou látku pochopili, pohotově a svědomitě odpovídá na dotazy, nemá problém se i déle zdržet za cenu menšího skluzu na konkrétním tématu, když ho o to požádáme, což vnímám velmi pozitivně. Připravené příklady jsou podobné těm v domácích úkolech, takže člověk lépe vidí souvislosti. Má i skvělý smysl pro humor a nemá problém pochválit za dobrý dotaz, či správnou odpověď, což zase dává studentům dobrou zpětnou vazbu, že nejspíš postupují ve studiu správným směrem.
Mgr. Lukáš Krump, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra I [NOFY141, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pán doktor vie látku veľmi zrozumiteľne podať. Prednášky sú pomerne energické s štipkou humoru a nadsázky, takže pôsobia "familiarnejšie" a človek nestráca pozornosť. Pán doktor veľmi ochotne odpovie na otázky a dovysvetlí nejasnosti. Je veľmi ústretový, aj k študentom so špecifickými potrebami. Môžem hovoriť len v dobrom.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi dobrá a zkušená organizace kurzu, skvělý přednášející, který vše podrobně, trpělivě a srozumitelně vysvětlí, velmi vstřícný a férový přístup.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášející dokázal i náročnou a abstraktní látku dobře přiblížit a vysvětlit. Zde třeba vyzdvihnout, že často a rád poukazuje na konkrétní příklady, což usnadňuje celkové pochopení vykládané látky. Často mi na přednáškách chyběly diskuze kolem složitějších důkazů, které se vynechávaly (zase ale rozumím, že by se to s časovou dotací předmětu nedalo stíhat). Na přednáškách reflektoval i žádosti studentů ná zopakování některých těžko pochopitelných kapitol. Celkový dojem z přednášek byl velmi dobrý.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Výuka podle mě probíhala tak jak by měla. Hodiny byly i celkem interaktivní a témata byla podaná srozumitelně i pro prváky
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Zatím nejlepší vyučující, kterého jsem na škole měl. Látka je probírána a sepisována velice srozumitelně. Úplnou maličkostí je možná trochu ruch, který na přednášce často vznikne.
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Krump přednáší kvalitně a lidsky. Učivo i výklad má velmi pečlivě nachystané, v případě nepochopení podporuje, až motivuje studenty k tomu, aby se ptali a nemá potřebu člověka nijak shazovat za jeho neznalost - naopak udělá, co je v jeho silách, aby byl daný problém odstraněn. Pokud tohoto přednášejícího obdržíte spádově, rozhodně můžete být rádi.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášející byl schopen látku velmi srozumitelně předat a vysvětlit. Sice se na přednáškách neprocházely tak podrobně důkazy, ale díky tomu zase zbylo více času na podrobnější vysvětlení definic a tvrzení. Vyučující byl i otevřen dotazům a případnému dovysvětlení po přednášce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 1. ročník, , Program CŽV - zájmový
Vynikající přednášející, vše vysvětlil jednoduše, že se nedalo ničemu nerozumět. Ve srovnání s nahrávkami přednášek pana Šmída sice vysvětlil o málo více teorie a důkazů. Ale bohužel na některé složité nezbyl čas.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan přednášející byl vždy na výuku skvěle připraven. Jeho schopnost srozumitelně vysvětlit složitou látku, na kterou v tomto předmětu dřív nebo později narazí snad každý, by mnozí mohli považovat za nadpřirozenou. Zápočty byly jednoduché, když si před nimi člověk spočítal příklady ze cvičení. I zkouška se dala velmi dobře zvládnout po přípravě, snad jediným problémem bylo, že na přednáškách slibované příklady typu "kouknu a vidím" rozhodně takové nebyly.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Doktor Krump je parádní přednášející. Na hodiny chodil včas, měl připraveny odpovědi na většinu otázek, které mu byly položeny z kvízu den předtím, ale i během přednášky ochotně a jasně odpovídal na dotazy studentů. Kurz měl dobře zorganizovaný, jasně řekl, kdy budou zápočtové testy, co bude chtít u zkoušky. Jeho písmo na tabuli je dobře čitelné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor je výborný přednášející se smyslem pro humor. Přednášky byly užitečné a dobře organizované, učivo srozumitelné. Navíc je přednášející ochotný a milý. Velmi doporučuji.
Mikuláš Fiala, 31.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Srozumitelný, ochotný
Rudolf Pardubický, 27.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pán Krump je veľmi dobrý prednášajúci. Tempo na prednáškach bolo (čo sa mňa týka) úplne primerané. Použitými príkladmi vždy objasnil aj ťažšie pochopiteľné témy a kopec dotazov zodpovedal tak, aby bolo každému všetko jasné.
Dušan Minárik, 04.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Úžasný prednášajúci, vždy ochotný pomôcť, vysvetliť nevysvetliteľné a popritom ešte aj zvládne rozosmiať celú miestnosť.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor Krump je milý a vtipný vyučující.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý pedagog, který působí, jakože mu upřímně záleží na tom, jestli předmět chápeme.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor Krump je skvělý člověk i pedagog. Protože jsem měl to štěstí, že jsem měl pana Krumpa jak na přednášky, tak na cvičení, vše krásně navazovalo. Opravdu mu záleží na tom, abychom danou látku pochopili, nebojí se tedy pozastavit u konkrétního tématu i za cenu menšího skluzu, který se mu zase povede dohnat. Na přednáškách i na cvičeních ochotně odpovídá na všechny otázky a ptá se na zpětnou vazbu, jestli je vše jasné. Na cvičeních připraví příklady, které jsou podobné těm v domácích úkolech, takže člověk lépe vidí souvislosti. Zároveň má i skvělý smysl pro humor a občasné nenápadné poznámky sklidí i na přednáškách potlesk. Také bych rád vyzdvihl, že nešetří pochvalami za dobré dotazy, či správné odpovědi. Osobně mě to motivovalo se na hodiny lépe připravovat a zároveň mi to dávalo pozitivní zpětnou vazbu, že nejspíš postupuji správným směrem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Vyucujici byl na vyuku pripraven vyborne, vyklad byl velmi kvalitni, ochota odpovidat na dotazy nechybela. Dochvilny je. Ja osobne velmi ocenuju nejenom ochotu vse vysvetlit, ale aj to ze pise citelne, mluvi nahlas, je prijemny.
Mgr. Lukáš Krump, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra II [NOFY142, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.08.2023, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Na každom cvičení sa začalo krátkym zhrnutím učiva a následne sa prešlo k precvičovaniu, čo často zlepšilo chápanie učiva.
Každé cvičenie bolo zaujímavé a prístup vyučujúceho veľmi príjemný - nikdy nebol problém prebrať otázky, vyjasniť veci a odchádzala som z nich so zlepšenou náladou.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 23.08.2023, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující vytváří v hodině příjemné prostředí pro dotazy a dbá na to, abychom se ptali, když čemukoliv nerozumíme. Vysvětluje klidně a srozumitelně. Hodiny vždy výborně připravené. Vstřícnost vůči žákům je patrná.
doc. RNDr. Svatopluk Krýsl, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra I [NOFY141, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pán docent je bezpohyby preborník vo svojom odbore s neuveritelnou pamäťou, ale jeho tok myšlienok je až príliš rýchly a následkom toho je výklad občas trochu zmätený. Oceňujem teoretické okienko v úvode cvičenia, občas však za cenu toho, že sa nestihnú prejsť všetky príklady
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičící na mě působil rozporuplným dojmem. Na některých hodinách věnoval hodně času dovysvětlování teorie a nezbývalo tolik času na propočítání příkladů. To se někdy jevilo jako zbytečné, jindy zase jako užitečné (podle toho, kolik jsem pochopil na přednášce). Celkově si asi myslím, že to za to stálo.

Při vysvětlování postupů řešení příkladů někdy cvičící dokázal problém dobře rozebrat (odstupňovaný tvar, obecně všechny kapitoly s řešením soustav rovnic, zejména kapitolu o permutacích a determinantu), jindy zase působil zmateně (rozepsání matice pomocí součinu elementárních matic, jádro matice, kapitoly s lineárním zobrazením).

V některých kapitolách dokonce uváděl nestadrdní postupy řešení, které jsem dokázal ocenit až v průběhu zkouškového období. Nakonec třeba zmínit, že jsem se na cvičeních bavil specifickým humorem cvičícího, což považuji za příjemný bonus k výkladu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Postupy, které jsme na hodině používali byly správné a zvládl jen s jejich pomocí většinu příkladů, ale vůbec jsem se nevyznal ve vysvětlování, které postupy doplňovalo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení byla velmi zmatená. Několikrát se vyučující zamotal do výkladu natolik, že jsme byli zmatenější než na začátku příkladu. Často byly používány zbytečně složité algoritmy místo těch intuitivních.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení vypadala tak, že jsme dostali do dvojice příslušnou sadu a pak docent Krýsl zopakoval či vysvětlil, co je podle něj potřeba a následně podle svého plánu počítal na tabuli příklady.

Pozitiva:
- Docent Krýsl přicházel včas a připraven se svými výpočty a poznámkami.
- Na dotazy rád odpovídal a vysvětlil problematiku.
- Uměl postupy a teorii vysvětlit jinýma očima i třeba nám předal informace, které nebyly ve skriptech.
- Opravdu naučí algoritmy na operace s maticemi, což je minimálně v Lingebře I jeden z nejdůležitějších umů.

Negativa:
- Píše méně srozumitelné emaily a komentáře k domácím úkolům. V psaných textech se vyskytovaly překlepy, chyběla diakritika ale nejvíce jsem měl problém s kohezí textu. Některé věty jakoby spolu vůbec nesouvisely nebo opakoval něco, co už předtím napsal.
- Občas se mu stane, že se zamotá do vysvětlování něčeho složitějšího, například se snaží popsat složitější postup jen slovně, místo aby rychle nakreslil/napsal, co myslí. Po tom, co najde správné věty na popis, tak už jsou studenti zmatení z předchozích vět nesprávných.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 31.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Látku vysvětlil svým způsobem. Týden před zápočtem jsem měli supl, a tam jsme zjistili, že něco překomplikováváme, něco neumíme, celkově jsme ztraceni. A nebyl to jeden nebo 2 lidi, ale více. lingebru umí používat, ale neumí ji učit
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Docent Krysl byl na vyuku vzdy pripraven, ocenuju ochotu vysvetlit ucivo jinak. Prestoze jsem z vykladu byla obcas trochu mimo a dala jsem prednost standardnimu zpusobu jak priklady pocitat, byli spoluzaci, jimz pomohl. Ochota odpovidat na dotazy nechybela, docent Krysl je dochvilny, vztah k nam ma dobry (pamatuje si nase jmena atd).
Bc. Daniela Lněničková [32-KNM], Matematická analýza I [NOFY151, cvičení]
David Škrob, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Někdy trochu zmatené ale jinak velmi dobré hodiny. Cvičící se snaží všem pomoct a poradit. Na začátku hodiny byli písemky, které se pak počítali do bodů k zápočtu, což mělo za následek že bylo potřeba se ućit věci průběžně. Když někdo nezvládal udělat započet tak se velmi snažila, nějak pomoct.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Milá a přátelská, umí to vysvětlit jednoduše, jak to využijeme
doc. RNDr. Dušan Pokorný, Ph.D. [32-MUUK], Matematická analýza I [NOFY151, cvičení]
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Pokorný je osobnostně příjemný a vstřícný člověk. Věci rád zopakuje i vysvětlí. Občas je jeho výklad lehce zamotaný. Je to velký formalista; to vede ke spoustě zajímavých postřehů, avšak také k nemalé bolesti z důvodu povinnosti exaktního vyjadřování se.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Výborný vyučující, vše ochotně a několikrát vysvětlí, stále se ptá, zda je opravdu všechno jasné. Na každé téma má připravený krátký výcuc z látky probírané na přednášce a spoustu příkladů, k většině z nichž poskytne následně i řešení.
Elena Pumprlová, 31.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
V anketě "hodnocení výuky" jsem omylem místo cvičení hodnotila přednášku - pro cvičení bych vše zaškrtla výborně, pan Pokorný skvěle vysvětluje, má všechna řešení příkladů na webu spolu s mnoha dalšími materiály, sledovala jsem jeho videopřednášky z distanční výuky pro dovysvětlení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor vždy vše skvěle vysvětlil, ukázal vzorové příklady a ochotně odpovídal na dotazy. Jeho cvičení mě skvěle připravilo na zkoušku.
doc. RNDr. Ondřej Souček, Ph.D. [32-MUUK], Matematická analýza I [NOFY151, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor je výborný a příjemný cvičící a cvičení s ním mě vždy bavila. Zopakuje potřebnou teorii a prvních pár příkladů ukáže názorně na tabuli. Nenechá nikoho na holičkách. Analýze dobře rozumí a příklady s lehkostí švihem vyřeší a vysvětlí. Navíc jako správný intelektuál dochází na cvičení výhradně se šálkem espressa. Velmi doporučuji.
Rudolf Pardubický, 02.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pán Souček bol veľmi milý, energetický a múdry cvičiaci. Vždy nám všetko vysvetlil a následne s nami precvičil. Ak niekomu niečo nebolo jasné alebo niekto niečo potreboval, vždy sa dalo dohodnúť a porozprávať sa s ním. Aj napriek tomu, že boli cvičenia strašne dlhé, chodil som na ne v podstate rád, lebo som vedel, že sa veľa naučím.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý výklad, velmi přívětivý přístup.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor Souček je výborný energický cvičící, s kterým ta cvičení z analýzy dobře ubíhala. Je ochotný, má smysl pro humor a zároveň se opravdu snaží, aby látku studenti pochopili. Je vstřícný, nebyl problém s konzultacemi a velmi, velmi oceňuji možnost zasílání řešených příkladů za bonusové body do zápočtu.
Dušan Minárik, 04.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Veľký sympaťák ktorý s nami počítal o dušu. Na hodiny som sa vždy tešil. Cením jeho ľudský prístup aj formu získavania bonusových bodov (mohli sme počítať pred tabuľou, ale ak ste sa nedostali na rad, tak stačilo poslať mu nejaké príklady na MS Teams). Celkovo na ňom bolo vidieť, že nám chcel veľmi pomôcť so všetkým, s čím sa dalo. A to veľmi cením, keďže analýza rozhodne nepatrí medzi ľahké predmety.
Mgr. Dalibor Šmíd, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra II [NOFY142, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.07.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení pana doktor Šmída skvěle navazuje na jeho přednášky. Možná by bylo lepší studenty v průběhu semestru více zapojovat a "nutit" do práce, byť vlastně nevím, jak to udělat. Hodnotím výborně.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.07.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Na začiatku cvičiaci prepočítal 1-2 jednoduchšie príklady, potom sme samostatne počítali tie zložitejšie. Na záver bola kontrola. Podrobné riešenia príkladov však boli zverejňované aj na webe a tak bol pre mňa osobne prínos cvičenia oproti samostatnému počítaniu doma len minimálny. Keď Tým, čo niekedy vynechajú prednášku môže prekážať absencia úvodného zhrnutia.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.06.2023, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Působení na samotném cvičení bylo poměrně v pořádku i když mi přišlo, že místy byl velmi rychlý. Přijde mi však že malá zápočtové písemky byly hodnoceny sice férově, ale hodně přísně. Velká zápočtová písemka měla několik opravných termínů, což by normálně bylo plus, avšak v případě kdy zápočtovou písemku nesplní většina ze studentů a spoustě z nich zaberou několikrát opakované zápočty většinu ze šesti týdnů zkouškového, tak mi to pro zápočet z pětikreditového předmětu přijde neodpovídající. Velké zápočtové testy samy o sobě mají sice typově podobné úlohy, avšak jejich délka a často záludné variace znamenají, že je v podstatě nemožné test napsat jako celek, jelikož všechny úlohy nejdou časově stíhat.
Mgr. Dalibor Šmíd, Ph.D. [32-MUUK], Lineární algebra II [NOFY142, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.08.2023, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňujem prepracovaný učebný systém (skriptá, kvíz, upútavky, úlohy na cvičeniach, domáce úlohy), ktoré človeka donútia sa učiť priebežne.
Učivo bolo podané zrozumiteľne, avšak škoda, že niektoré oblasti sa na prednáškach spomenuli len okrajovo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.07.2023, 2. Ročník, Fyzika, bakalářské
Kurz, byť jistě náročnější než v minulém semestru, má skvělou organizaci. Forma kvízů, domácích úkolů apod. výborně vede studenta k průběžné práci. Oceňuji také, že oproti minulému pololetní dal pan doktor možnost pracovat na domácích úlohách samostatně. Na druhou stranu skok v náročnosti oproti předchozímu semestru mi přišel možná až moc velký - konkrétně početní nároky na studenta mi přišly téměř srovnatelné s paralelním kurzem MA II pro fyziky, za který je ale udělováno téměř dvojnásobek kreditů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.07.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Odceňujem rôznorodosť materiálov ku každej kapitole: upútavka na prednášku, kvíz, prednáška, cvičenie, domáce úlohy. Tempo samotného výkladu bolo skôr rýchlejšie, hlavne pri dôkazoch bol niekedy problém stíhať. Oproti zimnému semetru bolo na prednáške viac úvodnej motivácie k daným témam ako aj ukážok praktických aplikácií, čo hodnotím pozitívne.
Veľký zápočtový test bol dosť náročný. Hlavne však vysokými dimenziami (4x4 matice a pod.) ako princípom samotných úloh, čo mi príde nelogické. Na druhej strane bolo dostatok opravných termínov. Na skúškovom teste bolo potreba získať v prvej časti až 70%, v druhej potom doplnok do celkových 50%. Myslím, že férovejšia by bola požiadavka 50% z oboch testov jednotlivo.
Samotný predmet patril k tým najzaujímavejším, avšak dobrý dojem kazil spomínaný systém hodnotenia.
Mgr. Dalibor Šmíd, Ph.D. [32-MUUK], Matematická analýza I [NOFY151, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Látka se probírá rychle, takže se za cvičení stihne projet sousta příkladů a mně osobně to dalo dost dobrý základ na učení se na zápočty. Na druhou stranu není třeba mít strach, že se ztratíte. Cvičící umí látku/příklad vždy podat i pomaleji, pokud se na ni zeptáte.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Svělý cvičící, který i náročnou látku vždy dobře přiblížil. Díky jeho přípravě měla cvičení spád a člověk se na nich rozhodně nenudil. Občas bylo potřeba většího úsilí, aby student udržel dobrý přehled o tom, co se na tabuli děje. Rychlost, se kterou se objevovaly nové informace byla v některých pasážích závratná.

Mimořádně oceňuji ochotu cvičícího pořádat konzultační schůzky (dokonce i o prázdninách). Kdykoliv má student pocit, že něčemu nerozumí, je velmi vstřícný a ochotně vše dovysvětlí.

Celkový přístup je férový a přátelský.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Ze začátku jsou tato cvičení rozhodně šok co se týče objemu informací a příšlo mi, že se na tato cvičení musí člověk dost pilně připravovat, aby se na nich zorientoval. Líbila se mi nábidka konzultací navíc.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Bylo vidět, že cvičící látce velmi dobře rozuměl a srozumitelně ji uměl podat. Někdy jsem měla obtíže stíhat tempo výuky, ale to bylo pochopitelné vzhledem k tomu, kolik se toho muselo na každém cvičení probrat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor Šmíd je skvělým pedagogem - ochotný, nápomocný, chápavý. Sem tam přihodí nějaký vtípek. Ocěňuji, a vážím si ho.
Mikuláš Fiala, 13.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi energetický, příjemný, dává studentům možnosti se zapojit, vyzkoušet si látku u tabule, a také vylepšit si známku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pozitiva:
- Doktor Šmíd je velice zkušený pedagog.
- Na cvičení chodil vždy s předstihem a připraven.
- Sbírání bodíků na zápočet dávalo smysl. Hlavní podíl tvořily testy, ale až 25 % mohly tvořit bodíky za aktivitu, tedy počítání u tabule či odevzdávání úkolů. Když student počítal u tabule a nedařilo se mu, tak doktor Šmíd ochotně vysvětlil a nasměroval studenta ke správnému cíli. Domácí úkoly vždy opravil a napsal komentář, bodíky správně a hned zapisoval do tabulky.
- Je organizačně zdatný.
- Sofistikovaný humor.
- Cit pro to, které příklady ze sady jsou důležité pro cvičení a které ne.
- Ochota vysvětlovat i po emailu, emaily píše jasné.

Negativa:
- Na někoho může být trochu rychlý, nicméně mně tempo akorát vyhovovalo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Na vyučujícím oceňuju jak to, že umí učivo velmi dobře vysvětlit, tak i jeho ochotu cokoliv vysvětlit třikrát, odpovídat na úplně jakýkoli dotaz, popřípadě dokonce udělat konzultaci na nějaké téma, ať už místo hodiny o níž jsme přišli kvůli školní akci, nebo kvůli testu atd. Neférovost jsem nezaznamenala. V hodinách je velmi milý, atmosféra na cvičení byla vždy pozitivní. Na výuku je vždy připraven. (Dodatečná poznámka: Měla jsem ho jako supla na přednášku a od něj jsem chápala učivo nejlépe).
RNDr. Karel Tůma, Ph.D. [32-MUUK], Matematická analýza I [NOFY151, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Výborný cvičící. Moc milý a ochotný vždy pomoci. Dává studentům k dispozici spoustu materiálů ke cvičení (i své přípravy s komentářem) i následně ve zkouškovém ke zkoušce. Na začátku cvičení zopakuje důležité věty z přednášky, což není samozřejmostí. Výuku během mazání tabule prokládá legračními příběhy ze života a vždy se na všechny pěkně usmívá. :-D
Jediné, co mi nepřišlo ideální bylo, že přednáší/vysvětluje/počítá hrozně rychle. Na druhou stranu, když se člověk nastavil tak, že bude jen poslouchat, protože zápis byl po cvičení k dispozici, tak se to stíhat dalo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Cvičenia mi osobne veľmi vyhovovali. Cvičiaci je veľmi ochotný a cítiť z neho, že ho baví učiť a ešte k tomu aj naozaj vie učiť. Nie každému sedí rýchle tempo, mne však veľmi vyhovovalo a cvičenia mi vďaka nemu pripadali veľmi efektívne. Zápočet nedostanú len študenti, ktorí o jeho získanie neprejavia žiadny záujem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2024, 1. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
P. Tuma bol vždy profesionálny, sústredený, pripravený. Veľmi produktívne cvičenia. Ďakujem
Jan Engler, 03.01.2024, 1. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Nic mě neprobudí tak spolehlivě jako matalýza v devět ráno v úterý s panem Tůmou. Zvykněte si na rychlý příjem informací.
Mgr. Martin Zika [32-MUUK], Lineární algebra I [NOFY141, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Líbila se mi shrnutí probrané látky na začátku každého cvičení. Cvičící byl ochotný odpovídat vždy na dotazy. Doporučuji
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Zika je velmi ochotný cvičící, který poradí s jakýmkoli dotazem a navíc se s vámi zasměje. Jeho tipy a triky pomohly spoustě studentů. Myslím, že lépe připravená jsem na zápočtové testy být nemohla. Před těmi navíc pořádal hromadné konzultace, kde s námi procházel problémové příklady, za což jsem mu moc vděčná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Moc fajn cvičící.
Připomínka k předmětu, Lineární algebra I [NOFY141, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení z algebry dokonale kopírovalo osnovy přednášek, což bylo značnou výhodou. I přesto se mi ale po většinu semestru zdálo, že na cvičení žiju v trochu jiném světě než na přednášce (ve srovnání například s analýzou). Musím ocenit úroveň přípravy k zápočtovým testům (stačilo propočítat příklady ze cvičení k získání zápočtu). K nějakému hlubšímu pochopení látky probírané na přednáškách ale výrazně nepřispělo.
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení úzce souviselo s látkou probíranou na přednáškách, příklady kvalitním způsobem rozšiřovali teorii.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňuji centrální organizaci, která zaručila propojenost cvičení s přednáškami.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení bylo silně provázáno s přednáškou, cvičilo se to, co se probralo, popřípadě pokud přednáška odpadla, tak cvičení byla napřed a cvičící upravil podle toho svůj výklad. Cvičení mají procvičit látku a aplikovat teorii do praxe (příkladů), což se v tomto případě povedlo velmi dobře. Cvičení mě na početní část zkoušky připravila.
Na příslušných stránkách se vždy včas objevilo zadání cvičení i jeho řešení, později pak i domácí úkol. V řešení úloh byly povětšinou bohužel jen výsledky, takže když student nevěděl, jak na nějaký příklad, tak si buď musel odvodit postup na základě výsledků či musel napsat cvičícímu.
Dušan Minárik, 07.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi dobre pomohlo pochopiť obsah prednášok a učiva
Mikuláš Fiala, 31.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení navazuje na výuku
Rudolf Pardubický, 27.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvelé cvičenie, ktoré mi veľmi pomohlo a chodil som naňho rád. Niekedy mi ale prišlo, že je moc veľký skok v obťažnosti úloh ktoré sme robili na cvičení a domácimi úlohami, do ktorých som musel investovať pomerne veľa času.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Poněkud pomalé ale doprobralo se tam, co se nestihlo na přednásce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvelé cviká. Nebolo tam nič zlé. Možno by bolo dobré, keby bolo viac príkladov na precvičenie, lebo počítať pred zápočtom niečo čo už človek rátal na jednu stranu je fajn, lebo si všimne iné spôsoby, ako sa dá problém riešiť, ale niekedy to je fakt od veci. (Tá zbierka čo je v doporučenej literatúre je kus od veci :D)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cviceni bylo dobre provazano s prednaskou, bylo zajimave i podnetne i usporadane.
Připomínka k předmětu, Lineární algebra I [NOFY141, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Priebeh predmetu je štruktúrovaný tak, že vyžaduje a podporuje priebežnú prípravu, pre prváka, ktorý sa ešte oťukáva a zvyká si na zmeny veľmi dobrý systém. Domáce úlohy sa vypracovávajú v tímoch, čo má svoje výhody aj nevýhody.
čo sa záverečnej skúšky týka, skladá sa z dvoch častí: Orientačný test a teoretická časť. Orientačný test je nutné zvládnuť na 70%, aby bola skúška úspešná, čo vôbec nemusí byť jednoduché. Je to pomerne o šťastí a ako komu sadnú úlohy. Po úspešnom zvládnutí Orientačného testu zvládnuť druhú časť skúšky už nie je náročné, samozrejme aj tá vyžaduje svedomitú prípravu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Jeden z tradičně náročných matematických předmětů. Celkem překvapil relativně nestandardní sled výkladu jednotlivých témat, kdy se zpočátku navazuje na znalosti ze střední školy, aby následně na 4. přednášce byly tyto představy zbourány. Pochopil jsem, proč se to dělá, ale v průběhu semestru to na mě působilo celkem chaoticky. Mně osobně se zdálo, že se celý semestr tak nějak točíme kolem pojmu matice, lineární zobrazení a vektorový prostor, jen každou přednáškou děláme něco jiného. Všechno mi do sebe začalo zapadat až ve zkouškovém období, kdy jsem i konečně pochopil jak spolu zmiňované pojmy vlastně souvisí.

Silně musím ocenit dobrou svázanost cvičení a přednášky. Sady úloh byly pro všechny stejné (úroveň přípravy všech paralelek srovnatelná). Stejně tak s úkoly.

Kvízy probíhající v průběhu semestru byly dobrou motivací ke čtení skript dopředu, zpočátku semestru bylo mírně nepříjemné, že se vázaly k tématům dvě přednášky dopředu. Tento náskok ale v průběhu semestru zmizel.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Nevím zda to bylo cílem, ale líbilo se mi že cvičení bylo napřed oproti přednáškám. Pak mi témata dávali mnohem větší smysl. Jednu výčitku co bych měl je to, že kvízy očekávaly témata které jsme zatím neprobírali, což znamená učení se ze script. Řekl bych, že scripta jsou až moc exaktní na naučení nového konceptu. Většinou se mi koncepty mnohem lépe učili z počítání, cvičení nebo přednášek. Hlavně protože pokud téma prezentoval člověk, tak byl schopný koncept popsat víc přirozeně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět je dobře uspořádan a nikdy jsem neměl problém s tím, že bych nevěděl, na co probírané téma navazuje. Přednáška a cvičení na sebe dobře navazují. Jediným, ale docela velkým minusem jsou skripta, ve kterých se člověk může pořádně vyznat možná až po probrání tématu.
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Na předmět je na oboru Fyzika snížená časová dotace; přesto je kurz kvalitně postaven a skrz přidružené akce, jako například pravidelné vyplňování kvízů ze samostatně, předem nastudované, látky, kvalitně zprostředkuje úvod do světa lineární algebry.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Celá výuka byla dobře koncipovaná. Díky kvízům jsme si museli projít danou část skript před přednáškou, takže potom bylo snazší na přednášce porozumět probíraným tématům. Celkově se cvičení a přednášky dobře doplňovaly, takže jsem se v předmětu vůbec neztrácela.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 1. ročník, , Program CŽV - zájmový
Na předmětu oceňuji kvízy a domácí úkoly. Přednášky by měly být nahrané, včetně složitých důkazů, a místo nich by se mohla prezentovat řešení teoretických domácích úkolů. Našel jsem, že na ČVUT cvičí studenty ve vytváření a formulování důkazů během semestru, to mi na MFF chybí. Pak by teoretická část zkoušky nemusela být tak triviální a povrchní, aby ji člověk bez přípravy mohl udělat za 3.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pozitiva:
- Za největší pozitivum považuji koncepci a organizaci kurzu. Před přednáškou jsme museli přečíst příslušnou kapitolu ve skriptech a následně vyplnit kvíz, kde jsme se mohli přednášejícího ptát na nejasnosti. Následně proběhla přednáška a po ní jsme měli domácí úkol ve skupinách po 4 až 6 lidech. Takto jsme se lineární algebru vskutku naučili, systém nás i nutil se učit průběžně.

Negativa:
- Hlavním zdrojem informací byla skripta od doktora Šmída, který předmět přednášel v roce 2022/2023. Skripta byla hustě napsána, občas mi chybělo motivování problematiky a obrázky skoro nebyly, i když by se pro vysvětlení látky hodily. Přečtení kapitoly byla vždy menší, někdy i velká výzva pro mozek.
- Časová dotace kurzu. Kurz lineární algebry je dotován jako 2/2, tudíž 1 přednáška a 1 cvičení, ale učivo bylo příliš obsáhlé.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Účivo je prezentováno srozumitelně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět je dobře koncipován, ale zasloužil by si vyšší hodinovou dotaci přednášek. Na přednáškách se musí často spoléhat na samostudium ze skript, což nepovažuji za šťastné. Skripta jsou celkem dobrá, ale dle mého by si zasloužila více názornosti na úkor kondenzovanosti důkazů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2024, 1. ročník, , Program CŽV - zájmový
Každotýdenní kvízy a domácí úkoly velmi pomáhaly udržet tempo s přednáškou.
Mikuláš Fiala, 31.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Na přednášce jsou jiné důkazy stejných tvrzení než ve skriptech, takže člověk má dvě čance to pochopit. Celkem dobrý systém, kde člověk si před přednáškou musí přečíst tu kapitolu ve skriptech a vyplnit kvíz, jen škoda, když člověk propásne kvíz, tak se nelze podívat, jaké byly otázky
Rudolf Pardubický, 27.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Predmet je vyučovaný tak, že študentov "núti" učiť sa pomocou kvízov a domácich úloh - to oceňujem. Čo sa týka výkladu, tak ten bol veľmi kvalitný a z prednášky som vždy odchádzal s pocitom, že veciam rozumiem.
Dušan Minárik, 04.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Veľmi dobrá organizácia. Vypĺňanie kvízov pred prednáškou núti k prečítaniu skrípt, čo som počas prednášky veľmi ocenil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Přednášky skvělé, uvidíme co zkoušky. Úkolů mnoho, času na přednášce málo a látky moc. Hodila by se další dvouhodinovka a rozhodně by neškodilo mít pana doktora Krumpa více.
Skripta jsou bolest a rozhodně nedoporučuji číst dlouho. MUNI má velmi srozumitelnou alternativu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
NAJLEPŠIE PREDNÁŠKY, fakt topka. Tak dobre jasne a zreteľne vysvetlená látka. Po prečítaní skrípt, ktoré mi fakt nesadli toto bolo skvelé.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Kurz lineární algebry mi velmi vyhovoval. I když by se mnou každý asi nesouhlasil, upřímně mi hodně vyhovovala skripta pana doktora Šmída, ze kterých jsme se učili. Domácí úkoly, které se každý týden odevzdávají jsou sice občas časově náročné, hlavně ze začátku, než si člověk zvykne na danou strukturu, ale prakticky se na nich člověk nejvíc naučí. Lineární algebra mě také bavila proto, že je zde opravdu podstatné pochopení teorie, kterou však neustále využíváte a samotné výpočty potom nejsou ani moc dlouhé nebo náročné, což nemůžu to samé říct o analýze, kde se ta čistá teorie do té početní praxe často moc nepromítá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Predmet je velmi zajimavy i podnetny, narocnost byla spise casova, ale nemuze byt divu vzhledem k tomu, ze se jedna o hlavni predmet. Usporadanost uz lepsi byt nemuze. Provazanost mezi prednaskou a cvicenim byla tez vyborna.
Připomínka k předmětu, Lineární algebra II [NOFY142, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 23.08.2023, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Stručné zopakování tématu na začátku mi zachraňovalo zadek ve smyslu chápaní přednášek a probírané látky obecně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.06.2023, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení jsou poměrně dobře koncipována na základě úloh, které jsou v sadě, avšak nutno dodat, že chybí ukázkové řešení, která bych ocenil. Celkově byla cvičení místy dosti repetitivní a přišlo mi že ne až tak interaktivní.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.06.2023, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Ve skiptech někdy bylo v jedné větě (myslím větu jako česky psany text, ie sentence not theorem, ne matematické tvrzení) tolik informací, že po několika takových po sobě jdoucích větách je velice obtížné se v důkazu, pozorování, atd. totálně neztratit. Bylo by fajn jednotlivé logické návaznosti nějak oddělit, kratší věty, nebo odsazení, aby se to neztratilo v dlouhém bloku hustého textu.
Bylo fajn že bylo propojeni s analýzou při skalarním soucinu. Pozdní sběr byl moc zajímavý, klidně vicero takového!
Připomínka k předmětu, Lineární algebra II [NOFY142, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.08.2023, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
veľmi dobre spracované skriptá a iné materiály, učivo je veľmi zaujímavé a má uplatnenie vo veľa ďalších predmetoch a oblastiach
Připomínka k předmětu, Matematická analýza I [NOFY151, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení k matematické analýze vždy skvěle připravilo na zápočtové testy i na početní část zkoušky. Sady příkladů byly výborně volené (vždy jen typový příklad, tedy zvládnutí všech vzorových příkladů stačilo ke získání zápočtu i složení početní části zkoušky). Velmi oceňuji zveřejnění vzorového řešení všech příkladů počítaných na zápočtech - usnadňuje to přípravy na zápočty/zkoušku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Celkově byla cvičení dobře zorganizovaná díky dostupnosti materiálů, možnosti získat body v hodinách a za úkoly a vypočítaným vzorovým příkladům.
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Doporučuji do cvičení analýzy investovat vlastní čas a energii nad rámec časové dotace kurzu. S kvalitním přednášejícím dostanete slušný přehled ke zkoušce z předmětu. Provázanost s přednáškou je rámcová.
David Škrob, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Nejvíce náročný předmět prvního semestru, je velmi obtížené obsahnout všechny probrané témata. Obvzláště proto, že se musí projít od limit skz derivace a integraly až k differenciálním rovnicím.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Výborně organizované, k dispozici přehledné řešené příklady.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Cvičení bylo dobré, sice náročnější, ale dobře připravilo k početní části zkoušky.
Mikuláš Fiala, 13.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi dobrý, jede se trochu rycle, ale je hodně látky, takže pomalej to nejde. Velmi mi sedí vyučovací styl Dalibora Šmída. Cvičení je dobře tématicky uspořádané, na teorii nenavazuje, protože ta je vždy trochu pozadu a stejně tam jsou spíše důkazy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení z m. analýzy trvá 135 minut, což je dost na to, aby studenta kompletně vyšťavilo. Nicméně běžně se dělá pauza někde uprostřed. Kromě časové náročnosti je cvičení náročné i díky učivu. Počítají se tam složité limity i integrály apod., ale to je dobře, protože s dobrým cvičícím a poctivým přístupem studenta je pak početní část zkoušky v klidu zvládnutelná. Líbilo se mi, že v tématu Derivace jsme měli příklady na aplikace do fyziky.
Rudolf Pardubický, 02.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičenie bolo mojím hlavným zdrojom informácií týkajúcich sa matalýzy počas semestru a naozaj sa na neho vyplatilo chodiť, keďže sme na ňom precvičovali dôležité príklady. Problém ale spočíva v tom, že trvá tri vyučovacie hodiny - osobne som nebol schopný dávať pozor celý čas, aj keď sme preberali zaujímavé veci.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení z matematické analýzy byla opravdu velmi náročná. Tři hodiny v kuse udržet plnou pozornost u takhle těžkého tématu pro mě nebylo vůbec jednoduché. Na druhou stranu to chce opravdu sebedisciplínu a dril a není způsob, jak si to zjednodušit. Člověk prostě musí počítat a počítat a počítat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení bylo dobře strukturováno a odpovídalo právě přednášené látce. Opravdu jsem se naučil počítat vše potřebné. Kdybych měl vytknout jednu maličkost, tak mi připadalo, že občas zbylo málo času, abychom na cvičení počítali samostatně. Ale předvedení vzorového příkladu na tabuli považuji za důležitější než samostatné počítání, které můžeme dohnat doma.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Na tomto předmětu velmi oceňuji to, že si zde člověk velmi dobře uvědomí jak užít nabyté teoretické znalosti (z přednášky, skript), plus je zde teorie hezky dovysvětlena. Předmět je velmi zajímavý, občas jsme se dozvěděli i něco navíc. Zde bych možná ocenila kdyby byly raději klidně i dvě dvouhodinové za týden místo jedné tříhodinové (teď hodinou myslím vyučovací hodinu, tedy 45 min), i s pauzou je náročné se do konce soustředit. Předmět je krásně uspořádaný a silně provázaný s přednáškou, dále se velmi dobře prolíná s fyzikou, byť fyzika jej bohužel trochu předbíhá.
Dušan Minárik, 04.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cviká ma bavili viac ako prednášky, mohol som si započítať a občas som mal aj pocit že tomu rozumiem. Je škoda, že sme cvičenia mali len raz za týždeň na tri hodiny. Keď nám totiž odpadla jedna hodina kvôli imatrikulácii, okamžite sme sa dostali do sklzu ktorý sme dobiehali celý semester... a po troch hodinách už som niekedy nevládal vnímať... možno by bodlo mať 2 dvojhodinovky ako tomu kedysi bolo...
Připomínka k předmětu, Matematická analýza I [NOFY151, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Predmeto to vôbec nie je jednoduchý, ale s patričnou dávkou snahy to nie je nič ľudsky nemožné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Matematická analýza má rozhodně nejdémoničtější pověst ze všech předmětů prvního semestru. Podle mého názoru si ji ale rozhodně nezaslouží. Tento předmět nabízí velmi zajímavou matematiku provázenou ještě zajímavější historií (kterou přednášející tu a tam popisuje).

Předmět má relativně vysokou provázanost se cvičením, kde se probírají konkrétní příklady spojené s tématy přednášek. Na rozdíl od ostatních předmětů se mi nezdálo, že by cvičení a přednáška byly dva oddělené světy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Tento předmět obsahuje největší (možná až příliš velký...) objem nově probrané látky, takže je 9 kreditů za něj rozhodně zasloužené. Vyhovovala by mi větší propojenost s lineární algebrou nebo mechanikou již přímo během semestru.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Celková organizace předmětu byla značně roztříštěná a velmi záleželo na cvičícím, zda studenti chápali probíranou látku nebo ne. Navíc nebyly tolik provázané přednášky a cvičení.
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Osobně jsem tyhle hodiny neměl rád, ale to dost možná kvůli přednášejícímu, který nám byl přidělen. Analýza je krásná věc; s trochou štěstí obdržíte kantora, který se na to bude dívat stejně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Předmět je zajímavý. Líbilo se mi, že jsme začali brát ODRka už v 1. semestru. Není bohužel tak dobře organizovaný. Každý rok chtějí po studentech trochu něco jiného z trochu jiných materiálů. Podle mě by bylo obecně lepší, kdyby to sjednotili jako lineární algebru na obecné matematice, kde se už několik let vyučuje se stejnými požadavky ze stejných skript. Řekla bych, že to pak i pro vyučující musí být jednodušší a studenti mají velmi dobře definované požadavky ke zkoušce i během semestru. Využití skript Černého a Pokorného mi vyhovovalo, jsou podle mě velmi dobře napsaná.
Mikuláš Fiala, 13.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělá skripta
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Na matematické analýze I oceňuji dostupnost literatury. Přednášky následovaly skripta od prof. Pokorného "Základy matematické analýzy pro studenty fyziky 1" plus jsou dostupné příklady od Kopáčka. Skripta jsou napsána dobře, témata na sebe logicky navazují, občas by se hodilo více rozvést důkaz, ale naštěstí jsou nahrány přednášky od prof. Pokorného z roku 2014/2015, kde přednáší prakticky totéž, co se objevuje ve skriptech. Látka M. analýzy I je standardní, tudíž výukových materiálů je hromada.

Přednáška byla provázána se cvičením, cvičilo se to, co se probralo.

Celkově vzato je analýza těžká, to se o ní ví. Myslím si ale, že pokud se student postaví hlavně k počítání čelem a propočítá si hodně příkladů, tak se předmět dá v klidu zvládnout i bez hlubší znalosti vět a důkazů. Nicméně samozřejmě na výbornou je nutno znát oboje.
Dušan Minárik, 07.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
je to analyza.
je to tažke
treba sa učiť a nepodceniť to!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skripta jsou poněkud nešťastně napsaná. V některých vydáních se objevují chyby. Rozumím, že osnova skript je přizpůsobena potřebám fyziky, tedy co nejrychleji probrat derivace a integrály. Vinou toho se však důkazy některých vět odkládaly na později a bylo těžké je ve skriptech dohledat. Oceňuji však snahu vyučujícího se tomuto vyhnout a potřebná tvrzení probrat zavčas. I tím se však pořadí probírané látky chaotizuje a při učení ke zkoušce je těžké se v tom všem zorientovat. Navíc požadavky ke zkoušce byly psány naprosto chaoticky. Místo ucelených okruhů to byly náhodně poskládané názvy vět, které často ani neodpovídaly názvům vět v učebnici. Dokonce se požadavky ještě měnily po začátku zkouškového. Nedalo se v tom potom vůbec vyznat. Celkově organizace předmětu byla chaos, za což může laxní přístup přednášejícího.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Matematická analýza je velmi náročný předmět, ale je to základ pro všechny další obory. Návaznost a uspořádanost je dobrá, skripta od profesora Pokorného jsou dobrým vodítkem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2024, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět byl pro mě naprostý chaos. Na vině je pravděpodobně to, že se přednášelo podle skript Černý-Pokorný. Každou větu jsme probrali ve dvou nebo třech verzích, absolutně jsem se ztrácel v tom, která je která a přitom by stačilo použít inteligentnější definici okolí nekonečna (1/Ɛ;+∞) pro malá epsilon. Požadavky ke zkoušce byly totální propadák, věty byly uvedeny napřeskáčku, seznam obsahoval věty, které jsme na přednášce nedělali, nebyly ani ve skriptech a některé se mi nepodařilo ani vygooglit (Leibnizova věta?). Na zkoušku se pak člověku učí dost těžko, když musí několik hodin luštit to, co se po něm vlastně chce. Ale jednu věc jsem musel ocenit, a to je zařazení diferenciálních rovnic. Je užitečné se je naučit už v prvním semestru, když je pak člověk bude používat po zbytek studia. Zkouška se mi zdála přiměřeně obtížná, dostatečně prověřila znalosti, ale nevypustili jsme při ní duši.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pro mě osobně nejvíce náročný předmět.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK