• Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
Filtr:
  
Předmět: Katedra:
Typ:
  • Není vybraný rok, zobrazují se pouze komentáře méně než 5 roky staré
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. Ing. Lubomír Bulej, Ph.D. [32-KDSS], Operační systémy [NSWI004, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2021, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Mr. Bulej and Mr. Horky are excellent tutors. They encourage people to ask questions. At each step of explaining something they make sure that students are following along. Mr. Bulej was willing to meet one on one to explain something. One time Mr. Bulej and Mr. Horky stayed 40 mins after the tutorial to explain one topic to me and my team. They did an excellent job.
doc. Ing. Lubomír Bulej, Ph.D. [32-KDSS], Počítačové dovednosti [NSWI165, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Dobrý cvičící, vše srozumitelně vysvětluje, zopakuje i základní věci z přednášky Principů počítačů. Dostatek času na písemky, se zápočtem jsem neměl problém.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi jasný a srozumitelný výklad látky, kladený důraz na věci, které poté ve skutečnosti dělají problémy hlavně v Principech počítačů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičení byla dovysvětlena látka z Principů počítačů a procvičeny příklady například i přímo ze zkouškových testů. Tempo nebylo příliš rychlé, ale cvičící se snažil ochotně a srozumitelně odpovídat na všechny dotazy. Získání zápočtu bylo proto taktéž relativně snadné.
Tereza Miklóšová, 31.01.2018, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Vyučující se snažil vysvětlovat látku jasně a názorně. Snažil se i přes malou dotaci hodin probrat rychle hodně věcí, bohužel kvůli nedostatku času nemohl vysvětlovat tak podrobně, jak by možná některým studentům pomohlo. Za nízkou dotaci počtu hodin však vyučující nemůže, a proto tuto výtku nesměřuji osobně na pana Buleje, který se maximálně snažil čas využít. Písemné práce byly hodnoceny mírně, což hodnotím pozitivně, vzhledem k tomu, že podobné typy příkladů řeší studenti často poprvé v životě.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2018, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Pozdní zveřejňování materiálů (slidu) k písemce na net, mnohdy pouze den předem i když hodina proběhla před 14ti dny
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Pan doktor Bulej chodil vždycky na cvičení připravený, byl vždy ochotný se vším pomoci, konzultovat a věnovat nám čas. Občas jsem měla problém dávat pozor, ale to možná z části bylo i tím, v jaké skoro podkrovní místnosti výuka probíhala. Pokud člověk věnoval před každým cvičením aspoň půl hodinu až hodinu času na přípravu, písemku aspoň na polovinu bodů napsal a zápočet dostal. Často mi ale přišlo, že látku jsem pochopila až při písemce (častěji spíš až po ní), protože do té doby jsme si ukazovali nějaké jednodušší obecné příklady a v písemce se po nás chtělo je aplikovat na o řád složitějších příkladech. Každopádně dobrá příprava na principy, kde se toto praktikuje zcela běžně.
Mgr. Vlastimil Dort [32-KDSS], Middleware [NSWI080, cvičení]
Tomáš Drozdík, 06.07.2021, 1. Ročník, Informatika - Softwarové systémy, navazující magisterské
Oceňujem prípravu úloh aj to, ako boli prezentované a podrobne hodnotené.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.05.2019, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičící podával výbornou zpětnou vazbu na odevzdané domácí úkoly, včetně přehledu chyb a nápadů na další zlepšení řešení. Na druhou stranu si myslím, že byl cvičící zbytečně nervózní a cvičení tak měly menší hustotu získaných informací.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Na cvičeních se ukázalo řešení předchozího úkolu a zadání nového. Oceňuji ochotu cvičíciho.
Mgr. Vojtěch Horký, Ph.D. [32-KDSS], Operační systémy [NSWI004, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2022, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Promptné reakcie na otázky a problémy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2022, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Vyučující věděl co dělá a rád pomohl.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.03.2021, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Pán Horký strávil nad mnohými kódmi nášho tímu naozaj veľké množstvo času. Vedel poradiť, pokiaľ sme sa niekde zasekli, niektorému tímu dokonca pomáhal s debugom. ("dokonca" je silné slovo, ale opodstatnené, napríklad kód nášho tímu mal niečo málo cez 3000 riadkov, pomáhať s debugom viacerým tímom si vyžaduje na môj vkus nemorálne veľký čas a je naozaj oceneniahodné, že sú na matfyze učitelia, ktorí tento svoj čas študentom naozaj venujú)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.03.2021, 3. ročník, Informatika, bakalářské
The teacher was very helpful and responded quickly in the mailing list.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2021, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Skvělá komunikace a odbornost. Vyučující do předmětu vložil velké úsilí a díky tomu jsem si Operační systémy užil a hodně se toho naučil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2021, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Super cvičící, ochotný, férový, pomůže s každým problémem.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2020, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení bylo jen pár, prezentovali jsme na nich řešení našich domácích úkolů, kdy cvičící jen komentoval řešení ostatních a upozorňoval na chyby. Oceňuji vstřícnost cvičícího ke konzultacím - pokud zrovna nebylo cvičení, mohli jsme přijít na konzultaci k domácímu úkolu, a nebyl problém se domluvit na konzuktaci i na jiný čas.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2020, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
I greatly appreciated quick response times in mailing list and also the answers were clear and helped immediately.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý vyučující. Ochotný kdykoliv pomoci.
Ondřej Hrubý, 14.02.2020, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
I když na první pohled z Vojty Horkého jde trochu respekt, je to super cvičící. :) V průběhu semestru nám byl ochotný poradit se všemi problémy. Na mailu byl k zastižení 24/7. Zkrátka KUDOS!
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.02.2020, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Supr konzultace.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2020, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Bylo by fajn, kdyby úkoly byly zadány na cvičení. Zadání úkolu pouze v textové podobě není ideální a často jsme zápasili s úplně základními věcmi.
Také by bylo fajn, kdyby deadline na poslední úkol nebyl uprostřed zkouškového, kdy na to opravdu není čas. :-(
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičení byl typicky daný úkol (doimplementovat některý koncept do jednoduchého OS), na kterém každý sám během cvičení pracoval (a snažil se ho splnit). Cvičící byl ochotný pomoci s libovolným problémem a vysvětlit, co je špatně. Na začátku to byl šok (a věřím, že bez znalosti C by byl větší), ale postupně jsem si zvykl a nakonec si myslím, že to bylo dobré a užitečné cvičení.

Zápočet bylo možné získat i za plnění domácích úkolů (které opět spočívaly v implementaci něčeho v OS) a splnění zápočtového testu, s tímto ale nemám zkušenost. Nebylo tedy bezpodmínečně nutné vše implementovat na cvičení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2019, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Mé hodnocení by bylo ovlivněno podobou cvičení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Mgr. Horký byl v pohodě, velmi milý a velmi ochotný vysvětlit věci a pomoci s nejasnostmi v úkolech i testech. Navíc všemu fakt velmi dobře rozumněl.

Velmi oceňuji, že při testech pomáhal debugovat chyby v Cčku (když viděl, že OS části rozumíme) a že byl fér.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičící vstřícný. Velmi oceňují extra cvičeni kde se probralo něco o gdb, ssh, a o struktuře souboru pro make.

Přišlo mi, že občas si člověk nevěděl rády s domácím úkolem ani po dvou přečteních zadaní domácího úkolu.
doc. RNDr. Pavel Parízek, Ph.D. [32-KDSS], Nástroje pro vývoj software [NSWI154, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 25.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
I přes vadu řeči byla výuka kvalitní, cvičící byl vždy připravený a ochotný odpovídat na otázky / pomoci s problémem. Oceňuji, že ke každému domácímu úkolu byl dobrovolný feedback (kolik řešení zabralo času, kolik nám toho dalo, ...).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Bohužel cvičící má vadu řeči, která mi mnohdy zcela znemožnila porozumění výkladu. Jinak je cvičící naprosto ochotný a snaží se látku vysvětlit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Dr. Parízek má zřejmě vadu řeči, kvůli které činí posluchačům obrovské úsilí vůbec vnímat slova, která Dr. Parízek říká.

Vždy po první půlhodině cvičení jsem byl naprosto mentálně vyčerpaný z úsilí, které jsem věnoval poslouchání Dr. Parízka, a už jsem nedokázal dál poslouchat. Bohužel to pro mě byla hlavní překážka ke splnění předmětu.

Bylo by dobré, kdyby Dr. Parízkovi dokázal někdo s jeho vadou pomoci, protože o probírané látce toho jistě ví mnoho a cvičení s ním byla po obsahové stránce zajímavá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2018, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Zejména kvůli vadě řeči je výklad o něco horší. Oceňuji prezentace a bylo by dobré je rozšířit o ještě více informací. Čím méně informací je pouze řečeno ale spíše napsáno v prezentaci, tím menší problém vada řeči.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výklad není příliš poutavý, avšak docházka je povinná, takže většina lidí bohužel nedávala pozor. Na druhou stranu má precizně vypracované prezentace, takže předmět jako takový byl nakonec velmi užitečný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět jako takový je zajímavý, člověk se seznámí se spoustou užitečných nástrojů. Kazí ho snad jen to, že vyučujícímu není moc rozumět a domácí úkoly jsou poměrně zdlouhavé.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Bohuzel cvicicimu jsem temer nerozumel a v kombinaci s anglickymi slidy o naprosto nezname latce jsem si z tech nekolika navstivenych cviceni nic neodnesl.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
probrat git, gdb, a jiné nastroje pro ty co to moc neovládají může hodně pomoci v jiných předmětech.

Ale nejvíce se člověk naučí děláním úkolu.

Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 08.02.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pán Parízek určite vie o čom hovorí a vidno, že sa v tom vyzná. Problém je v tom, že nikto iný nevie o čom hovorí, keďže mu vôbec nie je rozumieť. Kvôli jeho koktaniu mu nerozumieť ani keď stojí pri vás a je mi to ozaj ľúto to takto písať, keďže je ozaj milý a snaživý. Možno keby nemal také stručne slidy a viac by v nich popisoval učivo, bolo by to lepšie.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášejícímu je poměrně špatně rozumět, protože má problém s koktáním. Jinak je vše v nejlepším pořádku, akorát je potřeba si na domácí úkoly vyhradit každý týden několik hodin.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Nic v zlom, ale skratka som prednasajucemu nerozumel.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Rečová vada zapríčiňuje, že mu skoro vôbec nie je rozumieť. Nie som jediný, kto sa to myslí. Cvičenia sú teda o tom, že si ich človek presedí a niečo si prečíta zo slajdov (ktoré mohli byť lepšie) a potom aj tak strávi hodiny samoštúdiom pred vypracovaním domácej úlohy, lebo zo cvičení nemá skoro nič.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Pečlivě připravené hodiny a domácí úkoly. Ocenil bych, kdyby byly nějak přístupné body za úkoly už během cvičení (párkrát jsem odevzdal úkol těsně u deadlinu nebo se mi v úkolu něco nepodařilo a nebyl jsem si tedy jist, jak na tom jsem), nebo aspoň že by student dostal po odevzdání úkolu mejlem nějaké potvrzení, že mejl s úkolem dorazil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.01.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Vyučující působí příjemným a přátelským dojmem. Kvalitu předmětu snižuje jen styl přednesu, ale to nemůžeme mít vyučujícímu za zlé. Celkově si ale myslím, že by se nějaká témata mohla vypustit a nějakým naopak věnovat více času, zejména těm, které se pak opravdu masivně využívají v praxi. Získat zápočet není těžké.
prof. Ing. Petr Tůma, Dr. [32-KDSS], Ročníkový projekt [NPRG045, praktická cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.09.2019, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý vedoucí ročníkového projektu. Není problém domluvit si netradiční přístup k vypracování projektu.
prof. Ing. Petr Tůma, Dr. [32-KDSS], Operační systémy [NSWI004, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2022, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Vyučující je super, jen mi nesedí forma předmětu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.03.2021, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi ochotný učitel. Udělá maximum pro to, aby studenti všechno pochopili. Věnuje obrovské množství času odpovídáním otázek přes mail. Díky jeho odpovědím jsem tak pochopil velké množství látky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.03.2021, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan Tůma i všichni další zainteresovaní vyučující z D3S byly neuvěřitelně ochotní; velmi podrobné odpovědi na emailové dotazy chodily obratem a to nejen pro dotazy k látce, ale i k výuce samotné.

Domácí práce tedy bylo dosti, ale pomoci se dostalo každému, kdo o ni požádal.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.03.2021, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Pán profesor je skvelý v komunikácii. Predmet mal zriadený mailing list a bol naozaj využívaný (snáď nebol deň počas semestra, kedy by na ML nepribudol nový mail). Napriek tomu, si či už pán profesor, alebo páni Bulej a Horký vždy našli čas a podrobne odpovedali všetky otázky, ktoré tam pristávali. Čo hodnotím naozaj kladne je zároveň to, že napriek tomu, že v ML bolo aj veľa slabých otázok, ktoré by napríklad na StackOverflow hneď dostali flagy duplicate, too broad, off topic, atp, každá odpoveď bola vždy distingovaná a podrobná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2021, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Jeden z nejlepších vyučujících. Tématům rozumí, má zkušenosti z praxe, je velmi příjemný a skvěle komunikuje. Do předmětu (spolu s ostatními vyučujícími) vložil velké úsilí a udělal z Operačních systémů opravdu zážitek. Doufám, že se potkáme na dalších předmětech.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 20.02.2021, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Mr. Tuma with his colleagues solved the problem of the distance learning in the best possible way. We had to read study materials assigned for each lecture and then answer questions related to the topic of the lecture. During each lecture Mr. Tuma answered the questions from these quizzes. It was very interesting, useful and helpful for assignments.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2021, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Mr. Tuma is a very good teacher. Encourages people to ask, and to each question he will give an extensive response.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Prostě skvělý vyučující. :)
Ondřej Hrubý, 14.02.2020, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Pan profesor přednáší výborně. Výklad je jasný, zajímavý a vtipný. Je fajn vidět, že se na MFF najdou i normální lidé. :) Pan profesor kladl i během přednášek velký důraz na zpětnou vazbu - snaží se v maximální míře, aby lidé problematice rozumněli a případné nejasnosti se odhalily včas. Činí tak i formou průběžných online anketních "kvízů", což je na MFF ojedinělé - bohužel.
René Gabesam, 10.02.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednášející je supr.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.01.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Vyučující přednáší báječně, líbí se mi jeho styl vysvětlování.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Milý človek, ale zlý štýl výuky. K učivu z prednášky neboli žiadne slajdy ani akýkoľvek iný materiál, takže na skúšku sa nebolo z čoho učiť (a skúška vôbec nebola ľahká). Na cvičeniach sme nič necvičili, celý čas sme mali test, pričom na zápočet bolo potrebné uspieť v 4 z 5 testov, ak to človek nesplnil, musel robiť extended homework, aby neskôr dostal možnosť písať zápočtový test. Bolo by oveľa lepšie, keby sa na cvičeniach precvičilo učivo, takto všetko ostalo na domácu prípravu.. A nepáčilo sa mi, že povinný bakalársky predmet bol vyučovaný v angličtine (bez akýchkoľvek písomných materiálov)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Prof. Tuma is one of the best lecturers at Matfyz. Intriguing, he can keep your attention with a bit of funny moments, he can just explain thing well.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
P.Tůma vyprávěl zajímavě a zábavně, občas s přesahem i do userspace (Např. v rámci správy paměti se ukázaly přístupy ke garbage collection ve vysokoúrovňových jazycích), často se ptal publika na příklady zrovna probíraných jevů. Přednáška mi přišla velmi poučná a srozumitelná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2019, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Prednaska byla velmi zajimava. Ocenil jsem take pouziti mikrofonu. Jen na domaci pripravu mi chybel material.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2019, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Když jsem viděl posledních pár přednášek v češtině, bylo mi líto, že nemohla být v ČJ celá přednáška. Až na rozdíl mezi kvalitou přednášení v ČJ a AJ nemám co vytknout.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Vynikající přednášející: přesně věděl o čem přednáší, uměl to výborně předat, vše perfektně strukturované, výklad zajímavý a záživný. Stejně skvěle přednáší i v angličtině. Technický výklad vhodně doplňoval obrázky a měl připravené příklady. Na jeho hodiny jsem se vždy těšil. Rozhodně je za mě v množině "nejlepší přednášející, které jsem na MFF zažil".
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2018, 3. ročník, Informatika, navazující magisterské
Probrali jsme několik témat na přednášce, které jsi myslím, že jsem pochopila. Ale na konci semestru jsme neprobrali, jak tyto části OS souvisí a spolupracují.
Zlepšení: poslední témata bych vynechala (networking, …) a soustředila bych spíše na spojení/shrnutí důležitých témat (memory management, FS, drivery).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Výklad dobře strukturovány, Dobra angličtina. Výklad celkem poutavý.
Ondřej Hrubý, 08.02.2018, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Jedna z nejlepších přednášek na MFF - obzvláště pokud jste méně teoreticky zaměření a zajímají vás "systémové" věci. Vzhledem k menšímu počtu zájemců probíhala výuka v angličtině, což vůbec nevadilo, ba naopak.
prof. Ing. Petr Tůma, Dr. [32-KDSS], Middleware [NSWI080, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Skvěle vysvětlená látka, oceňuji aktivní debatu a dotazování během přednášek, které vyučující podporoval.
prof. Ing. Petr Tůma, Dr. [32-KDSS], Pokročilé operační systémy [NSWI161, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.09.2019, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý vyučující a přednášející! Díky!
prof. Ing. Petr Tůma, Dr. [32-KDSS], Úvod do middleware [NSWI163, cvičení]
Petr Tlapa, 18.02.2022, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Nema problem odpovidat na dotazy - dokonce naopak - velmi je podporuje.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2022, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Kvalitní výklad a diskuze, není co dodat. Možná by bylo dobré ještě více na začátku zdůraznit, že se u úloh opravdu neklade přílišný důraz na detaily implementace (obzvláště u 1. úlohy kdy bylo zadání velmi volné), ale to usuzuji pouze z interakce s ostatními studenty
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2021, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Vyučujúci s príjemným prístupom.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2019, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičící skvělě přizpůsobuje výuku studentům a poutavě o látce vypráví a diskutuje.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Počítačové dovednosti [NSWI165, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2018, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan doktor Yaghob mi prijde takovy lezerni svym pristupem k vyuce i pripravenosti na hodinu. Jeho pristup typu "jo tak to tam proste nejak nasazite" mi proste z nejakeho duvodu lehce vadi. Pocitove tedy hodnotim za 3. Na druhou stranu hodiny jsou pomerne zabavne, naucne a obcas se mi libi, ze se nam vec snazi priblizit tak, ze rekne treba" tohohle si nevsimejte, to jsou jen nejaky blbosti okolo a vlastne vas zajima jen tohle", coz je obcas presne ten lidsky pristup, co chcete slyset.
Jiří Pelc, 08.01.2018, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Tisíceré díky za pomoc u zkoušek.
Maximilian Kulikov, 08.01.2018, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Bohužel nemohu říct jedinou pozitivní věc. Naprosto nesrozumitelný výklad plný nejasností a neschopnost jasné odpovědi na dodatečné otázky. Pokud vám jde o dodatečný výklad k principům počítačů, tak pan Mgr. Pavel Ježek dle mého názoru všechna témata vysvětluje mnohem lépe.
Testy jsou opravdu časově náročné, asi to má simulovat zkoušku z principů. Např. v testu z compileru i po podrobném studiu assembleru, kdy jsem ho využíval v praxi, mi přišlo prakticky nemožné během několika minut ručně sepsat přeložený kód do assembleru včetně předávání parametrů do subrutin apod. Ten stres opravdů nestojí nějaký 1 kredit za tak náročný zápočet. Spíše je asi vhodné si předmět zapsat jen na vyzkoušení formátu testu zkoušky z principů.
Připomínka k předmětu, Programování v jazyce Rust [NPRG073, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2022, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Super předměť. Seminář probíhá spíše formou přednášky, ale s mnoha dotazy. Předmět je hezky koncipovaný a soustředí se na to, jak Rust řeší různé problémy, které by měl programovací jazyk řešit. Moc se mi líbily vágně zadané úkoly, kterým se dá věnovat různé množství času podle chuti. Rozhodně by mi nevadilo, kdyby bylo úkolů více a těžších. Často byl úkol jenom drobné rozšíření příkladu z hodiny. To mi přijde jako rozumný formát vzhledem ke kreditové dotaci předmětu. Nicméně ocenil bych třeba na konci semestru větší úkol, kde by se člověk trochu vyřádil a aplikoval věci "v praxi".
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2022, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Možnost si vyzkoušet ne úplně běžný jazyk. Spíše než formou přednášky bych ocenil cvičení. Zase základní koncepty jazyka byly vysvětleny dobře.
Petr Tlapa, 18.02.2022, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Dobry uvod do jazyku. Predmet naucil zakladni koncepty jazyku Rust. Vyucujici nemeli problem odpovidat na dotazy.
Vytkl bych ze ukoly byly mozna az prilis jednoduche, nenaucili toho tolik a dostani zapoctu trvalo dlouho. Pokud byl ale cil ukazat jazyk a nechat studenty rozhodnout se, zda se o nem chteji naucit vice nebo ne, tak si myslim, ze tento ucel splnil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.01.2022, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi dobre zvládnutý predmet, všetko bolo vysvetlene jednoducho a pochopiteľne na príkladoch v kóde. Úlohy na ukončenie predmetu boli primerane náročné a nezabrali príliš veľa času. Veľmi mi vyhovovalo že obsah každej hodiny bol zhrnutý na stránkach.
Připomínka k předmětu, Operační systémy [NSWI004, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2022, 1. Ročník, Informatika - Softwarové systémy, navazující magisterské
Predmet ako taký je na MFF fajn. Naučí vás presne to, čo je v názve predmetu - základné fungovanie operačného systému, ktorého jadro si počas semestra naprogramujete. Je pomerne náročný, vyžaduje pravidelnú prípravu na každú ďalšiu hodinu, úlohy ktoré sú zadávané tak tiež niesú najjednoduchšie a pracuje sa v tímoch. Tým je ale vykúpené práve to, že sa na tom predmete človek dosť veľa naučí (keď tomu venuje adekvátnu energiu).
Chcel by som pochváliť prípravu vyučujúcich, ktorí museli investovať nemalé množstvo času a energie do tvorby testov a kostier kódov do ktorých sa dopĺňal kód.

Na druhú stranu však predmetu nemôžem dať známku 1, pretože je tu jeden technický detail podľa ktorého sa predmet známkoval, a príde mi nedotiahnuté.
To že sa boduje v troch kategóriách quiz, implementácia a aktivita mi neprekážalo. Čo mi však prekážalo bolo to, ako bola bodovaná aktivita. Bodovanie, že bod za každých 100 riadkov alebo 1 commit v rozličný deň mi príde nie úplne fér. Niekto s tým možno problém nemal (stačí napísať komentár v nejaký random deň, dať commit a technicky máte bod - to mi zas nepríde úplne matfyzácke, tak som to nerobil). Ja som mal však povinností vyše hlavu a tým pádom som riešil úlohy v jeden nanajvýš 2 dni. To znamená, že som za commity dostal tak jeden alebo dva body. Kvôli tejto aktivite som tým pádom dostal za 3 z tohto predmetu, a to som to ešte musel počas skúškového dorábať, lebo som mal body na známku vôbec pod limit. Ako som už písal, možno som mohol robiť commity v iné dni s tým, že by som tam dodal jeden nový komentár. Ale znovu, to mi príde že by zasa indukovalo nové iné problémy s vyučujúcimi.
Čiže za mňa, toto bodovanie aktivity s commitami by bolo vhodné nejak prehodnotiť. Inak nemám k predmetu inú výtku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2022, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Predmet je silne prakticky orientovaný. Cvičenia sú smerované najmä na konzultácie ale rieši sa aj trochu viac zadania domácich úloh, čo pomôže v ich riešení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2022, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičení s vyučujícími mluvily vždy cca jen 2 týmy, protože ostatní pravděpodobně ještě na nových úlohách nezačali pracovat... To mi cvičících bylo líto.

Vypíchnul bych až přátelskou atmosféru na setkáních a ochotu cokoli odvyprávět i několikrát. Jde vidět, že centrální úkol předmětu - vytvořit si mini kernel, se neustále vyvíjí tak, aby se studenti více zaobírali problematikou OS, než nepotřebnými technikáliemi. Feedback ke stylu kodu byl fajn, včetně rozumných důvodů proč něco právě tak dělat. Komunikace pomocí fora byla přijatelná a překvapivě rychlá - stačí řešit své problémy včas.

Zadání kvízů bylo občas náročnější, nebo záludné - často jsem byl svědkem toho, že já i ostatní zapomínali odpovídat na druhou část otázky (poprosil bych nějak oddělit / zvýraznit v tom markdownu). Hodnocení bylo však dost mírné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2022, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Mrzelo mě, že se většinou zabývala tím, co jsme teprve měli začít dělat za týden. Dále dva úkoly na Vánoce nebyly moc příjemné, ale to je pochopitelně věc každého týmu jak si to rozplánoval.

Přišlo mi, že je načasování mírně rozhozené
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.03.2021, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičenia mali za úlohu vysvetliť nám ako naimplementovať nejaký vlastný operačný systém. Dostali sme celkovo 6 zadaní, v ktorých sme postupne vyrobili debugovací printk, vlastnú haldu, podporu pre vlákna, kooperatívny scheduler, preemptívny scheduler, a nakoniec ovládač pre disk. Zadania sme riešili v tímoch a boli dostatočne obsiahle, aby obstál argument, že tímy boli potrebné a mali zmysel. Myslím, že pokiaľ by sme to riešili samostatne, tak predmet mohol byť bez problémov za viac ako 8 kreditov. Feedback k úlohám bol bohatý. Naše kódy boli dopodrobna čítané a boli vytknuté chyby, na ktorých odhalenie si myslím, že bolo treba stráviť nad nami vytvoreným riešením naozaj veľa času. Zároveň tímová robota doslova vyžadovala dobrú prácu s gitom.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.03.2021, 3. ročník, Informatika, bakalářské
The main content of the practicals was solving issues which was helpful most of the time. I really appreciated implementation of a small part of the assignment. It saved a lot of time figuring out how to start and it clarified some concepts.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 20.02.2021, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Tutorials were mostly in the format of consultation, but they were very helpful. Also assignments by themselves were very interesting.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2021, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Vyucujuci ochotne odpovedali na vsetky otazky, snazili sa nam pomahat ako to len bolo mozne. Hodnotenie uloh bolo mozno sem tam prisnejsie, no celkovo velmi ferove a nebol problem ziskat potrebny pocet bodov. Velmi ocenujem prakticke ukazky ako riesit problem, ktore boli na poslednych par cviceniach.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2021, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět není tak hrozný jako vám starší spolužáci budou tvrdit, jen tomu chybí crash course C. Vyučující jsou extrémně ochotní.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2021, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
The best course I've ever taken. It was very interesting and well thought out. Sometimes it was tough but definitely doable. You could see that teachers put effort into making this course.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2020, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Ač je tento předmět dobrý a student se z něj naučí doopravdy hodně, nemyslím si, že je správně zařazen do povinného studijního plánu mého bakalářského studia. Hned ze začátku se předpokládá, že umíme programovat v C a nic se nevysvětluje. Na cvičeních se úlohy pouze prezentují - myslím, že by bylo mnohem lepší, aby se kromě prezentace již hotových úloh studenti mohli seznámit lépe s následující úlohou. Proto je mé hodnocení průměrné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2020, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
I think it would be beneficial to explain the homework directly in a class even if it would take just a half an hour. Even though the task descriptions were mostly nicely written, due to simplification of the design compared to general design of OS taught at the lectures I used to get confused. Moreover some design specifics regarding MIPS should be more explicitly stated or at least briefly mentioned.. e.g. TLB on x86 tends to be covered as HW managed and so most of the materials tend to avoid covering it.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení mi dávaly z předmětu nejmenší smysl. Je dobré pobavit se o tom, jak různě se dají domácí úlohy naimplementovat, ale prakticky mi toho cvičení moc nedalo. Když bylo cvičení nahrazeno pouze konzultacemi, bylo to tak lepší. Možná kdyby se prezentace řešení nahradily za širší diskusi, byl by výsledek lepší.
Ondřej Hrubý, 14.02.2020, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Připravte se na to, že budete kódit v C-čku, a to víc než jste byli doposud zvyklí. :) Na tom je postavené hodnocení celého předmětu. Je skvělé, že se na MFF najde předmět, který klade důraz na praktickou zkušenost a stránku věci.

Na cvičení jsme pak diskutovali svoje řešení navzájem, což je taky super. Člověk tak si uvědomí, že v praxi se zdrojový kód mnohem častěji čte než píše. Když pak píše nějaký svůj kód, snaží se ho psát tak, aby se dobře četl. Což je obecně trend, který na MFF v programování dost chybí.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.02.2020, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Předvádí se pouze průběžné výsledky úkolů což by občas bylo fajn srovnat s nějakou reálnou implementací.
Richard Hladík, 03.02.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičení několik lidí vždy ukazovalo svoje řešení, přičemž většina z nich byla dost podobná. Zbytek cvičení byl pak pojatý jako veřejná konzultace. Celkově si myslím, že mi cvičení moc nedala.

Úkoly mi oproti tomu daly vážně hodně. To bylo ovšem vykoupené tím, kolik času zabraly. Tenhle formát "postupně si napíšeme vlastní operační systém" mi přišel dost dobrý, člověk se tak akorát otravoval s implementačními detaily (ten nejvíc low-level kód a architekturální rozhodnutí dělali cvičící, na nás bylo naprogramovat funkční celky, ale nahlížení do manuálu procesoru jsme si taky užili dost). Díky většímu rozsahu a tomu, že jsme celý rok pracovali na jednom projektu, mi to přišlo reálnější než úkoly ve většině jiných praktických předmětů, protože:
- člověk si prakticky vyzkoušel, že psát neudržitelný kód je… neudržitelné a ke konci semestru se mu to vrátí.
- jsme pracovali ve dvojici, takže bylo potřeba si rozdělit práci a domluvit se, jak se to vlastně naimplementuje.

Přijde mi ale hodně nešťastné, že tenhle předmět je na některých zaměřeních povinný. Tím, že na sebe úkoly navazují a většina bugů se v tomhle prostředí celkem špatně debuguje, se předmět snadno může stát noční můrou. Člověk ví, že to prostě *musí* dopsat a zdebugovat, jinak má smůlu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.02.2020, 2. ročník, Informatika, bakalářské
V tuhle chvíli ani nevím, jestli předmět zvládnu dodělat, protože nemáme s kolegou dodělané všechny úkoly (dva úkoly, z nichž jeden je čistě bonusový, byly zadány až ve zkouškovém obd.), ale můžu říct, že Operační systémy je asi nejlepší softwarově zaměřený předmět, který jsem zatím měl.
Ať už z něj dostanu ty kredity, nebo ne, určitě mi toho dost dal.
Hlavně jde o předmět, který opravdu stojí za to absolvovat. Matematika a další teoretičtější předměty se často (pokud už má člověk aspoň základy) dají nastudovat i samostatně z literatury, pokud má člověk dost vůle. U operačních systémů to tak jednoduché není, protože předpřipravené úlohy sestavené přímo k procvičení probírané látky nerostou na stromech (a tohle říkám jako člověk, kterého normálně spíš baví teoretičtější předměty).
Díky tomuto předmětu jsem si ujasnil spoustu konceptů, které jsem do teď nechápal. Principy OS prostě dávají daleko lepší smysl když si je člověk zkusí naimplementovat.
Zdá se mi, že pan profesor Tůma je jeden z lidí, kteří na MFF udržují vysoko laťku kvality softwarových předmětu.

Na druhou stranu, pokud se rozhodujete, zda předmět zapsat, musím dodat, že je relativně časově náročný a obzvlášť pokud chcete všemu probíranému a zmíněnému porozumět, budete muset vynaložit velké množství vlastního úsilí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2020, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Zápočet za úkoly je skvělý systém, který donutí k práci po celý semestr. Úkoly samotné a odevzdávání přes gitlab taky dobré. Bohužel k nim psané zadání bylo příliš stručné a hroznou dobu nám trvalo přijít na to jak daný úkol dělat. Nějaké cvičení kde by se každý úkol při zadání vysvětlil do detailu(podobně jako u principů překladačů) by dost pomohlo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2020, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Náplň přednášek je velice zajímavá, ale bohužel domácí úkoly jsou pouze nezáživné hodiny kódění v Céčku bez přidané hodnoty. Úkoly na sebe napojují, takže na chyby, které jste vytvořili na začátku, budete doplácet celý semestr.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení z operačních systémů bylo zaměřené na práci s implementací jednoduchého OS, což mi přišlo velmi přínosné a odpovídající myšlence celého předmětu. Přijde mi ale, že je užitečné mít (alespoň základní) zkušenost s jazykem C (nevím, jak moc stačí znát C++).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2019, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Při tom, kolik chvály jsem slyšel na staré OSY mě velmi zklamalo cvičení, jehož jediným obsahem bylo opisování funkcí z header filů na místa, kde bylo "//TODO:". Kromě rozdílů jazyka C a C++ mě toto cvičení o nic neobohatilo. Bylo jen další povinností v rámci studia. Kdyby pro mě nebyli OSY povinné, odepsal bych kvůli těmto cvičením OSY.

Byl bych pro jeden semestrální domácí úkol, ve kterým by se implementovala velká, souvislá část OS. Aby se studenti skutečně museli zamýšlet nad implementací, přemýšlet o synchronizaci a podobně. Na cvičení by se mohlo rozebírat zadání, navrhovat možné postupy implementace, odpovídat na dotazy atd.

PS: pokud je zadaný extended assignment "dopište implementaci toho a toho header filu", neměl by tento header file obsahovat jediný komentář: "Comments are in implementation"
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Absolvování tohoto cvičení byl jeden z nejhorších zážitků během celého studia na MFF. To cvičení bylo skutečně neadekvátně těžké. Od dob, kdy ho ještě vedl Dr. Děcký, se sice prý zjednodušilo, podle mě ale málo. Kdybych mohl, tak bych si ho hned po prvním cvičení odepsal - bakaláři ho však nově na programování mají povinně.

Abych byl fér, tak musím dodat, že zatímco první polovina cvičení mi připadala jako noční můra, druhá polovina byla v pohodě. Je to proto, že jakmile člověk pochopil všechny prerekvizity, tak samotná část ohledně operačních systémů byla skutečně adekvátní, možná až snadná.

V podstatě jde o 2 předměty schované v jednom. Tím druhým předmětem je předmět, který bych nazval "Vývoj spolehlivého software v jazyce C". Ze cvičení jsem měl pocit, že znalost toho, jak se vyvýjí spolehlivý software v C je samozřejmou prerekvizitou - aniž by to vyučující dali najevo nebo to snad bylo v SIS.

Cvičení bylo koncipování jako 5 po sobě jdoucích 90min testů (=programování na čas) na předem známá témata, za jejichž splnění byl udělen zápočet. Kdo nesplnil test, mohl místo toho vypracovat domácí úkol, jehož rozsah byl cca 10x větší než rozsah testu. Pozitivně oceňuji nenáročnost testů z hlediska operačních systémů (o náročností z hlediska C viz níže) a možnost iterovat domácí úlohy (tedy odeslat je, a podle zpětné vazby cvičícího je ještě opravit).

Přijde mi vhodné, aby k předmětu existovalo cvičení, na kterém se něco učí a nejen zkouší. Ano, první dvě hodiny cvičení se v rychlosti probralo něco o C, Kalistu, make a překladu do assembleru MIPS, ale bylo to asi jako ukazovat na prvním cvičení z analýzy I, jak se počítá vícerozměrný integrál a čekat, že to studentům stačí, aby ho pochopili. Z úvodních dvou cvičení jsem si nic praktického neodnesl, odnesl jsem si jen strach a pocit "tohle nikdy nepochopím". Všechna další cvičení už byly jen testy.

Bylo by fakt VELMI přínosné, kdyby se na cvičení v klidu a postupně probralo, jak se píše OS v C (třeba jak se používají hlavičkové soubory, jak fungují makra, jak funguje polymorfický list), ukázalo by se, jak je navržené Kalisto, ukázalo by se, jak se používá MSIM, jak můžeme debugovat a testovat naše programy (například jak fungují dodané unit testy) a podobně. A kdyby se zadalo téma domácího úkolu, cvičící ho vysvětlil a my mohli klást dotazy. ALE, nic z tohoto se na cvičení neučilo, všechno jsme se museli naučit sami. To, že by se taková cvičení nevešla do současného formátu cvičení asi vypovídá o tom, že současný formát podceňuje náročnost předmětu.

Ve výsledku jsem sice rád, že to všechno umím, ale raději bych si vybral nemuset se to učit takto. A není fér dávat za tento předmět 5 kreditů, fér by bylo 10. Na MFF jsem zatím náročnější předmět neměl.

Oceňuji, že cvičící i přednášející celou dobu během semestru nabízeli pomoc, ve smyslu "pokud předmět nezvládáte, ozvěte se nám". Nepovažuji ale za správnou cestu, aby studenti museli procházet peklem a vyučující jim v tom pomáhali - správná cesta je peklo během studia nemít. Kdyby každý předmět fungoval stylem "sice je to peklo a učíme 2x víc věcí, než je v sylabu, ale studenti se toho naučí fakt hodně a jedou se jim to bude hodit", tak ta škola nejde vystudovat. Chtějí-li vyučující vyučovat extra náročný předmět za 10 kreditů, mělo by to být zapsané v SIS.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Pokud je člověk fandou Visual studia a Windowsu, bude to mít těžší.
Pokud je člověk fandou Linuxu, a gdb je pro něho denním chlebem, bude to mít jednodušší.
Člověk co moc nezná C nejspíše zažije mírný šok, ale lze to rozchodit.

Cvičeni se po většinu času skládalo z testu, ve kterém člověk programuje nějakou jednodušší funkcionalitu v Kallistu, při neúspěchu má ještě šancí body získat vypracováním složitějšího domácího úkolu.
Ondřej Hrubý, 08.02.2018, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi zajímavý předmět na pomezí architektur počítačů a systémového programování. Je třeba počítat s větší časovou náročností při řešení domácích úloh, které probíhají na simulátoru procesoru MIPS. Pokud jste C-čkový programátor, budete se pravděpodobně cítit jako ryba ve vodě. :)
Připomínka k předmětu, Operační systémy [NSWI004, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2022, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi dobre štrukturovaný predmet. Hoc sa zdá, že tento predmet má veľmi vysokú časovú náročnosť na úlohy a vyžaduje si aj (v porovnaní s inými predmetmi) netriviálne množstvo samoštúdia, tak to človeku niečo dá. Jedinú vec čo by som zmenil, tak čas prednášky - piatok o 9:00 je nekresťansky skoro, z nášho tímu vedela len jedna osoba na to chodiť pravidelne.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2022, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
OS jsou časově velice náročný předmět. Jsou ale také velice dobrý předmět. Vážně rád jsem si naprogramoval vlastní operační systém a myslím, že jsem se během toho vážně mnoho naučil: Cčko, práce na velkém projektu, znalosti o fungování počítače a běžných funkcích operačního systému.

Bylo by ale fajn, kdyby studenti byli víc motivováni účastnit se přednášek. Byly na nich řečeny důležité a zajímavé informace, ale myslím, že bych vůbec neměl problém splnit předmět bez toho, abych na ně chodil. Sice jsem téměř vždy do posluchárny nakonec dorazil, ale po tom, co jsem ten týden strávil čas prací na OS, vyplňováním kvízu a studiem učebních materiálů se mi moc dávat pozor nechtělo.

Vzhledem k tomu, jak moc jsem během semestru na tomto předmětu pracoval, bych očekával, že to nebude předmět za 4 kredity, ale spíš za 6.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2022, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý obsah přednášek, přednášející výborný. Úkoly jsou složitější a zadání je někdy nedostatečné (moc obecné). S dobrým teamem jde předmět v pohodě zvládnout.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2022, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Velká praktická zkušenost. člověk nepochybně získá mnoho znalostí i zkušeností, to ovšem za docela neúměrný (oproti ostatním předmětům) časový závazek. Pouhé splnění předmětu na 3 je relativně jednoduché, ovšem pokud se člověk opravdu zajímá, musí spálit na můj vkus až příliš mnoho času na to, že na konci dostane 4 kredity - to prosím berte čistě jako hodnocení kredit/práce.

Co se mi nelíbilo v prezenčních diskusích zvláště v první půli semestru, bylo opakování mnoha témat již vysvětlenými v self-study modulu. Někteří studenti očividně jako bodovaný dotaz pokládali low-effort otázky, které akorát "spamovaly" prezenční diskusi. Dále se mi nezamlouvá hodinová dotace předmětu; člověk nejenže tráví čas nad celým úkolem, ale také se zabývá kvízem a k tomu má ještě naložený self-study modul (na týdenní bázi). Občas jsem si připadal, jako bych měl distančně minimálně ještě jednu "jednotku" dotace navíc oproti "papírové" 2/1 dotaci.

Doporučuji si předem domluvit tým spolehlivých lidí, protože si nedokážu představit jak rušivé musí být když někdo nedělá svou část.

Jako další pozitiva vnímám "dive into kernel" úvod, který člověka opravdu nastartuje a pravidelný feedback nejen na cvičení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2022, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Forma teoretické části byla mírně řečeno otravná. Půlka textů se překrývala s přednáškou počítačové systémy a týdenní kvízy se dotýkaly připravného textu spíše občas, přednáška odpovídala na dotazy k textu, takže se na ni blbě soustředilo a reálně jsem tak vyložil dvojnásobek času na to co by se v přednášce stejně probralo. Nadruhou stranu praktická část předmětu byla dobře zvládnutá a byl bych radši za její větší váku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.03.2021, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Nevyhovoval mi způsob, kterým byly vyřešeny přednášky. Přednáška formou diskuze pro mne lehce postrádá smysl, člověk se sice dozví spoustu zajímavých věcí, ale jsou to mnohdy jen třešničky na dortu...

Každý týden bylo třeba odevzdat dva vědomostní kvízy, jeden hodnocený a jeden nehodnocený, přesto povinný. Na jejích zodpovězení bylo mnohdy třeba samostatně nastudovat i 30 stránek textu, prohledat spoustu referencí a rozhodně to nezabíralo přednášejicím slibovanou hodinu týdně. Příprava na tento předmět mi zabrala neskutečné množství času.

Ale celkově předmět hodnotím velice kladně, dozvěděla jsem se spoustu nových a zajímavých věcí, dost jsem se posunula i co se týče programování. Takže i když je to neskutečný žrout času, vřele tento předmět doporučuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.03.2021, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět je velice časově náročný. Těžko říct, jestli je tento předmět více náročný, než udává počet kreditů, nebo jestli je většina ostatních předmětů méně náročných, než udává počet kreditů. Každopádně předmět zabere více času než mnoho pětikreditových předmětů.

Stojí to ale za to. Člověk si spojí strašně moc věcí, které nakousli v ostatních předmětem. Také se mi moc líbí týmová práce, kde studenti píší vlastní kernel.

Jenom forma přednášek mi přišla trochu zvláštní. Člověk si měl samostatně nastudovat látku a pan profesor odpovídal na otázky, které vyplynuly z kvízů. Člověk tak většinu věděl. Většina přednášky tak pro něj byla ztráta času, ale byly v ní rozmístěné důležité poznámky, které odhalily mylné představy. Předem zveřejňované poznámky problém řešily tak napůl. Obsahovaly pouze otázky. Ocenil bych mnohem více, kdyby obsahovaly odpovědi, aby člověk mohl dopředu zjistit, že má nějakou mylnou představu a najít si pouze relevantní část přednášky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.03.2021, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
V porovnání s ostatními předměty jsou operační systémy vedeny poněkud neobvykle; studovat musí člověk částeně sám a přednáška je věnována zodpovězení dotazů a osvětlení častých chyb v domácích úkolech. Domácí práce zabere více času, než u většiny jiných předmětů (zas se ale zakončuje KZ, takže ve zkouškovém čas nezabírá). Zda-li to člověku vyhovuje je asi dost individuální, za mě rozhodně ����

Obsah je moc zajímavý nejen pro vývoj OSů, ale i pro jakékoli nízkoúrovňové programování.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.03.2021, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Prednáška bola vedená formou diskusie nad povinným čítaním, ktoré prebiehalo po celý týždeň pred prednáškou. Táto forma prednášky sa mi nepáčila a nebol som schopný vydržať sledovať snáď ani jednu dokonca. Napriek tomu hodnotím prednášku ako výbornú a to práve kvôli povinnému čítaniu. Jednak sme každý týždeň dostávali unikátny text popisujúci časť operačného systému, ktorú budeme riešiť počas diskusie, k nemu navyše hromadu referencií. Následne sa správnosť chápania testovala v dvoch druhoch kvízov, neznámkovanom (ale povinnom) pred prednáškou a známkovanom po prednáške. Takáto forma mi veľmi vyhovovala, lebo som dostal veľa zaujímavého čítania a zároveň podľa otázok v kvíze som vedel zhodnotiť, čo je naozaj dôležité a na čo sa sústrediť viac. Následne feedback ku otázkam bol skvelý, vždy sme dostali buď kladné hodnotenie alebo dobre vysvetlené, prečo za odpoveď nedostávame body. Myslím, že som ešte nemal na matfyze takto výborne vedenú prednášku a aj práve kvôli nej som si na Mgr. podal prihlášku na SW systémy.
Michaela Bobeničová, 26.02.2021, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Jeden z najzaujímavejších predmetov doteraz. Počas semestra sme v skupinkách po 3 ľuďoch programovali operačný systém v Cčku. Popri tom sa človek zdokonalil v práci s gitom, v tímovej práci, v Cčku a prakticky si vyskúšal ako fungujú veci z teoretickej časti, keďže ich bolo treba implementovať. Na odskúšanie správneho chovania boli k dispozícii testy.
Pri každej porgramovacej úlohe sme viac-menej bez zmeny pokračovali od takého stavu, aký sme predtým nechali - postupne sme budovali nejako funkčný systém.
Čo sa teoretickej stránky týka, viac-menej to bolo samoštúdium. Dostali sme kvíz s otázkami a referenciami na manuál prípadne jednu knihu, kde sme prečítali potrebné veci a následne vyprodukovali odpovede, ktoré sme odovzdali. Potom boli "prednášky", kde vyučujúci prechádzali kvízové otázky a vysvetľovali potrebné veci.
Je to časovo náročný predmet, ale rozhodne to stojí za to.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2021, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Dosud nejlépe koncipovaný a vedený předmět. Naučil jsem se toho hodně a bavilo mě to. Počítačové sítě nebo Databázové systémy mohou jen závidět.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2021, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na tomto predmete ocenujem, ze sa nam vyucujuci snazili pomoct ako sa len dalo, snazili sa odpovedat na maily alebo odpovedali na otazky na cviceniach. Dalej ocenujem, ze sme si preberane principy mohli vyskusat na zujimavych prikladoch. Hodnotenie predmetu bolo maximalne ferove a ak sa clovek snazil cely semester (a mal dobry team) tak nebol problem predmet uspesne zvladnut.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2021, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět byl vyučován formou samostudia a kvízů kombinovaných s konzultacemi, kde se zodpovídaly nejčastější dotazy z kvízů a dovysvětlovala látka. Osobně mi to hodně dalo, kvízy vyžadovaly hodně přemýšlení a člověk tak látku "nasaje" aktivněji. Konzultace byly poutavé a hezky vyplňovaly mezery v samostudiu.

Za domácí úkol je implementace několika komponent operačního systému, což je sice náročný úkol, ale přednášející ochotně pomohou a zodpoví dotaz, pokud se na ně obrátíte.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2021, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
The best course I've ever taken. It was very interesting and well thought out. Sometimes it was tough, but definitely doable.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2021, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Určite jeden z najlepších predmetov, ktorých som sa kedy zúčastnil. Okrem samotného obsahu predmetu bola tvorba vlastného operačného systému veľmi cennou skúsenosťou. Jednalo sa pre mňa o prvú príležitosť pracovať na väčšom kuse kódu v jazyku C, ktorý si vyžaduje istú dávku disciplíny, aby sa z neho človek nezbláznil. Vďaka tejto skúsenosti a veľmi kvalitným feedbackom od učiteľov musím povedať, že popri učive som sa naučil aj byť lepším programátorom celkovo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2020, 1. Ročník, Computer Science, bakalářské
You have to announce the solutions after the deadline of the assignment, otherwise there is no point of giving them. If we couldn't finish it on time, we are already penalized by getting a 0 from it. At least let us learn from it by giving the answers afterwards. Ultimately, isn't that the whole purpose, to learn it?
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Super předmět! Náročný, ale rozhodně naučí základní principy operačních systémů a ukáže, že to není zas taková magie.
Ondřej Hrubý, 14.02.2020, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Jeden z nejlépe organizovaných předmětů na MFF. Důraz je kladen na průběžnou a praktickou práci během semestru - během semestru píšeme vlastní kernel. Praktická zkušenost s psaním systémových věcí dá člověku mnohem více než tisíce knížek, čtení skript a biflování se na závěrečnou teoretickou zkoušku.
René Gabesam, 10.02.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Témata odpovídají očekávání, jsou podána dostatečně pečlivě a do hloubky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2020, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Zajímavý předmět, ale domácí úkoly zaberou spoustu času a nejsou vůbec lehké. Nicméně pro nadšence je to k nezaplacení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.01.2020, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět je super, jedinné co by se dalo zlepšit, že se vlastně hodně opakuje, zvláště pak z principů počítačů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Predmet by sa mal volať implementácia operačných systémov
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
The lecture is well-balanced in the sense that is taught very well, it has well prepared materials (in the form of HTML pages and "slides" in OS terminology are not a presentation) and practicals are illustrative, hands on but without homeworks if everything goes well. It has some overlap with Principles of Computers, Computer Architecture and C# courses (but surely not everyone attended all of these classes which further reduces this overlap), however it adds new things, e.g. about drivers. I can definitely recommend this course.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2019, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Předmět skvěle představuje koncepty, které běžný OS poskytuje programům. Dobrá je taky návaznost na cvičení, kde se pracovalo s reálnou (byť trochu jednodušší) implementací právě probíraných konceptů. Předmět je zajímavý, pokud vás zajímá, jak fungují operační systémy, přednášku můžu doporučit i lidem, kteří se nechtějí zabývat samotnou implementací OS.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2019, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
První polovina přednášky byla poměrně nezajímavá. Víceméně se jednalo o opakování Principů počítačů a Architektury počítačů. Nových vědomostí bylo minimum. Což je obzvláště škoda vzhledem k tomu, jak zajímavá byla druhá polovina přednášky. Myslím, že věci jako například cache by šlo probírat velmi zrychleně a ušetřit čas na zajímavější věci.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška: naprosto vynikající. Skvělý obsah, látka šla do detailu a přitom ne příliš technické. Dobrá návaznost látky, dobré pokrytí témat. Náročnost zkoušky tak akorát. Za přednášku bych dal hodnocení 1.

Předmět celkově: Absolvování předmětu bylo jedním z nejhorších zážitků, který jsem na MFF absolvoval, a to kvůli náročnosti cvičení. Bylo to tak hrozné, že i zde dávám 5.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět letos byl daleko jednodušší, než co jsem slyšel z doslechu od studentu z jiných ročníku.
Připomínka k předmětu, Middleware [NSWI080, cvičení]
Tomáš Drozdík, 06.07.2021, 1. Ročník, Informatika - Softwarové systémy, navazující magisterské
Myslím si, že by som sa chcel cvičeniu venovať viac pokiaľ by tam boli použité iné technológie - také čo viac odrážajú využitie v praxi. Osobne by som navrhol technológie Protobuf, Kafka, Docker a príklad nejakej cloudovej technológie, avšak chápem, že to vyžaduje nové úlohy a to nie je jednoduché vytvoriť.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.06.2020, 1. ročník, Informatika, navazující magisterské
Místo aby člověka něco opravdu naučili, tak ho spíše hodí do problému, aby se to naučil sám, což je poměrně k ničemu a je to v zásadě stejně efektivní jako, když se to člověk naučí až když na to narazí a potřebuje to. Ve skutečnosti je to ještě horší, protože člověk nemá motivaci se to učit a vlastně ani nechápe, proč to dělá.

Výsledek je, že jsem se toho moc nenaučil, stálo mě to spoustu času a bylo to otravné a nudné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.05.2019, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Myslím, že by bylo pro studenty efektivnější, pokud by se rozsah úloh zmenšil (ve většině úloh si funkcionalitu student vyzkouší již v první polovině úlohy a druhá polovina je již mechanická a nepříliš záživná práce) a třeba by se počet úloh i zvýšil a student by si tak vyzkoušel technologií více.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičení bych zařadil mezi náročné, na druhou stranu si neumím jinak představit, jak by se člověk měl seznámit s probíranou problematikou, takže za mě určitě +.
Připomínka k předmětu, Middleware [NSWI080, přednáška]
Tomáš Drozdík, 06.07.2021, 1. Ročník, Informatika - Softwarové systémy, navazující magisterské
Veľmi oceňujem prehľad rôznych technológií s príkladmi. Taktiež som vďačný za rozoberanie rôznych základov sietí nakoľko sa nad nimi dalo uvažovať v kontexte rôznych nástrojov.
Čo sa týka odporúčaní na zlepšenie tak si myslím, že by bolo veľmi super ak by sa dalo viac priestoru témam z poslednej hodiny najmä kontajnery a cloud - potenciálne na úkor niektorej z RPC technológií.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.06.2018, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Velice zajímavý předmět, značně usnadnilo seznámení se s danou problematikou.
Připomínka k předmětu, Vyhodnocování výkonnosti počítačových systémů [NSWI131, přednáška]
Tomáš Drozdík, 06.07.2021, 1. Ročník, Informatika - Softwarové systémy, navazující magisterské
Vynikajúci predmet, veľmi odporúčam. Ako odporúčanie by som dal nejakú spoluprácu/nadväznosť s/na NPRG054 nakoľko sa tam rozoberajú nejaké podobné témy a predmety majú dobrú príležitosť sa vzájomne dopĺňať (aj keď by to vyžadovala sprístupnenie profilerov a perf counterov na SLURMe).
Připomínka k předmětu, Nástroje pro vývoj software [NSWI154, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Pro studenta, který předem neznal většinu z probíraných technologií, jde o jeden z nejužitečnějších předmětů bakalářského studia. Nebál bych se ho zařadit do povinného plánu, protože nejen, že seznamuje s některými důležitými nástroji, ale dobře studenty cvičí v rychlém samostatném osvojování si nových schopností (vyhledávání informací, studium dokumentací a manuálů, apod.), a připravuje je na šok z toho, že svět vývoje SW nezačíná Turbo Pascalem a nekončí breakpointy ve Visual Studiu. (Žertuji, ale moc víc toho člověk během Bc. studia poznat nemusí.)

Oceňuji způsob výuky, který po krátkém představení na cvičení, probíhá skrze "řízené samostudium" - úkoly jsou vesměs velmi dobře koncipované a návodné (pro pochopení problematiky).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 25.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Základní přehled, takže trochu od každého něco. Bylo dobré, že se nevnucoval konkrétní programovací jazyk nebo nástroj (i když většina úkolů byla uzpůsobena na C(++), C# a Javu). Úkoly byly spíš časově náročnější a občas vyžadovaly hledání v dokumentaci, ale opravdu člověku něco daly.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Náplň předmětu byla zajímavá a užitečná, slajdy k předmětu často vyhledávám jako rychlou dokumentaci k vyučovaným nástrojům.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Užitečné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2018, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Hodně zaměřeno na Javu, občas dost nuda. Jindy dobré věci, pěkně probrané. Celkově předmět nepatří k hvězdným, ale rozhodně ani ne ke špatným.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Užitečný, přehledový předmět, nevýhodou jsou časově náročné úkoly.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 08.02.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Zaujímavé téma,ktoré sa určite dajú využiť pri vývoji programov. Bohužial kvôli vyučujúcemu som si z toho predmetu nič neodniesol, nič nebolo rozumieť. Je to škoda.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Velmi zajímaví předmět, rozhodně doporučuji si ho zapsat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2018, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Nie práve najlepší predmet, aký som kedy mal. Uprednostnil by som menej práce na Linuxe a command-line orientovaných nástrojoch. Mohlo by to byť minimálne 50 na 50 s Windowsom a tiež veľmi dôležitými nástrojmi s GUI. Predsa len tie sa v dnešnej dobe používajú častejšie.
Zápočet je získať pomerne jednoduché, avšak treba stráviť nejaký čas nad domácimi úlohami každý týždeň.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Nenápadný ale velmi užitečný předmět. Člověk se seznámí s dobrými zvyklostmi v softwarovém inženýrství a díky tomu, že je předmět veden prakticky, si vše rovnou i vyzkouší.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2018, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Osobně bych ocenil, kdyby zadání domácích úkolů mělo separované varianty pro programátory v Javě a ty ostatní.
Připomínka k předmětu, Pokročilé operační systémy [NSWI161, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.09.2019, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi zajímavý praktický předmět, určitě jsem se dozvěděl spoustu nového. Přednáší hosté, takže zajímavost témat a kvalita přednesu se velmi často mění. Ale i to je prvek, který dělá tento předmět zajímavý.
Připomínka k předmětu, Úvod do middleware [NSWI163, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2022, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Jak je známo, jeden kredit pana Tůmy je ekvivaletní 3-4 kreditům u většiny ostatních vyučujících. Zde to rozhodně platí, předmět je rozhodně velmi pracný na to, že je za pouze jeden kredit.

Největší otravou je instalace všech technologií. Ocenil bych, pokud by byly všechny ready to go ve školním labu. Konkrétně gRPC tam nefunguje a instalace mi zabrala dvě odpoledne a večery.

Přijde mi, že mnoho věcí by si zasloužilo trochu učesat.
* Sjednotit zadání v Gitu a v prezentacích.
* Učesat Makefily (Protobuf + gRPC), aby byly přímočařeji modifikovatelné pro více souborů (místo example -> server + client; název souboru, který se mění, je přímo v pravidlech, namísto toho, aby to byla proměnná, která se potom používá). Přijde mi, že jsem strávil více času na Makefilech než samotným psaním kódu.
* Kompilování poznámek/slidů kvůli nekonzistenci předkompilovaných verzí na webu a v Gitu pomocí Makefilu neseběhlo, ale bylo potřeba pustit několikrát (bylo potřeba více průchodů LaTeXem pro každý soubor, takže ve výsledku jsem `make` pouštěl tolikrát, kolik je počet souborů).

Jinak mi přijde, že k předmětu je málo materiálů. Přijde mi, že pochopit látku jenom ze slidů a z úkolů je dost nereálné. Buď je povídání na hodinách nadbytečné (což mi nepřijde, protože vlastně dává celé látce motivaci a propojení) a zrušil bych ho, nebo je důležité a pak mi přijde velká škoda, že nebyly nahrávky. Když jsem kvůli koroně nemohl na hodinu, povídání z hodin mi velmi chybělo.
Petr Tlapa, 18.02.2022, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Predmet uci zajimave temata/systemy a je dobre vedeny. Dotazy na cviceni jsou podporovany. Jedine co jde vytknout je cas straveny na ukolech - neodpovida jednomu kreditu. Ale ulohy jsou zajimave a nauci dane technologie a poukazou na jejich + a -.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2022, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Super předmět na vyzkoušení si nejrůznějších technologií a popřemýšlení nad problematikou. Náplň cvičení byla zajímavá a hodnotná. Pokud bych měl hodnotit čistě práce/kredit, tak mám silný dojem, že by bylo vhodné za tento předmět dát spíše kredity dva.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2021, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Velmi zaujimavy predmet, ktory pekne ukazuje technologie casto pouzivane v praxi. Ulohy boli primerane tazke a pomohli nam lepsie pochopit danu technologiu. Hodnotenie uloh bolo ferove a mierne.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2021, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Predmet ponúkol zaujímavý prehľad o rôznych prístupoch a nástrojoch. Spokojnosť.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.02.2021, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Nad některými úkoly člověk stráví neúměrně mnoho času k počtu kreditů :D. Ale většinou to pramení nikoliv z obtížnosti, ale z hloupých technických problému.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2019, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Parádní předmět věnující se různé škále middlewarů, které se opravdu hodí dobře znát.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2018, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Vyborny uvod do zakladnych middleware technologii. Ulohy vela casu nezabrali a ziskal som vela novych vedomosti.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.02.2018, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Úkoly mi přišly příliš náročné. Nikdy předtím jsem neprogramoval ani v C ani v Pythonu (a v Javě taky jen minimálně), ale vyučující se ani na vteřinu nepozastavil nad tím, že po nás chce znalost všech třech. Za to vše mi přijde jeden kredit příliš málo. Předmět jsem proto nedokončil.
Připomínka k předmětu, Počítačové dovednosti [NSWI165, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Velmi dobrý předmět, především se procvičují praktické dovednosti potřebné pro Principy počítačů (počítání v 2-kové a 16-kové soustavě, asembler,...).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Dobrý doplněk k principům počítačů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Vítám tento předmět. Možná by bylo užitečnější mít ho každý týden. Osobně mi přišlo, že kvůli různému prohazování přednášek a cvičení vznikaly zmatky, ve výuce se spěchalo a kvalitu by šlo zvýšit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2018, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi užitečný předmět pro udržení kroku s Principy počítačů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Velice užitečný předmět pro ty, kteří si chtějí procvičit a lépe porozumět znalostem z Principů počítačů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Velmi užitečný předmět, připraví na zkoušku z principů, dá se říci, že nahrazuje cvičení k principům.
Tereza Miklóšová, 31.01.2018, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Na předmětu oceňuji, že vznikl, aby studentům, kteří toho o počítačích moc neví, pomohl zvládnout zkoušku z Principů počítačů. Zároveň si ale myslím, že vzhledem k obsáhlosti probrané látky na přednáškách je dotace 1/0 nedostatečná. Spoustě témat z přednášek jsme se nestihli věnovat a ten zbytek jsme probírali dost rychle, protože jsme v každé hodině psali písemku, která část hodiny ubrala.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2018, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Dobre se snazi priblizit latku k principum pocitacu. Mozna by stalo i za to zvazit, jestli by nestalo za to udelat hodiny ne jednou za dva tydny, ale kazdy tyden.
Jiří Pelc, 08.01.2018, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Děkuji za vytvoření tohoto předmětu, snad mi pomůže.
Maximilian Kulikov, 08.01.2018, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Měl by dodatečně připravit na zkoušku z principů počítačů hlavně ty, co nemají s tímto tématem moc zkušeností. Ve skutečnosti však šlo spíše o samostudium, kvůli naprosto nesrozumitelnému výkladu vyučujícího a pokus o "intuitivnější" výklad bez "drátů" podle mě naprosto selhal. Jediným přínosem bylo vyzkoušení si "nanečisto" podoby testů, co bude na zkoušce z principů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2018, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Počítačové dovednosti je předmět koncipovaný jako dobrovolné cvičení k principům počítačů. Dovednosti se vyučovaly jednou za 14 dní a každou hodinu se psal test zhruba na 20 minut. Všem nám to přišlo na nepovinný předmět za 1 kredit jako spousta práce, co se týče domácí přípravy. Ale ono se to v závěru hodně vyplatilo. Lidi tam chodili přestože třeba věděli, že už nemají šanci na zápočet, protože otestovat si reálně svoje znalosti v testech bylo hodně užitečné. Občas se stáválo, že dovednosti lehce předbíhaly učivo brané na principech, ale to záleželo od toho, na kterou paralelku člověk chodil. Předmět bych určitě doporučila všem, kdo zatím neslyšeli nic o pojmech jako assembler, pointer, floating-point, alignment,... (případně třeba slyšeli, ale nikdy s nimi dál nepracovali). Líbilo se mi, že v případě, že člověk třeba chyběl, mohl přijít na cvičení druhé paralelky.