AnketaAnketa(verze: 652)
V letním semestru akademického roku 2018/2019 probíhá sběr dat 13.05.2019 - 18.09.2019.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Monika Balázsová [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičiaca bola veľmi milá a ochotná. Cvičenia vhodne zhrnuli základné pojmy z prednášok, no boli málo podnetné a zaujímavé. Najviac sa mi nepáčilo neskoré opravovanie domácich úloh.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Snaživá cvičící, vždy perfektně připravená. Oceňuju i to, jak skvěle mluvila česky, udělala jen pár chybiček za hodinu. Materiály (prográmky) vždy skvěle připravené a ačkoli jsme ze začátku semestru netušili, co z nich máme vyčíst, tak i díky její pomoci jsme tomu porozuměli.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Najväčšie mínus cvičiacej bolo, že nás vyvolávala k tabuli ako deti na základnej škole a stále sa pýtala kto chce ísť dobrovoľne niečo vypočítať, pričom reálne očakávala, že sa niekto prihlási (čo sa samozrejme ani raz nestalo). Nielenže sa týmto spôsobom vedenia hodiny stihne toho menej ako keby nám to ona predviedla, ale zároveň človek má stresy či náhodou nebude vyvolaný. Z toho dôvodu som po prvom cvičení prestal na cvičenia chodiť.
Ďalšie mínus bolo, že cvičiacej trvalo opraviť domácu úlohu niekedy aj mesiac, a kamarátovi dokonca dva mesiace.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Vyučujúca bola milá a ústretová a cvičenia mala pripravené. Štruktúra cvičení mi však nevyhovovala, zväčša len opakovali prednášku a potom zahŕňali len jednoduché technické výpočty pri tabuli. Občas bol výklad nezrozumiteľný a vyučujúca nevedela odpovedať na otázky. Oprava domácich úloh niekedy trvala aj viac ako mesiac.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičení sloužilo hlavně jako opakování z přednášky. Obsah a zejména ukázkové programy v MATLABu byly dobře připraveny. Občas ale nebylo jasné, co vlastně máme při hodinách dělat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičící trvalo neskutečně dlouhou dobu opravit domácí úkoly. Až po tom, co jsme psali přednášejícímu, zveřejnila část výsledků a my se mohli podívat, jestli máme vůbec potřebné body, abychom mohli jít na předtermín.
Také mi nevyhovovalo, že cvičící nutila chodit k tabuli i studenty, kteří jasně řekli, že problém vyřešit neumí. Takže ve výsledku jsem se nemohla pořádně soustředit na příklady, když jsem byla pořád nervózní, jestli mě vyvolá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
První předmět kde jsem čekal na opravení úkolu déle než měsic a půl. Chápu že může mít člověk občas málo času, ale já při čekání na tento úkol musel odevzdat další 3 úkoly a měsíc a půl se mi zda fakt hodně. Jinak byly cvika vcelku v poho
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičící byla vždy dobře připravená, zopakovala teorii z přednášky a poté jsme počítali příklady, nebo pracovali v matlabu. Jediné, co mi cvičení narušovalo, bylo časté vyvolávání k tabuli. Vím, že o nic nejde, ale vždy jsem byla lehce nervózní, že půjdu k tabuli, a tím pádem jsem se nemohla pořádně soustředit na počítání.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Vyborne pripravene cviceni. Akorat vyvollavani k tabuli neni podle me vzdy idealne reseni
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Oceňuji, že cvičící byla vždy řádně připravená. Za zcela zbytečné jsem pokládal nucené vyvolávání k tabuli. Pro studenty je to zbytečně stresující, hodina se tím zpomalí a (nevyvolaní) studenti pak nevidí čisté vzorové řešení. Cvičící často nebyla schopna řádně odpovědět na otázky mírně přesahující rámec hodiny, což samozřejmě není závažný problém. Dále bych býval ocenil, kdyby oprava domácích úkolů byla trošku rychlejší. Takto jsem zaprvé nevěděl, kolik bodů mi schází do zápočtu a zadruhé při obdržení bodů už zcela zapomněl, co to bylo za úkol a jak jsem ho řešil. Přes všechny tyto problémy však hodiny byly prospěšné a určitě mi pomohly.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Opravování úkolu trvalo velmi dlouho. Úkoly byly zadávány cca jedou za dva týdny a i tak se stávalo, že jsme třeba odevzdávali 5. DÚ a ještě neměli opravený 3. Ani ke konci semestru se to nezlepšilo, takže člověk moc nevěděl, kdy už má splněno.
Jinak Mgr. Balázsová byla na cvičení připravená a se studenty jednala vstřícně. Bohužel ale nebyla vždy úplně schopná reagovat na dotazy studentů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Vše nám bylo skvěle vysvětleno, dokonce nám i poslala poznámky z posledního cvičení těm, kteří jdou na předtermín a toto cvičení mít nebudou.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Příjemná cvičící. Vždy zopakovala teorii z přednášek, pak jí předvedla na příkladech a pokaždé si připravila i program v Matlabu, která dost pomohla při představě, jak které numerické metody fungují.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
najlepsia vec na cviceni vacsinou spocivala v tom, ze sme zopakovali najdolezitejsie poznatky z prednasky, a preratali sme na nich zopar prikladov

co sa tyka problemov tak

hodina bola casovo zle organizovna a casto sa nestihlo to co sa malo stihnut

nedostatocne vyuzitie a vysvetlenie programu matlab, co bola dost skoda, kedze sme tomu mohli venovat ovela viac casu

zvlastny typ aktivity na hodine - nahodne vyvolavanie studentov na to, aby prisli vyriesit priklad, ktory bud nebol nicim zaujimavy (derivovanie) alebo bol trivialny, ci naopak velmi zlozity stracalo vela casu a studentom vobec nepomahalo - na interakciu by bolo vhodnejsie zvolit ine cvicenia

cviciaca pomerne casto prejavila nedostatky znalostiach, predmet mal sice velky rozsah, ale ocividne absentovala dostatocna priprava na cvicenie

domace ulohy suviseli s ucivom ale casto boli bud velmi trivialne alebo zbytocne pracne, co vacsinou spocivalo iba v opisovani skript, navyse opravovanie trvalo neskutocne dlho, niektore ulohy viac ako mesiac, co je absurdne vzhladom na to, kolko realne trva opravit riesenia uloh a navyse ani ich mnozstvo nebolo az tak obrovske
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Tato cvičící měla občas problémy látku vysvětlit. Také se do tématu někdy zamotala.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Moc hodná, ochotná. Hodiny má vždy dobře připravené.
Mgr. Ondřej Bartoš [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Skvělý cvičičí, trpělivý a ochotný, i když to měl s námi dost těžké. Kromě příkladů mi cvičení pomáhala i s látkou z přednášek.
Velká pomoc ke zkoušce, díky :)
prof. RNDr. Vít Dolejší, Ph.D., DSc. [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Po algebraické části příjemá změna. Největší problém s chápáním druhů chyb, sice byli několikrát vysvětleny na začátku, ale následně se začaly objevovat nové termíny a nejdnou je příliš mnoho pojmů, které se částečně překrývají (a jsou u různých metod definvané jinak nebo jen stejnou definici splňují různé předpisy?)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Dobře připravené a zajímavé přednášky v pěkném tempu. Líbilo se mi ukazování animací a dalších výsledků na plátně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Vcelku dobrý přednášející. Trochu tišší, nevýrazný a pomalejší projev, takže bylo občas těžké udržet pozornost. Když jsem ale dával pozor, tak nebyl nejmenší problém cokoliv pochopit, protože vše bylo dobře a jasně vysvětleno.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, doktorské
Struktura i návaznost přednášky byla výborná. Bylo by skvělé, za předpokladu větší hodinové dotace, rozšířit cvičení o implementační část, kdy studenti sami programují úlohy v matlabu. Chválím prezentace s num. simulacemi, skvěle ilustrovaly přednášenou problematiku!
Zajímavá témata: konečná aritmetika a její vliv na přesnost výpočtu (k tomuto bych se rád dozvěděl více), aposteriorní odhady, poslední motivační přednáška k num. řešení PDR.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Skvělý, dobře rozvržený i ilustrovaný výklad, se kterým bylo možné stále držet krok.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Moc Vám děkuji za trpělivé a pečlivé vysvětlení tématiky ODR, moc mi to pak pomohlo u zkoušky z Matematické analýzy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Líbila se mi jeho preciznost a ochota srozumitelně vysvětlit sebemenší detail. Možná by mohl vykládat o něco rychlejším tempem, aby studenti neztratili pozornost.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Pan profesor je milý, přívětivý ke studentům, ale přednáší až příliš nezáživně a monotónně, až byla přednáška lehce uspávající. Chválím poměrně časté ptaní se, zda-li studenti nemají žádné dotazy (i když v drtivé většině případů bez odezvy).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Přednášky profesora Dolejšího patřili ve třetím semestru k těm lepším. Jediné, co bych vytkla je, že jsme poměrně dlouho věnovali důkazům, které po nás nikde nebyly vyžadovány, takže se k nim málokdo vrátil. Třeba to ale někteří z nás ocení v dalších letech. V každém případě účast na těchto přednáškách doporučuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Pekné skriptá, ktoré by sa zišli aj v českej verzii, no nevadila ani anglická. Prednáška sa viacmenej skrípt pridržiavala.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Milé vystupování, skělé vysvětlení problémů. Líbily se mi ukázky příkladů a algoritmů přímo na projektoru.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Vyučujúci je veľmi príjemný a jeho výklad je zrozumiteľný, vie odpovedať na otázky. Škoda bola, že napriek tomu, že ho zjavne predmet baví, často sme takmer celé prednášky tvárili jednotvárnym odvodzovaním, miesto zaujímavejších partií látky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Kvalitně vedená přednáška, látka vyložena srozumitelně a ilustrována příklady jak z teorie, tak numerické praxe.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Přehledné a dobré přednášky
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Přednášky byly příjemné a srozumitelné. Nemám co vytknout.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Přestože přednášky úpřímně nepůsobily příliš zábavně, objektivně vzato byly výborné - vhodné tempo, vše šlo krásně pochopit, dobře propojené se skripty atd. Celkem se mi líbila skripta, která byla spíše stručná, ale ne příliš na to, aby něco nešlo pochopit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Výborná přednáška, líbí se mi pojetí této části Ta jedna přednáška na úvod ODR byla podle mě správné rozhodnutí, díky tomu jsme mohli bez problémů začít s nimi na numerice pracovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Pan profesor umí hezky vysvětlovat a látku probírá pomalu, takže člověk udrží pozornost celou dobu, aniž by se ztrácel ve výkladu. Dobrá práce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
dobre uvody do prednasok, kde sa vzdy snazil ilustrovat pouzitie numerickej metody v realnom zivote, v momente ked zacal robit dokazy tvrdeni (ktore na skuske nie su pozadovane), pricom tie casto spocivali iba v aproximacii pomocou taylorovho polynomu a naslednych upravach, ktore boli aj v skriptach, sa dala velmi lahko stratit pozornost,

mozno by sa na prednaske mohlo robit viac prikladov
prof. RNDr. Miloslav Feistauer, DrSc., dr. h. c. [32-KNM], Základy numerické lineární algebry [NMMB203, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
MMIB ho nemáme
prof. RNDr. Miloslav Feistauer, DrSc., dr. h. c. [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Svůj názor popíši na malé historce. ZNM byla jediná úterní přednáška (tj. vstát o sedmé ráno, abych se dopravil na Křžíkou na devátou). Jednoho krásného úterka, vážně jsem se těšil na přednášku, namotivovaný, že jakkoli mě otravuje jet na jedinou přednášku, vytáhnu z ní tolik zajímavého, kolik jen půjde. V polovině přednášky jsem přestal zapisovat, jelikož jsem zjistil, že opisuji písmena z tabule. Nerozumněl jsem naprosto ničemu - co se dělalo, co se dokazovalo, ani náznakem jsem nerozumněl jediné věci, která se na přednášce odehrávala. Dokonce jsem ani nebyl s to se zeptat, protože jsem ani nevěděl, na co bych se vlastně měl ptát. To se mi NIKDE jinde ještě nestalo. Od té doby jsem přednášky zahodil (bohužel, nikdy to nebyl můj styl).
Pan profesor bohužel potřebuje naučit učit, jelikož v jeho přednáškách se bezhlavě opisují ani ne skripta (kdyby aspoň tak), ale písmena z tabule. Jakékoli moderní poznatky o tom, jak smysluplně učit, aby studenti pouze neopisovali, totiž pan profesor vůbec nereflektoval. Člověk by lépe zužitkoval čas tím, že by si četl skripta. Byť jsou napsaná velmi špatně srozumitelným až nesrozumitelným jazykem, aspoň by člověk neztratil hodinu a půl nesmyslným kreslením nepochopitelných symbolů.
Moc se za takové špatné hodnocení omlouvám, všech svých učitelů si velmi vážím, ale myslím, že bylo nutné toto napsat, aby se s tím něco dělalo. Času je málo, obzvlášť na vysoké škole, a tento předmět jej letos nesmyslně utrácel.
Ľuboš Krnáč, 06.02.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Vyklad vramci moznosti, sice nie vzdy vsetko bolo jasne vysvetlene no vcelku na urovni.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Nadměrné užívání řeckých písmen často bránilo porozumění, někdy bylo použito pro mě neintuitivní značení a musel jsem se kvůli tomu ve skriptech (i na přednáškách) vracet a pátrat po významu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Pan profesor je strašně milý, má svoje zažité klasické historky, které neomrzí a je velmi vstřícný. Snaží se zapojit i obecenstvo do výkladu, což je fajn a skripta k tomuto předmětu jsou na jeho stránkách, a to se hodí.
Mgr. Tomáš Gergelits [32-KNM], Základy numerické lineární algebry [NMMB203, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
+ Nadšení pro předmět
+ Ochota kdykoli poradit
- Občas zmatenost
Mgr. Tomáš Gergelits [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Obdivuji množství práce a energie, které jste vložil do přípravy na cvičení. Děkuji
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Velmi nápomocný cvičící s až téměř přehnanou mírou sebereflexe. Vždy dobře připravený na hodinu. Cvičení vedeno dobrým způsobem. Oceňuji, že po cvičení dával správné řešení úloh, které jsme nestihli, na web.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Pan Gergelits nás opakovaně upozorňoval, že by rád viděl zpětnou vazbu, i proto tuto anketu vyplním, i když jsem se cvičením spokojená nebyla. Začala bych s objektivním problémem, který není jen "můj dojem" a to je opravování domácích úkolů, které trvalo výrazně déle než u ostatních cvičících stejného předmětu, i když jsme měli totožné zadání s ostatními skupinami. Věc, která mě odradila ale asi nejvíc bylo povinné vyvolávání studentů, které mě odradilo od účasti na polovině cvičení nebo odchodu během jeho průběhu. Pravděpodobně to bylo zamýšleno dobře a mělo to vést k jakési diskuzi, ale obvykle to bylo spíš nepříjemné a nakonec odpověděli pokaždé ti stejní dva studenti. Jako poslední bych chtěla říct, že jsem měla pocit, že se mi dostávalo málo konkrétních odpovědí, chápu, že cvičení z numeriky fungují trochu jinak než předměty, kde se počítá jeden příklad za druhým, ale často mi dělalo problém si z projevu pana Gergelitse odnést, co vlastně chtěl říct tím, že to je "takhle nějak". Na kladnou stranu mohu přičíst to, že měl vždy připravené a vytištěné podklady pro cvičení a rozhodně mu nechybí snaha, snad mu to pomůže i k tomu, aby učil v dalších letech lépe.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Pan magistr se velmi snaží, kvůli čemuž má 3 (a ne 4-5). Ale bohužel jeho cvičení za moc nestojí. Zadrhává se, skoro zakoktává a bohužel moc není rozumět. Občas je najasný cíl cvičení. Určitě by pomohlo, kdyby zlepšil svou rétoriku (to zadrhávání se ničí komunikaci s námi i srozumitelnost výkladu), možná se před studenty nebál (? - trochu tak působí), a lépe vymezil, co se na cvičení dělá, lépe zdůraznil, co je cíl a co je jen postup, co je důležité a co ne, a také by měl předem vědět, co vlastně na tom cvičení chce říct - občas to působilo tak, že má jen rámcové téma, ale moc neví, co nám chce sdělit. Ale velké plusové body za to, že se evidentně snaží o co nejlepší výklad, věřím, že do budoucna se díky tomuto přístupu výrazně zlepší.
Ľuboš Krnáč, 06.02.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Vyklad bol dost roztraseny, caste chyby cviciaceho dost demotivovali velku vacsinu osadenstva. Treba popracovat na prednese.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Trochu neistý a nezrozumiteľný výklad. Oceňujem individuálný prístup pri oprave zápočtových úloh.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Dobre vedene cviceni,mozna jenom pridat trochu praktickych ukazek,na kterem ukazat jak teorie funguje.
Take by nebylo spatne dat zadani zapoctovych uloh driv-klidne i predtim nez bude vse probrano (se stejnym casem odevzdani)..Kazdy predmet na konci semestru ma neco,co se musi odevzdat a clovek nema tolik casu se priipravovat na zkouskovy..
Mgr. Jakub Hrnčíř [32-KNM], Základy numerické lineární algebry [NMMB203, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Styl výuky, který pan Hrnčíř propaguje a používá, mi vůbec nevyhovuje.
Ať už to byly úlohy na zamyšlení/vymýšlení/dokazování, při kterých jsem toho většinou moc nevymyslel a jen si počkal na závěr, nebo zkoušení předpřipravených skriptů v MatLabu na předpřipravených datech.
Často se třeba čtvrt hodiny čekalo na to, jestli někdo něco nevymyslí, a ani jedno cvičení se snad nestihlo dokončit.

Přínosnější by mi přišly nějaké víc početní příklady (třeba podobné těm z domácích úkolů), v MatLabu potom prostor pro vlastní tvoření, něco praktičtějšího než spouštění skriptu pořád dokola.
Mgr. Jakub Hrnčíř [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, doktorské
Cvičící vedl hodiny skvěle, byl vždy dobře připraven a podněcoval nás na výuce k přemýšlení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičící je velmi příjemný, ochotný odpovídat na dotazy a není problém se na čemkoli domluvit. Jen by mohl do budoucna dávat výsledky domácích úkolů na web.

Bohužel mi ale koncept cvičení příliš nevyhovoval. Cvičení je vedeno formou samostatné práce, která se pak po chvíli na rozmyšlenou řeší společně, respektive odpovídají. Většinou byla ale spousta času na rozmyšlení trivialit, které se pak znovu opakovaly společně, a nezbyl čas na významné body probírané látky. Koncept, kdy se cvičící někoho zeptá a dotyčný vysvětluje, je možná skvělý pro starší studenty na oborových předmětech, ale ve druháku na povinném předmětu to moc smysl nedává. Studenti dané látce často nerozumí, natož aby ji mohli vysvětlit ostatním.

Dál mě mrzelo, že jsme měli sice jedno cviko jako úvod do Matlabu, ale během toho se naučit nový jazyk příliš nedá a dále jsme dostávali pouze hotové skripty, které jsme spouštěli a dívali se, jak se něco mění a měli jsme si z toho něco vyvodit.

To je ale asi problém celého konceptu předmětu, cílem není naučit se pracovat v Matlabu (možná by tedy stálo za to, mít Matlab v samostatném předmětu). Celkově bych si celý předmět dokázal představit jen jako přednášku. (což je taky všechno, co ke zkoušce potřebujete)

Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Zásadní chybou bylo přesunutí cvičení na čas od 7:20. Cvičící rád nechává delší pauzy na promyšlení lehkých otázek, což takto brzo ráno vedlo usínání studentů. Dále jsme na cvičení měli používat Matlab, místo naučení základů to skončilo tak, že jsme si stáhli předpřipravený skript, který jsme pouze spustili a koukali se na grafy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Mgr. Jakub Hrnčíř je síce milý, ale bolo by dobré ak by do budúcna dával výsledky z domácich úloh na jeho internetovú stránku, prípadne študijné materiály. O to viac, že tento rok bol zmenený čas konania cvičenia až keď sa začalo s vyučovaním a logicky sa to veľa študentom nehodilo do rozvrhu a vidieť počet svojich bodov sa vždy zíde.
Mgr. Filip Roskovec [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2018, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Procvičilo se, co se procivičit mělo takže super.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Jako velké plus beru, že se cvičící snažil zodpovědět veškeré dotazy. Komunikace přes email byla bezproblémová a vždy velmi rychlá. Na druhou stranu mi často přišlo, že příklady na cvičeních byly relativně obtížné a alespoň já jsem byl poměrně často ztracen. To byla částečně ale i moje chyba, protože jsem nebyl tak úplně nejlépe připraven.
prof. Ing. Miroslav Tůma, CSc. [32-KNM], Základy numerické lineární algebry [NMMB203, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
+ Nadšení pro předmět
+ Příjemný vyučující
- Přehlednost a struktura
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Oceňuji vstřícnost - hlavně možnost domluvit zkoušku kdykoliv, i během semestru.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Velmi dobrá skripta
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Z profesora Tůmy během přednášek sršel zápal a nadšení pro numeriku a odhodlání jej posluchačům předat, výklad byl hezky strukturovaný a (což není vůbec nepodstatné) dobře se poslouchal. Zápočet byl sice pracný, zkouška na druhou stranu docela poklidná s menším důrazem na exaktnost a větším na pochopení a aplikace.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Pan profesor je očividně do přednášení zapálen a poměrně dobře se poslouchá. Problém ovšem vidím v psaní matematických důkazů. Z nebe padají písmenka, u kterých není řečeno, co znamenají a v půlce důkazu se třeba až dozvíme, že A je čtvercová matice (a tak podobně)... Celé to pak působí takovým velice zmateným dojmem...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Hodně mirný k hodnocení zkoušky.
prof. Ing. Miroslav Tůma, CSc. [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Z přednášek jsem nebyla schopná rozpoznat hlavní myšlenky. Skripta příliš neformální, takže ani zde záchrana nebyla. Sice profesor Tůma byl ochoten odpovídat na dotazy, bohužel během výkladu jsem neměla tušení o čem je řeč, takže otázky nebylo možné tvořit. Algoritmy se učí schématicky, ale obvykle je to jen nějaká část navazující na jiný algoritmus a často se ztrácí kde a na jaký navazuje a kdy se ukládá to, co je pak výstupem. Pro mne příliš zmatené.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Energický a pro přednášenou látku zapálený přednášející.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, doktorské
Pan profesor předvedl nakažlivé nadšení a poutavý přednes. Jediná výtka patří k občasným sklonům ke zmatečnosti zápisu na tabuli. Ta však byla vyvážena skvělým doprovodným textem přednášky.
Zajímavá témata: maticové rozklady a jejich stabilita, pojem numerické stability vůbec.
Bylo by dobré říci více k aplikacím SVD.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Oceňujem nadšenie pána profesora pre svoj predmet. Považujem za nerozumné skúšať otázkami typu "aká je spätná stabilita GEPP". Tieto výsledky boli dokázané len v posledných desaťročiach, ich dôkazy sú iste náročné a nenašiel som ich ani v literatúre Hnětýnková Tebbens. Je fajn sa o nich zmieniť aby mali študenti prehľad ale memorovať niečo čomu nerozumejú a po skúške veľmi rýchlo zabudnú nemá zmysel.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Jedinou vytkou k vedeni predmetu je, ze se ze zacatku az moc predpoklada ze vsichni perfektne umime temata z kurzu Linearni Algebry II, takze vsem doporucuji si predem projit alespon LU, QR, SVD a GS algoritmy
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Bezpochyby pan profesor problematice výtečně rozumí. Ačkoliv je vhodné motivovat, k čemu výklad směřuje, místy mi připadalo, že předjímání bylo na škodu plynulému proudu myšlenek.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Styl přednášení mě bohužel nezaujal a napsaná skripta se mi také moc nelíbila - občas chybělo vysvětlení, kde se co vzalo, a některá témata byla dost nepochopitelně napsaná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Po přednáškách jsem typicky odcházel s pocitem, že jsem se vlastně nic nedozvěděl a i později, když jsem během zkouškové se snažil svoje znalosti oživit koukáním na záznamy přednášek tak mi přišli nepřínosné. Neumím úplně vysvětlit, co bylo na výkladu špatně, ale občas jsem měl pocit, jako by prof. Tůma chtěl říci tisíc věcí najednou a ve výsledku neřekl ani jednu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Chaotický a zmatený výklad, velmi těžké sledovat myšlenku. Navíc se za přednášce předpokládají znalosti z lineární algebry, které se opravdu nedělají na lineární algebře.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Děkuji za vstřícný výklad na přednáškách.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Skripta - lingebra téměř nepoužitelná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Lehce doplácel na to, že většina jeho látky už byla námi vyslechnuta a přečtena z výborných skript Barta a Tůmy. Jinak ale dobrý přednášející, velmi zanícený při výkladu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
"Toto znáte z lineární algebry." Toto říkal pan profesor Tůma při přednášce velice často, hlavně na prvních přednáškách, používání této věty by si však pan profesor měl alespoň trochu rozmyslet (třeba o Givensových rotacích a Householderových reflexích jsme z lineární algebry opravdu vůbec netušili). Tempo přednášek je téměř smrtící,až pan profesor svým způsobem přednášení naháněl strach a bylo v podstatě nereálné si z přednášky dělat něco na způsob zápisků.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Přednášky profesora Tůmy bych označila za průměrné. Líbilo se mi, že když narazí u výkladu na něco, co považuje za důležité, tak na to studenty upozorní a náležitě věc rozebere. Co ale velmi ubíralo na kvalitě výkladu byl slovní projev, pan Tůma mluví hodně monotonně, což vede ke ztrátě pozornosti nebo dokonce absenci studentů na přednáškách.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Občas som sa na prednáške strácala.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Trochu nuda a občas zvláštna formulácia otázky na skúške. Pri skúške pán profesor bodoval férovo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Přednášející nám kromě popisu numerických aspektů stihl povědět, jak je numerická matematika krásná. Škoda jen, že z poznámek ze sešitu se kvůli nedostatečné strukturovanosti a přehlednosti nedalo učit. To však přednášející dohnal vlastním perfektním materiálem zachycujícím učivo přednášky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Oceňuji zaujetí, se kterým prof. Tůma přednášel.
Často se ale stávalo, že něco začal horlivě psát na tabuli, aniž by bylo jasné co se chystá dělat. Například něco dokazoval, ale nebylo jasné, kterou implikaci právě dokazuje, nebo začal cosi počítat, ale to, co se snaží vypočítat a co značí použitá písmena, se mnohdy ukázalo až později.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Vyučujúci chodí na všetky prednášky s nadšením a vidieť, že ho predmet baví. Jeho výklad je zaujímavý a dobre sa počúva. Prekážalo mi však, že mnohé informácie boli prednášané skôr populárnym štýlom a potom sa strácal kontext a väčšina matematických odvodení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Látka přednášena s velkým nadšením a důrazem na porozumění, mimořádná ochota odpovídat na dotazy. Na webu byly navíc podrobné studijní materiály. Jedinou drobnou výtku bych měl k občas nepřehlednému zápisu na tabuli.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Obsah všech přednášek byl téměř shodný, nová látka byla často spíš jako detail k opakování té předešlé. Vzhledem k tomu bylo velmi náročné udržet pozornost a něco si z přednášky odnést. Jediná varianta jak přednášce porozumět bylo čtení textu zveřejněného přednášejícím na internetu. Bohužel přednáška k tomuto textu pak neposkytovala žádnou přidanou hodnotu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Přednášky se mi přiliš nelíbily, protože jsem měl vždy na konci pocit, že jsme nic moc neprobrali. Možná to však bylo částečně způsobeno tím, že algebraická část předmětu ze značné části opakovala lineární algebru. Detail, který přednáškám také příliš nepomohl, je skutečnost, že přednášející obvykle používal pouze 2 tabule (z 6 dostupných), což při jeho velikosti písma (cca 3 řádnů na tabuli), způsobovalo časté mazání tabule (suchým hadříkem). Rozhodně bych také ocenil lepší skripta. Ta byla v jejich finální podobě zcela v pořádku, avšak vzhledem k tomu, že vznikala teprve s průběhem přednášky, tak během semestru byla velmi strohá a obsahovala poměrně velké množství chyb, což komplikovalo průběžné studium.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Tato část mi přišla víc ve stylu zapamatujte si tady nějaké vzorečky na odhady chyb. Množství toho, co jsme měli chápat, bylo podle mě málo a nebo to bylo opakování z druhého semestru. Látka byla na tabuli vysvětlována spíše nesystematicky, ale velice oceňuji že psal velikým písmem a mluvil nahlas, to bylo opravdu výborné. Celkově to bylo relativně dobré, ale chtělo by to vzít více systematičtěji. Na zkoušku se lépe učilo z učebnice než ze zápisků z hodin, což se mi na Matfyzu stalo poprvé (vyjma předmětů, kde to tak bylo dopředu koncipované).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Pan profesor postupoval v přednášce přesně podle zjednodušených skript, proto na přednášky nebylo nutné chodit. Přesto umí látku hezky vysvětlit, a tak jsem někdy na přednášky chodila.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
ocividne nadsenie pre temu casto sposobovalo mierny chaos a chyby na prednaske, co bola skoda, keby sa uvahy a upravy pri praci s maticami robili trocha poriadnejsie a organizovanejsie, tak by prednaska bola este ovela zaujimavejsia
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Úplně mě nadchlo zapálení prof. Tůmy pro daný předmět. Takovýto energický způsob výuky se mi líbil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Neskutečně zapálený, zajímavě vykládá. Akorát si nejde moc dělat výpisky z tabule, protože jsou hodně nahodiné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Pan profesor se velmi snaží. Pomohlo by mu naučit se lépe zapisovat, co říká, na každé hodině zdůraznit, co si máme pamatovat, co je důležité, jelikož jeho výklad splýval v jednu velkou řeku, z níž bylo občas náročné vytánout, co se vlastně učit a neučit, co je podstatné a co ne. Dále bych možná doporučil na každé přednášce ve zkratce říci - dnešní látku najdete ve skriptech na stránkách od - do, jelikož evidentně majorita myšlenek i jejich uspořádání se nacházely v učebnici, a propojení výkladu s učebnicí by pomohlo k oné přehlednosti, o níž jsem se již zmínil výše. Velké plusové body má za velkou snaživost a zájem učit žáky, který z něj sálal.
Ľuboš Krnáč, 06.02.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Raz za cas sa stalo, ze sa odbehlo od temy a uz sa k nej tazko studentom vracalo, ocenil by som lepsiu organzivanost prednasok, nech je to jednliaty vyklad. Hromada holych faktov, ktore su nam predkladane som tiez nevidel ako plus. Bud redukcia ich poctu, alebo hlbsie vysvetlenie ich podstaty by pomohlo vykladu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Velmi poutavý výklad.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Pan Tůma má skvělý slovník, je na něm vidět nadšení, energie, a zápal do problematiky. Občas si úplně nejste jistý, co to vlastně povídá, ale z jeho nadšení je vám jasné, že to je určitě strašně super. Na zkoušce je pohodový a milý, nechce vás dusit, prostě si jenom pokecat o tématu a když víte, tak pohoda. Možná by bylo dobré trochu zlepšit zápis na tabuli, dát tomu trochu nějakou pevnější strukturu, ale jelikož je vše sepsáno v doporučených skriptech, tak naučit se na zkoušku nebyl problém.
prof. Ing. Miroslav Tůma, CSc. [32-KNM], Řídké matice v přímých metodách [NMNV533, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2017, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Chtěla bych ocenit neuvěřitelné nadšení s jakým prof. Tůma přednáší tento předmět. Přednáška byla zajímavá a celkově mě předmět bavil.
Tereza Petrášová, 04.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Moc oceňuju snahu všechno důležité vysvětlit a nedůležité přeskočit, abychom s tím neztráceli čas!
Mgr. Lukáš Vacek [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Vstřícný a ochotný.
Během cvičení obchází studenty a vždy rád dovysvětlí, co je třeba.
Tento předmět nebyl ani trochu oblíbený a cvičení byla jedinou záchranou, bohužel celou látku není možné řešit na cvičeních.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Ze začátku se výuka pana Vacka vůbec nelíbila. Trvalo mi dlouho, než jsem pochopil, že problém není v cvičícím, ale v předmětu. Nakonec jsem začal mít cvičení celkem rád, pan Vacek je jako cvičící velmi ochotný a vždy mi poradil nebo něco vysvětlil. Velmi se mi líbilo poslední cvičení, kde jsme měli možnost pokládat dotazy z celého semestru, takže jsem si před zkouškou velmi dobře zopakoval náročnější části látky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičení se mi moc líbilo, látka byla vysvětlována dostatečně, úkoly hodnocené mírně. Ochota vysvětlit cokoliv i mimo čas cvičení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Velmi příjemná cvičení, vše velmi dobře vysvětleno. Oceňuju ochotu ke konzultacím a to, že díky panu Vackovi numeriku nakonec nehodnotím jako nezajímavý předmět.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Velmi dobrý cvičící, jeho hodiny mi vážně pomohly k pochopení látky a vyzkoušení mnoha metod probíraných na přednášce. Skvělé byly konzultace před zkouškou, hlavně díky nim jsem s ní neměl žádný problém.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Na začátku jsem byl trochu v rozpacích, cvičící nepůsobí u tabule úplně nejjistěji, mluví o trochu rychleji a hlavně ne úplně srozumitelně, což je možná způsobeno hroší akustikou v K11, dále bych ocenil o trochu větší návaznost na přednášku (větu "Možná toto jste slyšeli na přednášce" není úplně nejšťastnější používat). Ale pan magistr se nepochybně snaží o individuální přístup, není problém si domluvit konzultace, které nejspíš způsobily úspěch u zkoušky už v předtermínu, za což cvičícímu velice děkuji a přeji mnoho štěstí dále.
RNDr. Andrea Živčáková [32-KNM], Základy numerické lineární algebry [NMMB203, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
mega aktivní cvičicí, davá dobré rady a materiály ke studiu.
RNDr. Andrea Živčáková [32-KNM], Základy numerické matematiky [NMNM201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Oceňuji dobrou připravenost cvičení a opravdu velkou snahu nás to naučit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičící se velmi snažila dobře nás připravit na zkoušku a vše nám ulehčit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Velmi ochotná cvičící, snažila se nám pomáhat, jak jen to bylo možné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičení probíhalo spíš jako druhá přednáška. Spíš bych ocenila víc příkladů a praktického použití probírané látky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.01.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Čekal jsem více praktického řešení problémů a počítání.
Připomínka k předmětu, Základy numerické lineární algebry [NMMB203, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
+ Vzorové řešení ke všem příkladům ke stažení
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Ze začátku jsem moc nechápal souvislosti mezi cvičením a přednáškou, to se později zlepšilo.
Ovšem látka se procvičovala stylem 'tady jsou předpřipravené skripty a funkce v MatLabu, tak je následující hodinu zkoušejte na těchto příkladech'. Za dvacet minut člověk příklady vyzkoušel, zjistil, že se předváděné metody opravdu chovají tak, jak by podle přednášky měly, a bylo hotovo.

Co se týče práce v MatLabu, čekal jsem, že se s ním naučím aspoň trochu pracovat, ale naučil jsem se pouze spustit předpřipravený skript.

U zkoušky nebylo potřeba ze cvičení vůbec nic.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičení hezky navazovalo na přednášku, líbila se mi práce s Matlabem, ale potřebovala bych více času na to se s Matlabem naučit pracovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
hodně pomáhá ke zkoušce.
Připomínka k předmětu, Základy numerické lineární algebry [NMMB203, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
+ Vidoenahrávky přednášek
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Formát 4+2 půl semestru je zvláštní, ale chápu, proč je zavedený, a nepříjde mi v ničem špatný.
Předmět není těžký, ale přišel mi trochu jednotvárný, všechna látka se probírala ve stylu 'popis algoritmu, výhody, chyby, popis algoritmu, výhody, chyby,....'
Oceňuji kompletní skripta a videozáznamy z přednášek, na zkoušku se z toho dá v pohodě naučit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Předmět(lingebraická část) byl svým pojetím velmi rozdílný od ostatním předmětů obecné matematiky. Byla to spíš beletrie. Vše bylo takové nepřesné a potřeba si nejak domyslet; teorie nebyla brána moc vážně. Třeba řídkou matici si každý nějak představí, ale definici jsme nikdy nedostali. Rozhodně mě to od numeriky hodně odradilo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Chybí mi číselné příklady k lepší představě.
Připomínka k předmětu, Základy numerické matematiky [NMNM201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Na cvičeních se probíralo i to, čemu na přednáškách nebyl věnován téměř žádný čas a o to méně byl pak prostor pro procvičení odpřednášeného.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, doktorské
Oceňuji, že cvičení často rozšiřovala látku z přednášek a že obsahovala spoustu zajímavých úkolů. Mrzí mě, že nedostatek času nedovolil na cvičeních řešit všechny tyto úkoly. Osobně bych byl rád, kdyby se více času věnovalo uchování čísel v paměti počítače a problematice konečné aritmetiky. Zajímavá témata: Lagrangeova interpolace a intuitivní konstrukce báze, srovnání různých implementací Gram-Schmidtova algoritmu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Nešťastně zvolený styl výuky. Na cvičení je snaha naučit studenty základy Matlabu, nicméně Matlab se používá pouze asi na 4 cvičeních a to ještě tak, že studenti dostanou napsané skripty (například na počítání QR rozkladu), ve kterých pak pouze upravují detaily (například matice, které je počítán QR rozklad). Ve výsledku jsem se Matlab vůbec nenaučil, takže mi cvičení, na kterých se používal, přišla trochu zbytečná. Všechny věci, při kterých byl použit Matlab, lze ukázat i bez něj a to rychleji, takže by zbylo více času na jiné věci.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Přišlo mi, že na cvičení byla mnohdy těžší látka než na přednášce (to platí i pro domácí úkoly).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Možná by stálo za to popřemýšlet. Jestli na cvičeních nepracovat ve skupinkách. Přišlo mi že když jsme každý o tom přemýšlel sám, tak
vznikaly stejné otázky a také dlouho trvalo, než cvičící se ke mně dostal.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Líbilo se mi, že cvičení skutečně pomáhala porozumět látce z přednášky, kdy jsme se více zabývali prací s probíranými numerickými metodami apod.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Zajímavé neotřelé cvičení vedoucí studenty k pochopení látky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Obdivuji přípravu cvičících před cvičeními a pečlivou promyšlenost jejich výkladu (konkrétně Mgr. Gergelitse a Mgr. Hrnčíře).

Myslím, že celkový formát cvičení byl velmi zajímavý. Z mé vlastní zkušenosti však má několik nevýhod... vyžaduje velký zájem studenta o látku a průběžnou práci (myslím, že klasický formát cvičení toto vůbec nevyžaduje). To s sebou přináší to, že pokud student o látku zájem nemá nebo třeba i nenavštěvuje přednášky, tak vůbec neví, co se na cvičení děje a je zhola nemožné to pochytit v průběhu (to vím ze své vlastní zkušenosti).

Opět ale opakuju, že smekám nad množstvím práce a energie, které jste vložili do cvičení.
Děkuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Drtivá většina příkladů byla nudná a nezajímavá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Na cvičeních mi vadily dvě věci. Jednak pracovaní s Matlabem, které na cvičení probíhalo v časově extrémních podmínkách a nemohlo člověku skoro nic přinést. Druhá problematická věc byly materiály na cvičení k analytické části, kde docházelo ke kolizím s přednáškou. Protože pan profesor Dolejší na přednášce sumuje uzly od nuly a v materiálech na cvičení jsou uzly sumované od jedničky, dochází k tomu, že ve výsledku věty na cvičeních jsou formulovány podstatně jinak, než na přednášce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Plusem byla aktivní zapojení při cvičení a ne pouze pasivní poslouchání cvičícího. Naopak moc se mi nelíbily domácí cvičení (to možná patří spíše k výtkám k přednášce, protože domácí úkoly byly zadávány centrálně, ale tam jsem to zapomněl uvést), jelikož se většinou soustředily na mechanický výpočet a ne na zamyšlení studenta nad problémem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Stejný průběh všech cvičení není úplně špatný nápad, vzhledem ke koncepci předmětu nelze moc lepšího vymyslet, celý předmět by potřeboval změnu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Cvičení mi přišlo průměrné. Náročnost domácích úkolů ani požadavky na zápočet nebyly přehnané, ale zároveň mě koncept výuky nijak zvlášť nezaujal, přestože se od cvičení z analýzy nebo algebry výrazně liší.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Ze začátku předmětu jsme nebyli nadšení, že musíme pracovat s Matlabem, ve kterém neumíme programovat a ani si jej nemůžeme nainstalovat. Na konci semestru hodnotím, že to byl užitečný nástroj, jak nám ukázat důsledky numerické matematiky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičení na přednášku navazovaly velmi dobře, látka se mi na nich upevnila a někdy i prohloubila.

Práce v MATLABU se občas povedla, ale často se projevovalo, že jsme neměli základní zkušenosti s prací v MATLABU. Dostali jsme sice přehled základní syntaxe, ale (jinak snadná) úloha "modifikujte kód GS algoritmu..." není snadná pro člověka, který otevřel prostředí podruhé a sotva se v něm orientuje.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičenia neboli veľmi obohacujúce, najzaujímavejšia časť bola keď sme pracovali s Matlabom sami, čo nebolo až tak časté. Drvivá väčšina cvičení bola venovaná prepisovaniu viet na tabuľu z prednášky a rátaniu jednoduchých príkladov, ktoré zahŕňali predovšetkým zdĺhavé technické výpočty.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Cvičení si neví rady jak zapojit počítače do průběhu. Sice jsme museli být v počítačovém LABu, ale téměř jsme je nepoužili. Předmětu by možná prospěla obrácená dotace času, 4 hodiny cvičení a 2 hodiny přednášky. Takto se na cvičeních sotva dala pochopit látka z přednášky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Měl jsem pocit, že zatímco analytická část předmětu přinášela řadu nových informací, tak algebraická pouze opakovala poznatky z lineární algebry, akorát říkala, co je jak stabilní atd. To se myslím odráželo i na cvíčeních, kdy v analytické části bylo co cvičit, zatímco ta algebraická působila poněkud zvláštně. Například zmíněná stabilita lze úkazat v Matlabu, který však většina studentů viděla poprvé, a tak si z toho příliš neodnesla - opět jsme viděli jen která metoda přináší jaké výsledky, ale nemohli jsme přiliš prokouknout do toho, jak to funguje, a proč tomu tak je.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Přínos cvičení byl téměř nulový, když jsem chodila na přednášku. Obvykle se zopakovaly základní koncepty a pak počítaly příklady, které ale dost často obnášely pouze dosazení do vzorečku. Když jsem na přednášce nebyla, byla naopak přínosným shrnutím toho podstatného.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Tyto cvičení včetně domácích úkolů byly dobře koncipovány
Matvei Slavenko, 08.02.2018, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Myslim si ze je to docela dobry napad nechat studenty trochu bojovat s ulohami a jen po tom ukazat reseni.
Na druhou stranu, docela mne chybely web-verze uloh ze cviceni (idealne by bylo s navodami ke reseni, ale alespon samotne ulohy).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Na cvičeních jsem byl často v nesnázích, to ale bylo i tím, že mě natolik nezaujal a příliš jsem tomuto předmětu přes semestr nedával.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
obsah cviceni nadvazoval na prednasku, metody ilustroval na prikladoch, vzhladom na to, ze prakticke priklady sa na skuske takmer nevyskytovali, islo len o zhrnutie teoretickych poznatkov (co bolo uzitocne) a pripravu na domace ulohy
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Kdybych cvičení vynechal, o nic bych nepřišel - to není dobře.
Ľuboš Krnáč, 06.02.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Doplnok prednasky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2017, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Namiesto opakovania lineárnej algebry sme sa radšej mohli naučiť lepšie robiť v Matlabe.
Připomínka k předmětu, Základy numerické matematiky [NMNM201, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Odlišné indexování na cvičeních a přednáškách vedlo k nejčastějším nejasnostem.
Unikal smysl celého předmětu, možná by pomohlo vyzdvihovat více rozdíli jednotlivých algoritmů a zdůvodnění, proč by se zrovna tohle mělo pužívat.
Teorie se omezila na nějaké odhady, které zdánlivě padají z nebe, stěžejní důkazy byly snad jen dva a u ostatních myšlenka v nedohlednu, pokud už se nějaký důkaz přednášel, tak jako změť nechutného množství proměnných.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Převážně zajímavá témata (hlavně druhá polovina - ale to je čistě subjektivní hledisko). Spoustu nových věcí a celkem pohodové přednášky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Nutný, ale také nudný předmět. Spousta vzorců spadla odněkud z nebe, což vede k nutnosti memorování. Na druhou stranu musím ocenit velmi mírné hodnocení zkoušky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, doktorské
Přednášející byli dobře připraveni a s ochotou odpovídali na dotazy studentů. Oceňuji, že byl k oběma částem přednášky dostupný text, který kopíroval přednesenou látku. Navíc k první části výborně napsaná rozšiřující skripta!
Formát zkoušky a její náročnost by mohly lépe odpovídat rozsahu předmětu. Zkoušková písemka testovala spíše paměťové než analytické schopnosti studenta.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2019, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Celkovo bol predmet veľmi fajn, veľmi rozšíril moje matematické obzory. Mám jedinú výhradu: považujem za nerozumné skúšať otázkami typu "aká je spätná stabilita GEPP". Tieto výsledky boli dokázané len v posledných desaťročiach, ich dôkazy sú iste náročné a nenašiel som ich ani v literatúre Hnětýnková, Tebbens. Je fajn sa o nich zmieniť aby mali študenti prehľad ale memorovať niečo čomu nerozumejú a po skúške veľmi rýchlo zabudnú nemá zmysel.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Předmět by byl i zajímavý, bohužel ne tímto stylem. Bylo zde nacpáno všechno povrchně, asi abychom si udělali představu, ale přijde mi, že správnou představu si neudělal nikdo a že naopak to lidi spíš odradilo. Asi by bylo dobré nebrat témata jen tak povrchově (i za cenu, že se jich stihne méně), nebo klidně povrchově, ale s tím, že se nepřednáší věci bez kontextu (např. vzoreček pro odhad globální chyby ODR, spadl z nebe a byl na zkoušce).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Můj osobní problém s předmětem byl, že mi prostě přišel nezajímavý a nudný. Ze začátku se mi toto stalo i v jiných předmětech, ale typicky, jsem postupně objevil zajímavost předmětu, ale v numerice se mi toto nepovedlo.
Obecně mi přišlo, že by to klidně mohl být předmět s jednou přednáškou týdně, protože první části se opakovalo hodně z lingebry a v druhé části zas spoustu času zabraly důkazy, které stejně nebyly zajímavé a moc nepřispěli k pochopení metody.
Na druhou stranu se mi líbilo, že zkouška nebazírovala na drobnostech a důkazech a bylo to spíše o hrubších chápání problematiky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Předmět byl plný zajímavých věcí, které by byly podány většinou dost nezajímavě. Přišlo mi, že hlavní důraz se klade, aby se studenti všechno naučili zpaměti a nikoho nezajímalo, zda látce alespoň trochu rozumí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Bylo super, že jsme probírali ODR zároveň v matematické analýze i numerické matematice, výklad z matematické analýzy mi totiž nestačil k pochopení problematiky a proto i děkuji prof. Dolejšímu za trpělivé a pečlivé vysvětlování.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Látka je nezajímavá, skripta - lingebra téměř nepoužitelná, skripta - analýza průměrná. Motivace řešení těchto úloh by podle mě potřebovala doplnit ještě o motivaci té motivace, protože ať dělám, co dělám, stejně mi většina metod přijde nakonec prakticky nepoužitelná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Předmět nebyl veden špatně, ale příliš mě nezaujal. První část bylo vesměs opakování Lineární algebry z 1. ročníku, 2. část už byla zajímavější. Pozitivní je, že si student zopakuje polozapomenuté pojmy a vyslechne si je z jiného úhlu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2019, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Divný předmět, odradil mě od dalšího studia numerické matematiky. Spousta různých informací, metod a algoritmů, nejspíše zajímavých, ale je jich příliš a ve výsledku jsem si z předmětu toho mnoho neodnesl. Alespoň že zkouška (předtermín) byla hodnocena poměrně mírně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2019, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Obzvlášť část předmětu věnovaná numerické matematické analýze byla zajímavá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Zaujímavý predmet ktorý úplne vystihuje názov Základy numerické matematiky. Učenie sa na skúšku, už nebolo také zaujímavé.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Obtížnost první poloviny analytické části je mnohem nižší než obtížnost té druhé, avšak i tak se dá daná látka pochopit. Jinak zajímavý předmět přednášený zjevně přednášejícími, kteří mají numerickou matematiku rádi. Oceňuju zejména přístup k perfektním poznámkám jak v algebraické, tak analytické části.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Predmet ma nebavil. Prišlo mi to že sme chceli prebrať toho strašne veľa a učivo sme nebrali do hĺbky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Začátek byl velmi povedený, a to jak od prof. Dolejšího (vliv konečné aritmetiky na průběh výpočtů), tak velmi prospěšný obecnější pohled na základní koncepty numerické matematiky od prof. Tůmy.
Část věnovaná numerické LA se mi líbila, akorát témata se brala v dosti chaotickém pořadí, což mě dosti zamotalo hlavu.
Část věnovaná numerické MA byla také povedená.
Ovšem zvážil bych výraznější přepracování kapitoly o numerickém řešení diferenciálních rovnic - mám pocit, že na to, kolik se tomu na přednášce věnovalo času, jsme si toho odnesli dost málo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Predmet je veľmi zaujímavý, ale mala som dojem, že by mohol byť lepší. Konkrétne v prvej časti ohľadom lineárnej algebry sme prakticky väčšinu času trávili rozborom algoritmov, ale nie matematickému odvodeniu, prečo platia. V analytickej časti sme veľa času zase trávili jednotvárnymi odvodzovaniami.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Algebraická část působila jako opakování lineární algebry doplněné o poznámky o tom, jak je co stabilní. Analytická část na mě působila daleko lepším dojmem, ale zdálo se mi zbytečné strávit 4 přednášky rozebíráním různých metod na řešeni ODE, které jsme si teprve někdy tou dobou v analýze definovali. Místo toho bych viděl jako daleko smysluplnější se věnovat kupř. optimalizaci, na kterou jsme byli z analýzy vybaveni teoretickými znalostmi a kterou jsme na konci poměrně uspěchali.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Mám ráda, když i nám obecným matematikům se dostane občas praktičtějšího předmětu. ZNM mě nicméně úplně nenadchly. První polovina semestru se mi zdála v podstatě jako pokračování lineární algebry, při kterém byla občas zmíněna náročnost ukazovaných algoritmů. Druhá polovina už byla zajímavější. Tempo přednášek bylo nicméně docela pomalé a zároveň se značná část vět nedokazovala. Příprava na zkoušku byla zejména šprtání algoritmů.
Jsem ale ráda, že jsem se o této oblasti matematiky dozvěděla. Na to, co si z předmětu odnáším, by ale stačila výrazně menší hodinová dotace.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Tento předmět má své mouchy, ale minimálně v našem ročníku už jich byla většina vychytána. Dle mého názoru tento předmět patří do třetího semestru, avšak ta lineární část mně osobně z části přišla jako nudné opakování druhého semestru...
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
Předmět byl asi nejméně zajímavý ze všech povinných, na které jsem 3. semestr docházel. Každý je ale jiného gusta a věřím, že se najdou jeho příznivci. Předmět jako celek fungoval dobře a přednášky byly přínosné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2018, 2. ročník, Matematika, bakalářské
predmet obsahovo celkom zaujimavy, navyse prvy krat ukazal pohlad, ktory nie je len uplne teoreticky, ale riesi aj prakticke problemy, a ukazuje ze vela teoretickych poznatkov sa v skutocnosti neda aplikovat
zbytocne velka dotacia vzhladom na obsah prednasok
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Celkově předmět zklamal. S mnohými jsme se shodli, že tento předmět působí jako detergent k jakémukoli dalšímu studiu tohoto úseku matematiky. Neměl by působit naopak? Jako dobrá reklama? Mně osobně nejvíce mrzí špatná prezentace myšlenek a špatné načasování předmětu, ozvláště analytické části. K prvému - oba přednášející by měli zapracovat na své prezentaci, obzvláště na srozumitelnosti, jelikož z toho, co jsem vyčetl ze skript, tento předmět může být extrémně zajímavý, a zatím není. Zadruhé, uvádět numerické řešení diferenciálních rovnic, které jsme zpočátku ani nevěděli, co jsou? Ani jsem nechápali v čem spočívá úloha a už jsme hledali, jak ji řešit numericky, jaké jsou nevýhody klasického řešení? To nedává smysl (a nepomáhá to k pochopení, zato ke zmatení ano), analytická část by měla být v letním semestru.
Ľuboš Krnáč, 06.02.2017, 2. Ročník, Matematika, bakalářské
Vcelku nudna prednaska. Je to taka zmes kadecoho, nie velmi zaujimave vety/dokazy i ked maju vcelku dalekosiahle dosledky, ktore ale nie su odprezentovane.
Připomínka k předmětu, Řídké matice v přímých metodách [NMNV533, cvičení]
Tereza Petrášová, 04.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Líbilo se mi volnější propojení s přednáškou a příprava prezentací na cvičení, které doplňovaly přednášku, bylo to velmi příjemné :)
Připomínka k předmětu, Řídké matice v přímých metodách [NMNV533, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2017, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Zajímavý předmět, jeden z mála, který využívá některé poznatky z diskrétní matematiky z 1. ročníku :-)
Tereza Petrášová, 04.02.2017, 1. Ročník, Matematika, navazující magisterské
Tenhle předmět je super - často jsem měla pocit, že se učíme o něčem velmi praktickém a současném. Pěkné porovnání přímých a iteračních metod, člověk má pak pocit, že i ty přímé mají něco do sebe :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2016, 1. ročník, Matematika, navazující magisterské
Studentům bych doporučila si tento předmět zapsat, stojí to za to.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK