Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. [32-KDF], Proseminář výuky fyziky I [NFUF305, proseminář]
Jakub Bouška, 10.01.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Super vyučující. Skvěle doplňuje Petra Kácovského a poskytuje další (jiný) pohled na pedagogiku a školství obecně. Má zkušeností na rozdávání a činí tak.
doc. RNDr. Petr Kácovský, Ph.D. [32-KDF], Termodynamika a statistická fyzika [NFUF302, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 3. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Oceňuji připravenost na výuku, ochotu reagovat na dotazy i na úkor časových možností hodiny, že priorita byla abychom se orientovali. Hodiny probíhaly v příjemné atmosféře, přestože šlo o pětihodinový blok, neodcházela jsem až tak vyčerpaná. Na konzultaci bylo vždy možné se snadno domluvit a od zkoušky jsem odcházela s pocitem férového ohodnocení, které jsem přesně věděla, na základě čeho vzniklo. Děkuji.
doc. RNDr. Petr Kácovský, Ph.D. [32-KDF], Proseminář výuky fyziky I [NFUF305, proseminář]
Jakub Bouška, 10.01.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Jeden z mých oblíbených vyučujících na Matfyzu. Skvěle argumentuje, vysvětluje a moderuje debaty. Kdybych jednou učil tak, jak učí pan doktor Kácovský, byl bych šťastný člověk...
doc. RNDr. Petr Kácovský, Ph.D. [32-KDF], Praktikum školních pokusů III [NFUF832, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2024, 3. Ročník, Učitelství fyziky pro střední školy, navazující magisterské
Nejvíce oceňuji přístup vyučujícího k předmětu, kdy nás nechal všechny experimenty vyzkoušet samotné (s použitím prac. listů) a poté nám jen pomáhal/korigoval naši práci. Myslím, že takto nám v paměti utkvělo největší množství informací.
Připomínka k předmětu, Doktorandský seminář f12 [NDFY064, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.06.2024, 2. Ročník, Didaktika fyziky a obecné otázky fyziky, doktorské
Seminář dává doktorandům příležitost sdílet zkušenosti a řešit problémy z vlastního studia a výzkumu s dalšími doktorandy a zkušenějšími výzkumníky. Atmosféra semináře je vždy přátelská a vřelá. Pravidelná setkání s vysokou mírou přizpůsobení obsahu aktuálním potřebám studentům jsou velice nápomocná z informačního hlediska, ale také motivují studenty k dalšímu studiu a mají pozitivní dopad na celkový well-being studenta.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2024, 2. Ročník, Didaktika fyziky a obecné otázky fyziky, doktorské
Oceňuji flexibilitu témat navazujících na aktuální dění ve výzkumu jednotlivých doktorandů. Seminář byl přínostný jako prostor pro prezentaci zajímavých fyzikálních témat, tento formát bych ponechala. Zároveň bych ocenila, kdyby seminář mohl v budoucnu sloužit jako prostor pro prezentování výsledků výzkumu a jejich analýzu a diskusi. Tady by mi připadalo přínosné, kdyby nešlo jen o spontánní diskusi na místě bez přípravy, ale aby součástí prezentace bylo i to, že prezentující připraví předem materiál (klidně jen nahrubo zpracovaná data, ale čitelná a srozumitelná), který umožní ostatním se s daty seznámit a zamyslet se nad nimi, aby následná diskuse mohla být informovanější.
Připomínka k předmětu, Termodynamika a statistická fyzika [NFUF302, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Na začátku semestru se zopakovala potřebná matematika, což se později ukázalo být velmi užitečné. Oceňuji, že byl kladen důraz na porozumění, jak během hodin, tak u zkoušky. Během semestru je to spousta práce, otázky v Moodlu a k tomu ještě projekty, ale vyplatí se to, protože člověk všemu lépe porozumí a příprava na zkoušku je pak celkem snadná. Jednotlivá témata byla dobře provázaná a celý předmět byl velmi zábavný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 3. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Jeden z nejlepších předmětů, co jsem zatím na MFF měla. Vyhovovala mi systematičnost výuky, která ale zároveň nebyla monotónní, vždycky byl dostatek prostoru na to věnovat se nejasnostem, přijde mi, že jsem si toho hodně odnesla. Super!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.01.2024, 3. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Přednáška byla vhodně doplněná příklady (cvičení a přednáška nebyly striktně oddělené), díky čemuž tématické početní příklady byly probírány hned když jsme dané téma probrali, což je příjemnější než mít cvičení odděleně.
Celý semestr byly průběžné otázky, na kterých jsme si ověřili jak jsme dané téma pochopili, což vyřešilo všechna případná nepochopení hned ze začátku.
Navíc byly povinné 4 větší úkoly, což je za mě příjemnější než mít povinné úkoly každý týden. Díky tomu že jich bylo tolik a byly rovnoměrně v semestru, tak jsme na ně měli dost času a klid.
Zápočtové testy měly tu nejpříjemnější formu, jakou jsem kdy v životě zažila.
Celý kurz termodynamiky jsem si užila, kromě toho že jsem se toho hodně naučila.
Připomínka k předmětu, Proseminář výuky fyziky I [NFUF305, proseminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 2. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Během svého studia na matfyzu jsem se doposud nesetkal s předměty, které by byly výrazněji zaměřené na didaktiku, fungování učitele a další věci s tím spojené. Tento předmět je tak prvním, který je na tuto problematiku zaměřen.
Při semináři je kladen velký důraz na aktivní zapojení studentů, výrazně převažují diskuze nad nejrůznějšími tématy. Díky dvojici pedagogů je seminář příjemně dynamický. Oba vyučující navíc bohatě sdílejí zkušenosti z učitelské praxe, tudíž shledávám přítomnost obou jako velmi přínosnou, neboť jejich zkušenosti se mnohdy liší. Oba navíc velmi cením a obdivuji (nejen) kvůli tomu, že na popud jedné studentky věnovali jeden ze seminářů tématu listopadové stávky škol a učitel.
Tento předmět (i přesto, že je povinný) velmi doporučuji, je moc fajn.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Velmi oceňuji, že jsme se dozvěděli spoustu informací o různých aspektech učitelské profese, jako jsou různé dokumenty typu RVP nebo ŠVP, co všechno je potřeba udělat před začátkem školního roku na nové škole, jaká je role třídního učitele atd. O všech tématech se diskutovalo, což mi pomohlo utvořit si vlastní názor na to, jak chci učit. Velmi oceňuji srovnání pohledů základoškolského a středoškolského učitele. Předmět není náročný, ale je to asi nejužitečnější předmět pro moji budoucí praxi, jaký jsem zatím měla.
Jakub Bouška, 10.01.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Můj oblíbený předmět tohoto semestru. Praktické informace pro budoucí zaměstnání - učitel. Oceňoval jsem diskuse a interaktivní výuku.
Připomínka k předmětu, Proseminář výuky fyziky II [NFUF811, proseminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2024, 3. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Druhý proseminář výuky fyziky nedělá svému předchůdci ostudu. Opět jeden z nejfajnovějších předmětů semestru. Opět si vyzkoušíte mnoho prací ve skupině, brainstormingů, diskuzí, her atd. Oceňuji i hodiny, které proběhly venku, a to jak diskuzi se starším studentem-učitelem, tak předhraštickou herní hodinu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.06.2024, 2. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Prvni, respektive druhy pedagogicky zamereny predmet, ktery je brany spise takovou povidaci metodou, coz je opravdu skvele!
Připomínka k předmětu, Praktikum školních pokusů III [NFUF832, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2024, 3. Ročník, Učitelství fyziky pro střední školy, navazující magisterské
Oceňuji skvělé nápady pro laboratorní práce a experimenty na SŠ.